Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @teuntje83 ; hoe is het met de kleine? Gaat het al wat beter met haar?
     
  2. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Koekie, klinkt als een ideale baby. Ik ben jaloers! En ze is snel met al die kunstjes van haar.
    hier nog geen kunstjes hoor. :p
    Ik blijf ook rommelen met de flessen. Ik had 4 grote op een dag. En rond 19.15 naar bed. En slaapt tot volgende ochtend (of wordt wakker en meestal weer verder slapen met speen er in, heel soms fles).
    Maar probeer nu 2 dagen 5× wat kleinere. Maar da's wel proppen als je "Maar" van 7 tot 19 uur hebt.. :confused:
    Mijn buikspieren zijn trouwens als het goed is weer "gesloten".

    Verder hier nog steeds een huilend meisje :(
    Vond het gister echt zwaar, zonder man en met (makkelijke) peuter :oops:
    Heb maar weer contact met huilbaby poli opgenomen. Die bellen maandag (pas).
    Ik heb idee dat ze overdag te moe is. Ze slaapt alleen maar rondjes van zo'n 1 uur. En vaak wordt ze dan gelijk al huilerig wakker. Krijg haar niet doorgeslapen. o_O
    Soms kwartier uit bed, blijft vervelend, huilen, gillen. Dan weer terug het bed in.
    van de week 1× goede dag. Toen had ze in ochtend 2× lang geslapen. Doet wonderen.
    snap er niks van.. :$
    Ze slaapt zo'n 4× ongeveer klein uurtje op dag. En een hele nacht, klok rond.
    zou toch haast zeggen dat het genoeg moet zijn?
    Jammer, zo'n meisje wat als ze wakker is bijna altijd moppert :(
     
  3. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    He bah koekie, balen van die ziekenboeg. Niks aan. Gelukkig heeft E nergens last van.
    Oh teuntje wat balen dat ze zo ontevreden is overdag. Onze oudste had dat ook enorm.. heeel zwaar en vermoeiend.
    Was je nou weer aan t werk? En hoe bevalt je dat?

    Hier gaat t wisselend. Ene dag gaan de slaapjes hardstikke goed, en een andere dag is t weer drama en veel huilen.
    Deze week heeft mijn man ook vakantie, dus dat is wel lekker, even de zorg voor de kindjes samen delen..

    Vanaf volgende week gaat de oudste naar de peuterspeelzaal.. word mijn kleine moppie al weer zo groot..
     
  4. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ff bij moeten lezen! Reageer een beetje her en der lol. Wat een zieken :(

    Fijn dat je nu besloten hebt wat te doen met bv hopelijk gaat het afbouwen soepel :)

    Ben ook veel "aan het zeiken" over mijn gewicht, ben nu in de UK dus dieet gaat er aan maar loop wel heel veel. Hopelijk weer een kilo af, ben altijd slank geweest (58 bij 178) en wil ook onder de 60, ook al is het 59.9 hahah. Ben nu iets van 64.5 en einde zwangerschap was ik 77 kilo

    Teuntje ik begrijp je heel goed. Avond van vliegen was madam ook oververmoeid. Niets was goed, veel huilen en 6 uur lang gewoon niet slapen!! Vliegen ging wel echt goed, ze was niet aan het huilen.. moet wel echt een buik drager hebben want volgende keer alleen vliegen (moeder en neefje nu mee).

    Voor die diastase kijk eens bij mutu system
     
  5. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    @Verliefd91 fijn dat je man vakantie heeft. Heb je even wat meer 'lucht' thuis en waarschijnlijk het gevoel dat je er niet zo alleen voor staat.

    @Koekie1 dat is niet fijn zo'n ziekenboeg thuis. Ik ben altijd blij het mezelf bespaart blijft. Ik zorg liever voor anderen dan voor mezelf ;) En wat heerlijk dat E ook al doorslaapt *jaloers*
    Hier draait de kleine al van zijn buik naar zijn rug: zo grappig. Als ik hem op zijn buik leg gooit hij zijn gewicht in de strijd en 'valt' opzij.

    @1BB waarom vlieg je steeds naar UK dan?

    Hier is het vannacht in mijn nek geschoten. Vreselijk. Merk nu pas hoe vaak je je nek draait bij verschonen, voeden, knuffelen, in de box of bed leggen, hihi. Heb maar ibuprofen genomen om beetje te functioneren. De kleine man is eigenlijk heel tevreden, ondanks dat hij ook zo weinig drinkt. Ik heb de Avent Natural fles alweer verbannen, daar wilde hij helemaal niet meer uit drinken. Nu fase-2 spenen van dr Brown gekocht. Ik hoopte dat hij dan meer zou drinken maar helaas. En hierdoor komt hij s nachts ook nog voor voeding:(. Maar als ik dan lees Hoe sommige van jullie struggelen met gehuil overdag dan is alles betrekkelijk toch?

    Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend? Mijn zoontje gaat morgen met zijn vader mee in de vrachtwagen, heerlijk even wat rustiger thuis. Ik krijg nog kraamvisite s middags.
     
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @teuntje83; hoe gaat het nu? Lijkt me lastig om te zien als ze niet tevreden is overdag. Hopelijk heeft de slaap poli nog tips voor je!
    Slaapt ze trouwens wel in de kinderwagen als je bijvoorbeeld aan het wandelen bent?

    @Verliefd91; fijn dat je man vakantie heeft! Gaan jullie nog iets leuks doen? Ja, nu ga je weer een nieuwe fase in met je oudste. Gaat hard hè? Die van mij gaat in oktober naar de basisschool, dat is ook wel even slikken al is ze er heel erg aan toe.

    @1BB; dank je wel voor de tip. Ik zag dat de site in het Engels is. Morgen maar eens op mijn gemakje doorlezen. Ben benieuwd :)
    Fijn dat het vliegen goed ging. Hoe vaak ga je naar de UK?

    @Vita Rose; ja, ik zorg ook liever voor anderen als voor mezelf. Geef mezelf dus ook geen tijd om uit te zieken omdat het anders mis gaat in het huis haha.
    Ja, E slaapt meestal door. Vannacht om 3.00 uur schreeuwde ze moord en brand. Fles erin en stil was ze. Zei al tegen mijn man: "ze mag ook wel gewoon zeggen dat ze honger heeft" :p
    Sterkte met je nek. Hopelijk is het morgen al wat minder! Fijn dat je het wat rustiger thuis hebt morgen.
    Hoeveel drinkt jouw mannetje dan per dag?

    @hier; vandaag een off-day :(
    Kwam ook omdat ik ziek ben (tja, met 39 graden koorts kan ik het niet meer ontkennen) en de hele dag alleen was. Oog is nog steeds ontstoken, hoofdpijn, koorts, keelpijn en heb het gevoel alsof ik allemaal gaatjes heb in de kiezen van mijn bovenkaak. Daarbij had ik het steeds warm of koud. Verder een baby vandaag die prima volgens het boekje om de 3 uur dronk, en dan ook nog alles boven de 100 ml!!!! Zelfs 2 flesjes van 135 ml en 1 van 165 ml gedronken :thumup::D
    Mijn bijna kleuter daarentegen had ik nogal moeite mee. Ze vraagt enorm veel en op zo'n dag als vandaag kan ik daar wat minder goed tegen. Kan zij niets aan doen want zij is alleen maar kennis aan het vergaren, maar o, wat werd ik moe van dingen uitleggen als je liever niet wil praten.. hierdoor ook 3x een botsing gehad en wat voel ik me dan later weer schuldig. Zij kan er ook niets aan doen. Gelukkig is mijn man dit weekend thuis :)

    Drinken van E ging vandaag dus echt super! Ik hoop zo dat dit doorzet :D

    Veel plannen hebben we niet voor dit weekend. Ik wil nog even een broek halen (heb nog maar 1 spijkerbroek die ik pas). Als ik weer ga werken is het wel handig als ik er meer heb. Heb regelmatig vlekken in mijn kleding die je er eigenlijk niet in wilt hebben :D
    Verder 's avonds pannenkoeken eten met schoonouders en schoonzus (en man +kids uiteraard). Zondag nog niks gepland maar zal vast nog wel komen.

    Oh, ik lig nu in bed en wat kan die kleine naast me snurken zeg! :eek:
     
  7. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ineens is iedereen er weer ;)

    Mijn zoontje gaat in oktober ook naar de basisschool :) wat worden ze snel groot hè..

    1BB, wat een gewicht bij zo'n lengte :eek:
    Oké ik ben gewoon heel dik :D

    Koekie, fijn dat het drinken zo goed gaat nu. Van al die kunstjes krijgen ze meer honger ;)
    En nee, kinderwagen slapen helpt hier niet. Ze gaat wel braaf slapen in bed. Maar wordt na 1 cyclus wakker en pakt hem niet door.

    Ik heb hier net ook ineens weer een nacht fles moeten geven.
    Was te verwachten..
    Ze was vandaag voor het eerst bij oma, toen wij werken waren. Dat was niet zo'n groot succes :(
    De ochtend heeft ze een fles geweigerd. Nou dat heeft ze nog nooit (!) gedaan hier. En de boel bij elkaar gekrijst. En mijn vader, die nergens tegen kan, is toen in het tuinhuis gaan zitten :confused:
    Dus ik was er al bang voor dat ze honger zou krijgen.
    Maar het lijkt alsof ze (nog) geen klik met oma heeft. En maandag moet ze weer o_O

    Eerste werkweek zit erop. Het is oud vertrouwd (da's niet positief :$). Maar op zich prima om weer aan het werk te zijn en even geen mama.
    Maar met 2 van de 3 dagen slechte berichten van het thuisfront/oppas over je baby, dan sta je toch niet ontspannen te werken o_O
     
  8. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Haha hier ook altijd schreeuwen alsof er Brand is als ze honger heeft.

    Fles geweigerd!? Arm meissie. Baby is nu bij schoonouders voor de nacht, vannacht naar de $/#÷%/ denk ik. Vandaag babyshower voor fam en vrienden van schoonouders, mag wel een koffer kopen om alles in te doen lol. Baby doet het zo goed, lachen naar iedereen en lekker kletsen. Mijn schoonfamilie en vriend wonen in de uk daarom ga ik daar vaak heen. Neefje van 8 is ook mee, praat al super goed Engels en wilt hier wonen haha

    Teuntje vind je je werk niet leuk? Ben benieuwt wanneer ze wat lekkerder in haar hum gaan zitten!
    Heerlijk als ze naar de basisschool gaan, hoewel dat wel weer een nieuwe "brutale " fase oplevert Hahaha.

    Vita Hoe is het met je nek??
     
  9. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    @Koekie1 voel je je alweer wat beter? Moeders kunnen niet ziek zijn hè?!

    @1BB mijn nek gaat stuk beter!

    Weet niet meer wie het vroeg maar J. drinkt tussen de 50 en 120ml per keer. De nacht fles van 2.30u gaat meestal wel helemaal leeg (150+5schepjes).
     
  10. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Oh bah koekie, beterschap!
    Teuntje, hopelijk gaat je meisje zich zelf snel een beetje happy voelen en krijg je een relaxte en tevreden baby. Dit is wel heel zwaar voor je! Digitale knuffel voor jou!

    Als t goed is word ik deze week geopereerd maar heb de datum nog steeds niet door gekregen.. heel irritant. En ik begin er steeds nerveuzer door te worden.. laat t alsjeblieft snel achter de rug zijn.
     
  11. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    1BB, die "brutale" fase is volgens mij al aangebroken. Mijn zoontje was (En is nog steeds wel) altijd heel soft. Beetje een "watje" zeg maar. Maar de laatste maanden, en vooral weken, lijkt hij ineens een "stoere jongen" te worden. Wilder, "ninja moves", brutale taal, etc.
    Wel grappig om dat ineens te zien :roflmao:
    Hoop dat hij op school weer beetje getemd wordt ;)
    En nee, vind mijn werk niet echt leuk meer. Ben rond aan het kijken voor een andere job :rolleyes:

    Verliefd, wat vervelend inderdaad dat je nog geen datum voor de operatie hebt. Is voor je hoofd en planning zo fijn ook.
    gaan ze je een dag van te voren oproepen, of?

    Hebben jullie ook al "zin" in de eerste hapjes met 4 maand?
    Of beginnen jullie later?
    Ik wil wel meteen beginnen als het "officieel mag".
     
  12. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @1BB ; hier is de "brutale" fase van mijn bijna 4 jarige ook al aangebroken hoor. Ze speelt vaak met oudere kindjes dus dat is wel logisch. Ben heel benieuwd hoe ze het op school gaat doen.
    Woont je vriend niet bij jullie dan? :eek: Dat lijkt me ook lastig zeg, hoe vaak zie je hem? Het hij wel plannen om deze kant op te komen? Of jij die kant op?

    @teuntje83 ; och, wat balen zeg. Dan breng je haar ook niet fijn weg!
    Van hoeveel oktober is jouw zoontje? Mijn dochter is van 26 oktober. We grappig dat onze kinderen zo ongeveer even oud zijn ;)

    @Vita Rose; ik vroeg het van die flesjes. Hoeveel flesjes geef je per dag? Ik zit nu meestal op 6 flesjes. Ze drinkt ook wat meer nu. Zo tussen de 100 en 130 ml.

    @Verliefd91; oh, wat vervelend dat je datum nog niet weet. Hoop dat je die snel te horen krijgt. Het zal in ieder geval niet lang meer duren. Sterkte alvast!

    @hapjes; nee, daar ben ik nog niet mee bezig. Ik wil het liefst wachten tot 6 maanden al zal dat wel lastig zijn omdat ze 's avonds vaak bij ons aan tafel zit. Bij mijn oudste zijn we met 6 maanden begonnen ivm haar darmen, helaas zijn haar darmproblemen daarna alleen maar erger geworden dus kijk er niet zo positief op terug. Vandaar dat ik er nu ook niet naar uit kijk denk ik.

    @hier; helaas ik ben nog steeds ziek. Van een oogontsteking is het een dubbele oogontsteking geworden. Ik zie er niet uit. Beide ogen rood, dik, betraande en het hele oogwit is rood. Kan zo in een horrorfilm meedoen :thumup::D
    Verder nog steeds koorts, een zeer keel, hoofdpijn, oorpijn en last van mijn kiezen. Morgen maar eens de huisarts bellen voor een ab-kuurtje. Ben nu al ruim 2 weken aan het kwakkelen...
    E kwam vannacht 2 keer voor een (flinke) fles! Heeft vandaag in totaal 830 ml gedronken, daar is ze nog nooit bij in de buurt geweest :eek: verder heeft ze vandaag 2x 45 min geslapen en voor de rest was ze supervrolijk. Ze kan nu heel makkelijk van haar rug op haar buik draaien, terug lukt nog niet.
    Hopelijk vannacht een beetje doorslapen.
     
  13. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Koekie, mijn zoontje is van 6 oktober.
    En inderdaad, hebben we de kindjes ongeveer even oud :)
    Vind het "grote" leeftijdsverschil ideaal nu trouwens. Hoef bijna niet naar hem om te kijken.
    En ik snap dat je een ander beeld hebt bij de eerste hapjes dan ik heb.
    Maar vind het ook makkelijk als ze bv dik sap en een soep stengel ofzo mogen. Kan je ze toch makkelijker koest houden :D
    En echt balen dat je zo lang ziekjes blijft. Inderdaad een huisarts bezoekje :thumup:

    Hier zat ik laatst op 4 flessen van 180/6 maar vond ik wat weinig. Sliep s nachts goed de klok rond.
    Toen heb ik er 5 van gemaakt, dus prop overdag zo om de 3/3,5 uur een fles erin. (Van 150/5 3× en ochtend en laatste om 18.45 180/6). En toen werd ze s nachts wakker was speen voldoende.
    En nu derde nacht waarin ik nóg een fles moet geven. Zo gek, krijgt ze overdag meer, wil ze dat s nachts ook :confused:

    Ben benieuwd wanneer ze hier gaat rollen of dingen pakken :D
    Zie nog geen actie. Buik lig moet ook meer geoefend worden. Maar dat is er met al dat huilen amper van gekomen o_O

    Vandaag weer naar oma brengen. Hopelijk deze keer meer succes :$
    En de huilbaby poli gaat mij nog bellen vandaag.
    Ik ga nog even slapen tot de wekker gaat..
     
  14. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Nou de datum is bekend. Aankomende vrijdag s middags word ik geopereerd. En ik ben zoooo nerveus! Laat t alsjeblieft snel achter de rug zijn. Ben vandaag even op t werk geweest en dan gaat t wel weer kriebelen om me nuttig te voelen hoor.

    Ik heb ook wel weer zin in de hapjes, al weet ik nog van de 1e dat ik t ook wen heel gedoe vond met dat apart koken enz.

    J is de laatste dagen echt weer een.makkelijk vrolijk mannetje. Heerlijk. Alleen t laatste slaapje is hier wel altijd ruk.. maar die gaat hij ook pas om 18.00 doen.. moeten toch eens schuiven naar iets normalere tijden..
     
  15. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
  16. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh spannend verliefd! Gaat goed komen. Kom je van je pijn af :thumup:
    En ik koop gewoon hapjes uit een potje. Weinig gedoe dus :roflmao:

    Huilbaby poli zou tussen 9&13 bellen gister. Heb op mijn werk (in een winkel nota bene) mijn mobiel tot half3 bij mij gehad. Niks geen telefoon. Om 16 en 16.30 uur is de voicemail ingesproken dat ik niet te bereiken was en dat ze volgende week terug bellen o_O
    Echt zo slecht vind ik?! Ga vandaag/straks effe klagen :rolleyes:

    Ik moet sinds een paar nachten weer voeding geven s nachts. Baal ik beetje van :D hopelijk trekt ze snel bij ;)
     
  17. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ze wil niet slapen :(
    Ze ligt steeds te huilen. Al tig keer speen er in gedaan..
    Zucht..
     
  18. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @teuntje83; ik vind het leeftijdsverschil ook wel fijn. Ze is behoorlijk zelfstandig. Wel vind ik het lastig dat ze verbaal erg aanwezig is. Om 7.00 uur gaat ze "aan", en om 19.00 uur gaat ze "uit". Ze wil voortdurend dingen weten en dat vind ik soms wel lastig als ik met E bezig ben. Het is namelijk niet negatieve aandacht vragen.
    Hoe is het de rest van de nacht gegaan? Wat zielig zeg dat ze zo aan het huilen was! Misschien eens een zetpilletje proberen? Misschien heeft ze wel ergens pijn?
    Wat ontzettend ...... Van die huilpoli zeg! Je zou er zelf van gaan huilen... Had je zelf geen mogelijkheid om 's middags te bellen? Ik zou zeker ergens een klacht neerleggen. Met een baby die veel huilt kan een week heel lang duren.

    @Verliefd91; oh, nog even geduld meis. Hoop dat je goed hersteld na de operatie. Hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven?

    @hapjes; ik had bij de oudste alles zelf gemaakt, potjes gebruikte ik voor "nood". Ik kookte vaak 1 keer per week en dat vroor ik in.
    Nu wil ik weer zo veel mogelijk zelf doen. Het scheelt dat we vaak groenten eten dus dat zal wel los lopen.

    @hier; ik lijk al wat aan het opknappen. Kreeg geen antibiotica bij de dokter omdat het een virus is en dan werkt antibiotica niet. Helaas is E nu sinds gisteren erg verkouden. Het water loopt haar neusje uit, zo zielig. Ze is nu ook erg onrustig met drinken omdat ze bijna niet door haar neusje kan ademen. Neusspray helpt wel iets gelukkig.
     
  19. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ze is na zo'n 2 uur na de fles gaan slapen. Tegen 4 uur.
    Heb die huil poli gebeld, mijn verhaal gedaan en gezegd dat ze niet meer hoeven te bellen :oops:
    Vraag het cb wel weer. Schiet toch niks op steeds.
    Ik moet iets hebben waardoor ik haar overdag meerdere slaap cyclussen achter elkaar kan laten maken. Als ze maar 1 rondje van klein uurtje slaapt, dan gaat het mis.
    Jullie tips? Speen en laten huilen en erbij blijven werkt niet :rolleyes:

    Koekie, zielig dat E ziekjes is :( nooit leuk, zeker bij die kleine kindjes niet..
    Beterschap daar!
     
  20. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @teuntje83; Pff, lastig hoor. E is ook niet zo van het slapen overdag. Ook vaak na 45 min wakker maar gelukkig wel vrolijk verder.

    Tips? Moeilijk. Volgens mij doe je heel veel al heel goed. Ik lees wel veel over kinderen van 3/4 maanden die moeite hebben met slapen. Dus heel gek zouden de korte cyclussen niet zijn.

    Verder qua ritme / regelmaat ed doe je al veel toch? Misschien nog een keer naar de osteopaat?

    Volgende wat ik ga schrijven moet je niet verkeerd opvatten. Getypt kan het vaak anders overkomen als dat het bedoeld is ;)

    Kan het zijn dat ze jouw (onbewuste) spanning aanvoelt mbt het slapen en huilen? Baby's schijnen dat heel goed aan te kunnen voelen. Probeer het eens helemaal los te laten. Te accepteren dat het korte slaapjes zijn en dat ze veel huilt. (Klinkt vrijwel onmogelijk besef ik ook nu ik het typ :$) Misschien gaat het dan wel beter?

    Hoop dat het een beetje overkomt hoe ik het bedoel. Ik bedoel het in ieder geval niet verkeerd :)
     

Deel Deze Pagina