Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ja osteopaat al meerdere keren geweest.
    er is ook wel vooruit gang, absoluut. Het krijsen is een stuk minder. En slaapt wel wat beter overdag dan eerst.
    Maar het ging even heel goed, en nu lijkt het steeds weer wat minder. Merk dat ik dat moeilijk vind te accepteren.

    Wat jij zegt herken ik weer helemaal. Het is meer genieten dan eerst. Maar het 24/7 mama zijn, ondanks dat ik wel dingen voor mezelf doe soms, breekt mij ook regelmatig op. En inderdaad vooral als manlief er niet is.. :(
     
  2. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    @teuntje83 fijn dat ze minder aan het krijsen is. Echt ontzettend $#$^ dat ze zo slecht slaapt. Is er een mogelijkheid dat jij een keer je slaap goed pakt en dat iemand anders haar voor een nachtje verzorgt?


    @Verliefd91 ja die hernia er ook nog bij, écht heftig hoor. Gelukkig goed geslapen. Ik hou van doopjurken die zijn altijd zo mooi! Ook raar hè, dat jij die zelf ook hebt gehad.

    Pff ben ook blij als ze ligt te slapen hoor. Sinds gisteren geeft ze over/ reflux. Best veel, ik zat gisteren helemaal onder de spuug. Vanochtend weer gespuugd. Ik weet niet wat er aan de hand is. Gisteren van 4 tot half 12 met haar bezig geweest. Ikzelf verrekte van de honger en wordt dan uiteindelijk chagrijnig. Geen fantastische combi haha. Ik was blij dat mijn moeder haar eventjes nam, maar doe het liefst alles zelf. Mijn vriend woont namelijk in de UK dus ik moet alles alleen doen. Gaat opzich echt best goed, alleen dagen zoals gisteren.. dan Denk ik ook van pfff... kon ze maar praten en zeggen wat er mis is!

    Haha was met de hond wezen wandelen, die moet nog wennen aan de wandelwagen, ze loopt er de hele tijd tegen aan
     
  3. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    1BB, s nachts slaapt ze eigenlijk altijd wel goed.
    Vooral overdag wil ze niet. En als ze dan gewoon vrolijk wakker zou zijn, geen probleem, maar ze gaat snel huilen.
    En wat ik ook lastig, en vooral ook gek vind, is dat ik haar niet rustig kan krijgen door haar bij mij te pakken. Tenzij ik actief rondjes door het huis ga lopen. Maar het idee van, ik wil bij mama zijn, dat geeft ze mij niet.. was het maar zo, dan kwam ze maar keer lekker tegen mij aan slapen. Maar dat krijg ik niet voor elkaar..
    En als ik haar in bed leg overdag. Is ze wel steeds even stil. Maar moet er elke 10 min ongeveer heen. En dat kan gerust 1,5 uur duren en slaapt dan dus gewoon niet. Of in elk geval, niet goed.
    vandaag osteopaat geweest weer. Ze heeft echt voorkeur voor links kijken. Moet weer even behandeld worden.
    Hebben jullie kindjes ook een deuk/afplatting op het achterhoofd? :$

    Respect 1BB, dat je alles alleen doet. :thumup:
    Spugen even in de gaten houden.
    Iets anders in voeding gedaan?
    Hoe oud is ze nu?

    Hebben jullie een ritme? Of tijden waarop de baby's gaan slapen ofzo?
     
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @teuntje83; hier een voorkeurshouding voor links. Met de meting zat ze op 117,5 %. Vanaf 112% is het zeer ernstig. E krijgt fysio en sinds vandaag heb ik een zijligkussen te leen van iemand. Had er nog nooit van gehoord (fysio heb ik er ook niet over gehoord). Ze heeft net 2 uur lang op haar zij geslapen zonder haar hoofd te draaien.
    Helaas kwam ik nu pas achter het kussen, anders had ik het al veel eerder gebruikt.

    Wat balen dat ze overdag nog niet echt wil slapen. Heb je weleens een draagdoek geprobeerd?

    Verder gaat het goed hier. Echt ritme hebben we niet. Ze krijgt de laatste fles om 23.00 uur, slaapt dan tot een uur of 7. Sinds gisteren probeer ik haar 's middags in haar wiegje te laten slapen. 's avonds gaan we een 1,5 / 2 uur wandelen.
     
  5. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hier een jongetje wat niet heel erg last heeft van voorkeurshouding. Hij heeft t wel iets maar hij heeft geen afplatting.

    Hier ook nog niet echt een heel vast ritme. Hoewel hij na fles 3 altijd slechter slaapt, na fles 4 de nacht in gaat en dan fles 5 slapend drinkt om 23.00.. vanmorgen heb ik hem om 9.30 maar eens wakker gemaakt, maar er zijn ook ochtenden dat ik hem om 8.00 al wakker moet maken ivm zus die naar de opvang moet..

    Ons huis is gister in de verkoop gegaan en morgen komen er al kijkers.. spannend hoor. Hopelijk zijn dit meteen de kopers, want zit niet te wachten op elke keer ons huis uit voor bezichtigingen.. erg lastig met twee kindjes.. en je wil toch alles spik en span hebben dan..
     
  6. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik heb ook zo'n kussen, van een vriendin gekregen. Leg haar in de box wel eens erin. Maar dan gaat ze al snel mopperen.
    In bed ligt ze in de puckababy. Dus wordt sowieso ook lastig in bed met dat kussen.
    Hier is de afplatting niet gemeten nog. Ook nog niet echt bekeken door iemand. Maar voel (en zie) het zelf wel goed. Wel lastig te zien, aangezien ze flink wat haren erover heeft zitten.
    Koekie, slaapt jouw kindje overdag niet in bed (behalve dat je nu probeert in wiegje)?
    Ik leg haar altijd in bed. Op schoot of in box slaapt ze niet. In maxi of kinderwagen wel soms (rijdend), maar na half uur weer wakker :rolleyes:
    Hier krijgt ze tussen 22.30-23.00 laatste fles, en slaapt soms tot 6. Maar als ze overdag goed geslapen heeft, komt ze wel aan het einde van de nacht een keer. ;)
    Vandaag nog even gewogen bij CB. 5150 gram :D en ze is nu 9,5 week.
    Ze begon op 3950, dus gaat netjes.
    Wanneer gaan jullie zwemmen met de baby?
    Ik ben in dilemma. Zoveel verschillende meningen.. heb vanaf maandag 3 weken zomervakantie met man en kids. Leek mij leuk te zwemmen. Maar ze kan haar hoofd nog niet echt ophouden. Dus in zo'n zwemband lukt ook niet denk ik.. :confused:
    Maar ik heb zulke leuke kleine badpakken er liggen :roflmao:
     
  7. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    @teuntje83 wij zijn bij de oudste na 3 maanden gaan zwemmen omdat we toen vakantie hadden. Deze keer hebben we vakantie als hij 9 weken is en zijn dan toch wel van plan om te gaan zwemmen, want onze dochter wil zooooo graag gaan zwemmen.. dus gaat baby natuurlijk mee.. hoewel ik zwemmen met een baby niet echt heel relaxed vind... :oops: vind dat altijd maar een gedoe en ben veel te bang dat hij zich niet op temperatuur kan houden..

    Blegh ik ben blij dat deze dag er weer op zit. Baby moet altijd even huilen voor hij in slaap valt, dat vind ik al niks maar hij kan vandaag zo slecht gezellig wakker zijn..
     
  8. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @teuntje83; E sliep vooralsnog overal overdag behalve in de wieg. Meestal in de kinderwagenbak maar ook in de auto, box, op schoot ed. Dat, terwijl mijn oudste enkel in de wieg sliep en echt nergens anders (nog steeds niet). Vind het zo veel prettiger :rolleyes:
    Als je het al ziet en voelt zal het wel een flinke afplatting zijn al. Hier zie en voel je hem ook erg goed en zit er ook aardig wat haar overheen. Heb je fysio al ingeschakeld (of heb ik daaroverheen gelezen?)
    Zwemmen voorlopig nog niet. Ik hou zelf helemaal niet van zwemmen :oops: en vind het met die ukjes altijd spannend. Met de oudste ben ik met een jaar gaan babyzwemmen. Denk dat ik dat met E ook ga doen.
    Fijn trouwens dat ze goed groeit Teuntje!
    Hier begon ze op 4180 en woog met de laatste controle 5670 gram.

    Hoeveel drinken jullie kindjes eigenlijk? Die van mij best weinig geloof ik. Ze drinkt tussen de 650 en 700 ml per 24 uur. Meestal rond de 100 ml per keer. Flessen variëren van 5 tot 9.
     
  9. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Heerlijk als ze overal kunnen slapen inderdaad.. onze dochter slaapt alleen in bed, en denk dat deze meneer daar ook naar toe gaat. Zelfs in draagzak slaapt hij nauwelijks, veel te nieuwschierig wat er allemaal gebeurd..

    Hier zitten we op 5 flessen van 135, dus das 675 per 24 uur..
     
  10. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ben bij mijn zoontje volgens mij ook met 3 maand gaan zwemmen. Maar nu inderdaad ook het vakantie verhaal dus willen zwemmen.
    En ze mogen maar max 30 min in het water. Goed in de gaten houden inderdaad of ze niet te snel afkoelen.

    Verliefd, hier is mijn dochtertje ook niet gezellig wakker. Mopper heel snel en wil dan niks.
    Ze heeft echt weer slaap tekort. Maar slapen doet ze niet goed overdag dus..
    Lastig is dat hè..

    Hier drinkt ze nu flessen van 150+5.
    (Vorige week nog 150 afgegoten)
    In principe 5 overdag. En als ze s nachts komt nog eentje van 120+4.
    Dan krijgt ze aardig veel. Maar blijkbaar vindt ze dat lekker :D
    Vannacht was ze er om 3 uur ineens, dus 6 flessen op.
    de 2 nachten ervoor tot 6 geslapen, dus dan worden het er 5.
    Koekie, het gewicht van je baby ×150 is het aantal cc dat ze nodig hebben. Dus dan krijgt jouw kindje inderdaad relatief weinig.
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Oh, inderdaad. Ze zal nu ongeveer 5,8 kg wegen. Dan kom ik op 870 ml uit. 650 - 700 ml is dan echt weinig! :eek:
    Aan de andere kant; ze slaapt goed, is erg alert, goed wakker, groeit goed dus misschien heeft ze gewoon niet zoveel nodig?

    Zal eens een topic openen, kijken hoe andere het zien.
     
  12. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Als ze goed in het lijntje groeit, en verder niks aan de hand lijkt, is het vast goed ;)
    Weet niet of je op bepaalde momenten misschien wat meer er in kan krijgen?
     
  13. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik zal het eens gaan bijhouden hoeveel ze drinkt.. sinds gisterenavond begonnen met 150cc daar slaapt ze snachts langer op Door. Van 23 tot 5 vannacht!
     
  14. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Oh heerlijk he wat langere nachten. Hier krijgt J om 23.00 zijn laatste fles van 135 en hij slaapt nu nog, dus dat word vandaag weer flessen d'r in proppen om wel op 5 flessen uit te komen.. ik heb wel eens geprobeerd 150+5 te geven maar dat drinkt ie niet leeg.. blijkbaar heeft ie hier dus nog genoeg aan, maar overdag moeten we aardig proppen om toch die 5 flessen te halen..

    Ik ga hem zo maar eens wakker maken anders komt t vandaag helemaal voor geen meter uit..
     
  15. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Oh ja wat slaapt ie lang! Hoe gaat het bij jou, het slapen?

    Ik kom nooit op 5 flessen uit, dat is te weinig. Ze drinkt wel al flesje van 150 (eergisteren mee begonnen). Snachts heeft ze wel al een ritme, ze slaapt van 23 tot 5 en dan van 530 tot 9. Ze zit qua voeding wel over de max. Is denk ik niet zo erg, ze is 4 kilo (ik Denk 4.2) en 6 weken nu. Het zijn ook maar richtlijnen, de een drinkt meer als de ander.
     
  16. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Nou 5 flessen is voor j dus al bijna te veel. Alleen vind ik hem te klein nog voor nu al 4 flessen.
    Hij slaapt zeker al heerlijk lang. Echt knap en we zijn trots op hem.

    Met mij zelf gaat t slapen ook wel redelijk. Heb nu sinds een week zwaardere morfine en die neem ik voor de nacht in, en slaap dan redelijk..

    Ik ga zo ons mannetje maar weer wakker maken voor een voeding..
     
  17. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Wow, wat slapen jullie kleintjes al goed zeg! Hier komt hij nog steeds rond 4 u 's nachts nog een keer. En dan tegen 6 u half 7 weer.
    Ik geef combinatie fles/ borst. De nacht-en ochtendvoeding geef ik uit de borst, dan tegen half 11 fles (150 +5) en half 3 afgekolfde melk (180) dan weer twee keer fles of nog 1x afgekolfde. Hij laat nog veel staan uit de fles maar heeft daar dan waarschijnlijk genoeg aan want hij is heel tevreden. De reden dat ik kolf en dan geef is dat ik weet hoeveel hij drinkt en qua tijden kan ik dan beter plannen.

    Zwemmen: ik ben al twee keer wezen babyzwemmen. Vanaf week 10 al. Het water is heerlijk warm en hij vindt het erg leuk. Het is vooral liedjes zingen en op de rug door tunnel van matjes drijven is favoriet.

    Een voorkeurskant met slapen heeft hij niet. Wel slaapt hij erg graag op zijn buik. Dit doe ik dan in de box als ik op de bank erbij zit. Meestal eind vd middag. Ik merk dat de krapjes nu minder zijn er de ontlasting regelmatiger komt, meestal s morgens.
     
  18. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mijn meisje slaapt ook vaak tot 5 uur. Soms 4 uur. Soms 6/7 uur. (Na fles om 22.45/23 uur)
    Maar die laatste komt het minst voor.
    En het is soms wel een puzzel die flessen dan. Want dan krijgt ze weer zoveel met zo'n extra fles.
    Probeer s avonds rond 7 uur fles uit te komen zodat daar echt ritme in zit. Zodat ze daarna het bed in kan voor de nacht.
    Vraag me af wanneer ze standaard slaapt tot 6/7 uur.
    moet alweer bijna werken namelijk :rolleyes:

    Hier loop ik nog tegen 2 dingen aan.
    1) het al eerder genoemde platte achterhoofdje. Ik kan haar in bed niet anders laten slapen
    2) overdag lijkt ze maar moe. Ze moppert heel snel als ze wakker is. Dan heeft ze soms 1,5 uur geslapen. Op schoot wil ze niet, de box niet. (Alles maar kort goed). En enige wat helpt is weer terug in bed. Vind het zo gek. Want Ze slaapt ook niet langer door als ik haar laat liggen.
    Chronisch vermoeid maar krijg haar niet bij geslapen ofzo? :confused: vind het erg jammer dat ze dus eigenlijk nooit eens gewoon rustig beneden is. En dat zelfs "bij mij zijn" niet helpt. Word daar wel verdrietig van :oops:
     
  19. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Fijn dat je iets beter kan slapen! Ja het is ook maar een richtlijn inderdaad! Hoe gaat het mrt de verkoop?

    Gisteren weer een paar flessen van 90cc. Ach ja soms heb ik ook niet veel honger

    Zijn jullie al aan het werk? Ik moet over vijf weken weer! (Heb een weekje extra vrij gekregen!)

    Baby zwemmen lijkt mij opzich ook wel wat, dan leer ik wat andere moeders kennen en de beeb houdt van water (moet zelfs even huilen als ik haar uit het water haal ). Alleen dat zingen komt me zo zweverig over.

    @teuntje83 heb je ook een schommelstoeltje? Misschien vind ze dat iets? Ja kan me voorstellen dat je dat vervelend vindt hoor. Hier is het soms zelfs de andere kant op, dan huilt ze om aandacht. Heb gisteren een film gekeken met haar op mijn schoot

    Afvallen is hier ook drama ik weet niet wat ik verkeerd doe. Drink enkel water, ik doe elke dag oefeningen en yoga, ik hou mijn kcal bij en hoeveel ik ook eet ik kom maar tussen de 1000 en 1300 uit (ik eet heel gezond).. ben gewoon 300 gram aangekomen. Ik moet nog 6 kilo afvallen
     
  20. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @teuntje83 ; wat betreft het hoofdje: heb je al fysio? Verder heb ik eigenlijk niet echt tips voor je. Zo balen dat dat kussen niet werkt! Hier slaapt ze er nu 's nachts me en met haar middagslaapje. Verder gebruik ik hem in de kinderwagen. Het meest van de dag ligt ze niet meer op haar afplatting. De afplatting is in ieder geval niet erger geworden en heb zelfs het idee dat het minder erg is?

    @flessen; de laatste dagen drinkt ze meer. Ze zit nu al 4 dagen boven de 700 cc! Wel verdeeld over 7 flessen maar dat vind ik niet erg. Ik ben allang blij dat ze wat meer drinkt nu.

    @werk; eigenlijk had ik 17 juli al moeten beginnen. Omdat ik het niet zag zitten om tijdens de zomerperiode te moeten beginnen heb ik mijn zomervakantie en vrije dagen eraan vastgeplakt. Zomerperiode is bij ons erg heftig ivm het werken met uitzendkrachten waardoor cliënten ongewenst gedrag laten zien. Ook dat ik er lang niet ben geweest zal ervoor zorgen dat ze ongewenst gedrag laten zien. Dan is het voor iedereen fijner om met een vaste collega te staan.
    Ik moet van nu 28 augustus beginnen. Ik start met 2 dagen en vanaf november weer 3. Ik zie er erg tegenop om weer te moeten gaan werken..

    @sporten; vanmorgen voor het eerst weer wezen fitnessen. Nu bij een andere sportschool omdat ze daar kinderopvang hebben. De oudste heeft heerlijk gespeeld, E heeft heerlijk geslapen en ik heb me in het zweet gewerkt :thumup::D op woensdag en vrijdagochtend hebben ze kinderopvang en dat zijn ook de vrije dagen op mijn werk. Kan dus sowieso 2 keer per week sporten!
    Ik ben nu 3 weken bezig met gezond eten. We hebben al het "foute" eten het huis uit gedaan. Ik ben nu al 2 kilo kwijt. Wil minimaal nog 10 kilo eraf (er zit nu nog 6 kilo van de zwangerschap aan). Ik voel me helemaal niet prettig maar dit gewicht / lijf. Vooral mijn buik heb ik moeite mee, echt zo'n zwangerschapsbuikje nog. Naar mijn idee was die de vorige keer sneller weg.
    @1BB; eet je niet gewoon te weinig? Volgens mij kun je daar ook van aankomen omdat je lichaam meer reserves op gaat slaan? Heb een keer zoiets gehoord in ieder geval. Weet niet of het klopt hoor?
     

Deel Deze Pagina