Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Ik ga op gesprek bij een pensionstal. Hoop daar als stalhulp dan 20u aan het werk te kunnen :) klinkt misschien stom, maar heb t jarenlang gedaan en vind t heerlijk werk.
     
    Leed, Patri1982 en Squarepants vinden dit leuk.
  2. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Hahaha, sorry ik moest er wel even om lachen. Beelddenker hier. Lijkt me niet heel prettig inderdaad :eek:

    Ik geef de vitamines wel heel trouw elke dag. Maar goed ik ben een neuroot. Zal vast niet erg zijn als je het vergeet
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  3. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    A ligt regelmatig op zn buik.bij mij, omdat ie dan goed slaapt, en dan tilt ie wel regelmatig zn hoofd even op. Bij het cb liet hij idd zn hoofd wel.hangen bij het omhoog trekken nog.
    Wel sneu van die prikjes. Maar ja,hoort erbij. Verder geen last van gehad??
     
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw

    Oh ja,lekker dan. Want je kunt er iets aan doen dat ze huilt... pfff. Helemaal als ze zelf ook regelmatig lawaai maken dan zou je ze toch helemaal wat doen..
     
  5. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Oh neen help!! Mijn rechterborst voelt sinds gisteren slap en kleiner dan de linker. Die maakt duidelijk meer melk aan... er komt wel nog melk uit hoor maar baby drinkt heel onrustig aan die kant en ik voel die toeschietreflex veeeeeeel minder dan andere kant.. betekent dit het einde?
     
  6. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Het zou kunnen dat je productie scheef loopt. Probeer ook steeds aan dié borst aan te leggen om je productie evt. op te krikken.. maar hoe drinkt ie aan die kant? Veel zuigen, weinig slikken of is het wel om en om?
    Mijn borsten voelen trouwens bijna nooit vol en gespannen, maar toch spuit het eruit en moet ze haar best doen om het weg te krijgen. En moet ik oppassen haar niet te overvoeren zoals wij het thuis noemen. Dus het zegt niet altijd iets. Al is het wel apart dat het bij jou bij maar 1 kant is.
     
  7. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ik begin nu ook steeds aan die mindere kant zeg maar en deze ochtend was het al iets beter, ze voelde al iets voller aan! Gisteren dronk hij niet goed aan die borst, heel onrustig... het was precies of er geen melk kwam en dan werd hij boos! Gisteren was het dus meer zuigen, deze ochtend wel degelijk de zuig slik beweging.. ik geef ook weer borstcompressie, blijkbaar zou dit ook helpen
     
  8. Shawarma

    Shawarma Fanatiek lid

    2 nov 2008
    1.852
    127
    63
    In een huis
    @Lill, ik moet wat meer oefenen met haar op de buik te doen. Ik vergeet het gewoon vaak Haha. Gelukkig heeft ze geen last gehad van de prikjes. Niet hangerig ofzo. Ik merk wel dat ik de laatste tijd erg futloos ben. Ik let extra op mijn voeding maar Pff ik ben hartstikke moe. Zal ook wel de combi van het weer zijn en ook de vakantie met nu 3 kids. Gelukkig zijn die andere 2 al 9 en 11 jaar en vermaken zich op zich wel goed maar ik heb al snel het plichtgevoel dat ik ze toch moet vermaken. Zitten tussen mijn oren, heb ik altijd wel gehad. Maar ik heb echt weinig energie
     
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Is toch ook niet gek. Dat weer sloopt je. Je hebt een jonge baby, en dan ook nog 2 andere kids.
     
    Shawarma vindt dit leuk.
  10. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Kijk wel uit als je steeds bij die ene borst begint dat ie de andere borst ook af en toe goed leeg drinkt. Anders krijg je straks borstontsteking...:)
    Hopelijk trekt het weer een beetje recht!
     
  11. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Vannacht zijn we anderhalf uur in de weer geweest met ons meisje. Er zat duidelijk iets dwars en waarschijnlijk was dat poep.. echt heel zielig.. we hebben rondgelopen, gevoed, gewiegt, een uur lang haar buik gemasseerd, niks hielp.
    Maar!! Vanmorgen was daar dan een hele volle poepluier en zojuist nóg eentje! Pff eindelijk, ik denk dat het 1,5 week geleden was.
    Kan ze er weer een week, of 2, tegen :D
     
  12. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ja ik weet het! Ik hoop het ook! Nu heb ik daarnet ong 10 min handmatig gekolfd (dus zonder pomp, puur met mijn handen) er komt wel degelijk melk uit rechterkant, 2 straaltjes maar in vergelijking met linkerkant wel iets minder maar het is niet dat er niks uit komt... heb ongeveer 20 cc. Kraamzorg zei zelf dat als je het zonder pomp doet je daar idd heel weinig uit krijgt.
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  13. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    @BeebieBeeb, fijn voor je dochtertje. Vreselijk wanneer ze zo veel last hebben.
    @Lill en @Shawarma, ik leg hem nooit op zijn buikje. Maar omdat hij altijd in de draagdoek zit, traint hij zijn nekspiertjes en ruggetje wanneer hij dat wilt. Ideaal zo’n doek.
    @Nath1986, zo’n dubbele pomp werkt echt beter hoor. Gisteravond na een voeding extra afgekolfd en ik haalde er nog 50ml uit mijn lege borst. Maar ja, ook al probeer je je best te doen, gaat het toch mis. Ik ben even niet geweest want ik heb een borstontsteking opgelopen. Gisteren nog 39 graden koorts. Heel fijn. Gelukkig heeft mijn man zomer vakantie en heb ik de hele tijd geslapen. Ook vandaag. Ook een ab kuur gekregen en het gaat gelukkig beter.
    Mannetje kreeg vandaag ook zijn prikjes. Daar kon ik jammer genoeg niet bij zijn. Man heeft wel gefilmd en ik kreeg tranen inmijn ogen. Zo zielig! Hij had daarnet nog verhoging.
    Hij doet het overigens erg goed! Sterk ruggetje en nekje, volgt heel goed met zijn ogen. Brabbelt en lacht (spaarzaam, serieus, pittig mannetje). En hij weegt 6290 en ik 62 cm lang! Mijn dochter was 4.5 maand toen zij zo graat was!
    Ik ga nu weer slapen. Pakken wat ik pakken kan!
     
    BeebieBeeb en Shawarma vinden dit leuk.
  14. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ah vervelend voor je, beterschap!

    Hier gingen de prikjes wel goed. Savonds alleen even oncontroleerbaar huilen, hebben we nog nooit meegemaakt! Toen toch een beetje paracetamol gegeven. T was denk ik allemaal erger voor mij :) Alles was verder ook goed met haar gelukkig! Alles (gewicht, lengte, hoofdomtrek) zit in 75e percentiel.

    Kennen jullie ook baby sensory? Daar gaan we volgende week mee starten. Heb ik wel zin in!
     
  15. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Zegt me niks. Wat is dat??

    @Patri1982 beterschap.
     
    Patri1982 vindt dit leuk.
  16. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Beterschap! Voel je je vandaag al beter?

    Wat fijn dat de kleine het zo goed doet!
     
    Patri1982 vindt dit leuk.
  17. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Nog nooit van gehoord! Een soort cursus? Ga het zo eens opzoeken.
     
  18. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    L heeft vandaag voor de eerste keer maatje 50 aan. Past eindelijk. Eindelijk kan ik haar wat leukere kleding aantrekken dus. Kleine maatjes hebben echt weinig leuks. Ben helemaal happy haha :p
     
    BeebieBeeb en Lill vinden dit leuk.
  19. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Jeetje wat een ukkie! Hier nu maat 56, maar maat 62 past soms ook al. Als mijn voorraad pakken luiers op zijn ga ik ook over naar maat 3.. ze word hier veel te snel groot en vind dat echt stom, ruilen? :D :D Wat woog jouw meisje bij de geboorte dan? Maar 5 pondjes ofzo zeker?
     
  20. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Same here meeste 56 is al te klein. Maat 2 luiers passen nog wel gelukkig.

    Hoe ist op vakantie? Genieten?
     

Deel Deze Pagina