Mee op de motor?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gitaartje, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Mijn broertje heeft sinds kort een motor en mijn zoontje heeft het nu in zijn hoofd dat hij een rondje wil. Oom vind dat wel leuk maar ik ben een motorleek en kan er op internet niet veel over vinden. (Behalve dat er haast geen regels voor zijn! Bizar!)

    Dussss is een kleuter geschikt een klein rondje achterop een motor? Met helm uiteraard! (Die moet ik dan nog even op de kop tikken, hopelijk kan ik die ergens lenen)
     
  2. Lizzy1985

    Lizzy1985 Actief lid

    28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Het is wel al ruim 30 jaar geleden, maar mijn broer ging al op hele jonge leeftijd mee op de motor bij mijn vader. Dus het kan, maar je moet wel erop bedacht zijn dat je het veilig moet doen.

    Ik ben niet 100% ingevoerd in de ins-en-outs, maar wat ik je zeker mee wil geven dat je naast een helm ook ZEKER moet zorgen voor voldoende beschermende kleding. Met een korte broek en een t-shirtje achterop de motor is even onverantwoordelijk als zonder helm op de motor.

    Waar je even naar moet kijken is of je zoontje zijn handen om de buik van je broer kan doen, zodat hij zich goed kan vasthouden. Omdat mijn broer dat niet kon en ze wel heel vaak samen met de motor weggingen, heeft mijn vader een speciale riem gemaakt. Hieraan had hij handvatten gemaakt, zodat mijn broer zich wel goed kon vasthouden. Volgens mij kan je tegenwoordig ook zoiets kopen (maar of dat dat de moeite is voor 1 keer een rondje kan je zelf het beste beslissen).
    Anders moet je er sowieso voor zorgen dat je zoontje zich goed aan hem kan vasthouden.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  3. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Ik zou het niet aandurven tenzij heel misschien het een goldwing is. Dat is bijna een eenpersoonsbank met leuning achterop :p