Meekijken met voedingsschema 9.5mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door Leyan, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leyan

    Leyan Lid

    9 mrt 2017
    22
    0
    1
    Hallo allemaal,

    Kunnen jullie eens meekijken met het voedingschema van mijn meisje van 9.5mnd? En wat zijn jullie schema's rond deze leeftijd?

    (Alle tijden kunnen weleens uurtje verschillen)
    7:30 wakker bv
    8:00 onbijt iets te knabbelen zoals broodkorst, volkoren cracotte
    9:30 slapen bv
    11:00 probeer ik fruit, gaat meestal niks in
    12:00 lunch, ik probeer een boterham maar gaat 90% van op de grond, halve cracotte gaat er wel in met soms wat water.
    13:00 slapen bv
    15:00 koekje
    17:00 avondeten(gaat er best goed in)
    18:00 bv en naar bed (later trekt ze echt niet)
    Rond 2:00 bv en vanaf die tijd ligt ze bij mij tot de ochtend met open bar.

    Soms is alles een uurtje eerder en dan heeft ze tussen 12:00 en 17:00 dus alleen een koekje, ze klaagt er nooit om maar is dit niet weinig? En wat kan ik aan broodbeleg doen?
     
  2. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Zit met mijn zoontje van bijna 9 maanden op het volgende schema:

    6.30 bv en nog terug slapen
    9.00 fruit 1/2-1 stuk geprakt of gepureerd
    10.00 bv en daarna slapen
    12.00 1/2 boterham met boter incl korstjes
    13.00 bv
    Slapen
    16.30 bv
    17.30 warm eten 4-5 eetlepels groente met wat aardappel
    20.00 bv
    20.30 naar bed. Wordt dan niet meer wakker tot de volgende ochtend!

    Hier dus geen nachtvoedingen meer en 'maar' 5 x bv overdag. Twijfel soms ook of dit genoeg is maar vaker aanleggen werkt niet, weigert dan. Vertrouw er dan maar op dat hij het zelf wel regelt.

    Gebruik qua beleg nu alleen boter. Kinderarts in ziekenhuis adviseerde pindakaas/ hazelnootpasta te gaan gebruiken om mogelijke allergieen te voorkomen.... Anders evt wat smeerkaas of banaan.

    Tja en wat is weinig...zolang ze tevreden zijn.
    Yoghurt en pap zou nu ook mogen maar ik weet niet waar ik het tussen moet voegen, wordt zo proppen dan.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Lijkt me prima, tot een jaar is bv de hoofdvoeding dus ze krijgt al veel andere dingen binnen.

    Cracotte zit wel veel suiker en zout in, die zou ik persoonlijk niet geven.

    Qua broodbeleg: roomboter, fruitspread, 100% pindakaas, geprakte banaan, geprakte avocado.
    De kleine keuken heeft ook een aantal soorten broodbeleg. Een paar zitten wel kokosbloesemsuiker in, maar dat is een keuze die je zelf maakt. (Ik geef het niet).
     
  4. Leyan

    Leyan Lid

    9 mrt 2017
    22
    0
    1
    @Mammie79; ik tel de voedingen tussen 2 en 7 als 1 voeding aangezien het telkens maar kleine beetjes is dus dan zit ik ook op 5 voedingen ;). Ik zou ook graag rond 16:00 nog een voeding geven maar hier drinkt ze alleen in het donker voor het slapen gaan, als ik haar tussendoor op een andere plek geef weigert ze of drinkt tot tsr en dan laat ze los... en red je zoontje het zo makkelijk vanaf smiddags tot 20:30? Fijn dat hij daarna doorslaapt!

    @Fristi2012 ; bedankt! Ik ga even informeren naar die kleine keuken, nog nooit van gehoord :)
     
  5. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    ;);)Van 16.30 tot 20.00 redt hij prima, tussen die tijd krijgt hij ook zijn warme hap.

    Vind zelf de tijd tussen 20.00 en de volgende ochtend zo lang, maar hem een droomvoeding geven heeft geen zin. De kleine slaapkop hapt niet aan en drinkt dus ook niets dan. Is ook wel lekker om zelf soms bijtijds onder de wol te kruipen.
    Vanmorgen sliep hij tot 7.20, was blij dat hij wakker werd. Flinke spanning en ik was al aan het lekken.

    Had nooit gedacht weer zo lang bv te geven. Enorm hard moeten werken om de bv op gng te krijgen en dit met een peuter erbij kostteheel veel energie (ook spoedsectio gehad). Wilde de 3 maanden halen en toen het zover was ging het makkelijker. Toen de 5 maanden (moest toen weer gaan werken, onregelmatig), ook dat ging prima en tja nu weet ik niet wanneer ik wil stoppen. Kolfrecht is bijna over 9 maanden. Pauzetijd zou ik daar nog voor kunnen gebruiken echter afhankelijk van de drukte, wel of geen pauze. Moest voor het kolven ook echt mijn tijd claimen.

    @Leyan: jij al een idee hoe lang te willen voeden/ wanneer stoppen?
     
  6. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik heb nooit een schema gehad. Zl dronk als hij wilde en at als ik wat at en hij dan wakker was. Ik snap de vraag naar schema`s ook nooit zo goed, geen kind is hetzelfde, toch?

    Qua broodbeleg ben ik pas vanaf een maand of 9/10 wat gaan geven, geprakte banaan, avocado, 100% fruitspread van AH, 100% pindakaas van AH, 100% appelstroop (je raadt het al, ook van AH) Alles waar geen zout en suiker aan toegevoegd zit.
    Kaas geprobeerd maar daar gruwt hij van. Vleeswaren vind ik te veel zout/suiker en chemische toevoegingen bevatten dus dat krijgt hij niet.
    Een eitje, gekookt of gebakken is hier favoriet, maar meestal gaat dan het ei schoon op en krijg ik het brood weer terug :rolleyes:
    Je zou nog kunnen proberen of je dochter bij het koekje in de middag een bekertje bv wil. Heeft ze toch weer wat binnen.

    Ik heb een jaar gevoed en het kolven na 9 maanden besproken met mijn teamleider. Die vond het prima als ik daarmee doorging onder werktijd. Nu had ik meestal niet meer dan 1 of 2x een minuut of 10/15 nodig en dat ging prima. Ook van collega's nooit scheve gezichten gehad.
    Uiteindelijk heb ik een jaar gevoed.

    @Mammie79 biedt je de droomvoeding aan als hij in een lichte slaap is? Dan zou hij instinctmatig moeten drinken. Als je het probeert als hij in een diepe slaap is dan is het logisch dat hij niet wil aanhappen en drinken, dan zit je net in de verkeerde fase van zijn slaapcyclus.
     
  7. Leyan

    Leyan Lid

    9 mrt 2017
    22
    0
    1
    @Mammie79

    En slaapt hij dan van 13:00 tot 16:30?? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor :).

    Van 20:00-7:20 is dan inderdaad lang, wel lekker! Hier staan mijn borsten steeds minder op spanning als er meer tijd tussen zit. Ben bang dat mijn productie terugloopt, of wellicht zijn we beter op elkaar ingesteld..... ze is nog tevreden, maandag weer naar cb dus dan zien we wel hoe de groei is. Ze is best een kleintje.

    Hier ook een peuter en ik was van plan sowieso 6mnd excl en nu zitten we alweer op 9.5! Idd met ups en downs maar toch heerlijk om zo lang te kunnen voeden.
    Geen idee nog wanneer wij stoppen, ze weigert hier kv dus als ik stop, wat dan? Daarom hoop ik iig tot 12mnd door te gaan, dan kan ze over op ander melk.
     
  8. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Nee hij slaapt niet van 13.00-16.30. Meestal zo'n anderhalf uur 's middags, ook prima.

    Tja en stoppen voelt nu ook niet goed. Hij is er zo tevreden op/mee. Flesjes op werkdagen drinkt hij ook prima (zus was een weigeraar). De enigste reden die ik nu kan bedenken is dat je zelf wat 'vrijheid' terug ktijgt. Niet meer met de kolf weg, niet meer zorgen dat ik zelf veel water drink.
    Heb nog steeds een vriezer voorraad van 4 ltr.. Maakt hem niet uit of hij verse danwel ontdooide melk drinkt
    Kunstvoeding weet ik niet of hij die lust....behalve de eerste 2 weken wat bijgevoed (was een 10 ponder bij de geboorte!) nu dus nooit meer nodig gehad
     

Deel Deze Pagina