Meer babies die langer dan een jaar 's nachts wakker worden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bioluun, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Hier eentje die met 3 maanden netjes doorsliep. Joepie dacht ik.

    Helaas van korte duur en begonnen de gebroken nachten van 1 a 2x eruit weer.

    Hier is het echt periode van 8 tot 8 slapen voor een tijdje en dan beginnen de gebroken nachten weer dan dorst dan een hele volle luier.

    Ooit zal het vast een keer goed komen dat die periodes over zijn. Heb ze niet al een jaar lang maar echt verdeeld over periodes.

    Dus mag ik deels in het team no sleep
     
  2. juffie81

    juffie81 Bekend lid

    7 aug 2007
    631
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Hier een succesverhaal: beide kinderen sliepen met 8-9 weken door. Eerst vanaf 11:00 uur tot 6:00 uur maar dat werd steeds langer. Verder geen slaapproblemen gehad. Alleen als ze ziek waren was het bal. Nu hopen dat onze derde het ook zo doet. Hij is nu 6 weken en komt zo'n 2x pernacht, ach we zien het wel!
     
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Mag ik vragen wat jullie bedoelen met 's nachts wakker worden?
    Mn dochtertje is 6.5 maand en ik 'moet' 1 of 2x per nacht eruit om haar speen terug te geven. Meestal ook 1x om haar terug te rollen op haar rug ('s nachts weer ze opeens niet hoe dat moet :roflmao:).
    Kost me hooguit 10min per nacht in totaal. Ik vond eigenlijk wel dat dat doorslapen mag heten aangezien ze meestal 19.30u slaapt en 6u wakker is. Of heb ik 6 mis en slaapt ze dan officieel niet door?
    Soms heeft ze wel een nacht dat ze langer wakker is hoor. De afgelopen nachten bijvoorbeeld maar we zijn dan ook op vakantie...
    Overdag slaapt ze trouwens moeilijk dus het is niet alleen zonneschijn ;)
     
  4. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Ach wat is officieel... het gaat er denk ik vooral om wat je er zelf van vindt. Ik denk dat het voor mij belangrijk is dat ik veel minder uitgerust ben als ik er een aantal keer uit moet. Kost mij gemiddeld ook niet veel tijd, maar wel meer dan bij jou. Ik zou jou nachten ook niet doorslapen noemen. Vooral omdat je zelf niet kunt doorslapen :)
     
    fafa en Blijdorp vinden dit leuk.
  5. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Hier helaas een hele slechte slaper. Ze sliep door vanaf 3 maanden tot 6 maanden, daarna was het klaar. Elke nacht wakker soms 1 x soms 10 x. Na een tijdje sliep ze tussen ons in als ze wakker werd, dan sliep ze wel door en sliepen wij teminste ook. Sinds ze 2 is slaapt ze ineens wel door, ze slaapt nu van 7 tot 7uur/half 8.
     
  6. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Grappig genoeg sliep ze vannacht ineens door van 19.30 tot 5.40! Sta ik alsnog 2x naast haar bedje om te luisteren of alles goed is :roflmao:
     
    username en fafa vinden dit leuk.
  7. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Je bent zeker niet alleen, hier ook een dame die standaard 1 of 2 keer wakker wordt nog. Meestal 1 keer inmiddels.
     
  8. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    #48 username, 8 sep 2017
    Laatst bewerkt: 8 sep 2017
    Onze oudste sliep de eerste twee jaar nauwelijks en is tot nu toe nog steeds regelmatig wakker 's nachts. Het is niks vergeleken met de eerste paar jaar hoor, gelukkig.
    De jongste sliep in eerste instantie super. Na een half jaar begon ze te rommelen en toen is ze een jaar behoorlijk onrustig geweest in de nachten. Vaak wakker, lang wakker, soms uren. Inmiddels is ze ruim twee en slaapt ze meestal goed. En wij? Wij zijn pas echt moe sinds ze doorslapen... dat is toch wat ;)
    Edit: om ons heen ook eigenlijk alleen maar doorslapende kinderen. Gek werd ik er van, ging aan mezelf twijfelen en voelde me zo rot.
    Kreeg veel ongevraagd advies van mensen die wat verder van ons af stonden, laat maar gillen dan houdt ze vanzelf op. Zo zielig, dat kon ik niet over m'n hart verkrijgen. Ook is ons eens verteld dat het aan opvoeding ligt als je kinderen slecht slapen... ongelooflijk.
     
    Blijdorp en Bioluun vinden dit leuk.
  9. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst."


    Alle (eerlijke, openhartige) moeders die ik ken en langer spreek dan 5 minuten hebben wel nachtelijk gedoe gehad. Laatst zag ik een post op facebook met een baby van 5 weken die idd al doorsliep. Alsof het een soort wedstrijd is. Nou, ik ken genoeg baby's en kinderen die daarna alsnog gaan spoken hoor. Wat dacht je van tandenpijn, ontwikkelingssprongen en drukke dagen, dromen en later groeipijn?
    Vrienden van ons hadden ook zo'n droombaby. Ze kwamen eens bij ons op visite in de avond. Leggen hun even oude baby in een kamertje bij ons en het kindje sliep al terwijl je er nog naast stond te kletsen. Ik herinner me dat de vader vol verbazing zei: "En dan zit je de hele avond met hem in je armen?!" toen hij zag dat ik na in slaap wiegen op de bank ging zitten met zl. Ik wist inmiddels dat wegleggen in de avond geen zin had en legde me er bij neer. Toch vond ik dat een lastige opmerking. Alsof je het kunt sturen, of zelf in de hand hebt.

    Vanaf een jaar begon hun kindje ook. Niet meer overal willen slapen, ' s nachts naast het bedje moeten gaan zitten omdat niks anders werkt. Van een uitslaper (10:00 s ochtends) tot vroege vogel (05:00 paraat).
    Ik geloof dat ze hun mening wel een beetje hebben bijgesteld.
     
    Blijdorp en Bioluun vinden dit leuk.
  10. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.978
    1.638
    113
    Zo zei een collega onlangs: ja die van ons slaapt nu net vijf maanden door, maar daar hebben we gewoon heel hard voor gewerkt.
    Hopelijk heeft ze ooit door dat zulke opmerkingen verkeerd over kunnen komen als je net verteld hebt dat de jouwe nog niet doorslaapt na een jaar...
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.281
    3.526
    113
    Ik vind de definitie doorslapen ook zo'n vaag begrip. Onze zoon is inmiddels 3 en slaapt al bijna 2 jaar door, duurde dus wel langer dan 1 jaar, maar ook voor hem moet is soms toch m'n bed nog uit 's nachts en ik denk dat dat de komende jaren nog wel zo zal blijven. Hij slaapt soms vrij onrustig, dus ligt dan ondersteboven en achterstevoren in z'n bed, een enkele keer rolt hij er zelfs naast en dan nog af en toe een nacht dat hij een keer moet plassen. Maar ik ervaar dat zelf niet als vermoeiend.
    De combinatie met een 2e vind ik nu soms wel ff pittig. Dochtertje slaapt nu door van 22.00-5.00 ongeveer en dat is natuurlijk super voor een kindje van 2 weken, ze slaapt ook na die fles gewoon verder tot een uur of 8. Maar bij de 1e kon/kan je dan zelf ook nog weer verder slapen, die vlieger gaat hier nu lang niet altijd op. Als ik pech heb is onze zoon om 6.00 wakker en is mijn dag dus om 5.00 ook gewoon begonnen.
    Maar goed, ik weet dat het ook allemaal wel weer goed zal komen en vind het tot nog toe ook geen probleem. Dochtertje is ook een stuk makkelijker dan onze zoon qua slapen, maar goed, je weet inderdaad niet wat de tijd brengt als de tandjes e.d. gaan komen.
    Wat veel anderen al zeggen, ik denk dat er veel meer kinderen zijn die met een jaar nog niet doorslapen dan 'men' denkt.
     
  12. Anonymous1223

    Anonymous1223 Actief lid

    8 jul 2015
    188
    0
    16
    Dat dacht ik dus ook! Totdat mijn dochter ook vaak een paar maanden achter elkaar weer een aantal keren wakker werd 's nachts en ik het er met andere moeders over ging hebben.
    Bij ons sliep ze een paar maanden achter elkaar wel door en daarna niet. Gelukkig gaat het nu sinds ze 16 maanden was heel goed en lijkt het erop dat ze het vol gaat houden.
    Succes! Laat je niet gek maken door verhalen en probeer niet te krampachtig met schema's en regels om te gaan, het komt vanzelf een keer goed.
     
  13. Bloembloem

    Bloembloem Bekend lid

    21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Mijn twee zoons werden tot 2,5 jaar s nachts wakker om te drinken. Mijn dochter is nu 1 en wordt nog 2/3 keer wakker s nachts voor een slokje.
     

Deel Deze Pagina