mazelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missm, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Die hier aan de overkant van de brug wonen!! Dan woont heel die zeker 2% daar!?
     
  2. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Thanks!! Weet ik waar ik op moet letten :)
     
  3. cocko

    cocko Fanatiek lid

    21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Sorry hoor, een vriendin van mij laat de kindjes ook niet inenten en daar hebben ze nu ook de mazelen en wonen ook aan die kant van de brug! Maar zeuren doet ze niet! Ze zegt wel dat ze het erg vindt dat ze het hebben, het absoluut niet leuk is enzo. Maar ze hebben er zelf voor gekozen en daarom zeuren ze niet..
    Ik denk dus niet dat alle moeders van niet-ingeënte kinderen zeuren.
     
  4. Niboma

    Niboma Fanatiek lid

    20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik woon wel in op die zgn. bible belt, maar ik maak me ook niet zoveel zorgen. Onze jongste heeft de BMR ook nog niet gehad. Ik hou 'm gewoon wat extra in de gaten, en bij twijfel of zorgen bel ik de ha.

    Niet alles kan voorkomen worden, zeker niet met 2 tieners, een kleuter en een peuter die vanuit school en psz van alles mee naar huis nemen.
     
  5. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Sorry dan heb ik het verkeers geschreven; bijna alle mensen die over de brug wone .. Oma woont daar en in de supermarkt, kapper, bakker etc hoort ze niks anders dan geklaag & gezeur..
     
  6. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Weten jullie dat? Is je kind goed genoeg ingeent als hij met 14 maanden de BMR heeft gekregen? Of ben je pas volledig ingeent met de 4 jarige prik. Wij gaan over anderhalve week naar vrienden, vlakbij zaltbommel en waardenburg, een dorp verderop.... Ik twijfel of we moeten gaan...
     
  7. cocko

    cocko Fanatiek lid

    21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    waardenburg heb ik nog niets van gehoord hoor... wel de andere kant van de brug..
     
  8. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    En welk dorp zit daar dan? Ik ben er niet helemaal thuis, weet dat ze vlakbij waardenburg wonen, maar alle dorpen ken ik daar niet...
     
  9. Dink87

    Dink87 Actief lid

    28 apr 2013
    278
    0
    16
    Ik maak me ook zorgen. Prulleke is 10 weken dus nog niet ingeënt en hier een dorp verder (7km hooguit) is al een gezin bekend. Ik woon midden tussen de gereformeerde mensen die hun kind niet inenten en zo mijn en andermans kinderen ook in gevaar brengen
     
  10. cocko

    cocko Fanatiek lid

    21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Sorry ik vind bepaalde uitspraken niet van respect tonen richting je naaste...
     
  11. Dink87

    Dink87 Actief lid

    28 apr 2013
    278
    0
    16
    Sorry ik heb echt niets tegen mensen die geloven in het algemeen. Dat is ieder voor zich.

    Maar ik baal hier gewoon van. Ik heb een laboratorium opleiding dus ik kijk er misschien teveel met mijn kennis naar waardoor ik een te uitgesproken mening heb.
     
  12. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Ik woon in een christelijk dorp waar veel mensen hun kinderen niet inenten... Ik ben ook christelijk maar laat mijn dochtertje wel inenten.
    Ben wel bang dat mijn meisje ziek wordt...
     
  13. Dink87

    Dink87 Actief lid

    28 apr 2013
    278
    0
    16
    De keuze voor inenten is inderdaad ieder voor zich, maar bij de keuze het niet te doen breng je willens en wetens je eigen, maar ook andermans kinderen in gevaar.

    Dan moet er niet verontwaardigd gedaan worden als de mensen die wel enten maar waarvan de kinderen nog te jong zijn boos wordt als een uitbraak komt.

    @ mar ik snap je helemaal
     
  14. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Niet iedereen die niet ent is gelovig. Maar dat zal je vast wel weten?
    En dat jij een laboratorium opleiding hebt gedaan wil niet zeggen dat je alles weet, of uberhaupt enig inzicht hebt in de waarheid.
     
  15. nense

    nense Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb vanmorgen de ggd gebeld voor informatie over de mazelen, want over 14 dagen gaan we op vakantie en zitten dan midden in het "besmettingsgebied".
    Ik ga mijn zoontje vervroegd laten vaccineren, mede op hun advies. Daar voel ik me het prettigst bij.
     
  16. Dink87

    Dink87 Actief lid

    28 apr 2013
    278
    0
    16
    Chaii, ik weet dat ook niet gelovige mensen hiervoor kiezen. En ik kan ook genoeg argumenten verzinnen om het niet te doen. Dus ik kan er ook wel een beetje inkomen.

    Wat mijn opleiding betreft mag ik toch hopen dat ze je geen halve waarheden leren daar.
    Ik zal ook zeker niet zeggen dat ik alles weet. Dat doet tenslotte niemand.

    Maar ik weet genoeg om mij midden in de biblebelt zorgen te maken over mijn kleine. Waarin ik niet de enige zal zijn en niet geheel onterecht.
     
  17. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Dat hopen we allemaal denk ik..
     
  18. Dink87

    Dink87 Actief lid

    28 apr 2013
    278
    0
    16
    Chaii dat is geheel waar :)
     
  19. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Hou je er wel rekening mee dat de reactie op die prik een tot twee weken later volgt en dat je dus met een ziek kindje midden in je vakantie kunt komen te zitten. Alleen even zodat je het weet en niet alsnog voor een nare verassing komt te staan.
     
  20. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    gelukkig,wanneer kan je gaan? hopelijk snel, niet dat hij een beetje ziekjes is op vakantie
     

Deel Deze Pagina