meer mensen met een uterus bicornis (2 baarmoeders)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simple, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maudiemaud

    22 jul 2011
    24
    0
    0
    NULL
    Breda
    @Manonii Ik heb nooit iets gehoord of het advies gekregen om een erfelijkheidsonderzoek te laten doen.
    Ik neem aan dat je wel wordt doorgestuurd naar een gynaecoloog ?? Misschien daar eens aan vragen
     
  2. Ava78

    Ava78 Lid

    3 feb 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Manonii, vreemd dat je huisarts dat adviseert. Volgens mij is het door deze afwijking niet altijd een andere zwangerschap. Je bent alleen onder controle bij een gynaecoloog ivp verloskundige en hebt kans op een stuitligging of vroeggeboorte. Maar dat komt ook voor bij vrouwen met een normale baarmoeder.

    En wat bereik je eigenlijk met dat onderzoek?? Ik zou me niet teveel zorgen maken en lekker genieten van je zwangerschap!

    Groetjes Ava
     
  3. manonii

    manonii Actief lid

    15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    dat is de reden dat ik het dus eigenlijk ook niet wil.
    Ik heb komende week een afspraak bij de gyn, en ga dan ook zeker vragen wat zij er van vindt.
    Ik had net even mijn moeder aan de telefoon en die vertelde dat mijn oom en tante bij mijn nichtje na haar geboorte wel mijn situatie hebben aangegeven.
    Mijn nichtje is namelijk geboren met een slokdarm dat niet aangesloten zat aan haar maagje en omdat dat ook een fout in de celdeling was dachten ze dat dat misschien verband was.
    Er is hun toen verteld dat ze niet direct een connectie is tussen die twee gevallen, maar ze hebben er wel een notitie van gemaakt
     
  4. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hier mijn zoontje is ook onlangs geboren met een aanlegafwijking net als mij. Alleen heeft hij anusatresie en ook de slokdarm die niet aangesloten was. Is idd een fout in de celdeling en de artsen hebben mij gezegd dat dit absoluut niet erfelijk is aangezien ik ook dus UB en 1 nier heb.
     
  5. maudiemaud

    22 jul 2011
    24
    0
    0
    NULL
    Breda
    Vanaf vanmiddag me niet erg lekker gevoeld; veel harde buiken, enorme druk op mn schaambeen en een licht misselijkmakend gevoel in mijn hoofd. Rond een uur of 20.00 vanavond klachtenvrij en, heel gek, ineens een hele ronde buik ! Vanaf het moment dat mijn buik is gaan groeien, groeide 'ie scheef. Baby ligt in rechterholte, daardoor was de buik aan de rechterkant aanzienlijk "boller" dan de linkerkant. Tot nu toe dus, zelfs mn navel staat op ploffen ! Komt iemand dit bekend voor ? Vraag me af of dit een aanloopje naar de bevalling zou kunnen zijn ?
     
  6. manonii

    manonii Actief lid

    15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Gisteren eerste afspraak bij de gyn gehad met daarbij een eerste echo.
    Alles gaat goed! Mijn vriend heeft het hartje zien kloppen( ik zelf niet,ik moest plat blijven liggen,omdat het anders niet te zien was en kon dus net het schermpje niet zien).
    Ik was wel minder ver als dat ik dacht, ben nu 6+5 ipv 8+1 en er was ook slijmopbouw in de andere baarmoeder,waardoor ik waarschijnlijk nog een bloeding zal krijgen. Ons wondertje zit aan de rechterkant.
    Mijn gyn vondt het overigens niet extra nodig om de onderzoeken te doen, dus ik heb ook gelijk aangegeven dit niet te willen.
    Volgende week vrijdag een 2e echo met beter apparatuur.
     
  7. Ava78

    Ava78 Lid

    3 feb 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

    Afgelopen woensdag is onze zoon geboren!!! Hij weegt 2740 gram en is 48 cm. Gisteren mochten we naar huis uit het ziekenhuis. Ik ben helemaal verliefd en zo opgelucht dat alles goed is gegaan!

    Hij lag ook in mijn rechter baarmoeder en dat is te zien aan hem.
    Zijn hoofdje is nl. een beetje platter aan een kant, maar dat trekt allemaal bij.

    Na de keizersnede vielen toch de eerste twee dagen wel tegen, maar nu merk ik elke dag veel vooruitgang. Het klinkt misschien ouderwets maar een sluitband is echt een goede tip die ik heb gehad. Ik draag hem nu een deel van de dag en dag geeft echt veel steun aan de wond.

    Hoe gaat het met jullie?

    Groetjes Ava
     
  8. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ava van harte gefeliciteerd met je zoon. Met hoeveel weken is hij nu geboren? Fijn dat de keizersnede meeviel.

    manonii, gefelicteerd met de eerste echo :)

    Hier gaat het alles behalve goed, we zitten momenteel weer in het ziekenhuis met ons zoontje. Hij wordt morgen geopereerd. Als jullie willen zien waaraan moeten jullie maar even kijken bij mijn andere berichten van een ander topic.
     
  9. maudiemaud

    22 jul 2011
    24
    0
    0
    NULL
    Breda
    !8 september met 37.5 weken zwangerschap is om 14.53 onze zoon Finn geboren, hij is 52 cm lang en woog 3555 gram.
    Ik ging spontaan aan de weeen, in het ziekenhuis bleek ik al ontsluiting te hebben en is besloten om hem die dag nog te halen, 10 dagen eerder dan gepland. Ben nog steeds aan het klungelen met borst- en bijvoeding maar verder doen we het goed. De keizersnede en het de dagen daarna zijn me 100% meegevallen
     

Deel Deze Pagina