Maxicosi achterin. Wil kind graag zien. Hoe doen jullie dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sannie1981, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

    Bri Niet meer actief

    maar dan ben je in elk geval nog steeds bezig met het verkeer om je heen. dat naar je kind kijken, al is het maar 2 seconden, gaat van je aandacht voor het verkeer af.
    en je kunt toch niets doen, daarvoor moet je ook langs de kant gaan staan. (al heb ik ze wel gezien hoor, autorijdende moeders die zich omdraaien om een speentje o.i.d. aan hun baby te geven, levensgevaarlijk!)
     
  2. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    precies.....
     
  3. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    maar ik snap ts wel...heb er zelf ook over nagedacht namelijk
     
  4. natascha01

    natascha01 Bekend lid

    13 sep 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    ik heb 3 weken geleden eentje gekocht van fisher-price, bij de kruidvat in de aanbieding, was toen 9 euro. Deze zit met klittenband om de hoofdsteun achterin de stoel waar de maxi-cosi op staat. de spiegel is lekker groot dus ik heb goed zicht ;)
     
  5. ilonaa

    ilonaa Bekend lid

    9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    maar goed de ts wil er wel graag 1 dus laten we stoppen met discussieren?
     
  6. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Je hebt hier (Frankrijk) ook spiegeltjes die je in het hoekje van je eigen binnen spiegel plakt en dan richting je kindje buigt zodat je uk kan zien. Misschien hebben ze zoiets bij halfords of zo?
     
  7. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Wij hebben deze: bol.com | Tiny Love Frog Kick & Mirror | Speelgoed

    Als de kleine wat groter is kunnen ze tegen de voetjes van de kikker schoppen en gaan de visjes zwemmen. Hij hangt tegen de ruggensteun van de achterbank aan dus niet aan de hoofdsteun. Alleen hangt hij met een bandje om de hoofdsteun heen ter bevestiging. Maar dat zou je kunnen oplossen door em met veiligheidsspelden aan je achterbank vast te maken.
     
  8. Anitaaaxxx

    Anitaaaxxx Fanatiek lid

    12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    wij hebben ook een spiegeltje (bij Hallfords) en voor mij persoonlijk is het ideaal. Ik zou niet meer anders willen. Het geeft gewoon wat rust als ik haar niet meer hoor of juist te veel hoor dat ik even snel kijk wat er met haar is.
    Als je het prettig vind om je kindje te zien en anders niet gerust erop bent... waarom niet aanschaffen!
    succes ermee!
     
  9. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Wij hebben ook een spiegel, ik vind het ideaal! De maxicosi zit achter de bijrijdersstoel, de oudste zit aan de andere kant. Als ik op de bijrijdersstoel zit kan ik de jongste goed zien (of hij slaapt bijv). De bestuurder kan hem ook zien, maar zowel mijn man als ik gebruiken de spiegel dan minder. Maar als ik bijv voor een stoplicht sta, gluur ik altijd wel even.

    Ik had hem bij de oudste niet, vond ik onnodig, maar ik vind het absoluut een aanrader.
     
  10. 1eKruimeltje

    1eKruimeltje Bekend lid

    16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Anders koop je toch zelfklevende klittenband. Een deel op de spiegel Andere deel op de achterbank op de hoogte die je zelf wilt. En dan kan je toch een spiegeltje.
     
  11. wannabemom24

    wannabemom24 Bekend lid

    26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Bij de Prenatal hebben ze ook spiegeltjes die je met een zuignap aan het raam vast kunt plakken. Die hebben wij ook!
     
  12. misa

    misa Niet meer actief

    Wij hebben ook een spiegel laatst in de aanbieding bij trekpleister gekocht. Moet aan de hoofdsteun die we niet hebben, maar aan de gordel lukt ook wel. Alleen kan ik hem dan niet zien, maar de bijrijder wel als die omkijkt. Als ik alleen rijdt, dan zit hij naast mij. (kan toch net zo goed afleiden...?)

    Maar ik zou gewoon eens naar de prenatal gaan en kijken wat ze hebben.
    Misschien kun je die voor aan de hoofdsteun gewoon ergens anders aan bevestigen.
    Autospiegel | Autostoeltjes van 0-12 jaar | Baby-Dump
     
  13. Hansje123

    Hansje123 Bekend lid

    3 feb 2009
    921
    0
    16
    In mijn auto had ik hetzelfde probleem, maar het went snel. Ik persoonlijk vind zo'n spiegeltje niets. Het leidt alleenmaar af en dat vind ik toch gevaarlijk. Ik merk het nu. Nu de kleine man in een gewoon stoeltje zit kan ik hem in mijn Achteruitspiegel zien. Ik merk dat ik continue aan het kijken ben. En laatst bij een vriendin zat haar maxicosi wel voorin, maar zij zat de hele tijd te kijken en te spelen met de kleine terwijl je je moet focussen op het rijden.

    Het went snel dat je haar niet kan zien en ik zelf vind het onnodig om een spiegel aan te schaffen, wat kan er nu gebeuren? waarom wil je de kleine zien? De kleine zit goed vast, kan geen rare dingen doen of stikken. Zij kan jou ook niet zien, dus als er iets is kan je haar toch niet troosten met jou blik. Dus waarom??
     
  14. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    maxicosie aan de andere kant als jou plaatsen een spiegel ophangen en zo afstellen dat je in je binnenspiegel kan kijken. nog problemo.
     
  15. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hebben ook zo'n spiegeltje, voor een paar euro bij de babydump gekocht.
    En ja, het leidt enorm af dus ik probeer er niet in te kijken wanneer het niet per se nodig is. Bij het stoplicht vind je me weleens 180 graden omgekeerd om met de kleine te ouwehoeren hoor :) Maar nooit langer dan een paar seconden want ik wil niet voor een groen stoplicht stilstaan.
    Verder hangt dat ding daar voor mijn gemoedsrust. Dat ALS er iets echts aan de hand is (stikgeluiden ofzo!!) dat ik zou kunnen kijken.
     

Deel Deze Pagina