mazelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missm, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Shit! Ik woon IN zo'n dorp met een meisje van 4,5 mnd die vandaag heel de dag verhoging( 38.0) heeft gehad...... :(
     
  2. Emmarijn

    Emmarijn Fanatiek lid

    21 jun 2011
    2.548
    1
    0
    :( goed in de gaten houden. Anders morgen ff bellen met huisarts!
     
  3. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    #23 Sukke, 12 jun 2013
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
    Kut zeg. Dinsdag op de psz hing een briefje dat er mond ziekte heerst! Nog nooit van gehoord, iets met blaasjes bij de mond en hoesten. Dacht nog dat ik iig geen kind bij dochter in de wagen zou laten graaien. Uiteindelijk niet kunnen voorkomen omdat ik zoon moest verschonen.
    Vanmorgen werd meisje verkouden en hoesterig wakker en dus verhoging!!!! En dan nu dit verhaal...
    Ga morgen zeker de ha bellen!
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Fantastisch al die mensen die maar besluiten om niet te enten en daarmee andere kinderen en ouders te belasten.Kan er zo boos over worden.Krijg je straks een mazelen epidemie in Nederland,Zou toch helemaal van de zotte worden anno 2013.
    Mijn kleine meisje zit nu juist al onder de vlekken door een variant van de vijfde ziekte.Afgelopen weekend zelfs in het ziekenhuis geweest omdat ze onder de puntbloedinkjes zit.Moet er toch niet aan denken dat ze nu ook nog even de mazelen erbij zal krijgen.Gelukkig worden er bij haar op het KDV geen kinderen toegelaten die niet gevaccineerd zijn maar of dat voldoende zal wezen weet ik niet.
    Wij wonen in 't Westen en is de vaccinatiegraad zeer hoog maar je weet maar nooit.
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit heerst idd op meerdere creches.
    In Leiden ook een aantal creches.
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Op de site van RIVM staat dat er eventueel al gevaccineerd kan worden vanaf de leeftijd van 6 mnd.Dit is dan een extra vaccinatie en met 14 maanden krijgen ze dan nogmaals de BMR vaccinatie.
    Kindjes jonger dan 6 maanden hangt het van verschillende factoren af.Heeft moeder ooit de mazelen gehad of is zijzelf gevaccineerd in de kinderjaren want dan zou het kind nog voldoende antistoffen moeten hebben van de moeder.Maar dit is natuurlijk een gok en gaat niet altijd op.In uitzonderlijke gevallen kan er zelfs al vanaf 4 maanden worden gevaccineerd.
    Als het uit de hand gaat lopen dan komt er zeker een vaccinatie.
     
  7. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik ga het rivm zo even bellen of ze het noodzakelijk achten dat mijn kleine van 10 maanden de bmr prik alvast krijgt, ook heb ik het cb een mail gestuurd en ik wacht daarop nog op antwoord. Zekerheid voor alles!
     
  8. Danielle86

    Danielle86 Fanatiek lid

    13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hier precies zo.
    Als mensen goede reden hebben om hun eigen kinderen niet in te enten moeten ze dat zelf weten, wat ik er vooral vervelend aan vind is dat ze daarmee ook een hele berg andere kinderen 'in gevaar brengen'
     
  9. Samvs86

    Samvs86 Actief lid

    19 sep 2011
    430
    0
    0
    Zo denk ik er precies over! Iedereen is vrij m te kiezen wat hij of zij goed vindt voor zijn kinderen. Maar ik heb het gevoel dat er nu voor mij gekozen wordt en daar baal ik van... Kleine is hartstikke verkouden en aan het hoesten, moet er niet aan denken dat hij de mazelen krijgt. En volgens cb is van vaccinatie nog echt geen sprake.
     
  10. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb net de ha gebeld. Maar de ass wist me niet te vertellen of er al besmettingen in ons dorp zijn.
    Meisje had vannacht 38,4 en vanmorgen 37,7 maar dat was binnen 8 na de zetpil. Ga nu het telefonisch spreekuur bellen.
     
  11. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou de ha vond de ophef overdreven! "Er zit er hier en daar 1 in de polder met mazelen!"

    Ik moest me geen zorgen maken en want in het dorp is het nog niet gesignaleerd. In eerste instantie zei hij symptomen kun je opzoeken op internet maar toen ik zei dat ik dat juist niet wilde doen ivm horror verhalen vond ie dat ook weer waar. Kleine rode oogjes is het belangrijkste symptoom en daarnaast hoesten.

    "Vroeger hadden alle kindjes de mazelen maak je maar geen zorgen en hou haar goed in de gaten."

    Hmmm, oké?
     
  12. Samvs86

    Samvs86 Actief lid

    19 sep 2011
    430
    0
    0
    Vreemde reactie... Hier en daar? Op een school in andel zijn het er al minimaal 25.... in Brakel 4 en in Waardenburg en Zaltbommel zijn geloof ik ook al gevallen gemeld.
     
  13. Galaxy

    Galaxy Actief lid

    17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ samvs86

    Dat klopt ik heb ook gehoord dat het daar om een behoorlijk aantal gevallen gaat. Gelukkig is mijn zoontje vorige maand ingeënt. Moet er niet aan denken...
     
  14. Samvs86

    Samvs86 Actief lid

    19 sep 2011
    430
    0
    0
    Fijn galaxy! Hoef je je er gelukkig niet druk om te maken!
     
  15. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Er zijn zoveel meer andere ziektes die je kind kan krijgen.
    Die ook nog is veel gevaarlijker zijn (en waar geen vaccinaties of kuur voor bestaat).
    Vind het allemaal heel erg overdreven. :)
     
  16. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Sam; klopt! Was ook hier op het nieuws. (Lokaal nieuws) dat die kant op erg veel kinderen zijn. Laat dat nou net hier over de brug zijn..

    Dat iemand zijn kind niet laat enten oke, moeten ze zelf weten maar niet gaan lopen zeuren als ze de mazelen krijgen..

    Misschien domme stomme vraag maar wat zijn de sympt?? Ik ben beetje een panoekerig iemand en als ik ga google, durf ik nooit meer na buiten ;)
     
  17. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Wie zie jij zeuren dan vraag ik me af?
    Volgensmij ent maar 2% in nederland niet, dus het is nogal een uitzondering. En weinig mensen kennen uberhaupt iemand die niet ent.
     
  18. Galaxy

    Galaxy Actief lid

    17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klopt Chaii maar als je door enten kan voorkomen dat je kind in ieder geval een hoop ziektes niet krijgt is dat toch fijn?
    En de mazelen lijkt misschien niet zo gevaarlijk en is dat in veel gevallen misschien ook niet maar het kan wel hersenvliesontsteking veroorzaken en helaas weet ik uit eigen ervaring dat dat wel een levensbedreigende ziekte is, geloof me dat wil je niet voor je kind!
    Tuurlijk zijn er gevaarlijker ziektes waar ze nog niks aan kunnen doen, lijkt me een goede reden om te zorgen dat je kindje de ziektes waar ze wel wat tegen kunnen doen niet hoeft te krijgen...
     
  19. Samvs86

    Samvs86 Actief lid

    19 sep 2011
    430
    0
    0
    Is maar net waar je woont. Hier ligt de vaccinatiegraad niet zo hoog...

    Begint met hoesten en rode oogjes, daarna koorts en wittige uitslag in de mond. Daarna vlekjes die beginnen achter de oren en verder verspreiden over het lichaam.
     
  20. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Dat moet jij zelf weten.
    Ik deel jou mening alleen in geen enkel opzicht.
     

Deel Deze Pagina