Man en vriendschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Hillebil, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hillebil

    Hillebil Lid

    5 aug 2018
    75
    62
    18
    Vrouw
    Hoi,

    Ik ben even benieuwd hoe jullie hier in staan. Mijn man heeft sinds enkele maanden (zo’n halfjaar) een nieuwe vrouwelijke collega. Vanaf het begin klikt het tussen haar en mijn man maak ik op uit zijn verhalen. Ze gaan regelmatig lunchen tijdens werktijd en appen elke dag. Hij heeft het inmiddels over zijn beste vriendin en wil nu aankomend weekend een dag met haar weg.

    Toen ik vroeg of dat niet een beetje snel was, aangezien ik die vrouw nog nooit heb gezien, reageerde hij erg geïrriteerd. Ik vind het helemaal niet erg dat hij een beste vriendin heeft en als hij samen iets wil doen vind ik dat prima, maar is het heel gek dat ik die vrouw misschien eerst wil zien of iets meer over haar wil weten? Aangezien hij erg open is over het contact verdenk ik hem niet van vreemdgaan oid. Ik ben gewoon benieuwd met wie hij dan weggaat.
    Mijn vraag aan jullie is dan ook of ik onredelijk ben. Zouden jullie het een probleem vinden als jullie man/vriend een dag weg zou willen met een collega/beste vriendin die je verder niet kent? Ik wil hem natuurlijk niks verbieden want ik ben zijn moeder niet. Alleen zit het me ergens niet lekker. Spaar me vooral niet maar geef je eerlijke mening, ik weet het namelijk echt niet meer.
     
    Dotjes, Lafelife en DastyQueen vinden dit leuk.
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Advocaat van de duivel: als het een mannelijke collega was, had je die dan ook eerst willen zien?
     
    Dotjes en masami vinden dit leuk.
  3. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    ik had er net zo in gestaan als jou, ik had haar ook willen zien. En ik vind het gek iemand zijn beste vriendin te noemen na 6 maanden als ze hem prive eigenlijk helemaal niet zo goed kent (want zijn gezin heeft ze nog nooit gezien).
     
    PBV, Boelie88, LolaBloem en 39 anderen vinden dit leuk.
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Nou noem me ouderwets, maar ik zou dat best wel raar vinden eigenlijk. Maar goed ik spreek ook geen dagen in het weekend af met collega’s of het nu mannelijke of vrouwelijke collega’s zijn. Wel met een groepje collega’s een keer een etentje of stappen oid, maar nooit alleen met een mannelijke collega een dagje weg... denk dat mijn man dat ook niet heel tof zou vinden.
     
    Hoop42, Boelie88, LolaBloem en 22 anderen vinden dit leuk.
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.863
    25.147
    113
    Ik vind het vooral raar dat hij geïrriteerd reageert. Waarom zo'n reactie op een -in mijn ogen- normale vraag?
     
    Bailey07, Syane, MaMa en 23 anderen vinden dit leuk.
  6. Winter30

    Winter30 Niet meer actief

    Wil je al zijn mannelijke vrienden ook eerst zien voordat je man er mee op stap mag?
    Of zit het toch niet lekker omdat het een vrouw is?

    Ik zou het vreemd vinden namelijk als je eerst ook zijn mannelijke vrienden gezien moet hebben.
    Tegelijkertijd snap ik wel dat het bij een vrouw anders is.
    Maar wat wil je er aan zien? Want al staat er een bloedmooie vrouw aan de deur, dat wil niet zeggen dat het geen platonische vriendschap kan zijn. En bij in jouw ogen onaantrekkelijke vrouw betekent niet dat er niets kan gebeuren.

    Ik zou er als jaloers kreng helemaal niet van houden als hij met een andere vrouw op stap zou gaan, tenzij het een vriendschap was die al jaren voor mij bestond. Maar zoals gezegd, ik ben jaloers op dat gebied.
    Ik snap je helemaal. Ik zou haar ook willen zien, maar ik zou niet weten waaróm precies.
    Ook na de ontmoeting zou ik het niet fijn vinden.
     
    LolaBloem, Dotjes, Druifje12 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Vriendin prima maar ik zou ook graag eerst kennis willen maken. Denk dat als ik de vriendin in kwestie was ook wel benieuwd was naar zijn vrouw/gezin.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.512
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Ik had ook wel graag even kennis willen maken voor ze met mijn man op pad zou gaan. Het is ook helemaal geen vreemde vraag.
     
  9. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Lastig! Ik heb zelf een mannelijke collega waar ik regelmatig mee ga lunchen en we kunnen het goed met elkaar vinden. We gaan ook wel eens buiten werk met elkaar om, maar dat is dan wel met een groepje. We hebben namelijk een gedeelde hobby!

    Ondertussen ken ik ook zijn vrouw en heb ik zijn kinderen wel eens gezien (kraamvisite), maar daarvoor niet.

    Omdat hij er zo open over is, zou ik niet meteen argwaan hebben. Wat gaan ze eigenlijk doen?
     
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
     
  11. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Mijn man spreekt ook wel eens af met een collega die ik nog nooit heb gezien. En andersom gebeurt dat ook wel.
    Maar ik moet eerlijk zeggen dat als dat een collega was van het andere geslacht zou ik dat toch ook onprettig vinden. Misschien is daar geen reden toe, maar toch voelt het niet fijn.
     
  12. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik vind het vreemd dat hij dat zijn beste vriendin noemt maar dat ze zijn gezin nog nooit gezien heeft.

    Ik zou ze lekker laten gaan het weekend ( aangezien je man er open in is en je niet het idee hebt dat hij vreemdgaat) en daarna voorstellen eens af te spreken om kennis te maken.

    Dan ook aangeven dat het zijn beste vriendin is en daarom graag kennis wil maken. Een beste vriendin in namelijk niet zo maar iemand he ;)
     
    Caithy, Chocolat, Hopsatee en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Ik zou haar ook eerst willen zien/. Vind het net als de anderen ook wel wat apart dat het zijn beste vriendin is, terwijl hij zijn gezin niet eens kent. En wat vreemd dat hij geïrriteerd reageert.

    Maar ook ik ben jaloers in zo'n dingen. En mijn vader bleek (al lang geleden hoor) vreemd te gaan met zijn collega waar hij zo goed mee 'bevriend' was en dagjes mee op stap ging in het weekend, terwijl hij getrouwd was met mijn moeder. Dus ik ben wellicht geen eerlijke graadmeter in een dergelijke situatie :)
     
    Chocolat, Manana, Brinsa en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Oona

    Oona Actief lid

    2 jul 2018
    436
    518
    93
    Tja ik vind het dan weer vreemd om eerst kennis te willen maken en meer over haar te willen weten. Ik vind dat meer iets voor een moeder om te vragen aan haar dochter die op stap wil met haar vriendje. Als mijn man zoiets zou vragen zou ik dus ook geïrriteerd raken. Al snap ik de nieuwsgierigheid van jou natuurlijk wel. Alleen zou ik dan eerder met een voorstel komen om haar een keer uit te nodigen voor een drankje oid.
     
    nizzie86, lloorrtt en Druifje12 vinden dit leuk.
  15. Hillebil

    Hillebil Lid

    5 aug 2018
    75
    62
    18
    Vrouw
    Om eerlijk te zijn is het wel vooral omdat het een vrouw is. Bij een man had het denk niet eens in me opgekomen om hem eerst te willen zien. Wat ik wil zien dat is een goede vraag. Ik denk dat het me een veiliger gevoel geeft. Heel stom want ik vertrouw mijn man maar toch. Zijn geïrriteerde reactie vind ik ergens ook wel vreemd. Voor mijn gevoel stelde ik de vraag op een normale toon en niet meteen argwanend. Ze gaan een dag mtb’en, niks bijzonders verder dus. Mijn man is allang blij dat hij zijn hobby met iemand kan delen.

    Ze laten gaan en later een keer ontmoeten is ook een idee. Het zit me alleen echt niet lekker en dat vind ik erg. Ik ben bang dat ik mijn man onbewust niet vertrouw alleen omdat het een vrouw is en dat wil ik niet.
     
  16. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik snap wel dat je haar graag een keer wil zien. Vaak zegt je gevoel dan genoeg als je haar ziet en hun samen ziet. En dat je dat even nodig hebt vind ik heel normaal. Je man is je tenslotte dierbaar als het goed is, daar mag je best een beetje zuinig op zijn. Een beetje jaloezie lijkt me heel normaal in een huwelijk. Zou eerder raar zijn als het je niks kon schelen waar en met wie je man/vrouw uithangt.
     
    LolaBloem, Paardenbloem, Angel1980 en 11 anderen vinden dit leuk.
  17. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.467
    3.833
    113
    Vrouw
    Ik sluit me hier bij aan. Etentjes of iets is prima, maar een dagje weg zou ik ook van opkijken.

    Mag jij eventueel ook mee als jij mountainbiken ook leuk vindt? Of is dat echt zijn hobby?
     
  18. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Daarnaast zou ik ook grote problemen hebben met het feit dat hij haar ‘zijn beste vriendin’ noemt... uh wie ben ik dan? Maar goed dat is mijn verrot jaloerse mening... :roflmao:
     
    Hoop42, LoveXx, Tweekids en 25 anderen vinden dit leuk.
  19. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Toen ik je verhaal las snapte ik meteen je gevoel. Maar het even andersom bekijkend..
    Ik heb een tijdje een mannelijke college gehad waar ik het echt goed mee kon vinden. We zijn ook een keer samen gaan fietsen (mijn man houdt daar niet van). Ik vond het ook vreselijk irritant dat mijn man daar zo geïrriteerd over deed. Ik heb hem wel mee gevraagd, maar uiteraard had hij geen zin. Het was echt pure vriendschap van beide kanten. Maar heb hem niet eerst thuis voorgesteld ofzo.. meer omdat het zo liep en niet in mij opkwam. Ben ook met hem uit eten geweest toen hij bij ons wegging. Nu nog steeds contact, maar tot opluchting van mijn man woont hij in het buitenland (ben wel een keer langs geweest, zonder man). Als je elkaar zo vaak ziet kan het snel een vriendschap worden.
    Dusja... lastig, want ik begrijp jouw gevoel nog steeds haha.
     
  20. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind het niet gek dat je geïnteresseerd bent. En ik moet zeggen: ik zou ook mijn wenkbrauwen optrekken als mijn man een man binnen een half jaar 'beste vriend' zou noemen, dus dat zou ik bij een vrouw net zo goed. Mijn eerste neiging zou waarschijnlijk zijn om niet zozeer bij deze dag weg vraagtekens te zetten, maar meer dat hij niet de neiging heeft om jullie aan elkaar voor te stellen als jullie allebei zoveel voor hem betekenen.
    Etentje met z'n drietjes (of haar eventuele partner erbij?) over een tijdje misschien?
     
    famofthree en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina