MCDD

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door maliro, 16 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

    maliro Niet meer actief

    Hallo

    al een aantal jaren heeft mijn zoon van zes jaar de diagnose asperger (nu dus gewoon ass).
    Afgelopen week is er het labeltje MCDD bijgekomen. Ik heb er een beetje op gegoogled maar de verhalen die je vindt zijn nogal heftig. Nu is mijn zoon ook wel heftig, maar ook gewoon mijn lieve zoon. Op internet vind je niet echt een fleurig toekomstbeeld.

    Wie heeft er ervaring met MCDD? Hoe uit het zich bij je kind? Ik denk dat ik vooral gerust gesteld wil worden, ik ben hier best van geschrokken ookal past de term bij zijn gedrag.
     
  2. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ik moest het even opzoeken, ik ken het dus niet, maar het lijkt me erg heftig. Sterkte!
     
  3. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Mijn broer heeft MCDD. Is bij hem best laat ontdekt. We schelen tien jaar, hij is met 13 in een tehuis gaan wonen dus weet niet hoe hij was als kind. Van mijn moeder weet ik dit hij geen interesse had in communiceren en erg in zijn eigen wereld zat. Op dit moment gaat het heel goed met hem, maar er zijn ontzettende heftige tijden geweest. Het is dus heel belangrijk dat jullie de juiste hulp gaan zoeken en vinden. Succes x
     
  4. maliro

    maliro Niet meer actief

    Dank je. Gelukkig hebben we hulp. Heb op fb een prettig forum gevonden. Al blijft het een heftige diagnose en maakt het me soms bezorgd om zn toekomst.
     
  5. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Het is inderdaad een heftige diagnose, maar in ieder geval hebben jullie nu wel al op jonge leeftijd duidelijk wat er aan de hand is. Dat kan wel een gunstige invloed hebben. Ik denk wel dat het de meest ernstige beelden zijn die je op 8nternet tegenkomt. Misschien kun je aan de betrokken hulpverleners vragen of zij een idee hebben van wat je kunt verwachten.
     
  6. maliro

    maliro Niet meer actief

    Klopt jojo. Om die reden zoek ik de verhalen ook verder niet op.
    Met de hulpverlening gelukkig goed contact. Grootste zorg ligt momenteel in zijn angsten en in het steeds meer terug trekken in zijn eigen bubbel. Voor nu acceptabel maar we moeten wel in de gaten houden of hij de werkelijkheid niet uit het oog verliest en voor depressieve gevoelens (dit laatste heeft hij eerder gehad). Gelukkig blijven we voorlopig begeleiding houden, juist vanwege de heftigheid van mcdd
     

Deel Deze Pagina