meer mensen met een uterus bicornis (2 baarmoeders)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simple, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. topper12

    topper12 Niet meer actief

    Hoi,

    Ben inmiddels bevallen middels een keizersnede: bevalling kwam spontaan op gang met 38 weken, dus de 40 niet gehaald ;) Kindje is kerngezond en vond de keizersnede + het herstel reuze meevallen. Dus dames: maak je geen zorgen alles komt goed ;)
     
  2. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hoi Julia, van harte gefeliciteerd :D
    Jongen/Meisje? De naam?

    De bevalling kwam spontaan op gang? Lag het kindje in een stuit dat je dan alsnog een kz moest?

    Geniet ervan en rustig aan he na een keizersnede.
     
  3. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Julia Gefeliciteerd!! Fijn dat alles zo goed is gegaan!

    MoederLynn ik heb wat vragen voor jou, toen jij bent bevallen hoe ging dat toen? ging je kindje naar de kinderafdeling? en hoevaak en hoelang mag je daar dan zijn? en als je borstvoeding hebt gegegen, kon je toen gelijk binnen een uur je kindje aanleggen? hopenlijk wil je mijn vragen beantwoorden..
     
  4. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Mijn zoontje is geboren met 35 weken en moest na de ks meteen in de couveuse... Op de kinderafdeling :( daar is vader en moeder altijd welkom (als je dit overkomt neem dan ook rust voor jezelf en voel je niet schuldig, ik voelde me zo schuldig dat ik kapot was op dag 5...)
    Ik heb mijn zoontje pas gezien om 15:30 uur terwijl hij al om 12:30 geboren was... Je moet naar de uitslaapkamer en je word natuurlijk dichtgenaaid dus dat kost allemaal tijd :( (heb hem zelfs op de foto voor het eerst goed gezien)
    Toen ben ik gaan kolven om de bv op gang te krijgen...De eerste dag was het echt heeeeel wiening en deed het flink pijn... Heb mijn zoontje s avonds aangelegt en hij ging ook al zuigen dus dat was een goed teken...De volgende dag (ik bleef na elke voeding van mijn zoontje kolven op mijn kamer) kwam er steeds meer en werd er snachts een flesje afgekolfde melk gegeven... (eerst heeft hij wat nutrilon gekregen en gemengt met wat ik had gekolft)
    Heb daarna nog 9 maanden aan de bort bv gegeven!!! Tis echt best zwaar en het is even tanden op elkaar en om eerlijk te zijn had ik het achteraf of beter moeten voor bereiden doormiddel van inlezen (want ik dacht dat je met die 10 cc die ik kolfde niets kon) of moeten stoppen want ik ging er ook aan onder door...Ben ook best trots dat ik het heb volgehouden

    Dus bereid je goed voor door in te lezen... Hou rekening met de uitslaapkamer...Dat vond ik echt niet leuk...Je ligt er alleen een beetje na te shacken zonder man en kind...
     
  5. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Lynn bedankt voor je reactie! ik ben zelf kraamverzorgster dus weet gelukkig het één en ander over de borstvoeding al is het toch anders als je zelf een kindje krijgt natuurlijk.
    Daar zie ik dus heel erg tegen op dat ik mijn kindje niet meteen kan zien en vooral als het zolang duurt als bij jou lijkt me echt zo moeilijk! Daar zie ik echt heel erg tegen op!

    Wel goed zeg dat het je gelukt is om borstvoeding te blijven geven!! je hebt toch een hele andere start gehad.
     
  6. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    maar heb jij een algehele narcose gekregen of een ruggenprik?
     
  7. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hoelang moet je dan op zo'n uitslaapkamer liggen? Daar lig je toch met andere mensen die echt een gehele narcose hebben gehad? Lekker dan! Kun je niet vragen of dat op je eigen kamer mag dan? Toch alleen je onderlichaam is verdoofd? Anders misschien een boekje of wat muziek meenemen om de tijd wat om te krijgen.
     
  8. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Het ligt er heel erg aan volgens mij of je met een normale termijn bevalt of eerder....
    Ik neem nu iets van een mp3 speler mee om de tijd door te komen op die uitslaapkamer (weet niet of het mag)
    Idd heb een rugenrpik gehad en ze monitoren je daar volgens mij even en idd liggen er daar alleen maar mensen uit te slapen...
    Mijn man vond het toen ook heeeel lang duren en heeft een verpleegkundige laten bellen of alles nog goed was...

    ik lees gemiddelt 1,5 uur tot 2 uur normaal is http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/154724-hoelang-uitslaapkamer-keizersnee-mocht-partner-kindje.html
     
  9. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    meiden nog een vraag voor jullie, wat wordt er door jullie gynaecoloog gezegd over het draaien van de baby met een uterus bicornis??
     
  10. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook een afwijkende baarmoeder, een hartvormige met half tussenshot.

    Faith:
    Hier wordt geen draaipoging gedaan. Heb van 1 vk gehoord dat het risico vol is met deze vorm en de gyn vandaag zei dat het vaak niet lukt dus als ik 'rust' had met een ks, dat ze daar volledig achter stond.. :)
     
  11. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ook mij hebben ze verteld dat ze niet gaan draaien. Dus ik bid dat de kleine niet in een stuit komt te liggen. Op dit moment ligt ie dwars maar ik heb gehoord dat ze nog tot 30/32 weken kunnen draaien vanzelf dus.
     
  12. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    hier doen ze ook geen draaipoging..

    Mijn buik is overigens steeds meer afwijkend :hihi: hij loopt schuin af niet dat iemand anders het zou zien maar ik zie het heel goed...
     
  13. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Bedankt voor jullie antwoorden! bij mij ligt de kleine ook nog dwars. Maar bij mij in het ziekenhuis zeggen ze wel steeds van als de baby dwars ligt kunnen we hem/haar wel een klein zetje geven en heb je kans dat de baby wel goed ligt, eigenlijk vind ik dit helemaal niks omdat ik overal hoor dat ze niet proberen te draaien met een uterus bicornis. Over twee weken heb ik nog een keer een groeiecho en dan kijken ze ook gelijk naar de ligging daarna gaan we overleggen wat we gaan doen.

    als ik een harde buik krijg zie je wel duidelijk dat de baby rechts ligt!
     
  14. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja ik heb ook een scheve buik :D
    Rechts ligt het hoofdje (half onder mijn ribben), kontje precies voor de uitgang en de voetjes in de linkerhoorn. Zeker als ik een harde buik heb is de scheefheid enorm ;)
     
  15. topper12

    topper12 Niet meer actief

    Bedankt! Ik heb een hele mooie dochter gekregen :D Ik had al gekozen voor een keizersnede ivm stuitligging alleen vond mijn meisje de geplande datum iets te lang duren en besloot ze eerder te komen ;)

    @ Faith + Simple: ook ik moest eerst naar de uitslaapkamer, maar mocht toen alles in orde bleek te zijn na 45 min. al weer naar de afdeling. Zag er van tevoren erg tegenop dat ik niet direct naar mijn kindje toe kon, maar vond het reuze meevallen. Moet zeggen dat ik ook wel beetje suf was van de pijnstilling en het daardoor ook allemaal wel best vond ;) Denk niet dat je een MP3-speler mee kan nemen aangezien ik direct vanuit de OK naar de uitslaap ben gereden. Wat ik wel prettig vond was dat ze gewacht hebben met het aankleden van mijn dochter totdat ik zelf op de afdeling was zodat ze eerst nog een uurtje bij mij op de borst kon liggen net als na een gewone bevalling. Ik was verrast dat ze in het ziekenhuis zo met je meedenken en rekening willen houden met je wensen, dus hoop dat dit bij jullie ook zo zal zijn!

    O ja: draaien was echt geen optie volgens de gyn ivm de afwijking...
     
  16. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Julia Fijn dat alles zo goed is gegaan bij jou! ik ga ook goed bespreken met de artsen wat wij willen. En wat ik kan verwachten etc.

    hoe gaat het met de rest van jullie??
     
  17. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hier gaat alles goed, morgen de 20 weken echo. Ben op van de zenuwen. Zou t ons ook nog eens gegund zijn, een gezond kindje. Ik ben benieuwd. Tot nu toe gaat het allemaal makkelijk. Merk er nog niets van dat ik een afwijking heb. 1 ding wel en dat is idd dat rechts veel dikker is. Vind het echt een grappig gezicht, rechts een bobbel over de lengte en links helemaal niets haha.

    Hoe gaat het met jou Faith? Ben je nog niet bang dat het nu al zou kunnen komen?
     
  18. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    spannend simple morgen de 20 weken echo! ik kon er gewoon niet van slapen toen.. Hopen dat alles goed is met jullie kleintje!

    of ik bang ben of het nu al komt? eigenlijk niet zo, soms denk ik weleens van ja het kan zomaar over een paar weken al geboren worden maar ik hoop echt dat het nog even blijft zitten tot minimaal 37 weken! Maandag hebben we weer een groeiecho dat vind ik wel heel fijn dat ze het goed in de gaten houden, dan bespreken we ook gelijk de bevalling hoe we dat gaan doen.

    Nou veel succes morgen!
     
  19. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    hebben jullie trouwens prematuur kleding gekocht? Ik heb 1 klein pakje en denk dat als het te vroeg geboren wordt dat ik online maar wat bestel, of ik stuur familie snel naar de winkel.
     
  20. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Idd ik zou de fam dan laten mee brengen want in de couveuse krijg het toch nog niets aan...
    Hier heeft mijn moeder en mijn man toen wat pakjes gehaald en die zitten nu al wel in mijn zkh tas...


    Ik heb volgende week vrijdag een groei echo! We lopen ook echt gelijk op he? Spannend weer... Vorige keer was ik over bijna 2 weken bevallen! Nu hoop ik echt 37weken te gaan halen...
    Heb nog wat last van harde buiken maar wel weer veel minder en mijn buik is mega gegroeit dus misschien daar die buiken van?? En idd het zit hier nu links en mijn moeder zei het zelf dat je het goed ziet :)

    Simple: veel succes en veel plezier! Laat je even weten of alles goed was/is!?
     

Deel Deze Pagina