Meer mensen met een glazen tafel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Wij hebben een tafel op het oog van Ikea en willen hem vanavond ophalen. :D Het gaat om deze:

    IKEA | Salon- en bijtafels | Salontafels | LIATORP | Salontafel

    Het is dus een glazen plaat die erop ligt...

    Ik wil toch even van tevoren weten of er meer mensen met zo'n tafel zijn en hoe dit gaat met kinderen in huis...
    Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb al wel gezien dat het bij mijn broer goed gaat. Die heeft twee kleine dochters en nooit is die glazen plaat gebarsten. Iemand die wel problemen heeft gehad?
     
  2. Jubbos

    Jubbos Niet meer actief

    Jahoor, geen enkel probleem met kinderen, maar je ziet er wel alles op...
     
  3. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Ik denk eerder dat je last van vette vingers op die plaat hebt;)
     
  4. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ja dat is waar... Maar is op zich niet erg. Een goede herinnering om alles goed bij te houden in huis...
     
  5. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    wij hadden hem ook. Nooit problemen mee gehad. doekje erover en het is weer schoon.

    nu hebben we teakhouten meubelen, en op die salontafel zie je alles. Vette kindervingertjes en ik mag weer licht schuren.. soms wou ik dat we onze ratjetoe meubelen nog hadden.....
     
  6. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij hadden ook zo'n soort tafel maar zijn nu juist op hout over gegaan omdat onze oudste dochter er twee stukken tand op kwijt is geraakt (toen ze begon te staan/lopen is ze heel wat keren onderuit gegaan). Nu is ze dus alleen van haar twee voortanden een stukje kwijt doordat het zo hard vallen is ;)

    Maar wel een mooie tafel... :)
     
  7. danip

    danip Niet meer actief

    Wat grappig waardevol, die tafel hebben wij ook. Hij is echt superleuk, met die vakjes waar je dingen in kunt doen. Heb er nu een herfsttafel van gemaakt. Maar op zich is het geen probleem, hij is zo weer schoon. Ook na visite van kinderen valt het best mee. Vette vingers zie je op zich wel, maar met een glassex doekje is het zo weer schoon. Krassen en zo valt wel mee. We hebben hem al een paar jaar, en je ziet er nog bijna niks op.
     
  8. Cupcake

    Cupcake Bekend lid

    27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze tafel ook. Nu is hij gevuld met pietjes, pepernoten, fondant muisjes en coholademunten.

    NOrmaliter is hij gevuld met rozenblaadjes.

    Nadeel vind ik wel dat er sotf gaat zitten in de naad waar het glas zit.
    Maar het schoonmaken is zo gedaan hoor!
     
  9. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    leuk.. ik wil deze tafel ook gaan kopen :D
     
  10. tulip

    tulip Niet meer actief

    Ik heb die tafel en een dochter van 2. Barsten zal hij echt niet, maar er komen wel krassen op. Nu vind ik dat niet erg met een ikeatafel, maar ik zeg het toch maar.
     
  11. belinda203

    belinda203 Bekend lid

    23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ja,ook wij hebben een glazen tafel.
    Ik heb er geen seconde spijt van gehad.Oke er komen vingers en spetters op,maar die zijn ook weer heel snel weggepoetst met een natte sopdoek ;) Dat wordt met een houten tafel toch ietsje anders denk ik.
     
  12. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Bedankt allemaal voor de reacties. :)

    En wat leuk om te horen ook dat er meer zijn met dezelfde tafel. Ik heb al wat leuke tips gezien om erin te doen, zoals herfstdingetjes en pietjesdingen. En straks met Kerst kerstballen en andere kerstversiering erin. Echt leuk.:)

    We komen dus net van Ikea en de tafel zit nog in de dozen... Ik denk dat ik er misschien wel mee ga beginnen zo om hem in elkaar te zetten. Vind dat altijd leuk werk. :D
     
  13. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief

    wij hebben hem ook, hij is erg veilig,, hier al een paar keer flink met speelgoed erop gegooid en nog heel, beetje glasex doekje erover en weer schoon
    leuke dingen in de vakjes doen!!!
     
  14. Sabrina25

    Sabrina25 Fanatiek lid

    1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Wij hebben een oude eikenhouten tafel met glasplaten erin. This dat mijn man eens een hamer erop liet vallen dus er 1 plaat brak, en dat we toen plexiglas erin hadden gedaan ipv die glasplaten. Maar anders was het nu denk ik toch wel stuk geweest. Mijn zoontje rijdt graag met zijn autotjes over de tafel en er wordt nogal eens hard gemept erop...

    Maar het is maar net hoe jouw kinderen doen... Als hun gewoon al netjes alles op tafel zetten en er niet op slaan is er niets aan de hand.
     
  15. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    @ Sabrina, kind nummer 1 is onderweg! ;) Maar ik zal haar er goed mee opvoeden dat ze er niet met speelgoed of wat ook op mag slaan...

    De tafel staat inmiddels, ben er gisteravond helemaal in mijn eentje mee bezig geweest, mijn man heeft alleen geholpen om hem rechtop te zetten... Ik ben er blij mee!
     
  16. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Hier ook een glazen tafel, ik zou er niet nog een keer voor kiezen.

    Je hebt continu vieze vingers op de plaat staan
    Het is erg leuk om met iets hards op de glazen plaat te rammen
    Het is gevaarlijk, stel dat je eens niet oplet en je kind erop gaat zitten, bij een salontafel van hout niet zo'n ramp, maar met glas dus wel

    Sorry, maar ik zou hem afraden.
     
  17. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    O sorry. ik zie aan je laatste bericht dat je hem al hebt!

    Nou ja, extra flesje glasex in de kast dan maar:D
     
  18. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Luna ik heb er idd even niet aan gedacht dat een kind er ook nog op kan zitten...

    Nou ja goed opletten geblazen dan maar...
    En idd extra glassex in huis. :D
     
  19. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Hier is het nog niet voorgekomen hoor en wij letten ook extra op. :)
     
  20. Cupcake

    Cupcake Bekend lid

    27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zitten op op de tafel lijkt mij wel mee te vallen..
    En het is supersterk glas hoor! Hier ook eens een glas iets te hard op tafel gezet en niet gebroken.

    Toevallig was ik gister wat kastjes weer aan het inelkaar zetten en zet per ongeluk mijn lade iets te hard op de tafel.. Maar niks gebroken..

    En die deugnietjes goed in de gaten houden komt het allemaal wel goed!!
     

Deel Deze Pagina