MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesje203

    Friesje203 Fanatiek lid

    31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @Nina Sanders Ja dan is wat extra overdag niet erg. Ik bied eigenlijk altijd 100 aan maar dat is nog maar 4x echt op gegaan geloof ik. Hij drinkt meestal 70-90, mag maximaal 600cc dus dat hou ik een beetje in de gaten.

    @exciting hebben wij ook wel eens s nachts, wat ie dan heeft?? Laatst ben ik met hem op de bank gaan zitten, kon man tenminste slapen ;)

    @XmoonlightX ja terugleggen lukt hier ook meestal wel als hij goed slaapt.

    Eindelijk weer een goede nacht!
    Van 11 tot 3, van half 4 tot 6 en toen een uurtje bij mij gelegen voor hij echt mopperde voor een fles!
    Half 8 geprobeerd hem nog even terug te leggen maar dat lukte niet, dus ff in ons bed geknuffeld en maar aangekleed en met man naar beneden. Nu slaapt hij weer in de draagdoek (wel onrustig). Kijken wat de dag ons brengt!
     
    Nina Sanders en XmoonlightX vinden dit leuk.
  2. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    @exciting Nee bedoel honger vanuit een andere hoek. Niet als gevolg van het spugen.

    En als je kleinere beetjes vaker geeft? Dus a drie uur een fles aanbieden ipv zo'n lange tijd er tussen laten?
    Misschien is de grote hoeveelheid voor hem te zwaar? En kan hij kleinere flesjes beter trekken?
    Het is natuurlijk wel veel 150+5 cc .
    Dus bv 90 of 120 cc maar dan a 3 uur?

    Bij reflux is kleinere flesjes sowieso toch prettiger?
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @exciting idd dat wilde ik ook zeggen, wat vaker kleinere flesjes aanbieden? Gebruikte jij nou wel of geen nutriton?
    En evt overstappen qua voeding?

    Morgen moeten we met O. naar het cb. Ben benieuwd wat ze zeggen en hoeveel O. weegt. Ga het voedingsgebeuren sowieso overleggen.
     
    XmoonlightX vindt dit leuk.
  4. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Ik weeg altijd eerst mezelf en erna met kind. Dat trek ik van elkaar af en zo weet ik altijd het gemiddelde :roflmao:
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik heb nog geen nieuwe weegschaal gekocht.. onze oude ging stuk na de verhuizing.. :roflmao:
     
  6. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Oja dat was waar :D
     
  7. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nee minder geven hebben we geprobeerd, maar dat is geen doen! Als je om de 3 uur doet, hij is met de fles 20-30 bezig, 30 min rechtop zitten en verschonen.. dan nog een uur klooien op bed, blijft er nog mar een uur slaap over en dan issie er alweer voor de volgende fles. Dan kan ik helemaal niks doen en krijgt hij te weinig slaap! Hij slaapt nu.. ik weet niet wat ik verkeerd doe, en ik weet ook niet wat hem steeds mankeert.

    Ons andere zoontje is ook niet te genieten, die huilt ook om alles! Bijna naar de peuterspeelzaal! Zin in, hihi! Tis hier momenteel niet zo gezellig, en daar baal ik van! Ik heb zin om aant werk, even geen mama zijn!
     
  8. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ik zit net even met mijn man te overleggen wat wij allemaal hadden gedaan.
    Maar wij hebben er toen voor in het ziekenhuis gelegen een nacht met onze zoon. En daar kregen we het advies om hem met zijn rug regen onze buik te leggen en dan op zijn zij voeden.
    Dan komt het eerst in de want terecht en minder lucht.
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja op de zij voeden zou ook een optie kunnen zijn, want heb je minder kans op lucht happen. Maar dat is een kwestie van uitproberen, want wie weet vindt jouw kleintje het niet zo fijn om op zijn zij gevoed te worden.
     
  10. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Hmm dan zijn mijn ideeen op :(
    Ik denk niet dat jij verder dingen verkeerd doet hoor meid . Als hij erge reflux heeft, kan je denk ik ook niet meer dan wat je al doet
     
  11. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb de 2 speen op de Avent fles en de M speen op de Difrax
     
  12. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ik had dr brown nummer 3 erop met 2 scheppen jbpm
     
  13. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Wat een gedoe he zo met die spenen
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik wil toch ook weer jbpm proberen maar ben zo aan het klooien met die spenen! Dr brown 1 en 2 krijgt hij het niet uit, difrax 1,2,3 op stand 3 ook niet! En avent 2 ook niet. Heb nog niet eens 1 schepje op 150! Ik irriteer me mateloos aan alles! Op zij voeden ga ik proberen!
     
  15. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nou hij heeft 30 cc gehad, en ligt nu te slapen op de bank! Ik snap niks van het mannetje hoor! Hij wordt om 12 uur wakker, wil een flesje, krijgt een flesje en valt na 30 cc in slaap. Erg vervelend zo, want ik kan zo niet even wandelen, of in de auto weg, want ja meneer heeft zn buik nog niet vol en komt dus over ??? Weer voor meer.. pff onze oudste was dan toch echt een stuk makkelijker hoor!
     
  16. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    En als je de luier verwisseld als hij in slaap valt? Als je weg wilt zou ik gewoon gekookt water meenemen en koud water en voeding. Overal waar ik heen ga heb ik ook altijd voeding mee.
    Ik had altijd speen 3 op de dr brown.
     
  17. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja dat doe ik dan ook. Maar om nou elkr keer alles mee te sjouwen omdat hij na een half uur de rest wil daar bedankt ik voor! Normaal krijgen ze een flesje en kun je er even op uit, want de volgende voeding komt 4-5 uur later..
     
  18. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    En luier verwisselen maakt niks uit, zoontje heeft hem net wakker gemaakt (per ongeluk) dus meneer wou zn fles, maar ligt nu weer half te slapen! Hij wil drinken en slapen, en voor het drinken wil hij geen moeite doen:cool:
     
  19. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Beetje lui zeg maar :roflmao::roflmao:
    Ja op een gegeven moment ben je ten einde raad.
     
  20. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Behoorlijk lui ja! Hihi
    Hij heeft hem op! Ik denk dat er iets is met het ventiel. Die moet door geprikt worden zoals ik het lees op internet! Nu gaan we kijken of 1 schepje voldoende is voor het spugen! Fingers crossed!!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina