MBO MZ en zwanger/baby?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Elizebaby, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizebaby

    Elizebaby Lid

    30 aug 2018
    10
    0
    1
    Vrouw
    Hoi hoi, Ik ben 21 jaar, en ben al een hele poos met mijn vriend van 22. Mijn vriend werkt als kok met een vast contract een lekker bedrag per maand bij elkaar. Ook wonen wij heerlijk samen in een appartement.

    Ik heb zelf een afgeronde MBO 3 diploma en ben bezig met een MBO 4 in de maatschappelijke zorg. Ik ben net gestart met mijn 2e leerjaar.

    Mijn vriend en ik willen heel graag een kindje, waar we altijd uit verstandigheid hebben gewacht, willen we niet meer wachten. maar nu vroeg ik mij af of er meerderen zijn die een mbo opleiding hebben (gevolgd) met een jong kind of zwanger zijn geworden in die periode. Ik weet dat mijn school vaker studenten hebben gehad die zwanger zijn geraakt en er zijn wel regelingen voor, maar dat maakt het natuurlijk niet dat je minder hoeft te doen voor hetzelfde papiertje. Iemand hier ervaring in?

    Mijn vriend is 1 dag doordeweeks thuis, ik ben weekenden thuis, en wij hebben voor 1 dag sowieso lieve schoonouders die willen oppassen. Dus het gaat om 3 dagen gastouder/kinderopvang. Iemand hier ervaring mee?

    Ik hoop op ervaringsdeskundigen! =)
     
  2. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.204
    347
    83
    Ik kan je alleen als tip geven, wacht totdat je klaar bent met de opleiding :) of stop eerst met de opleiding , zoek werk, ga voor een kindje en kijk of je hem over een tijd weer wil gaan doen.
    Want zwanger/baby en opleiding gaat heel vaak niet samen en het is erg zwaar, je weet nooit of je een tevreden kindje krijgt of een huil baby en al krijg je een tevreden kindje dan nog is het mega zwaar als je ook weer terug moet studeren.
     
  3. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Ik deed een BBL opleiding verzorgende-IG, toen mijn laatste jaar startte stopte ik met de pil. De eerste ronde was het meteen raak. Dus het was flink aanpoten. Mijn praktijk examen versneld moeten afronden ivm mijn zwangerschapsverlof.
    Hier is alles goed gekomen. Ondertussen pril zwanger van de tweede!
    Denk er goed overna, het is best pittig.
     
    Louise11110 en lorreke vinden dit leuk.
  4. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ik ben zelf zwanger en ondertussen bezig met het afronden van mijn HBO opleiding en daarnaast werk ik 16 uur per week. Eerlijk gezegd had ik liever wat later zwanger willen raken zodat ik al mijn energie in het afstuderen kon stoppen. Ik heb enorm last van vermoeidheid dus dat zit mij wel tegen. Tegelijkertijd zijn we enorm blij hoor! Maar zo snel hadden we het echt niet verwacht. Btw dit is mijn 2e opleiding en ik ben 27 jaar, bijna 28 dus leeftijd speelde bij ons ook wel een rol qua keuze. En we zijn ook al heel lang samen waarvan paar jaar getrouwd.

    Maar mijn advies is echt om eerst je opleiding af te ronden of in het laatste half jaar van je opleiding te zitten. Dit zal jullie en vooral jou veel meer rust geven denk ik.

    Succes met het maken van jullie keuze!
     
    lorreke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina