mei baby - kleertjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jade12, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade12

    Jade12 Niet meer actief

    Wat voor een kleding trek je een mei-baby aan?

    Moet ik toch nog een paar warme vestjes aanschaffen? Of zijn truitjes warm genoeg? Rompers met korte mouw? Of lange mouw?

    en draagt een baby t-shirts? Of is dat nog te fris?
     
  2. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    In mei kan het echt alle kanten nog op... Ik had dan ook werkelijk alles van dikke vesten en jasje tot korte mouwen shirts en spaghetti bandjes rompers... Valt weinig van te zeggen!
    Heel moeilijk maar gewoon van alles enkele dingen aanschaffen, uitbreiden is zo gedaan hoor!
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Van alles wat kopen. Rompers met lange mouwen en t-shirt. Die kan je dan over elkaar aantrekken. T shirtje of dingen met korte mouwen is vaak te koud voor die kleintjes. Zefs in de zomer. Ze kunnen zich vaak nog niet goed warm houden. Vaak zelfs snachts nog een kruik in bed. Het kan alle kanten op.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    In principe heeft een pasgeboren baby eigenlijk altijd dingen met lange mouwen aan. En als het heel erg warm is, kan alleen een romper ook.

    Op een gegeven moment kunnen baby's zich natuurlijk prima warm houden en dan kun je als het warm is best een t-shirt met korte mouwen aan doen. Maar die kun je dan ook na de geboorte wel kopen, dan weet je ook een beetje hoe groot je kind is en hoe hij/zij groeit ed.

    Mijn oudste is van mei en zij had de eerste zomer als het warm was gewoon t-shirts met korte mouw en een kort broekje of een jurkje aan of alleen een romper. Maar dat was in juli oid, de eerste weken had ze lange mouwen en lange pijpen aan.

    Mbt rompers: Ik vond/vind zelf rompers met lange mouwen niet fijn onder shirtjes met lange mouwen, wordt al snel zo'n geprop. Ik zou dus voor rompers moet korte mouwen of zonder mouwen gaan. En dan voor shirtjes met lange mouwen. Of rompers met lange mouwen en shirtjes met korte mouwen. En ik zou zeker een warm vestje aanschaffen, maar dan vooral voor als je naar buiten gaat. :)
     
  5. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik had van alles wat!
     
  6. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had ook vanalles wat. Ook wel wat warmere dikke vestjes voor buiten. Rompers alleen mouwloze.
     
  7. Kanshebber

    Kanshebber Fanatiek lid

    23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Dikke vestjes had ik niet, dan gebruikte ik een dekentje of doek.
    Langemouwenrompers gebruikte ik alleen voor s nachts omdat ze soms erg koude armen had. Tip, koop alleen stretchrompers met lange mouwen, anders is het echt een gedoe met aankleden.
    Mijn dochter heeft trouwens de hele kraamtijd in een rompertje zonder mouwen gelegen of andere kleertjes juist zonder romper, omdat het rond haar geboorte zo heet was. Ze hield zichzelf vanaf dag 1 op temperatuur, voorverwarmen van het bedje deden we alleen s nachts omdat ze anders zo schrok van de koele lakens.
    We hebben ook koude periodes gehad na haar geboorte, maar meer dan een langemouwenshirt heeft ze niet gedragen, en buiten dus toegedekt met een doek. Wij hadden best veel geleend aan kleding en dat was wel praktisch omdat ze sommige dingen niet of nauwelijks heeft gedragen.
     
  8. sjak

    sjak Niet meer actief

    Ik had ook van alles wat. Rompers zonder mouw, met korte mouw, lange mouw...
    Koude dagen gehad, maar in de wagen met deken heb je weer niet heel veel warme dingen nodig, warme dagen gehad met alleen rompertje aan.
    Kortom voor een meibaby ksn je oneindig winkelen!!!
     
  9. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    sowieso lange mouwen, pas als het snikheet is geen mouwen (dat is mijn mening) rompers met korte mouwen zijn handig, en daarover een longsleeve. Vesten vindt ik meer iets voor vanaf november
     
  10. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    het kan idd alle kanten op, ons revi is van eind april en we hebben best slecht weer gehad dus veel warme kleertjes aangehad.. je moet van allebei wat hebben..
     
  11. JongeMama2013

    JongeMama2013 Actief lid

    14 sep 2012
    271
    0
    0
    Zuid-Holland!
    Ben ik ook benieuwd naar!
     

Deel Deze Pagina