Mannen.. grrrrr

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dannyb

    dannyb Lid

    24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    hoi

    kan je wel kei gek zijn op je kindje wat iedere mama is maar een keer op eeb zondag een uurtje blijven liggen en dat papa het eens een keer doet is toch niet tevee gevraagd.
    gelukkig is mijn vent niet zo hoor, ik zou dat niet waarderen. en inderdaad it takes two to tango.
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook de truc van het in bed nemen van je kleintje :D .

    Vanmorgen werd mijn kleine vent wakker en ben ik eruit gegaan, flesje gemaakt en daarna tussen ons in gelegd op bed.
    Toen het flesje op was, ben ik heerlijk gaan douchen.
    Papa is wakker geworden met zijn zoontje naast hem, gezellig!

    Wel een beetje dramatische reacties trouwens, in de trant van of je nog wel gelukkig bent met elkaar... :(
    Een mens mag toch wel eens even lekker klagen?!
     
  3. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    wij hebben de taken aardig verdeeld, ik doe meer in het huishouden want mijn man maakt lange dagen maar hij vind het heerlijk als hij lars naar bed kan brengen. het komt heel zelden voor dat lars snachts wakker word, en als hij dan wakker is dan is er ook echt wat dus gaan we hem meestal samen troosten, ach als je dan toch wakker bent. en over smorgens uitslapen hoeven we ook niet te klagen, want lars is zelden voor 8.30 wakker :-D
     
  4. Chieffie

    Chieffie Bekend lid

    28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Als ik alle reacties zo lees, dan denk ik als man: Ga gezellig met z'n allen in een vrouwencommune wonen, dan zijn jullie van het 'gezeur' van ons mannen af :) Maar dan ook niet gaan zeuren als er spinnen moeten worden doodgeslagen, vuilnis moet worden buitengezet, gesjouwd moet worden met zware spullen of er geklust moet worden :)

    Ontopic: Wij delen redelijk de taken, luiers verschonen doe ik ook, Giulia gaat bij mij in bad (Ook omdat ze nog niet bij Juud mag ivm bloeding), ik geef meestal de fles rond middernacht, en als ze daarna wakker wordt houdt Juud haar bezig terwijl ik de nieuwe maak, die zij dan geeft, etc. etc.

    Maar om nou met z'n allen over je vent te gaan zitten zeuren... Dan had je geen kind moeten maken samen :p
     
  5. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ach chieffie laat ons vrouwen lekker zeuren over mannen die niks doen, dan mogen jullie mannen zeuren dat we nooit sex willen :-D :-D :-D :-D :-D

    dit is een GRAPJE hoor.......
     
  6. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Nou,ik ben heel gelukkig met mijn man hoor,hij is de allerliefste en beste man en papa van de wereld.
    Ik mag toch nog iets te klagen hebben..... ;)
    Niet alles zo zwaar opvatten.
    Ik klaag ook over het weer maar ik zou ook niet in Spanje willen wonen omdat daar wel altijd de zon schijnt ;)
     
  7. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Juist SAMEN, dus ook de taken SAMEN verdelen. Er zijn dingen die alleen vrouwen kunnen, maar dan mag de man bij de andere taken best wel eens de handen uit de mouwen steken en eens vroeg zijn bed uit komen. Heel fijn dat je de nachtfles op je neem, maar ik kon mijn BV helaas niet overdragen aan mijn man.
     
  8. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb niet alle blz gelezen, maar sluit me hier ook even aan. we hebben hier vorig weekend en dit weekend hetzelfde verhaal gehad.

    ik werk momenteel niet, zit in de zw thuis, maar ben wel altijd om 6 uur wakker omdat manlief naar z'n werk gaat en de kleine kort daarna op is. ik slaap dan ook niet meer verder.

    hij werkt, ik doe het huishouden en ben lichamelijk niet fit door m'n zw.schap. dus vroeg ik laatst ook of ik een keer mocht uitslapen. ik bleef lekker in bed liggen lezen op zondag toen de uk wakker werd.

    hij vond het echt niet leuk meer in bed en aangezien mijn man toch al beneden was vroeg ik of sven bij hem in de box kon. 'kan hij niet gewoon in bed blijven liggen dan?' ik ontplofte zowat!

    we hebben nu afgesproken dat we in het weekend altijd 1 dag samen iets leuks gaan doen (hij is namelijk ook veel de hort op voor leuke dingen) en om en om gaan uitslapen.

    ik ben benieuwd ;)
     
  9. Chieffie

    Chieffie Bekend lid

    28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Nee, dat word lastig, MAAR: Als ze dan toch wakker is om te eten, kun je ook meteen de luier verschonen, en dat zou hij dan weer wel kunnen doen toch? :)
     
  10. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja persoonlijk vind ik dát dan net wat onzinnig, ik heb dan eerder zoiets van ik ben toch wakker, dat doe ik dan ook nog wel even, Maar dan is het wel heel fijn als HIJ het 's morgens vroeg een keer van me over neemt na een voeding en DAAR gaat het volgens mij om. Je hoeft het niet samen op hetzelfde moment te doen, de ene keer doet de ene het de andere keer de ander.
     
  11. Chieffie

    Chieffie Bekend lid

    28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Nou ja, wij doen het ook een beetje om en om, maar met bv gaat dat niet, vandaar die opmerking :D
     
  12. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Bij ons is het ook goed verdeeld gelukkig. hij mag zaterdag uitslapen, ik zondag. Degene die die dag gewerkt heeft geeft het laatste flesje, de ander doet haar in bad. (als we allebei gewerkt hebben doe ik het alletwee, maar alleen omdat ik haar dan zo ontzettend gemist heb dat ik zoveel mogelijk tijd met haar door wil brengen) Naar bed brengen doen we samen.

    Mijn vriend werkt 4 dagen en ik 3 :)
     
  13. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ach bij mij zit vroeg opstaan er inmiddels zo ingebakken dat ik niet eens meer zou kunnen uitslapen volgens mij!
    Toen onze kleine meid nog een avondvoeding kreeg, gaf manlief die altijd. En ik dus altijd de ochtendvoeding.
    Inmiddels is de avondvoeding afgevallen, en doe ik nog steeds altijd de ochtendvoeding. Maar ik vind het niet zo erg hoor.
    Uitslapen komt wel weer als de kinders in de puberteit zitten, haha!
    Wat ik wel erg herkenbaar vond was de luiertas die ik altijd zelf maar inpak want anders hebben we de helft niet bij ons. Het ontbreekt hem echt niet aan goede wil, maar hij vergeet gewoon zo veel!
    En dan doe ik het dus maar weer. Tja en dan hou je het natuurlijk ook zelf in stand eigenlijk.
    En Chiefie, ja natuurlijk wordt er hier -sporadisch- geklaagd over mannen! Het forum wordt nou eenmaal grotendeels door vrouwen bezocht. Mannen hebben toch ook wel dingen op vrouwen aan te merken? (dat ze altijd zeuren bijvoorbeeld, en nog zo het een en ander). Zo gaan die dingen nou eenmaal!
     
  14. dannyb

    dannyb Lid

    24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    ik vind ook dat je samen alles moet doen en de vrouw doet misschien iets meer, maar je hebt ook mannen die dus niks doen, en alles aan de vrouw overlaten, kijk en dan vind ik dus wel dat de vrouw daar iets van mag zeggen.
    mijn vent is gelukkig een goeierd en doet dus alles.
    maar je hebt er ook bij gggrrrrr hahahha
     
  15. Anna71

    Anna71 Actief lid

    31 jul 2008
    269
    0
    0
    Ik besef me heel goed, al laat ik dat waarschijnlijk niet vaak genoeg blijken, dat ik een moordvent heb.
    Werkelijk niets is hem te veel.
    In het weekend staan we (nog) samen vroeg op als Senna wakker wordt omdat ik dan heel nodig moet kolven en Senna het, als ik aan het kolven ben, vaak op het huilen zet.
    's Nachts geef ik Senna wel alle voedingen (ze komt nog twee keer) maar ik mag mijn mannetje wakker maken om de fles op te warmen en deze bij mij en Senna te brengen. In de tussentijd kan ik Senna dan rustig houden omdat ze anders te wakker is om weer lekker snel in slaap te vallen.
    Koken doet mijn vent wanneer het zo uitkomt en boodschappen 1x per week doet hij ook.
    Verder is het huis schoonhouden grotendeels wel voor mij en de was en strijk ook. Maar ik ben dan ook nog lekker thuis terwijl hij fulltime werkt.
    Ook Senna een schone broek geven en haar aanpakken als ik met haar ben wezen douchen is allemaal geen probleem voor hem.

    Tja, ik of bof enorm met hem en met mij hebben gelukkig meer vrouwen zo'n fijne vent.

    Ik zou er toch voor pleiten om een goed gesprek aan te knopen met je man en je bezwaren met hem te overleggen. Jullie zijn er allebei niet bij gebaat als jij moe en ontevreden thuis rondloopt.

    Succes
    Anna
     
  16. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Fioon :)

    Hier ook een man die weinig tot niks doet, maar ik moet zeggen dat dat ook aan mij ligt, ik maak het hem gewoon te gemakkelijk en doe eigenlijk liever alles zelf. Maar als het erop aankomt, dan doet hij wel wat nodig is, bvb toen ik moest platliggen tijdens mijn zwangerschap...

    Uitslapen is hier ook wel een punt... 't is nu al twee jaar geleden dat ik nog eens heb uitgeslapen, tijdens mijn zwangerschap kon het niet omdat ik om de paar uur weeënremmers moest nemen en dan was/is ons mooie meisje er... Maar ik vind het eigenlijk ook wel fijn om er elke ochtend te zijn voor mijn meisje :) Dat uitslapen komt ooit wel weer een keer :)

    Maar goed, ik ben dus nog gelukkig met mijn mannetje :)
     
  17. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    luiertas, hééééééél herkenbaar. mijn man stopt de ene helft er dubbel of driedubbel in en de andere helft gewoon niet. dus het kan best zijn dat ik drie pakjes billendoekjes mee heb en geen luiers ;) ik pak em meestal zelf in en vul em aan als ik thuis kom. dan staat de tas altijd gereed haha
     
  18. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier precies hetzelfde als de ts! Als ik erom vraag krijg ik ook een berg commetaar hoor! Hij werkt de hele week en heeft de weekenden echt nodig om uit te slapen. Ik werk niet en ik kan alle dagen ook tussen de middag wat bijslapen, heb het uitslapen niet nodig :(
     
  19. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    yeah right, bijslapen, en dan klagen dat het huis niet aan kant is zeker ........ dat doe ik namelijk als lars slaapt tussen de middag, anders kan ik alles 2 keer doen......
     
  20. dannyb

    dannyb Lid

    24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    maar ja wij hebben ook een tweeling dus moet je ook alles samen doen denk ik.
    maar ik heb gewoon een toppertje.

    xx
     

Deel Deze Pagina