Medicatie man voor zaadonderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sab88, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    hoi,

    Misschien een rare vraag , maar mijn vriend heeft morgen zijn zaadonderzoek. Nu zit er sinds vandaag een zenuw klem waardoor hij diclofenac en tramadol moet slikken. Zou dit kwaad kunnen ?
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Pfoe ik zou het sowieso aangeven. Maar ik dacht dat alleen koorts echt effect heeft.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  3. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Bedankt voor je reactie , hij gaat zoiezo morgenochtend bellen voor hij langs gaat. Haal me alweer van alles in m’n hoofd :confused:
     
  4. knorretje87

    knorretje87 Actief lid

    2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Mijn vriend heeft toevallig afgelopen 2 weken aan deze twee medicamenten gezeten. Bij de iui was zijn zaad wel minder dan de vorige keer, maar nog meer dan goed. Dus kleine afwijking kan altijd plaats vinden. Bijv door kortere of langere onthouding etc. Mijn vriend had het effect van de medicijnen nagevraagd bij huisarts en apotheek en het zou geen negatief effect hebben. Ze vragen inderdaad alleen of je ziek bent geweest of koorts hebt gehad.
    Succes morgen!!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  5. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Bedank voor je reactie ... Gelukkig heeft het bij jou man de uitslag niet geheel negatief beïnvloed. Daar wordt ik blij van !!
    Hopelijk zal dat bij mijn vriend dan ook het geval zijn
     
    knorretje87 vindt dit leuk.
  6. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Nou VL is geweest en heeft aangegeven dat hij en vorige week grieperig is geweest en dat hij deze 2 medicijnen slikt , ze zeiden dat het goed was dat hij het heeft aangegeven maar dat het waarschijnlijk idd geen invloed heeft. Daarbij zeiden ze ook dat het nu alleen was om te kijken en dit nog niet voor de ivf is.
    Maar denk dan als het nu niet goed is , zal het dan over 2 á 3 weken wel goed zijn ? Zaad heeft toch 3 maanden om te vernieuwen ?!
    Nou goed zal proberen er maar niet teveel bij stil te staan en af te wachten tot maandag, dan krijgen we de uitslag en weten we meer
     
  7. knorretje87

    knorretje87 Actief lid

    2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Probeer vertouwen te hebben :)! Is dit het eerste zaad onderzoek?
    Gelukkig is het niet te lang wachten op de uitslag.
    Ze zeggen dat koorts de zaadkwaliteit verminderd (zelf ook ervaren) en dat het dan 3 maanden duurt om weer helemaal te vernieuwen. Niet bij griep gewoon.
    Succes meis, laat je weten hoe de uitslag is :thumup:
     
  8. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Nee dit wordt het 2e zaadonderzoek , alleen nu in een ander ziekenhuis. We hebben zijn temperatuur niet gemeten , dus kan niet met zekerheid zeggen of hij verhoging heeft gehad of niet. Hoop natuurlijk van niet. Als het zo is dat de uitslag nu minder goed is , zal dan het traject ook verschoven worden ?
     
  9. knorretje87

    knorretje87 Actief lid

    2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Hoe was de uitslag de vorige keer?
    Ik heb geen idee of het traject dan wordt uitgesteld. Welk traject gaan jullie in?
    Wij zitten nu in de twee iui poging. Alleen is er niets mis met mijn vriend zijn zaad dus weet niets over een traject op die grond wel of niet door laten gaan, sorry
     
  10. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ik weet niet of jet verstand hebt van de uitslagen , ik namelijk niet :roflmao:
    Heb een foto van de uitslag geüpload. De uitslag was goed zei de gyn. Wij gaan als het goed is het ivf traject in , maar de verpleegkundige zei wel dat het ook nog icsi zou kunnen worden. Dit ligt aan de uitslag van het zaadonderzoek. Mag ik vragen waarom jullie in de mmm zitten ?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. knorretje87

    knorretje87 Actief lid

    2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Uhm haha nee ik kan daar ook niets zinnigs uithalen ;)
    Ja hoor mag je vragen, je kan het al lezen in mijn onderschrift. Nu 2,5 jaar bezig.en na 1,5 jaar miskraam. Gehad na 2 jaar bbz toen is gebleken dat mijn linkereileider niet goed was die hebben ze toen in Feb 2018 verwijderd. Dus ik heb nu nog maar 1 eileider. We kunnen dus wel zwanger worden, maar ja 't gaat niet zo makkelijk. Nu behandeling om de kansen te verhogen.
    En jullie?
     
  12. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik denk eerder dat de vpk bedoeld heeft dat als de zaadkwaliteit echt verslechterd is door de ziekte dat icsi altijd nog een uitweg is. Deze waardes zijn echt heel erg hoog en daar levert icsi jullie geen meerwaarde bij op.
    De VCM is het aantal zaadcellen van goede kwaliteit in het hele ejaculaat. Als die onder de 1miljoen is kom je pas op de grens voor ICSI. Jullie zitten op bijna 300miljoen.
    Ik zou me over de zaadkwaliteit niet teveel zorgen maken.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  13. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Jeetje heftig zeg !! Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg behandelingen voor ons. Dus er is nog genoeg hoop !!
    Ik heb zelf al een zoon van 10 jaar, nooit gedacht dat kinderen krijgen helemaal niet vanzelfsprekend is. Ik ga nu 3 jaar met mijn huidige vriend. Wij hebben vorig jaar april een vmk gehad , sindsdien zijn we echt samen voor een kindje gegaan. Alleen wilde het niet meer lukken. Sinds afgelopen april zijn we voor onderzoeken in het ziekenhuis beland. Eerst bloedgeprikt voor het progesterongehalte en op antistoffen van chlamydia en zaadonderzoek. Alles was goed , behalve de uitslag van de chlamydia. Het bleek dat ik op dat moment een actieve infectie had, we hebben meteen een kuur gekregen. En voordat ik mijn huidige vriend leerde kennen heb ik me altijd een keer per jaar laten testen op van alles, zelfs toen we net met elkaar gingen. De uitslag was toen negatief , dus weet in ieder geval dat het niet langer als 3 jaar in m’n lichaam heeft gezeten. Maar goed helaas heeft het veel schade aangericht. Ik heb na de uitslag een hsg gehad, hierop dachten ze te zien dat ik een poliep in m’n baarmoeder had en verklevingen bij mijn eierstokken. Hierna heb ik een kijkoperatie gehad , en toen bleek het poliep geen poliep te zijn maar en verkleving deze hebben ze weggehaald. En mijn eierstokken zijn echt totaal verkleefd , waardoor het opvangmechanisme verstoord is. Voor ons dus ook bijna geen kans op een natuurlijke zwangerschap en meteen doorgestuurd voor ivf
     
  14. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ohw wat vind ik dit fijn om te horen , ondanks dat de gyn al zei dat de uitslag goed was heeft ze er verder geen tekst en uitleg bij gegeven. De verpleegkundige heeft inderdaad uitgelegd dat we als het goed is voor ivf gaan , maar dat dit op het laatste moment ook nog icsi kan worden afhankelijk van het zaad.
    Ik hoop dat de medicatie en griep het niet veel slechter gemaakt heeft dan. Geeft me toch weer een beetje hoop
     
  15. knorretje87

    knorretje87 Actief lid

    2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    @Sab88 jemieg daar hou je ook geen rekening mee als je start met de onderzoeken... :(
    Morgen de uitslag laat je het even weten? En wanneer ga je dan starten met hormonen spuiten? Alvast veel kracht en positiviteit gewenst voor het traject!
    Ik zit nu in mijn wachtweken, gelukkig dit keer nauwelijks last van de pregnyl dat maakt het een stuk makkelijker :)
    Fijne zondag!
     
  16. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Nee was inderdaad wel even schrikken. Maar goed, ik ben blij dat het zover is gekomen anders hadden we het ook nooit geweten. En wie weet wat het dan nog meer voor schade had aangericht.
    Ik zal het zeker even laten weten , ben best wel een beetje zenuwachtig eigenlijk Haha. Ahh dat is lief dankjewel !! Op dit moment heb ik echt de zenuwen, maar ook zin om dit traject in te gaan. Niet dat het leuk is, maar het geeft toch hoop dat je het op een andere manier kan proberen die hopelijk wel gaat lukken.

    Hoe reageer jij verder op de hormonen? Heb jij het lange of korte protocol ?
     
  17. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Begin oktober zal mijn volgende menstruatie beginnen en dan mag ik gelijk beginnen. Kan niet wachten tot het zover is .. Nog nooit zo naar een menstruatie uitgekeken :roflmao:
     
  18. knorretje87

    knorretje87 Actief lid

    2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Dat snap ik hee goed. Wij waren toen ook helemaal ready om te starten in Juli, was het ziekenhuis even vergeten te vermelden dat ze 3 weken dichter waren :| maar ja nu inmiddels poging 2 en ik beng bang dat ik zelfs eerder ongi ga worden helaas.....
    Ik reageer goed op de menopur 75E. Er groeien steeds drie follikels alleen blijft er uiteindelijk 1 dominanten over. Als deze poging niet gelukt is, wat ik vermoed, moet ik starten met 112,5E. Omdat de arts minimaal 2 follikels wil die meedoen met de eisprong. Hopelijk leid dit niet tot over stimulatie:rolleyes: waardoor de behandeling niet door kan gaan.
    De pregnyl vind ik voor mijn lijf en gemoedstoestand een stuk heftiger. Vorige cyclus echt schijnzwanger gevoelt(dat is echt een mindfuck) en ook heel erge buikpijn gehad. Deze cyclus gelukkig veel minder last maar wel sinds 5 dpo al last van mensturatiegevoel. Eerst gaf me dat nog wel hoop bijv op een innesteling, maar nu is mijn afscheiding precies als voor een mendstruatie. Helaas dus waarschijnlijk veel te vroeg maar ja mis komt dat weer door de pregnyl :confused:weet het soms ook niet meer haha;).
    De follikels groeide steeds links nu en we hopen een keer op rechts omdat mijn rechtereileider er nog zit.
    Zo een heel verhaal :D
    Ik weet niets van kort of langtraject trouwens:oops:

    Hoe was de uitslag vandaag? En hoeveel van wat moet jij gaan spuiten?

    fijne dag!
     
  19. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Pfff jeetje .. Ja dan wordt je geduld echt op de proef gesteld !! Ik merk aan mezelf dat ik overal bovenop zit , en als ik het idee heb dat het niet gaat zoals het moet dan wordt ik helemaal gek Haha.

    Maar menstruatie pijn zegt niks , ook al snap ik dat je jezelf wilt beschermen voor de teleurstelling. Ik hoop dat het in jou geval geen menstruatie is die zich aandient , maar juist een mooie plakbeeb.
    Ja alle verschijnselen die je erbij krijgt helpen ook niet echt om met beide benen opende grond te blijven staan.
    Ik maak mezelf nu al gek met het idee dat er dalijk (hoop ik) een bevrucht eitje terug geplaatst zal worden, denk dat ik mezelf dan al helemaal zwanger voel. En mocht het dan niet lukken met innestelen , dan zal de klap des te groter zijn.

    Er komt nog een hoop bij kijken bij zo’n traject. Lees een hoop heftige verhalen.
    Hoop voor jou (en iedereen hier natuurlijk) dat het uiteindeljk lange wachten beloond wordt met een mooie en gezonde beeb.

    Ik heb helaas nog geen uitslag gehad , we worden vanmiddag om 15.55 gebeld door de gyn. Hoop zo dat alles goed is !!
    Op de eerste dag van m’n komende menstruatie zal ik moeten beginnen met synarell, dit is een neusspray die ik 2x per dag moet innemen. En dan op dag 4 beginnen ik met 150 eh gonal f
     
  20. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Nou ben net gebeld en alles zag er goed uit gelukkig !! We zijn nu officieel goed gekeurd voor het ivf trajecy
     

Deel Deze Pagina