En nu....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaVanGilani, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Vanavond gezellig bij mijn ouders gezeten. Mn moeder vroeg hoe ik t na de bevalling ging doen met werken. Ik zeg wil gewoon blijven werken.. Nou zegt mn moeder, hoe wil je dat gaan doen dan..??

    Ze hebben altijd op Gilani gepassen, voor dat Gilani geboren werd konden ze niet wachten bla bla bla.. en toen was het zover en niks als alleen gezeik! Het was zwaar.. bla bla bla.. Nu zwanger van de 2e en thuis door mn bekken en hun genieten van de rustige dagen.

    Ik weet t ff nie meer, kan wel janken. Hun zijn mijn enigste hoop om op te passen! Al mijn vriendinnen werken fulltime en de familie van mijn vriend woont tever.. ik weet t echt niet meer.
    Zij dwingen mij om dalijk te stoppen met mijn werk, terwijl dat financieel helemaal niet mogelijk is!!

    Lekker genieten zo van mijn zwangerschap.. NOT!!
    En zul je zien dat als het bij mn zus zover is ze alles voor dr doen, ze passen zelfs elke dag al op haar hond als ze aan t werk is..
    Kinderopvang is gewoon super duur!

    Verdomme..:x
     
  2. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dat is geen leuk vooruitzicht. Is een gastouder geen oplossing? Of scheelt dat niet veel in prijs?
     
  3. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik vind het heel vervelend voor je dat je zo in de problemen komt met werk en oppas! Maar ik moet toch ook even zeggen dat ik ook niet vind dat je je ouders die verantwoordelijkheid moet geven als ze die niet willen. Jij bent de moeder van je kinderen, jouw ouders niet, dus als zij niet op willen passen, dan is dat hun goed recht.
    Natuurlijk is het wel heel vervelend dat ze bij je eerste kindje zo leken te popelen om op te passen etc, en dat het dan toch niet zo is gelopen. Maar mja, nogmaals; zij zijn niet verplicht om op te passen, en ik kan me dat eigenlijk wel goed voorstellen (mijn ouders zouden het ook niet willen, wel eens af en toe, maar zeker niet wekelijks).

    Misschien kun je er wel met ze over praten? Dat jij dus gaat zoeken naar een andere oplossing en dat zij je zo lang willen ondersteunen. Je kunt dan bijvoorbeeld aan een gastouder denken, inderdaad.
     
  4. bereke

    bereke Niet meer actief

    Beetje te laat maar was misschien wel handiger geweest om over zoiets op voorhand al na te denken... .

    Hopelijk vinden jullie een goede oplossing!
     
  5. Chicken1975

    Chicken1975 VIP lid

    26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Hebben ze van tevoren gezegd dat ze zouden oppassen dan? Ik bedoel het echt niet lullig, maar ik vind het wel vreemd dat je er vanuit gaat dat iemand anders en in dit geval je ouders op je kindje gaan passen. Misschien had het handiger geweest als je dit van te voren had overdacht. Heb je nu niks aan, dat weet ik, maar om nu kwaad te zijn omdat je ouders niet op willen passen vind ik wel wat ver gaan. Het is wel jouw kindje.

    Hoop dat je een oplossing vindt!
     
  6. Blond88

    Blond88 Actief lid

    16 feb 2011
    417
    18
    18
    Ik weet niet om hoeveel dAgen het gaAt, maar heb je al eens gekeken naar een gastouder? Het voordeel (vinden wij) is dat je afhankelijk van je inkomsten een deel van de belasting terug krijgt. En het scheelt een hoop met een kinderdagverblijf(wat wij hebben berekend).
    Hoop wel voor je dat je ondanks alles kan genieten van je zwangerschap.
     
  7. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik ben het met bereke en chicken eens, ik vind dat je er niet vanuit mag gaan dat je ouders willen oppassen!
    ik zie dat je onverwachts zwanger ben geraakt?! dan had je er dus niet over na kunnen denken, en dat de kinderopvang duur is, tjah hoe lullig het ook klinkt maar dat vinden we allemaal...
     
  8. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Mijn schoonmoeder past ook 1 dag per week op, dat heeft ze zelf aangeboden.

    Zou het ook zeker niet leuk vinden als ze straks ineens zegt het niet meer te willen.

    Tuurlijk het zijn mijn kinderen, maar als het wordt aangeboden, hou je er wel rekening mee.
     
  9. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Zij hebben mij beloofd altijd op te passen voor werk! En nu gaan ze ineens omslaan! Zijn toch geen afspraken?
     
  10. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

     
  11. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dit veranderd mijn verhaal wel een btje!
    dit vind erg lullig tegen voor je!
    kan je niet binnenkort nog eens met je ouders gaan praten over hoe jij er nu voor komt te staan?!
     
  12. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Als jou ouders jou verzekere van vaste oppas ga je toch ook nie verder zoeken?!
     
  13. MamaVanGilani

    MamaVanGilani Niet meer actief

    Ik heb weinig keus, ik moet wel. Ga t helemaal uitleggen kijken of ze t dan misschien wel snappen.
     
  14. Flamingo

    Flamingo Bekend lid

    9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Mijn schoonouders hebben ons ook duidelijk gezegd dat ze niet willen oppassen. Ze willen het niet, willen hun vrijheid niet kwijt en willen geen verplichtingen hebben. Bij een noodgeval staan ze voor ons klaar!
    Je mag dat ook niet verwachten van ouders vind ik.
    Het is jouw kindje, dus ook jouw zorg als het om oppas gaat.

    *Inmiddels is mijn zoontje 17 maand en mijn schoonouders hadden verwacht dat ze hem wat vaken zouden zien. Maar ja, wij hadden het goed geregeld met het kdv en mijn ouders als oppas. Spontaan even naar mijn schoonouders brengen was dus helemaal niet nodig omdat het goed geregeld was. Ze hebben zelf afgelopen kerst aangegeven dat ze toch wel 1 dag per week op willen passen! Haha nou helemaal goed hoor ;)

    Succes met het zoeken naar een oplossing. En genieten van je zwangerschap.
     
  15. bereke

    bereke Niet meer actief

    Ik heb ook iets gelijkaardigs aan de hand gehad en heb ook mijne plan moeten trekken ;).
     
  16. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn ouders en mijn schoonouders passen op. Ik zou het hen echter geen seconde kwalijk nemen als ze, om wat voor een reden dan ook, besluiten het niet meer te willen omdat ze het te zwaar vinden. Dat is het namelijk ook! Mijn schoonouders zijn vaak gesloopt na een oppasdag (die hebben meer kleinkinderen waar ze op passen, in wisselende samenstelling). Ik zou me juist goed kunnen voorstellen als ze in goed overleg zich terugtrekken als oppasgrootouders. Gelukkig zijn ze dat allevier nog niet voornemens, ook niet nu er een derde bij komt :)

    Dus wat jouw probleem betreft, ik snap dat je teleurgesteld bent, dat je baalt en verdrietig bent. Zeker als je het gevoel hebt dat ze dit wel voor je zus zouden doen. Maar je ouders hebben wel degelijk het recht om zich terug te trekken als blijkt dat het toch te zwaar voor ze is ...
     
  17. Female

    Female Niet meer actief

    Tja dan zul je toch een andere oplossing moeten zoeken...
    Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje naïef dat je er klakkeloos van uit bent gegaan dat ze straks op 2 kinderen gaan passen.
    Dat had je toch gewoon moeten bespreken?
     
  18. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ah ja, dan is het inderdaad een ander verhaal! Daar zou ik ze dan wel op aanspreken, dat je er dus van uit ging dat zij op zouden passen omdat ze dat altijd hebben beloofd en dat jij nu doordat zij hun belofte niet nakomen ernstig in de problemen komt!
     
  19. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Tja, ergens vind ik wel beloofd is beloofd, dus ik vind het op zn zacht gezegd niet erg netjes. Maar helaas is dit iets wat mijn ouders ook zo zouden kunnen doen. In hun enthousiasme iets beloven en dan na er een paar weekjes over nagedacht te hebben toch terugkrabbelen ;)... Een gastouder is financieel nu misschien de beste oplossing en misschien kun je iets regelen dat je ouders wel 1 dag oppassen, zodat het toch weer een dagje scheelt? Succes!
     
  20. Dreamz3

    Dreamz3 Fanatiek lid

    9 dec 2010
    3.296
    96
    48
    Ik vind het niet netjes van je ouders dat ze ineens niet op willen passen, maarrrr het is wel jouw kind en jouw verantwoordelijkheid.
    Je hebt in ieder geval nog ruim 21 weken de tijd om een gastouder of iets anders te regelen...
     

Deel Deze Pagina