Maxicosi vastzetten in Johnny loco bakfiets

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Boedah, 18 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Sinds kort heb ik een Johnny loco bakfiets. Als het straks mooi weer is lijkt het me erg leuk om met onze kleine dame te kunnen fietsen!

    Hebben jullie tips hoe de maxicosi vast te zetten in de bakfiets?

    Er bestaan wel baby-schalen, maar als ik dan ergens heen wil met haar, heb ik op plaats van bestemming geen vervoer zeg maar.. vandaar dat ik graag tips zou krijgen hoe de maxicosi veilig vastgemaakt kan worden (als dat überhaupt kan?)
     
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Zitten er ringen ergens in de bak? Dan kan je m met spanbanden vastzetten. En als ze er niet in zitten kan een fietsenzaak dat voor je doen. Zo doen wij dat tenminste als we op vakantie een bakfiets huren.
     
  3. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Er zitten helaas geen ringen in. Maar bedankt voor de tip!
    En als je dan de maxicosi eruit haalt, of er weer in zet, maak je steeds die spanbanden los/vast?
     
  4. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Je zou ook een Steco Baby Mee (die je normaal op je bagagedrager plaats om je kindje in mc op de fiets te vervoeren) in de bak kunnen maken.
     
  5. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik snap het stukje over "dan heb ik op de plek van bestemming ook geen vervoer" niet helemaal. Sleep je het onderstel van de kinderwagen dan ook mee? Anders moet je toch nog steeds de maxicosi tillen? :confused:
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ja dat moet je dan wel doen ja. Wij hebben er nooit zo'n probleem mee omdat de baby uit de maxicosi in de draagdoek gaat.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  7. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Zelf zou ik voor een babyschaal gaan en gewoon een buggy meenemen, desnoods met buggydrager.
     
  8. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Als ik boodschappen ga doen bijvoorbeeld, dan heb ik toch de maxicosi gewoon in het winkelwagentje.

    En het is toch logisch dat ik in de stad bijvoorbeeld de maxicosi draag, je neemt zo'n kleintje toch niet gewoon op je arm.. met vervoer bedoel ik dus meer de maxicosi zelf.

    Al zou het onderstel er wel bij inpassen overigens.
     
  9. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Dat kan wel als ze iets ouder is, maar ik vraag het me vooral af voor de tijd dat ze nu nog zo klein is dat ze in de maxicosi zit.
     
  10. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ook nog een idee ja, alleen zou ik niet weten hoe je zoiets dan veilig monteert in de bak :oops:. Heb je toevallig ervaring?
     
  11. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Oké, duidelijk. Ik snapte gewoon niet goed wat je bedoelde met 'geen vervoer'.

    Persoonlijk zou ik dan gewoon een drager meenemen en een babyschaal gebruiken. Ben je bij de supermarkt of in de stad: kindje uit de schaal en in de drager, heb je ook nog je handen vrij. En klaar met winkelen oid: hup, baby weer in de schaal.
     
  12. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Nee, geen ervaring mee, sorry. Heb nooit een bakfiets gehad.
     
  13. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Maar tegen de tijd dat het lekker weer is kan ze toch makkelijk in een baby schaal? Of bedoel je de buggy? Er zijn buggy's met een ligstand die je dan ook mag gebruiken. Bijvoorbeeld de Quinny Zapp (daar kan ook een maxi cosi op trouwens). Of in de draagdoek/zak in het begin.

    Het lijkt me zo'n gedoe om die maxi cosi mee te nemen als je eenmaal op je bestemming bent. Maar een onderstel met adapters kan uitkomst bieden. In dat geval zou ik de steco gewoon op je bagagedrager maken, daar is hij immers voor bedoeld.
     
    kleinepien vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina