mazelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missm, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Rubella wordt hier ook gecheckt, maar dus idd pas tijdens de zwangerschap, terwijl de gevolgen als je tijdens de zwangerschap ziek wordt, echt enorm zijn :(
    En ja: niet iedereen die de ziekte zelf doormaakt, is levenslang immuun, maar de meeste mensen wel. Ik zou denken dat mensen die van de ziekte zelf niet voldoende antistoffen opbouwen, dat ook van de vaccinatie niet doen. Lijkt mij een logisch verband, omdat je lijf blijkbaar onvoldoende reageert op wat er dan binnenkomt, (en mogelijk daardoor dan ook heftiger doormaken van de ziekte zelf?). Maar weet niet of er iemand is die weet of daar onderzoek of cijfers over zijn?
    Heb jij wel voldoende antistoffen opgebouwd voor de DKTP en de pokken dan? Is dat ooit gecheckt?

    Ik ben niet heel erg pro-prikken, (ook niet tegen), maar als je dan een vaccinatieprogramma hebt zoals dat hier in NL is opgezet, snap ik er echt geen reet van dat als je weet dat dat sowieso meestal uitgewerkt is tegen de tijd dat vrouwen zwanger (willen) worden, je dat niet voor die tijd checkt en opnieuw prikt.
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij mijn eerste zwangerschap werden alle gangbare antistoffen gecheckt en die waren in orde.
    Vanwege werk moeten wij DTP so wie soelke tien jaar herhalen, net als gele koorts.
     
  3. Igglepiggle

    Igglepiggle Bekend lid

    9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    #143 Igglepiggle, 25 jun 2013
    Laatst bewerkt: 25 jun 2013
    Zit er aan te denken om mijzelf te laten inenten. Iemand hier nog meer? Ben nooit ingeënt en heb de ziekte nooit gehad en zit er ook zeker niet op te wachten!
     
  4. Mukkie11

    Mukkie11 Fanatiek lid

    13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik ben dus uit 1972 en in 1976 kwam voor t eerst het mazelenvaccin in t programma.ik neem aan dat ik die op 4 jarige leeftijd kreeg, maar ik ben door de vele verhuizingen mijn boekje kwijt.ik heb het wel ooit bekeken.ik heb de dktp gehad maar dat was toen later dan nu.en de pokkenprik als een van de laatsten en onder m'n voet dus je ziet er niets van.en mazelen en rode hond.maar wanneer precies dat weet ik niet.ik heb nooit een van die ziektes gehad.alleen schijnbaar waterpokken (aantoonbaar antistoffen) en de bof!

    Ben jij dan nog uit een jaar voor mij?voor zover ik weet werd iedere kleuter of peuter als nog ingeënt in 1976 tegen de mazelen...
     
  5. Mukkie11

    Mukkie11 Fanatiek lid

    13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik ben dus wel ingeënt maar pas later omdat het vaccin er nog niet was toen.maar als ik niet ingeent zou zijn had ik het net alsnog gedaan.hoogstwaarschijnlijk zijn de vaccinaties bij mij ook al uitgewerkt...maar geen haar op m'n hoofd!ik heb gelukkig nooit iets ernstigs gehad!
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In 1972 zat ik al lang op school!
     
  7. Igglepiggle

    Igglepiggle Bekend lid

    9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zou jij je in mijn geval nog laten inenten ?
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou dat in elk geval wel even met de huisarts overleggen.
     
  9. missm

    missm Bekend lid

    12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ik vind het toch wel iets meer als een gewone kinderziekte nu er al acht kindjes in het ziekenhuis liggen!
     
  10. PinkLove

    PinkLove Bekend lid

    13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Ik vind het ook wel behoorlijk zorgelijk nu de vakantieperiode aanbreekt...dit gaat enorm pieken vrees ik! Leuk als je een kindje onder de 14 maanden hebt...
     

Deel Deze Pagina