MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Pfoe, het blijft nu wel heel rustig hier ;)
     
  2. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen
    Erg Jammer! Ik ben niet zo'n meeschrijver in topics. Maar mocht graag meelezen met jullie ervaringen. Ik vind het vaak zo herkenbaar.

    Onze zoon is nu 6 maanden en hij doet het supergoed. Het is zo'n ongelofelijk schatje en zo super makkelijk. Heerlijk echt genieten. Onze oudere dochter was super pittig als baby met verborgen reflex en pittiger als meisje. Echt een heel verschil. Zoon al best wat fruit. Maar groente ging er niet in. De laatste week gaat het beter. Hij begint steeds wat meer te eten. Zit nu op 4 flessen van 180 per dag. Met wat bijvoeding.
    Wel heeft hij erg veel berg gehad, nu nog wel wat maar niet meer zo erg. En hij heeft wat eczeem in zijn gezichtje en buikje. Gelukkig heeft hij er zelf weinig last van.
     
    Nina Sanders en Oceanna vinden dit leuk.
  3. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik ben de afgelopen week erg druk geweest dat ik gewoon vergat hier te reageren.

    T is de laatste paar dagen weer erg lastig. Veel huilen last van nacht angsten met als toppunt vannacht ineens een extra fles. Hier ook berg maar hij heeft er gelukkig geen last van.
    Dochter mag binnenkort naar de psz dus opzoek naar een volgende draagzak want ik weet dat dochter zeer waarschijnlijk een driewieler gaat krijgen met haar verjaardag dus dan kan ze die gebruiken naar de psz maar heb ik voor T wel een draagzak nodig.

    @mariska165 fijn dat hij zoveel rustiger is dan je eerste kindje. vervelend wel van de eczeem.
     
    mariska165 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen
    @Oceanna wat rot van die angsten 'snachts.hier van de week ook nog 2x een nacht een flesje. Hij red het dan nog net niet op 4 flessen. Maak dan nog een flesje van 90 en dat volstaat.
    Dit weekend gaan we beginnen met 1 schepje paardemelk bij de voeding voor de eczeem. Hoor er goede ervaringen mee. Ben benieuwd. Goed weekend allemaal
     
  5. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Paardenmelk kan heel veel goed doen. Vroeger ook gehad uiteindelijk zelfs geitenmelk tegen allergieën.
     
  6. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Jammer dat iedereen hier weg gaat!

    Jullie zijn mij vast al vergeten, maar ik las elke dag nog mee!
     
    Nina Sanders en Oceanna vinden dit leuk.
  7. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Nee hoor ik was je niet vergeten
     
    exciting vindt dit leuk.
  8. Mutsefruts88

    Mutsefruts88 Niet meer actief

    Nee, helemaal niet! Had alleen niet gedacht dat je hier nog rond zou hangen :rolleyes:

    Hoe gaat het bij jullie en met de kleine? Hij had/heeft erge reflux dacht ik, hoe gaat het daarmee?
     
    exciting vindt dit leuk.
  9. Noortje88

    Noortje88 Niet meer actief

    Nee hoor, ik was je ook zeker niet vergeten! Hoe gaat het met jullie?
     
    exciting vindt dit leuk.
  10. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ah dat is lief! Dat had ik niet verwacht..

    Hier gaat het met ups en downs!

    We lopen nog steeds bij de kinderarts, en we zijn bij de diëtist geweest! Hij zit nog steeds aan de ranitidine, en hij groeide al een poosje niet meer, daarbij bleef hij ontzettend kramp houden, dronk zijn flessen niet op, eczeem.. en toen heeft de kinderarts 5 weken terug besloten (toen zijn lijntje weer naar beneden was gegaan voor zowel gewicht als lengte) dat we van pepti over stappen naar neocate voeding..dat hebben we een week gemengd en nu sinds 4 weken over op neocate! En wat een verbetering :eek: we hebben nog niet weer gewogen, maar hij drinkt zn flessen leeg, en is ook direct van 5x150 naar 4x180 gegaan. Toen ook rustig aan proberen met bijvoeding (lukte daarvoor niet) en dat ging heel goed, nu sinds 2 dagen weer erg veel kramp.. waarschijnlijk door de aardappels (hij kreeg alleen groente).. dus nu weer alleen fruit, en darmen weer rust geven...
    Met de oudste is alles goed..

    Met mij.. ik kan het allemaal nog wel aan, maar merk wel dat ik direct in de stress schiet als het even niet zo gaat met J.J en hij weer veel huilt. Ik denk dan, waarom kan het niet gewoon goed blijven gaan.. heel erg frustrerend.. mar goed, ik denk ook altijd dat het natuurlijk veeeel erger kan, dus mag niet zeuren.. de kinderarts hoopt dat hij er met een jaar vanaf is, maar ik geloof er niks van! Hij heeft verborgen reflux in erge mate en daarbij een koemelkallergie waarbij hij direct reageert op ook maar een stofje waar weer koemelk in zit... we gaan het zien!
     
    Nina Sanders en Oceanna vinden dit leuk.
  11. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Sorry voor het lange verhaal!
     
  12. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    jeetje wat een hoop heb je al meegemaakt. gelukkig dat je weet dat het koemelkallergie is. balen ook van de verborgen reflux. ik hoop voor je dat hij er met een jaar vanaf is maar een koemelkallergie is tegenwoordig gelukkig veel voor. ook voor na het jaar.
     
    exciting vindt dit leuk.
  13. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Wow pittige situatie!
    Sterk van je dat je het allemaal nog aan kan!

    Lijkt me heel lastig koemelk allergie. Volgens mij zit dat in veel dingen verwerkt!
     
  14. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hai Dames!!

    Hoe is het hier! Wauw ben serieus van de ZP wereld gevallen! Met ons groepje een app gestart en daar is het altijd wel druk.
    Was wel ff nieuwsgierig naar jullie ukkies! Inmiddels worden dat al flinke kids natuurlijk :)

    Hier alles tres bien! De eerste 2/3 maanden waren heel erg pittig. Ons meisje had dus reflux. Dit vermoedde ik al vanaf de 4/5de week. Maar zat ook nog te puzzelen met te weinig BV en alle ongemakken daarmee. Uiteindelijk wilde HA weinig betekenen en dacht ik het eerst zelf uit te gaan zoeken. Na osteopaat en een LK, toch met 8 weken weer tijd de HA. We hebben ruim 5 weken urenlang met een krijsend kind rondgelopen tussen 16-22.00u en waren geen krampjes. Die avonden hebben we ook gehad, maar dat was duidelijk te herkennen. Afijn, toch gestart met JBPM en recept met van de KA, want de HA wilde wederom niks geven. Gelukkig vaste arts in zkh voor mijn andere dochter, anders konden we pas 5 weken later terecht.
    Na start JBPM wauuuw ineens hadden we een avond. (waarom was ik dit niet eerder begonnen?Tjah gaf BV en oudste stikte de moord met verdikking, dus onze ervaring was niet erg positief.) Uiteindelijk met de medicatie erbij hadden we een zonnetje in huis.
    En nu is het een heerlijk kind volop in der sprong, maar wat een heerlijke lachebek. BV is nu ook klaar sinds een kleine maand, al met al volop aan het genieten.

    Wat pittig exciting dat je mannetjes zoveel hindernis heeft. Wel fijn dat hij nu beter eet en beter groeit! Frustrerend he als ze zo huilerig kunnen zijn en denkt hoe dan? Hier denk ik soms ook dat het komt door last van reflux, maar tis ook wel haar temperament. Ooit groeien ze er uit en gaat het beter. Heb ik aan mijn oudste gezien :)
     
    Friesje203, Noortje88, Mutsefruts88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hoi dames hoe gaat het hier met iedereen?

    Bij ons gaat het nu weer wat beter. T zit nu op een volledig potje groentenhap en dat schijnt te helpen tegen de onrustige nachten. Ook heb ik nu de Avent classic fles met de kleinste speen voor de laatste fles daar doet hij dan eindelijk 15 minuten over. Hij krijgt nu in de ochtend een bord pap wat ook goed gaat. Eindelijk weer een beetje een vrolijk ventje hier.
    Nu zelf nog goed slapen maar dat komt hopelijk vanzelf wel weer.

    De postnatale depressie begint ook eindelijk weg te gaan. Begin ik weer bovenop te komen.
     
    Nina Sanders, Moess en Friesje203 vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat fijn dat je je beter voelt @Oceanna Ben echt blij voor je!

    Hier laatst een bordje pap geprobeerd in de ochtend maar daar moest meneer niets van weten. Hij heeft echt nog die zuigbehoefte (sowieso 's ochtends maar ook 's avonds voor het slapen gaan). Hier is zijn schema nu:

    rond 7 papfles
    rond 9 fruithap (ong. 125 gram)
    rond 11 fles
    rond 15 fles
    rond 17 groentehap (ong. 125 gram)
    rond 19 fles (mocht hij geen fruit of groente hebben gehad, dan is dit weer een papfles)

    Volg wk moeten wij weer naar het consultatiebureau. Ben benieuwd wat hij nu weegt en hoe lang hij is. Ik wil eigenlijk binnenkort met brood beginnen, maar zou niet zo goed weten wanneer ik dit zou moeten geven. Het is natuurlijk de bedoeling dat op een gegeven moment de middagfles eraf gaat, maar dan moet hij toch al wel een boterham kunnen eten. Heb hem laatst wel een beetje volle yoghurt gegeven met gepureerde aardbei er doorheen. Vond ie om te smullen.
     
  17. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Je kan de boterham als ontbijt doen met daarna nog wat fles of rond een uur of 1 als lunch.
     
  18. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    @Nina Sanders heeft L. Ook die Zuigbehoefte in de ochtend. Heel de dag pak ze der lepeltje goed, maar in de ochtend houd ze stijf der mond dicht tot der flesje komt.
    Boterham geef ik met de fles van half 12.
     
  19. Moess

    Moess Niet meer actief

    @Nina Sanders
    Ik geef de boterham als lunch. Maar mijn flessenschema ia anders.
    8.30 fles
    9.30 fruit 180gr ong.
    11.30/12u 1 hele boterham
    13.30/14u fles
    17.00u 200gr groente en aardappel/pasta/rijst
    19.00u fles
    22.00 droomflesje, maar ga deze minderen. Ze eet goed en ze slaapt ook oke. Maar 3 flesjes was qua hoeveelheid eerst nog wat weinig zonder brood ed.
     
  20. Friesje203

    Friesje203 Fanatiek lid

    31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Zal ook weer eens hier reageren!
    Fijn dat het met de meesten zo goed gaat nu :)

    @exciting Heftig zeg!! Wel begrijpelijk dat je dan weer in de stress schiet als hij gaat huilen. Hopelijk komt er een goede stijgende lijk in!

    @Nina Sanders Fijn te lezen dat het met groente en fruit nu ook goed gaat! Ik zou idd de boterham tussen de middag proberen en eerst een kwart, dan een halfje, enz. zo kan hij er aan wennen. En kan de je fles afbouwen. Of misschien ff vragen op het cb.
    Ben benieuwd hoe groot de kleine man nu is!

    Ons schema is nu:
    7.00 papfles 180+6+1eetlepel pap (dus niet heel dik)
    9.00-10.30 slapen
    10.30 fruit 125 gram en beetje thee
    12.30 fles 180+6 (vandaag kwart boterham vooraf, ging er goed in! Dus nu boterham opbouwen en dan fles afbouwen als hij hem niet leeg drink).
    13.00-14.30 slapen
    15.00 thee en soms een maisvinger of maiswafeltje
    16.00-16.30 soms nog een slaapje
    17.00 warm eten 125 gram en paar hapjes volle yoghurt
    18.30 fles 180+6
    19.00 slapen
    23.00 droomflesje

    Nachten nog wel onrustig helaas.. maar geen voeding meer.
    Mocht hij s morgens later zijn dan schuift alles op natuurlijk. Behalve de avondfles en bedtijd.
     

Deel Deze Pagina