Mannen.. grrrrr

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier ben ik ook altijd diegene die uit bed moet (soms nog 2 à 3 keer) maar ja ik geef bv dus kan bijna niet anders behalve als ik ga kolven en hij het flesje geeft natuurlijk. Maar hier is het wel zo dat m'n vriend 55 uur werkt in de week en ik ben dus totnogtoe 'huismoeder'. Huishouden en bezig zijn met de baby is ook een voltijdse job natuurlijk maar ik kan overdag wel eens een dutje doen en hij niet.
    Maar eens dat ik halftijds ga werken, mag hij wel wat taken van mij overnemen hoor! Willen of niet.
     
  2. witte reus

    witte reus Fanatiek lid

    27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    Nou sorry, vind het niet zo lief van je dat je het op zo'n manier zegt! mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en hij wil het graag doen, maar soms komt hij om 22.00 thuis en moet hij om 05.00 weer werken.. en als Bram dan om 03.00 een flesje wil is het toch niet gek dat hij wil bijtanken.

    Hier een pappa die graag wilt maar soms gewoon weg niet kan....
     
  3. witte reus

    witte reus Fanatiek lid

    27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    Mijn vriend wil heel graag maar komt vaak thuis als onze zoon als gewassen ed in bed ligt.. :( is ook niet leuk hoor.

    Ik snap jullie wel want zo ging het soms ook wel eens toen ik nog verlof had. maar nu doen we het in het weekend om de beurt.. en af en toe gewoon met mekaar erover hebben scheelt veel.

    maar soms hebben mannen gewoon een plank voor hun hoofd ;)
     
  4. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    tja mannen, tis en blijft een raar volk!
     
  5. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Wat heb ik dan een fijne vent :D en negen van de tien keer staan we samen om 07:00 uur op omdat we het gewoon leuk en gezellig vinden.

    Uitslapen zit er gewoon niet echt meer in maar dan heb je tenminste nog wat aan je dag.

    M
     
  6. Tinusje

    Tinusje Bekend lid

    @Witte Reus,

    Sorry, zo heb ik het helemaal niet bedoeld! Het is natuurlijk heel wat anders als papa's het wel willen, maar om een goede reden niet kunnen. Tuurlijk snap ik dat jou man wil bijtanken als hij zo lang gewerkt heeft en zo vroeg weer op moet.

    Ik reageerde op de TS die duidelijk aangeeft dat ze onterecht een 'zeikerd' genoemd wordt als ze ook eens lekker uit wil slapen terwijl haar man best wel eens eerder zijn bed uit kan om voor de kleine te zorgen. Als er ruimte voor is (wat niet altijd het geval is, maar bij TS wel), dan vind ik dat je best de taken kan verdelen.

    Mocht ik andere meiden voor het hoofd gestoten hebben, dit was niet mijn bedoeling! Excuus en ik hoop dat jullie nu begrijpen wat ik bedoelde.
     
  7. Eef79

    Eef79 Actief lid

    4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Oei...ik heb geloof ik een voorbeeldige man....
    1e fles, in bad doen, naar bed brengen, naar de gastouder brengen, tas inpakken, gaat allemaal prima. Zeker nu ik knock-out lig (misselijk) doet Maarten alles maar dan ook ALLES in huis. Het enige waar ik nog wel eens wat van zeg is de kledingkeuze maar eigenlijk mag ik daar dan niet over klagen vind ik ook nog...
     
  8. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik mag ook in mijn handjes klappen. mijn vriend heeft van begin af aan de laatste fles en nachtvoeding gegeven. en de eerste maanden was hij degene die er 'snachts uitging. onze kleine sliep alleen in het begin zo slecht dat we dat op een gegeven moment samen zijn gaan doen. nog steeds gaat hij er ook uit voor zijn speentje. hij is ook degene die hem naar bed brengt en s'avonds na het eten bezig houdt, zodat ik ook even mijn gang kan gaan. hij doet hem ook een paar keer per week in bad, aankleden is wel voor mama, want hij weet zich geen weg met onze kleine uk die alle kanten uitdraait :) vieze broeken verschoont ie ook niet, dan valt er wat extra's op te ruimen, wat niet uit onze kleine man komt. ik ben trouwens fulltime huismoeder en mijn vriend werkt 40 uur per week. het is hier van begin af aan zo gegaan. hij heeft altijd meegeholpen in het huishouden. wij zeggen altijd. (huis)moeder is de zwaarste onbetaalde baan die er is, maar wel het mooiste beroep.
    sorry voor het lange verhaal, maar moest toch ook even laten weten dat het ook anders kan.
     
  9. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Oh ja,de kledingkeuze....
    Als mijn man op zaterdag op haar let als ik moet werken ziet Fenneke eruit alsof Stevie Wonder haar heeft aangekleed..
     
  10. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou, nou zijn jullie nog wel gelukkig met je kerel?
    Mijn man is echt niet perfect en ik kan soms best wel mopperen op hem, maar over het algemeen ben ik hartstikke blij met hem hoor.
    Hij draagt net zoveel verantwoordelijkheid als ik en handelt daar ook naar.
    Dat ik nu net een tikkeltje meer zorgzaam ben zit misschien meer in het feit dat ik de mama ben, dat ga ik mijn man niet verwijten!

    Vraag anders eens wat je in de ogen van je partner verkeerd doet, hij kan ook vast wel wat opnoemen ;)
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben trots op mn man, ondanks het feit dat er her en der wel s onenigheid is. T is n kanjer die zooo ontzettend veel van ons houdt en van zijn kleine geniet! Een échte papa dus. (die dan soms dingen vraagt en dan beantwoordt ik het met.. 'schat, wat denk je zelf?' (niet sarcastisch).
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben ook juist heel blij met mijn vriend!

    Over het algemeen haalt hij Eva 's ochtends uit bed, zodat ik klaar kan gaan zitten om haar te voeden (maar meestal sukkel ik in die paar minuten weer in slaap ;)). Het naar bed brengen 's avonds doen we samen als hij er is, en dan ga ik alvast klaarzitten voor de laatste voeding en houdt hij Eva voor de lichtschakelaar zodat ze het licht uit kan doen (zo lief, ze glundert dan helemaal!)
    Verder doen we alles samen, maar net hoe het uitkomt. Ik werd 2,5 dag en mijn vriend 4 dagen.
     
  13. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Ik mag dan ook niet klagen gelukkig. Ben ook heel blij met mijn man. Ik trek zelf het meeste "werk" naar me toe maar als ik hem iets vraag dan doet hij het meteen zonder morren. Daarnaast is hij elke ochtend thuis (gaat 's middags pas werken) en ik ben 2 hele dagen en 1 ochtend werken dus hij verzorgd Dax 3 ochtenden. Ik ga de deur uit als Dax nog slaapt dus hij wast hem en trekt zijn kleren aan, geeft hem zijn ontbijt, fruit en brengt hem naar de opvang (2 middagen).

    Ik kan me dus gelukkig niet aansluiten bij je verhaal. Succes ermee!
     
  14. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Weet je hoe ik het doe in het weekend? Als ze 's morgens wakker wordt dan leg ik haar tussen ons in, maar ietsjes meer naar zijn kant, zo dichtbij dat ze net aan zijn haar kan trekken ;) Uiteindelijk geeft 'ie het dan op en neemt haar mee. Heerlijk.
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ach Chantal ik weet iig een plek waar jij echt heerst over hem ;) :)

    Maar ff ontopic, hier vaak hetzelfde. Op vrijdag moet ik er vroeg uit en mág meneer blijven liggen tot de kleine meid komt, maar hij staat dan dus echt om 6.30 uur op om te kijken wat er op de VC-friday verschenen is, vervolgens in het weekend zeuren dat hij niet uit kan slapen :evil: en dat terwijl Annika meestal tot 8.30 uur slaapt.
     
  16. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Wij hebben ook de afspraak: om en om. Ik mag op zaterdag blijven liggen en hij op zondag!
    Papa gaat elek aaf met Tijn badderen en ik leg hem elke aaf in bed. Luiers verschonen doet hij ook, en eten geven ook.

    Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het een heel vreemd/raar iets vind, als een man te beroerd is om mee te helpen/vroeg op te staan.
    Dit met uitzondering van bepaalde werksectoren en gezondheids problemen natuurlijk! Maar je kiest samen voor een kindje, dus moet je er samen zorg voor dragen. Ik werk 20 uur en mijn man 40. Ik doe dus ind. meer in huis en met Tijn. Maar dit houd niet in dat papa niks doet.

    Vind het nogal makkelijk om ronduit "nee" te zeggen. Wat als jij dat ook doet? Wie zorgt er dan voor die kleine?

    kus miek
     
  17. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn man en ik werken beide 32 uur, maar toch denk ik dat ik meer met mijn meisje doe. Komt ook door mijn werk, ik kan deels thuis werken.
     
  18. dannyb

    dannyb Lid

    24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    wat een PIEP vent hahah

    mijn man doet echt alles hij heeft een eigen zaak en ik werk 2 dagen.. hij ging er snacht ook uit, en geeft iedere flesje mee.
    weekeinde dan hij blijven liggen dan ik, avond fles doet hij ook.
    stofzuigen ramen wassen alles, echt ik lieg het niet.
    hij brengt me zelfs koffie sochtens als hij eerder wakker is. en dan is ook al het flesje gemaakt en klaar om te geven.
    en ik heb een echte vent,, en ik vind dan ben je ook een echte vent als je dat ook allemaal doet.
    hij verschoont zelfs de poepluiers en badje en omkleden, wij doen even veel.
    hij werkt maar wat doe ik zit ik heel de dag op mn luie reet. nee hoor een kind is ook een fulltime job.
    geef hem een grote dikke schop onder zn reet en anders een te koop bord in de tuin,
    we leven niet meer in het jaar nul bah bah.

    veel succes damens
     
  19. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
     
  20. dannyb

    dannyb Lid

    24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    en je bent toch samen papa en mama jezus zeg.
    ik kan daar niet aan uit. bah.
    en op de bank liggen en in slaap vallen hahahah
    dat is helmaal grappig weet papa niet dat als je kinderen krijgt dat dat verleden tijd is.

    ga maar eens op een zaterdag heel de dag weg en laat hem eens alleen met die kleine eens kijken hoe hij dan piept.
    is maar goed dat mannen niet hoeven te baren dat zouden ze niet overleven.hahah
     

Deel Deze Pagina