Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Oh teuntje fijn, ik heb enorme haar uitval. Had ik bij de oudste ook, hield pas op toen ik zwanger werd van nummer twee. Hoop dat t nu wel vanzelf stopt want ga niet meer zwanger worden..:eek:
     
  2. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Haha, niet? :) ;)

    Zijn hier eigenlijk nog mama's die nog een kindje willen? En zo ja, korte termijn of wachten (voor zover je daar natuurlijk in kunt sturen).

    Ik ben klaar.
    Zoontje die begin oktober 4 wordt. En dochtertje van 3,5 maand.
    Compleet :)
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.976
    113
    Vrouw
    Dag dames,

    Alweer even geleden dat ik gereageerd heb ;)

    @Verliefd91; fijn dat de operatie achter de rug is! Nu op naar een spoedig herstel. Lijkt me erg vervelend als je niet mag tillen. Zorg je wel dat je niet teveel gaat doen? :thumup:

    @werken; ik ben afgelopen maandag weer begonnen en vandaag mijn 2e dag gehad. Ik werk t/m oktober 2 dagen per week, daarna ga ik weer 3 weken. Maar bah, ik vind het verschrikkelijk om weer te werken. Misschien word het toch maar eens tijd voor een andere baan? :rolleyes:
    Maandag heeft mijn schoonmoeder opgepast en vandaag mijn moeder. Gelukkig is het allemaal goed gegaan :D

    @voedingen: E drinkt opeens veel meer :D:thumup: ze zit nu op een fles of 7 en drinkt de meeste flessen 135 cc. In totaal zit ze nu tegen de 900 cc per dag aan.
    Ook 's nachts wil ze weer een flesje.

    @haaruitval; hier geen last van. Bij mijn vorige zwangerschap ook niet.

    @ontwikkeling; wat gaat het hard! Hier draait E op haar buik en op haar rug, ook kan ze al 3x achter elkaar omrollen. Verder is ze actief op zoek naar speeltjes, dingen die ze kan voelen of vastpakken. Ook wil ze heel graag zitten. Als ze op haar rug ligt tilt ze haar hoofd op en komt ze ook met haar schouders van de grond.
    Ze lacht veel, ook met geluid. Is veel aan het kletsen en er komt ook al wat gehuil uit. Ze is lekker aan het spelen met haar stem :D
    Ze ligt graag op haar kleed onder haar speelboog. Ze is dan echt gericht aan het spelen.

    @wakker; oh, ik geloof dat E erg veel wakker is dan! :eek: Hier slaapt ze ongeveer van 20.00 tot 7.00 uur (dan wel om 23.00 en rond 4.00 nog een fles)
    Dan slaapt ze ongeveer van 9.00 tot 10.00 en van 12.00 tot 13.00 uur. Als ik geluk heb slaapt ze rond een uur of 17 nog een uurtje maar meestal doet ze dat niet. Het gekke is dat ze de wakkere tijd wel heel wakker is en vrolijk! Je merkt wel dat ze tegen 19.00 uur wat moe begint te worden.

    @cb; ik moet volgende week vrijdag naar het CB. Hier zijn ze voorstander om met 4 maanden te beginnen met hapjes. Wij gaan dat nog niet doen, dus dat kan leuk worden. Ligt er wel aan welke verpleegkundige ik heb :thumup::D

    @zwanger worden; mijn oudste word in oktober 4, en ik zou nog wel een kindje willen krijgen. Ik vind zwanger zijn superleuk :D Voor mijn gevoel zijn we nog niet compleet. Mijn man weet het nog niet, die moet ik even rustig voorbereiden ;) Mijn man vond 1 kindje al wel goed, nu hebben we er 2 en hopelijk in de toekomst 3.
    Wel zal er dan ook wat meer tijd tussen zitten. Ik vond 3,5 jaar verschil best wel heftig onder de oudste al aardig zelfstandig is. We zijn nu ook aan het bedenken of we zullen verhuizen naar een groter huis. Dus dat zal dan ook eerst gebeuren.
     
  4. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Jeetje Koekie, jouw meisje gaat heel hard in haar lichamelijke ontwikkeling zeg?! Was je oudste ook zo snel?
    Hier wel ook geluidjes maken en hardop lachen. :)
    En wat voor een werk doe je?
    Ik werk in de parfumerie. Heb het ook al langere tijd niet zo naar mijn zin. Maar moet zeggen dat ik het wel fijn vind momenteel om te werken. Gewoon even geen mama zijn.
    Verder vind ik het "grote" leeftijdsverschil ideaal. Hoef naar mijn zoontje niet zoveel om te kijken. En kan soms ook helpen.

    Hier slaapt mijn meisje zo'n 3/4× op een dag een uurtje. Soms ergens een keer een slaapje die wat langer is.
    En dan s nachts van 19.30-6/7 uur met soms een nacht fles ertussen. Maar daar pakt ze dus wel goed uren.
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.976
    113
    Vrouw
    Mijn oudste was niet zo snel als E.
    Dat had er ook mee te maken denk ik dat de oudste de eerste 7/8 maande veel gehuild heeft ivm ontlasting en krampen. A begon met 5 maanden te draaien maar had wel met 3 maanden al haar eerste tandjes! Verbaal was ze erg vlot en (nu nog) erg sterk.

    Ik ben begeleider op een activiteitencentrum voor ernstig verstandelijk gehandicapten. Helaas is het meeste in de zorg onregelmatig en dat is dus iets wat ik met mijn gezondheid en thuissituatie niet kan hebben.

    Fijn dat ze 's nachts goed slaapt Teuntje!

    Oh, ik lees net mijn stukje terug en zie dat er bij ontwikkeling staat dat er al wat gehuil uit komt. Moet zijn gegil haha. Maar ze kan dus al hard gillen :eek:
    Fijn die autocorrectie van je telefoon :D
     
  6. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik laat haar nog veel slapen. Sowieso slaapt ze de hele ochtend. In de middag rond een uur of 2 speelt ze een uurtje en dan rond half 4 weer naar bed. Wordt ze wakker rond etenstijd. Daarna is ze wel twee soms drie uur wakker. Dan slaapt ze weer en rond 10/11 krijgt ze de laatste fles. Ik heb vrij snel Door wanneer ze naar bed moet, hoewel haar signalen heel subtiel zijn.

    Ze is helemaal niet vervelend,ook als ze wakker is kan ik mijn eigen ding doen (op de computer aan het werk, terwijl ze zit te spelen).
    Gisteren haar eerste prikjes gehad, ze had een beetje verhoging dus toen zo'n homeopathische paracetamol er in gedauwt.Vanochtend was ze hardop aan het lachen, echt geen klein kreetje of een Hihi maar ze kwam niet meer bij van het lachen. Dus homeopathisch was die zetpil zeker hahahaha

    Mijn vriend wilt graag een zoontjeer bij, hij is er van overtuigd dat het een profvoetballer wordt (zijn neef is dat, zijn opa was dat en zijn vader is ermee opgehouden toen hij kinderen kreeg). Ik vind zwanger zijn niets aan en ben er van overtuigd dat de 2e weer een meid is, plus ik wil er iets van 3 jaar tussen hebben.. maar moet er nu echt nog niet aan denken.

    @Koekie1 oh ik werk ook met zwaar verstandelijk gehandicapten! Ik heb geluk dat ik in een kleine organisatie werk en we voornamelijk met een vast rooster werken!
     
  7. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.976
    113
    Vrouw
    @1BB; wat toevallig dat we hetzelfde beroep hebben ;) Werk je op een woning op dagbesteding?
    Ik heb nu nog vaste dagen alleen ze willen bij ons wonen en dagbesteding samenvoegen waardoor wij ook onregelmatig zouden moeten gaan werken. Gezien alle veranderingen die er aan zitten te komen word het er niet leuker op. Maar ja, zou niet weten wat ik dan zou moeten doen waarbij ik ook nog eens vaste dagen kan werken.

    leuk hè, als ze zo aan het lachen zijn? Heeft ze geen last meer gehad van de prikjes?

    Oh, wat slaapt die van jou veel! Hier begon vanmorgen om 4.30 haar dag. Ze was klaarwakker na haar nachtfles en lag naast me te lachen en te brabbelen. Uiteindelijk viel ze om 6.45 in slaap. Helaas riep de oudste om 7.00 dat ze wakker was. Dus gedaan met de rust.

    Vandaag heeft ze 2x 30 minuten geslapen, verder is ze vrolijk wakker geweest. Ze is gewoon echt niet moe. Geeft geen signalen af en red het dus ook prima.
     
  8. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Jippie, vannacht de eerste nacht van 24u tot 7u gehad!! Hoop dat dit het begin is van nog veel meer langere nachten haha!

    @verliefd; hoe gaat het nu met je?

    Jullie nog plannen dit weekend? Mijn man is vandaag werken en onze zoon is mee. Nu dus lekker thuis met de twee jongsten! Morgen hebben we een kinderverjaardag.
    Verder zijn we aan het aftellen....volgende week gaan we op vakantie! We gaan een weekje naar centerparcs, heb er zo'n zin in!

    Wij zijn 'compleet' (zegt mijn verstand haha). Voor mijn gevoel zou ik nog wel een vierde willen, maar mijn man verklaart me voor gek! Met vier wordt het ook allemaal wat lastiger (andere auto, we hebben nu al een slaapkamer te weinig). Maar ik heb altijd geroepen dat ik wel 5 kinderen zou willen hihi.
     
  9. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Zo meiden alweer even geleden dat ik hier ben geweest.
    De operatie is goed gelukt en ik heb weinig pijn. Alleen valt t enorm zwaar steeds wel iemand om me heen te hebben en met de kids te bemoeien..
    met de kleine man gaat t gelukkig allemaal goed.
    Hoe is t bij jullie?
     
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.976
    113
    Vrouw
    @Verliefd91; wat fijn dat de operatie goed gegaan is en de pijn mee valt! Lijkt me inderdaad lastig iedere keer steeds iemand om je heen. Wanneer kun je weer wat dingen gaan oppakken?

    Wat is het rustig hier zeg! Gaat het goed met iedereen?

    Hier gaat het erg goed! E drinkt de laatste weken meer dan voldoende. Zit rond de 900 cc en soms zelf over de 1000cc. Er zijn dagen dat ze onverzadigbaar lijkt. Overdag slaapt ze niet zoveel. 2 a 3 keer een minuut of 30/45. Verder is ze gedurende de dag wel erg vrolijk! 's nachts slaapt ze ongeveer van 18.30 tot 6.30 met soms nog een voeding rond een uur of 3.
    Zaterdag zijn we begonnen met worteltjes. De eerste 2 dagen moest ze er niet veel van weten. Vandaag heeft ze een paar hapjes gegeten.
    Ze is zichtbaar dol op haar zus. Volgt haar overal! Ze draait op haar buik en rug en beweegt zich al door de kamer.
    Verder is het een heel nieuwsgierig meisje die graag overal bij wil zijn.

    Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!
     
  11. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Verliefd, fijn dat de operatie goed is gegaan en de pijn meevalt.

    Koekie, wat is jouw meisje toch snel?!
    De kamer rond bewegen zelfs. Is dat normaal? ;) haha

    Hier rolt ze nog steeds niet. En zie ook niks wat lijkt op een poging doen. Ik help haar wel soms. Dan vindt ze het wel even leuk op de buik. Tot haar hoofd te zwaar wordt ;)
    Ze pakt nu wel gerichter dingetjes voor haar neus, of die boven haar hangen.
    Verder gaat het slapen overdag hier een stuk beter dan eerst.
    slaapt meestal uurtjes. Maar meestal ook 1× een groter slaapje van 2 uur (of soms langer).
    S nachts gaat ook goed. Hoewel ze ook nog regelmatig een flesje wil.
    Ze is wel erg gehecht aan haar puck. Hoe ga ik dat nou afleren..
    Het huilen is ook stuk minder gelukkig. Op tijd in bed doet wonderen hier.
    Het eten van potjes gaat er hier erg goed in. Ze eet zo zo'n klein potje van olvarit leeg :)
     
  12. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Op verzoek heropend.

    Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl
     
  13. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi allen,

    Ik ben ook een juni mama maar hier nooit eerder gemeld (volgens mij).
    Mijn oudste is inmiddels ruim 3 jaar en mijn jongste nu ruim half jaar. Gaat erg goed met beide jongens. Ook leuk om te zien hoe ze op elkaar reageren.
     
  14. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Leuk! Ik wilde het topic weer heropenen omdat ik benieuwd ben naar de ontwikkelingen van alle andere kindjes!

    Hoe gaat het met jouw jongste?
     
  15. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    he dit topic is weer open. Hoe gaat het met alle kindjes?
    Jenna is nu ruim 6,5 mnd en wat gaat het hard ineens. Ze begint te tijgeren en zit al in de kruiphouding op haar knietjes.
    Slapen doet ze overdag redelijk en in de avond ook. ‘ s nachts gaat de laatste nachten weer aardig maar we hebben er een week of 4 spoken op zitten door tandjes en hoesten. Ze hoest nu nog steeds trouwens. (Al weken aan de neusspray en puffer:confused:)
    Jenna krijgt nog borstvoeding (kolf fulltime). Geef op verzoek dus de ene dag zijn dat 5 flessen, de andere dag 6 of soms zelf 7. Fruit gaat goed, avond eten soms. Geef hapjes maar soms ook gewoon stukken. Net wat wij zelf eten en hoe het uit komt.
    Ben benieuwd hoe het met de andere kindjes gaat.
     
  16. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wat leuk om te lezen @Juffie1984 , dat Jenna zich zo goed ontwikkeld. Al beginnen met kruipen, wauw! Sneu dat ze zo aan het kwakkelen is met hoesten, het heerst ook echt. Ben zelf al een paar weken aan het hoesten en de kindjes zijn de laatste tijd chronisch verkouden.

    Hier gaat het nu wat beter. I heeft een sonde sinds een paar weken vanwege het slechte eten/groeien. Maar we hebben eindelijk onze draai met dat ding gevonden.

    Ze is verder hartstikke vrolijk over het algemeen, kan rollen en zitten. Probeert wel te tijgeren, lukt nog niet haha. Eerste tandje komt door waar ze tot nu toe weinig last van lijkt te hebben.
     
  17. Boommm

    Boommm Niet meer actief

  18. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.976
    113
    Vrouw
    Wat leuk dat het topic weer heropend is! Ik vraag me inderdaad ook af hoe het met de rest is...

    Hier gaat alles goed. Ook hier is het verkoudheidsvirus duidelijk aanwezig. E is 's nachts veel aan het hoesten, overdag gaat het wel goed. Gelukkig werkt de neusspray goed. Ze komt 's nachts nog voor een fles. Als ik pech heb zelfs nog 2x. Het is echt honger wat ze heeft want ze drinkt ze helemaal leeg.

    Qua ontwikkeling gaat ze motorisch nog steeds als een speer! Ze rolt, tijgert, kruipt en kan zelf gaan zitten. Sinds vrijdag kan ze zichzelf ook optrekken tot staan. Ze is wel een handenbindertje. Ze wil met van alles spelen wat geen speelgoed is. (stopcontacten, kerstboom en de katten) Ook haar zus heeft het soms zwaar te verduren. Plukken haar worden uit haar hoofd getrokken en er word hard geknepen, tot blauwe plekken aan toe.

    Slapen is nog steeds niet haar favoriete hobby. 1 a 2x per dag een uurtje of 1x 1,5 uur. 's nachts slaapt ze van 19 uur tot 7 uur. En dus 1 of 2x wakker.

    Verder is ze heel erg vrolijk, huilt vrijwel nooit en onderzoekt alles met een lach. Heel erg fijn!

    @Boommm: he, wat vervelend dat I een sonde heeft. Was ze zo slecht aan het eten / groeien? Hoe gaat het nu, komt ze alweer wat aan?

    @Juffie1984: fijn dat het zo goed gaat! Hoeveel tandjes heeft ze al? Hier is net de 1e aan het doorkomen, maar geen last van gelukkig.
     
  19. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    @Koekie1 Hoe ziet het schema van E er nu uit? Geef je fles of borstvoeding? Hier slaapt I al een hele poos door.. heerlijk :D Maar weet dat dat eigenlijk een uitzondering is en nachrvoedingen heel normaal zijn haha.
    Wat een snelle is E zeg, super leuk dat ze zich zo goed ontwikkeld. Dat knijpen en haren trekken herken ik wel. Zo sneu, willen de zussen haar een kus geven en missen ze weer een enorme pluk haar.

    Ze groeide heel slecht, toevallig gister even langs het cb gelopen en ze was goed gegroeid voor haar doen, dus het helpt wel! In januari weer terug naar de kinderarts, dan gaan we ook hapjes introduceren. Bekijk bijlage 553077 Bekijk bijlage 553078
     
  20. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    @Koekie1 : wat een snelle dame!

    Tandjes: Jenna heeft er 2.
     

Deel Deze Pagina