MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mutsefruts88

    Mutsefruts88 Niet meer actief

    I know! Maar bedoel maar aan te geven dat ze bij ons ook zo zeikerig zijn.

    Ze vond dat ze maar grotere flessen moest krijgen en vooral meer moest bijvoeden. Heb haar lekker haar zegje laten doen en naast me neer gelegd. Ik hoop dat ze in de nieuwe woonplaats relaxter zijn...

    Dit is de curve. (Gewoon voor de leuk hoor :))
     
    Nina Sanders en Oceanna vinden dit leuk.
  2. Mutsefruts88

    Mutsefruts88 Niet meer actief

    En heb ook gemerkt dat je ze moet proberen voor te zijn.
    Zo iets als: 'ze rolt nog niet, maar dat komt vanzelf wel. We stimuleren haar, maar je ziet dat ze het zelf wil doen.'
    Nog voor ze er naar kunnen vragen.

    Heb gemerkt dat ze dan niet meer in hun script kunnen blijven en doorgaan naar het volgende onderwerp.

    Ze kunnen je zo onzeker maken als je het verkeerde bureau treft. Zo jammer. Vooral als je voor het eerst mama bent is het allemaal extra spannend.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Moess

    Moess Niet meer actief

    Hier op t cb zijn ze relaxt. De arts zei dat het prima was als ze voor de 9mnd ergens een keer rolt..
     
  4. Noortje88

    Noortje88 Niet meer actief

    Zo, ik was lang niet geweest...

    @Nina Sanders maak je niet druk. Sommige van die CB-medewerkers zijn zo dwangmatig en raken compleet ontregeld als een kind ook maar een millimeter afwijkt van 't gemiddelde... Ik laat het los. Heb laatst trouwens de arts zelf iets moeten uitleggen over de (emotionele) ontwikkeling van een kind (ze vroeg nota bene of ik wist hoe het zat, het antwoord was 'ja':roflmao:). Sindsdien kan ik het makkelijker met een korreltje zout nemen. Het zijn ook maar mensen en ze doen hun werk, maar soms helaas op een onwijs onhandige, knullige, (en communicatief bedroevende) manier.

    Hoe gaat het verder met je? Werk en privé een beetje te combineren?

    @exciting goed om van je te horen! lastige tijd hebben jullie gehad zeg! Hoe gaat het nu?

    Oh, smurf wordt wakker... tot later!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Hier het schema van lynn

    07.30 fles 180
    10.00 fruit 200 grsm
    13.30 brood + 180 fles
    17.00 groente 200 gram
    18.00 fles 180
    23.00 fles 210

    Tijdens groente en fruit krijgt ze diksap erbij. En tussendoor mag ze nog twee maisvingers opeten.
    Ja doe ermee wat je wil. Als je je er niks van aan wilt trekken prima toch
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hoe gaat het hier?
     
  7. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Eindelijk een stuk beter. Meneer heeft nu 4 tanden en kan daar ook heerlijk mee knarsen. Gaat steeds meer lachen en rollen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Gaat hier goed goed, op een goede verkoudheid na.
    Met tand 3/4 zijn we bezig.
    Ze heeft het tijgeren ontdekt dus we zitten opeens in een hele nieuwe fase.
    Maandag weer naar cb kijken hoeveel mevr is aangekomen.

    Hoe is het bij jullie @Nina Sanders
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Noortje88

    Noortje88 Niet meer actief

    Hier ook goed! Tweede tand komt door, dat is alleen even minder, maar ziet er wel heel schattig uit. Ze zit super stevig al en slaapt goed door op dr eigen kamertje.

    Hoe gaat het met jullie @Nina Sanders ?!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen
    Leuk om te lezen! Onze zoon heeft nu twee ondertandjes. Hij eet ontzettend lekker mee met ons aan tafel. Heb een mooi groot speelkleed besteld en hij tijgert er nu op los. Het gaat zo vreselijk snel allemaal.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier gaat alles eigenlijk helemaal zijn gangetje.. Sinds een tijdje heb ik een stuk meer balans gevonden tussen werk en privé (omdat ik dus een dag minder ben gaan werken en terug ben gegaan naar 4 dagen). Echt het beste wat ik had kunnen doen. Ja, mijn dagen zijn nog steeds lang en vermoeiend en tel daar mijn perfectionisme en veeleisendheid bij op haha. Maar het zorgt er wel dat er nu gewoon een goede structuur is (en mijn man valt niet meer elke dag om 20u in slaap haha). We plannen de laatste tijd meer tijd voor ons samen in en maken wat vakantieplannen dus dat is leuk. Eigenlijk begint het bij ons beiden wel te kriebelen voor een tweede maar mijn verstand zegt nog even te wachten. We hebben net eindelijk een fijn ritme gevonden, waarom die weer verstoren en niet genieten van wat je hebt? Het heeft ons (en ons huwelijk ook) best even gekost om te komen waar we nu zijn en dat wil ik graag zo houden :p. Al moet ik wel zeggen dat het hele idee dat we de mmm weer in moeten ook wel mee speelt :) Als we op een tweede weer 3 jaar moeten wachten...
    Met O. gaat het verder goed. Hij krijgt volgens mij tandjes (rode wangetjes, hangerig, koortsig, kwijlen, overal op bijten.. en die luiers :eek:..) maar verder doet ie het prima..
    O krijgt nu 's ochtends een papfles, 2 stuks fruit rond 10, om 12u een fles (180+6), rond 14 kwark of broo, rond 17 warme maaltijd en om 19.00 fles.
     
    Mutsefruts88, Noortje88 en Oceanna vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik heb dit ook bij het subforum 'voeding' geplaatst maar ook even hier..

    O. is nu 7,5 mnd en onderstaand is ong. zijn schema:

    - 7u; papfles 180+6
    - rond 9.30 fruithap (meestal 2 stuks fruit óf 1 stuk fruit met wat kwark / yoghurt)
    - 12u; halve boterham met beleg + paar slokken drinken
    - rond 14u fles 180+6
    - 17u warme maaltijd, meestal 1/2 groente, 1/3 aardappel, pasta of rijst en 1/3 vis/vlees (soms vervang ik dit door extra groente
    19u; fles 180+6

    Nu ben ik alleen nogal inspiratieloos qua broodbeleg. O. is niet super dol op brood (hij begint nu net 2 doorkomende tandjes te krijgen), maar met wat zoets erop krijgt ie het wel weg (al dan niet protesterend). Jullie nog tips? Ik kom niet veel verder dan een klein beetje zuivelspread, appelperenstroop (de kleine keuken) en gewoon enkel wat boter. Droog wil hij echt niet. En: vanaf wanneer 'moet' je je kindje extra drinken geven? Ik heb soms wat thee, diksap of water maar ook dit vindt hij niet zo leuk. Drinkbekertje snapt hij nog niet en in de fles vindt hij ook verwarrend want dan verwacht hij melk. Dan neemt ie een paar slokjes en duwt hem heel nijdig weg :roflmao:
     
  13. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Voor op brood klein beetje Saksische smeerleverworst mag namelijk 2* per week. Jam kan ook.

    Wat betreft drinken hier ook een mannetje dat weinig anders wilt drinken en ook niet uit de fles. Tuitbeker doet hij ook moeilijk en een gewone beker nog niet geprobeerd.
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Precies, dat laatste.
    Hm, leverworst eet ik zelf eigenlijk niet dus hebben we niet in huis.. Mag hij trouwens ook al een beetje smeerkaas? Van de kleine keuken heb je ook pindakaas maar dit lijkt me erg zwaar nu al?
     
  15. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Smeerkaas mag ook maar kijk wel naar het zout. Ook 2* per week een beetje.
    Een beetje pindakaas zou ook kunnen. Ik smeer vaak maar de helft van de boterham en vouw hem dan dubbel.

    Heb net de oude mam oefen tuitbeker geprobeerd met de speen erop. Gaat nog niet helemaal zoals ik wil maar hij drinkt er redelijk uit.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik doe pindakaas van de kleine keuken erop, maar ze vind het niet echt wat (ik lust ook geen pindakaas) maar hij is vrij vloeibaar hoor.
    Ik had vorige keer avocado erop vond ze erg lekker.
    Van de kleine keuken heb je ok iets van mango pompoen spread en iets van bietjes, misschien dat dat nog werkt.

    Drinken is hier ok niet meer dan een enkele slok. Ze vind de tuitbeker vooral leuk om op te kauwen. Gewone beker gaat nog het beste, alleen verslikt ze zich af en toe.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen
    Wij hebben appel perenstroop. Aardbei&bietjes van de kleine keuken. Smeerkaas. Soms smeer ik er geprakte banaan op. Vind hij ook erg lekker.
    Drinken uit een tuitbeker is me bij hem nog niet gelukt. Hij zuigt geen duim of speen en heeft nog duidelijk de zuigbehoefte van de fles. Maar blijf het proberen.
     
  18. Moess

    Moess Niet meer actief

    Hier hetzelfde als @123laura en @mariska165
    Op di pindakaas vd kleine keuken doe ik soms nog wat banaan
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja de appelperenstroop van DKK gaat er hier ook erg goed in, heb toevallig gisteren ook die met bietjes en aardbei(?) gekocht. Wij lusten allebei geen bieten maar wie weet O. wel.
    Avocado ga ik ook eens proberen, nog niet gedaan hier. En als ik wat fruit over heb dan haal ik daar soms ook een stukje brood doorheen maarja, dan is het gewoon een soort jam ;)
     
  20. Friesje203

    Friesje203 Fanatiek lid

    31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Hier zijn de spreads van blueband favouriet en daarnaast smeerkaas, leverworst, jam, appelstroop, pindakaas. Maakt hem gelukkig niet zoveel uit.
    Verder ongeveer hetzelfde schema als jij :)
    Wil morgen een roerei maken voor bij het brood.
     

Deel Deze Pagina