Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Klinkt goed verliefd!
    Fijn!
    Wat waren jouw fles tijden met 6 flessen? En hoe ga je 5 doen?
    Ik had een tijdje 5, maar heb er nu steeds weer 6 omdat ze zich tussen 4/5 uur s ochtends vaak meldt (na laatste fles rond 22.45)
    Oh, en hoeveel?
     
  2. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hij krijgt nu 120+4. Elke dag andere tijden, omdat elke ochtend op een ander tijdstip begint.. vandaag lukte het niet helemaal dus heeft hij een klein tussen flesje gehad om 18.00.
    Vandaag was 7.30/11.30/15.30/18.00 60+2 en om 20.00 en dan straks om 23.00 nog weer eens op ons eigen verzoek, deze gaat slapend..
    als hij zich structureel eerder gaat melden mocht ik van cb al naar 150+5 maar dat lijkt me wel heel snel nu al?!

    Altijd weer zoeken met die flessen en de kleintjes. Zou blij zijn als we straks weer op 180+6 zitten. Dan weet je gewoon dat je niet meer op hoeft te hogen..
     
  3. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    Hier borstvoeding, wel een beetje jaloers als ik jullie voedmomenten zie. Ik voed op verzoek, maar zit vaak toch maar 3 uur tussen.
    Vandaag eerste keer wen flesje om te oefenen, en dat ging prima, geeft wel iets meer vrijheid om een paar uurtjes weg te gaan.
     
  4. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik had vandaag om 19.15 gegeven en tegen 20.45 sliep ze goed.
    Ik dacht, laat haar zelf komen. Want nu maakte ik haar 22.45 uur wakker en dronk slapend, en dan kwam ze 4/5 uur.
    Nu kwam ze net om 1.45 uur. Maar nu ligt ze te huilen in bed. Wil niet slapen ofzo?
    geen succes dus :(
     
  5. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ze sliep pas half 5 :(
     
  6. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Oh dat hebben wij nooit gedaan. Wij hebben altijd op ons verzoek om 23.00 een flesje gegeven bij onze dochter en nu ook bij onze zoon.
    Bij de oudste konden we stoppen met die fles net voor de 4 maanden. Heerlijk weer naar bed kunnen op een tijd dat je zelf wil..
    j slaapt nu nog nadat hij gister zijn fles gehad heeft om 23.15..
     
  7. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Bij mijn zoontje ook nooit zo gedaan.
    Ook altijd wakker gemaakt, en uiteindelijk gestopt inderdaad tegen 4 maand las ik terug.
    Maar las het op internet, en dacht ja, waarom niet.
    in principe was het prima. Maar niet als ze daarna niet weer Gewoon gaat slapen.. :(
    Om 7 uur was ze weer wakker.
    Fles gegeven en er weer ingelegd.
    Jetlag zal ze wel hebben ;)
     
  8. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    @teuntje83 ze lag wakker van half 1 tot half 5?! Jeetje wat lang.

    Ik geef eigenlijk enkel op verzoek. Maar laat er wel max 5 uur tussen (dat komt overigens nooit voor..haha) vannacht heeft ze goed geslapen! Van 23.30 tot 5! Normaal kwam ze altijd rond half 2 nog eens. Ze houdt zelf eigenlijk vaste tijden aan (snachts). Altijd rond half 5, met een halfuur speling. En half 2.

    Gisteren bijvoorbeeld kwam ze om half 9, half 11, half 2 (en daarna weet ik het niet meer uit mijn hoofd, ). Ze mag 120cc maar vaak maak ik 90/100cc+3 scheppen en dan krijgt ze het niet op. Naja, kan het er moeilijk in gaan proppen. Enkel snachts en laat op de avond drinkt ze bijna de 120cc leeg.

    @klaver85 pakte ze het flesje goed?
     
  9. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Nee ze werd 1.45 wakker. Fles erin en toen tot 4.30 uur huilen en niet slapen.
    Dus iets minder lang ;) maar alsnog te lang..
    Ik doe niet meer aan voeden op verzoek :roflmao:
    Geef vanavond gewoon weer 22.45 uur ongeveer de laatste fles ;)
    Dan kwam ze normaal tussen 4&5.
    Geef vandaag 5 grotere flessen (probeer ik).
    Misschien dat ze dan net iets langer pakt s nachts..?
     
  10. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    @1BB hier gaan ook niet altijd alle flessen leeg. Hoe oud is jou ukje? Van cb mocht ik al naar 150+5 maar no way dat ik dat doe hij heeft hier nu nog genoeg aan blijkbaar. Vannacht een nachtvan 23.00 laatste fles en om 8.50 werd hij pas wakker.. Prima dus.. Het ritme en wennen is nu echt goed op gang, kan steeds mer genieten en begin steeds meer een beetje een ritme te krijgen in mijn dagen.. Morgen is wel weer anders want dan gaat dochter naar de go dus twee keer heen en weer..

    Pff vandaag weer bezig geweest met de hypotheek. De rentes zijn weer aan het stijgen dus we hebben haast nu..
     
  11. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    @1BB
    Ja, ging zonder problemen gelukkig. Bij de oudste ook borstvoeding gegeven, maar haar hebben ze de eerste week bijgevoed in het ziekenhuis met de fles, dus zij pakte vanaf het begin beide.

    Was dus best spannend!

    Zo met de kleine even naar de oogarts omdat ze een ontstoken oogje houdt. Voir de rest blijft hier eigenlijk alles redelijk goed gaan. Alleen heb ik nog steeds heel veel vocht en last van mijn handen.
     
  12. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Het is wat met die flesjes. Hier drinkt ze sinds gisteren grotere flesjes. Voorheen dronk ze tussen de 7 en 10 keer per dag en dan tussen de 50 en 100 cc.
    Gisteren dronk ze 6 flessen van tussen de 100 en 135 cc. Ook vandaag drinkt ze goed.
    Ik voed ook op verzoek alleen de laatste fles krijgt ze rond 23.00 uur. Gisteren kreeg ze de laatste om 22.00 uur en kwam ze om 6.15 uur weer.
    Overdag slaapt ze niet veel. Ongeveer 3 uur bij elkaar opgeteld. Ze is verder wel vrolijk dus het zit volgens mij wel goed.

    Ik merk dat ik de laatste tijd niet veel meer reageer hier. E doet het erg goed en merk dat ik weinig behoefte heb om te schrijven. Ik zal wel nog soms meelezen en misschien soms nog reageren :thumup::D
     
  13. Miyou

    Miyou Lid

    29 jul 2016
    86
    2
    8
    NULL
    NULL
    Heej meiden,
    Mag ik hier ook mee schrijven?
    Ben 21 juni bevallen van een prinsesje M.
    Ben bevallen met 37 weken..
     
  14. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Natuurlijk mag je mee schrijven, het is alleen wel een vrij rustig topic..
     
  15. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ja inderdaad, erg rustig.
    daarom haak ik ook al zo'n beetje af.
    jammer..

    Maar welkom Miyou!
    Gaat het goed?
     
  16. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ja inderdaad rustig! Maar Denk dat alles dan goed gaat? Hier in ieder geval wel. Aankomend weekend komen mijn schoonouders op bezoek, eerste keer dat ze de beeb gaan zien (wonen niet in NL). Ben heel benieuwd hoe ze het gaan vinden! Dan volgende maand met een kleine baby vliegen.. heb geen idee hoe ik dat ga doen! Want maxicosi moet mee en de grote wandelwagen.. maar ik heb enkel die maxi cosi nodig voor als we in de auto weer gaan. Ben er niet zo van om een kleine baby lang opgepropt in dat ding te laten zitten.

    @Miyou alles goed gegaan met de bevalling? Alles goed met jou en de baby? Heb je nog meer kindjes?
     
  17. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Oh en ik ben aan het kijken tot wanneer die Banner van mij eens stopt.. ben nu al 45 weken zwanger volgens dat ding
     
  18. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Haha @1BB ik ben ook benieuwd hoe lang hij door loopt! Lekker bijna vakantie dus! Heerlijk!

    Hier gaat t ook prima eigenlijk wel. We beginnen een klein beetje een ritme te vinden in t gezin met ons 4 tjes. Hij slaapt s nachts goed door gelukkig dus mag niet klagen, al ben ik bij vlagen toch wel heel moe hoor..
    Vandaag is hij gedoopt. Was weer even een gaos, want na de doop komt iedereen in een keer hier thuis aan, maar t was weer nooi. Hij is gedoopt in de doopjurk waar mijn moeder mijn zusje ik en nu dus onze beide kids ook in gedoopt zijn. Blijft iets moois vind ik.
     
  19. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Dus er wordt alleen geschreven als het "slecht" gaat? En als het goed gaat niet.. o_O

    Denk dat ik de enige ben dan, bij wie het allemaal nog niet helemaal gaat zoals ik graag zou zien :(

    Tess komt nog steeds lastig in slaap. En slaapt niet (meer) door s nachts.
    Ik begin vermoeid te raken..
     
  20. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    @teuntje83 wat pittig voor je! Logisch dat je vermoeid begint te raken! Jullie liepen ook al bij een osteopaat toch? Merk je al wel enige verbetering?

    Inderdaad jammer als er alleen geschreven word als t niet goed gaat, dan word het meer een klaag maar raak topic?!

    Ik merk echt aan mezelf dat ondanks dat t hier best goed gaat toch niet echt kan genieten van het hebben van een baby. Alles draait om slaapjes flesjes en luiers. Maar gelukkig kan ik al veeel meer genieten als de 1e weken.

    Gister zijn we met ze naar een speeltuin geweest. Oudste heeft genoten, en baby heerlijk geslapen in de kinderwagen. Het was ook super lekker weer natuurlijk. Die dagen zijn echt genieten. Maar de dagen dat man aan het werk is en ik er alleen voor sta vind ik bikkelen hoor!

    Gister heb ik zwaardere medicatie gekregen voor de pijn van de hernia. Dus vannacht voor t eerst weer eens redelijk kunnen slapen!
     

Deel Deze Pagina