Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Oh teuntje ik heb niet echt tips voor je.. wat ik doe bij J als hij te kort slaapt is uit bed halen, en als hij weer huilt, soms al binnen 5 minuten toch naar bed en dan 10 minuutjes laten huilen. Dat werkt hier tot nu toe, maar goed bij de oudste werkte dat voor geen meter..
    echt rot van die huilpoli zeg! En super slecht! Want met een huilende baby is elk uur al te lang!
    Koeki wat fijn dat jij weer wat opknapt, en wat sneu voor E dat ze nu zo verkouden is..

    Ik mag als t goed is zondags alweer naar huis dus dat is al wel vlot gelukkig. En dan de uitdaging van 4 weken niks! mogen..

    Hier geloof ik weer in een sprongetje beland.. korte slaapjes overdag, terwijl hij zeker t ochtend slaapje normaal altijd echt lang doet.. gelukkig ben ik er een stuk relaxter mee als bij de 1e.. hoewel t me nogsteeds moeite kost hoor als ze niet slapen zoals ik dat bedacht heb.. :oops:
     
  2. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Dat heb ik al heel vaak gehoord koekie, dat zij mij aanvoelt, bla bla.
    vat het totaal niet verkeerd op trouwens hoor :)
    En geloof het ook best. Maar ook als ik me lekker voel gebeurd het. En als ik me rot voel, dan soms niet. Snap je?
    En laatste tijd voel ik me sowieso wat beter, gelukkig.
    Heb ook inderdaad veel gelezen over de korte slaapjes op deze leeftijd.
    Probleem bij haar is dus dat ze dat niet zo goed tegen kan meestal. Maar ook dat wisselt wel hoor.
    En los laten, vind ik in theorie ook helemaal mijn plan. Maar in de praktijk lukt het niet zo goed nog :rolleyes:
     
  3. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Verliefd, dat doe ik hier ook.
    soms na kwartier weer terug het bed in ja.
    En volgens de app hier ook in het begin van een lange sprong sinds gister.
     
  4. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Nee we wonen niet meer samen, hij gaat een master volgen om een betere carrière te krijgen (sinds dit jaar is er speciale financiering voor oid). Dus moet alles alleen doen op dit moment, vind het niet erg want ze is best gemakkelijk. Krijg veel Hulp van familie ook. Zie hem 1 keer per maand. Familie moest huilen toen ze afscheid van haar namen. Ze was wakker tijdens het vliegen en hoefde gelukkig niet te huilen. Nu nog een goede buikdrager vinden! Iemand tips? Moet gemakkelijk af te doen zijn dus zo'n doek is al niks.

    Verliefd oh snel snel snel spanneeeennnnddd!!!! Ben je daarna zeker weten af van de pijn??

    Moest wel even lachen koekje, Horrorfilm Haha. Het is natuurlijk eerder im van te janken. Gelukkig gaat het weer iets beter.

    @teuntje83 hier een baby die nog even bij moet komen van alle gebeurtenissen, ze slaapt nu ook kort en onrustig en huilt stukken en stukken meer, vraagt vaker om de fles. Ze ligt nu trouwens ook te huilen van vermoeidheid.

    Misschien is het bij jullie ook gewoon teveel aan prikkels. Hoe ziet haar kamertje er uit? Of is er veel bezoek over de vloer of ik zeg ook maar wat. Je hebt namelijk al zoveel geprobeerd.
     
  5. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    1BB, hoe lang gaat dat duren, zo "zonder" partner?
    Moet er niet aan denken. Respect voor jou!
    Fijn dat ze zich gedragen heeft in het vliegtuig :)
    Buikdrager, geen tip. Zelf een chicco gekocht, lekker goedkoop, en makkelijk aan doen wel.
    Alleen of ze echt heel handig erin hangt weet ik niet..

    Ik heb een kamer die helemaal donker is. Met rolluiken etc.
    En verder gaan we weinig de deur uit. Nog niet eens boodschappen gedaan met haar. Haha! Wel geshopt wel eens hoor. Of een verjaardag.
    Maar probeer alles enorm te beperken.
    in kinderwagen bak scherm ik ook eigenlijk altijd af.
    Ik denk dat ik geduld moet hebben en ze er wel overheen gaat groeien :D
    Ik vergeet ook nog wel eens de positieve dagen :rolleyes:
    Maar dat ze haar slaap hard nodig heeft, is een ding wat zeker is ;)
     
  6. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Nee helaas 1BB is het niet gegarandeerd dat het daad werkelijk helemaal gaat helpen! Laten we alsjeblieft daar wel voor duimen.. :eek:
     
  7. sneeuwklokje22

    sneeuwklokje22 Niet meer actief

    Hoi teuntje. Ik reageer hier nooit meer maar lees jullie verhalen wel omdat het zoveel herkenning is! Mijn dochter van 1 juni had een beetje hetzelfde ! Hazeslaapjes van een half uurtje en was daarna zo huilerig en sliep weer verder op mijn arm. Nu had mijn oudste dochter van 3 dit ook vroeger dus Ik ben hetzelfde gaan doen. Na dat ze wakker is geworden hou ik 2 uur wakker aan tenzij ze moeheidsignalen afgeeft. Ik geef haar een schone luier, doe haar in haar swaddle, breng haar naar boven waar ik de gordijnen op een kier heb zodat er wel lichtinval is en ik doe een spuugdoekje op haar ogen voor de prikkels. Nu slaapt ze ongeveer een uur en is vrolijk! Als we weg gaan scherm ik haar kinderwagenbak ook af inderdaad.
    En tijdens het slapen blijft er een muziekje aan overdag. Snachts slaapt ze nog bij ons
     
  8. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Bedankt voor je reactie.
    vanmorgen heeft ze ruim 2 uur geslapen..
    Zomaar ineens.
    En waarschijnlijk is het straks en morgen weer voorbij ;)
    Op de arm slapen lukt hier niet. Dan gaat ze gewoon terug het bed in als ze vervelend blijft.
    Ik probeer 1/1,5 uur wakker aan te houden. Tenzij ze nog helemaal vrolijk en rustig is. Dan wacht ik. Maar meestal is ze al lang weer moe ;)
     
  9. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Teuntje heeft je meisje d'r lange slaapjes doorgezet of toch weer terug bij af?

    Ik lig nu in t ziekenhuis ben gister geopereerd. Operatie is goed gegaan en heb nu nog wel pijn maar geen zenuwpijn meer! Hoe blij. Vandaag komt fysio en ik hoop zo dat ik naar huis mag want slaap hier voor geen meter met alleen snurkende mensen om me heen. En ik mis de kindjes zo enorm!
     
  10. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Oh fantastisch verliefd!!!Nu eindelijk herstellen!
     
  11. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ja nog wel even 4 weken afzien en niets met de kindjes mogen/kunnen maar ik heb t er voor over. Het is nu al zo'n verandering dat ik kan liggen zonder die zenuwpijn. Heb gister lange tijd op mijn rug gelegen dat was al bijna een jaar geleden dat dat kon.
     
  12. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Verliefd, fijn dat het er op zit :)
    Nu de tijd die er voor staat ook echt rusten. Des te beter het herstel daarná weer is. :thumup:
    Mijn man heeft na zijn hernia operatie nog wel lange tijd pijntjes gehad. Dat hij echt dacht, oh oh, het begint weer.
    Maar steeds zeiden ze dat dat erbij kon horen.
    En inderdaad, hij is nu voor 98% pijn vrij.
    Wat ik wil zeggen. Geef het de tijd. Komt goed!

    Hier heeft mijn meisje nog wat langere slaapjes gepakt. Maar vandaag weer gewoon korte. Wisselt enorm dus.
    Ze is wel ineens echt aan het brabbelen. Niet meer alleen bellen blazen, maar ook lieve gilletjes en geluidjes :D
    En het lijkt alsof ze iets gerichter dingen pakt/probeert te pakken.
     
  13. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Zo ik ben heerlijk thuis. De pijn is minimaal, alleen het verdriet van niks mogen doen slaat enorm toe. Er kan zo veel gebeuren in de tijd dat ik een beetje op de bank lig te hangen..

    Vandaag de oudste weer lekker naar de opvang, man is zoizo deze hele week lekker thuis om met alles te helpen.
    Als t goed is deze week meteen fysio starten en duimen voor een snel herstel.

    Hier worden de slaapjes ook steeds koeter lijkt t wel. Heel soms als hij wakker word lukt het hem zelf om toch nog verder te slapen na wat mopperen maar heel vaak ook niet helaas. Kon ik de tijd maar een jaar vooruit spoelen..
     
  14. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Dag dames,

    Sorry sorry...ik heb jullie een beetje verwaarloosd de afgelopen week. Ik zat niet lekker in mijn vel...de gebroken nachten breken op en ik zie er zooo tegenop om weer te gaan werken. Vind de kleine man opeens nog veel te klein om 2 dagen naar het kdv te brengen, pfff...
    Ik weet dat als ik eenmaal aan de gang ben het wel mee zal vallen, maar ik zie er nu als een berg tegenop.

    @verliefd; wat fijn dat de operatie goed is gegaan en je weer thuis bent. Ik hoop dat je herstel spoedig mag verlopen!! Lijkt me lastig als je zo weinig mag als je thuis bent met twee kleine kids. Heb je wel genoeg hulp in huis?

    voedingen: ik heb de bv helemaal afgebouwd en geef nu volledig de fles. Het varieert van 5 flessen per dag tot 7, en de hoeveelheid is ook nog steeds van 75ml tot 180. Ik heb de nummer 2 spenen gekocht van dr Brown in de hoop dat hij dan meer zou drinken maar daar ligt het niet aan. ook de trucjes langer wakker houden overdag en s avonds laat lang badderen dragen niet bij tot het 's nachts doorslapen.

    ontwikkeling: zo leuk om te zien hoe hij nu echt lacht en ook al hardop lacht, ook zijn broer en zus vinden dat erg grappig! Hij pakt nu echt dingen beet in de box. De boxmobiel vindt hij ook nog wel leuk, maar ik denk dat ik binnenkort het speelkleed met de bogen en speeltjes in de box ga leggen.
     
  15. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    @Vita Rose
    Ik snap je helemaal, aankomende week moet ons boefje ook voor t eerst naar de opvang en nu t zo dichtbij komt krijg ik t Spaans benauwd, ik wil m eigenlijk nog niet uit handen geven.

    Pittig de nachten niet doorslapen. Slaapt hij na een voeding wel snel weer door of ben je daar dan ook een tijdje druk mee?

    Hier verloopt het herstel gelukkig redelijk. Maar het valt echt vies tegen zo weinig tot niets met de kindjes te kunnen en mogen doen. Mijn man is deze week nog volledig thuis en daarna word het lastiger. Helaas is mijn man iets minder meelevend als ik had gedacht van hem. Hij vind t maar zwaar dat ik zo weinig doe en hij dus zo veel moet doen.. alsof ik dit voor mijn plezier doe..

    Kleine man doet t gelukkig goed. Kletst er al aardig op los en heeft zelfs al 1 keertje gelachen met geluid.. verder pakt hij de speeltjes van de speelboog ook al steeds vaker goed vast. Zo leuk die ontwikkelingen..
     
  16. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    @Verliefd91 dan pas hebben mannen pas Door hoeveel we eigenlijk doen hè. Hoe ga je dat volgende week doen?

    Ze slaapt hier ook nog niet door hoor. 2 nachten gehad dat ze van 23/24-7 doorsliep, maar vaak is ze om 5 uur toch nog wakker. Af en toe gaat ze dan weer slapen. Omdat het de eerste is,kunnen we wel weer slapen tot 830.

    Vandaag was tweede dag van werken, mijn moeder past dan op. Werk is wel prima te doen maar sinds 2 weken ma de bevalling zo last van hoofdpijn, bijna elke dag. Mijn haar valt met bosjes uit. Gelukkig eindelijk wel weer wat energie!!!

    Hier houdt ze geen speeltje vast (enkel doekjes, haar shirtjes,mijn haar), ze ramt met haar vuistje tegen de speeltjes Hahaha. Ze houdt er niet van om te liggen (begint dan te zeuren en wilt zich optrekken aan je handen) merk echt dat ze al wil gaan zitten.
     
  17. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Die van mij pakt hetzelfde als die van jou 1BB. Doekjes en kleren die ze "toevallig" tegenkomt. Maar echt gericht pakken nog echt niet.

    Doorslapen hier ook niet altijd.
    Wel nog steeds na fles 19 uur min of meer meteen het bed in (ff uitbuiken wel).
    En dan soms zonder fles tot 6 uur ofzo.
    Maar ook soms midden in de nacht wakker voor een extra fles.

    Ik vind het heerlijk om weer aan het werk te zijn eigenlijk. Niet zo zeer het werken zelf, maar even geen mama zijn.
    Op mijn vrije dagen alleen met de kids vind ik het wel pittig soms hoor. Ligt er vooral aan hoe de kleine meid het doet.
    vandaag was ze beetje vervelend, en dan schiet ik gelijk in de "stress" :rolleyes:

    Hoe lang zijn jullie kindjes wakker overdag? Zonder vervelend te worden bedoel ik dan.
     
  18. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    @teuntje83 hier is de kleine meneer meestal een uur en 15 minuten vrolijk wakker en gaat dan echt al wel weer naar bed.. alleen eind van de dag lukt dat niet meer altijd en is dan ook wel eens bijna 2 uur wakker..

    Geen idee @1BB hoe ik dat ga doen volgende week. Als het goed is komt mijn zusje die week nog veel helpen maar k ontkom er niet aan meneer dan weer zelf te gaan tillen ben ik bang.
     
  19. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    @Verliefd91 moeten mannen eens verkouden zijn of een griepje hebben...pfff..die van mij ligt dan zowat dood te gaan op bed, vreselijk...
    Ik kan J. gelukkig na de nachtvoedingen in bed leggen en dan slaapt hij verder, maar ik niet...lig dan zo 1,5 uur wakker, pfff..

    @1BB mijn haar valt ook zo erg uit!! Ik heb lang blond haar en ik vind het zo vies dat ik nu steeds mijn lange haren tegenkom. Ik slaap nu 's nachts met een vlecht en overdag heb ik het ook altijd vast, maar opde een of andere manier heeft J. steeds een haar van mij in zijn handje bah!! Zou het liefste mijn hoofd kaal scheren, maar dat is ook zowat he?!

    @teuntje83 j. is hier zo'n 90 min. na iedere voeding wakker. Ik zie dan dat hij met zijn hoofdje wegdraait of in zijn oogjes gaat wrijven, dan leg ik hem in bed. Hij wordt dan voor de volgende voeding wakker. Huilen doet hij eigenlijk nooit. Soms bij het in slaap vallen.
     
  20. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hmm.. Ik dacht dat mijn meisje een "kort lontje" had, die houdt het soms amper een uur vol, maar soms ook wel 2 uur. Maar dan moet ze wel bezig gehouden worden zeg maar.
    Hier slaapt ze helaas overdag steeds maar zo'n uurtje. Met soms een dag met een uitzondering waarbij ze langer slaapt.
    Scheelt hier dat ik van +/- 7 tot 19 er 5 flessen in stop dan heeft ze wat vaker de tijd om bij te tanken. En dus ook niet meer zo snel de kans krijgt te mopperen ;)
    Alleen ze s nachts komt, en dus een 6e fles krijgt, heeft ze flink wat melk gehad :D
    Dinsdag weer cb, vaccinaties. Dan even bespreken. Wil ook graag hapjes gaan proberen. Ga ik ook naar vragen.

    Haaruitval, merk hier eigenlijk niks anders dan anders :$
     

Deel Deze Pagina