Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @teuntje83; ja, geen flesjes 's nachts zou natuurlijk helemaal fijn zijn. Maar tot die tijd er maar het beste van maken en er van genieten toch? ;)

    Oh, dat duurt wel lang het rollen zeg! Inderdaad benieuwd wat het CB zegt. Misschien heb je wel zo'n kind dat het direct in 1x goed doet. Mijn oudste fietste vorige week weg op de fiets van haar buurmeisje. Prima, alleen dat meisje heeft geen zijwieltjes :eek: Oftewel; ze kan prima zonder zijwieltjes fietsen :D
    Gelukkig laat ze verder wel dingen zien Teuntje! Zwaaien doet ze hier ook. Begint nu met handjes klappen.

    Zo'n 9 maanden kindje wat staat/loopt ziet er ook gek uit hoor. E heeft ook nog eens korte pootjes (broekjes maat 68 zitten prima qua lengte, helaas niet qua omvang :roflmao:. Bovenkleding heeft ze maat 80) dus dat is helemaal gek. Lastige is ook dat ze van alles doet wat niet mag/kan en ze nog niet helemaal snapt wat ik zeg. Als ze wat ouder zijn is dat toch wat makkelijker.
     
  2. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Wat geven jullie trouwens op brood?
    Hier is appel/perenstroop van de kleine keuken veruit favoriet. Ze zit al in haar stoel te springen als ze het potje ziet. Jan van de kleine keuken vind ze ook wel oké. De pindakaas daarvan vind ze verschrikkelijk.
    Plakjes kipfilet accepteert ze ook op brood maar dan houd het wel op.
     
  3. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mijn zoontje was, en is, met de grove motoriek ook niet zo'n snelle.
    Mijn zoontje, oktober 4 geworden, kan dus echt niet fietsen zonder zij wielen. En dan zie ik allemaal kindjes die het wel kunnen en maak ik me toch weer beetje druk erom.. :rolleyes: maar ik weet dat hij echt wel een keer kan fietsen :p

    En mijn dochtertje die heeft dus heel even via 1 kant gerold, maar dat was van korte duur. Ze vindt het wel best geloof ik :D

    Ik geef meestal jam zonder stukjes of stroop op brood. Soms smeerkaas of leverworst.
    Rest nog niet geprobeerd.

    Hier begint ze trouwens "Nee en uh" wel te begrijpen als ik het op 'n boze toon zeg. Als ze iets wil pakken en ik zeg dat dan, stopt ze en kijkt ze mij heel zielig en onschuldig aan :roflmao:
     
  4. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Ik geef Appel/peren stroop, jam of boter op brood.
     
  5. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Oh en dat nee/ uh begrijpen doet Jenna ook ja:D
     
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Hier kijkt ze wel als ik nee of uhuhuh zeg. Begint dan te lachen en gaat vrolijk verder met hetgeen ze bezig is. Volgend mij maak ik weinig indruk haha.

    @teuntje83; oh, dat ze het motorisch rustig aandoet is dus niet heel onbekend gezien je zoontje. Wanneer ging je zoontje kruipen, zitten ed. Veel later als gemiddeld?

    Hier gaat het verder wel goed. Vannacht heeft E doorgeslapen maar wat een herrie vanmorgen toen ze wakker was. Ze had zo'n honger..... :eek:
     
  7. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ze luistert hier ook niet geweldig, maar ze trekt vaak toch wel haar handje terug, om het vervolgens nog een keer te doen ;)

    Ik weet van mijn zoontje niet precies meer. Maar rollen kon hij al wel.
    Tijgeren weet ik niet. Kruipen rond 12 maand en los lopen 17 maand.
    Vond het nu al fijn dat ze achteruit begint te schuiven. Zo begon het bij zoontje ook volgens mij. Ze duwt soms haar kontje omhoog.

    Fijn dat ze weer doorgeslapen heeft :)

    Kopen jullie ook zoveel kleertjes voor jullie kindje(s)? :rolleyes:
    Ik zie steeds weer dingetjes, en hoppa, dan neem ik het weer mee :D
     
  8. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Haha, altijd leuk om het nog een keer te proberen als iets niet mag toch?

    Fijn dat ze nu wel achteruit schuift. Geniet nog even van je "rust". Voor je het weet kun je het iedere keer weg halen bij iets wat niet mag ;)

    Kleding kopen valt wel mee. Ligt er denk ik ook aan dat er hier in een klein dorp zitten met maar 1 winkel waar je kleertjes voor ze kunt krijgen. En aangezien het halve dorp in kleren van de HEMA loopt :mad:
    Naar de stad gaan we niet vaak, anders zou ik wel meer kopen. Daarbij is ze qua maten ook lastig. Broekjes heeft ze aan lengte maat 68 en bovenkleding maat 80. Setjes vallen dus al af.
    Daarbij krijg ik de meeste broekjes niet over haar heupen en als dat al wel lukt lijkt ze op een rolmops :rolleyes:
    Hier dus vooral jurkjes met een maillot. Nu ook een paar broekjes maat 80 en dan de pijpen flink omslaan. Zit net wat warmer als een maillot.

    Helaas was het doorslapen van korte duur. Afgelopen nacht kon ik er weer uit :rolleyes:
     
  9. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hey dames,

    Zou ik ook mee mogen kletsen? Heb een zoontje van mei 2017 en ik mis een beetje aansluiting.
     
  10. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Natuurlijk, welkom!
    Doet de kleine man het goed?

    Koekie, lastig dat er zo'n verschil zit in de maten.
    Hier klopt het ook niet helemaal.
    Maar ze zit nu in 74, maar 80 kan ook wel, maar dan vooral mouwen om slaan.
    Hier ook stevige benen. En "dikke" buik.
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @Emma86; gezellig dat je mee komt kletsen! Hoe gaat het met je zoontje?

    @teuntje83; ja, inderdaad lastig met die maten. Ik vind het vooral jammer van de broekjes. Heel veel leuke broekjes in de kast liggen waar ze niks mee kan...

    Pff, zwaar weekend gehad hier met E. :(Vrijdag de hele dag wakker gebleven, viel uiteindelijk om 20.00 in slaap. Om 22.00 weer wakker tot 1.30 uur. :eek:
    Zaterdag 2x een uurtje geslapen overdag. '' s Avonds lukte het niet, viel uiteindelijk om 22.00 uur in slaap.
    Gelukkig wel de hele nacht doorgeslapen en vanavond viel ze gelijk in slaap. Zit nu weer te "wachten" tot ze komt :rolleyes:
    Overdag wil ze nu ook niet meer in haar bedje slapen, maar slaapt ze in de kinderwagen.
    Vermoed dat haar boventandjes door gaan komen...
     
  12. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh balen zo'n weekend koekie :(
    Hier komen er ook tanden boven door. Twee gelijk. En onder is de tweede net door.
    Ik merk het hier ook wel als de tanden doorkomen. Maar niet zo erg met dat slapen als bij jou.
    Vraagt vooral om meer aandacht. En overdag slaapt ze maar 45min/60min per keer.
     
  13. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Leuk!

    Ja het gaat goed. Heb een makkelijke, blije baby. Beetje luie baby ook. Hij kruipt nog niet, kan nog niet zitten, houdt zijn fles niet vast en hij vindt het allemaal wel best haha. Kan wel papa en mama zeggen (nog niet gericht hoor, afgelopen week zei hij vrolijk papa tegen de fles). Tandjes blijven maar komen, nu 7 en de 8ste komt ook door. In principe slaapt hij door (klokje rond) al heeft hij wel eens dat hij even een mailtje geeft, wat gekreun en gesteun en dan weer verder slapen.

    Hij is druk bezig met spelen op de buik (rollen gaat nu goed). Het kruipen gaat goed komen, hij neemt gewoon lekker z'n tijd. Hij heeft fysiotherapie gehad (voorkeurshouding) en die vrouw zei dat hij in principe sterk genoeg is.

    Eten is nog wel een puntje van aandacht. Meneer houdt niet van stukjes. Mijn dochter at op deze leeftijd al brood enzo, hij niet hoor. Als hij alleen maar flessen zou krijgen dan zou hij dat prima vinden.

    Qua kledingmaat zit ik hier ook met een klein propje. Lengte is echt nog 68 (vorige week zelfs nog een broekje van de Hema aan maat 62) alleen zitten sommige dingen dan toch weer strak. Stevige en vooral korte beentjes en overal genoeg spekjes.

    @Koekie1
    Klinkt erg pittig, als ze zo zijn kan je de tandjes er haast uit kijken.
     
  14. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Oh, jullie ook al! Dat aandacht is ook herkenbaar. Even spelen, mama hangen, spelen, mama hangen :rolleyes:
    Hopelijk zijn ze gauw door!
     
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @Emma86; tandje 7 en 8 al? Wauw, lekker vlot! Heeft hij er veel last van?
    Fijn dat ukje het goed doet! Fles vasthouden doet ze hier ook niet hoor. Mijn oudste heeft het ook nooit gedaan dus bereid me er vast op voor ;) Hoop dat ze met een jaar van de fles af is en alles uit een rietjes beker drinkt. Veel makkelijker :D

    Oh, ook voorkeurshouding gehad? Hier ook. Flink fysio gehad en dat werkte goed. Afplatting van het hoofd is nog wel zichtbaar maar valt niet meer zo erg op. Ze ligt helemaal niet meer op haar achterhoofd dus kan alleen maar beter worden.
    Hoe lang en zwaar is ukje nu? Inderdaad lastig met die broekjes.
    E is 10 kilo en 74 cm.
    Lastig dat hij nog geen stukjes wilt weten. Zal vanzelf wel komen toch? :thumup:

    Oh, vanavond voelde ik boven een puntje. Tandje 3 is er! :D
     
  16. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Emma, klinkt als een perfecte baby :)
    Hier gaat eten van stukjes enzo prima. Maar bij mijn zoontje ging dat destijds ook niet zo makkelijk. Verschilt enorm per kind. Maar komt vanzelf keer goed. ;)
    Je hebt een klein kindje of niet?

    Ik moet binnenkort (volgende week ofzo?) weer naar cb. Ben benieuwd hoe groot ze is. Ik denk nog steeds wat te zwaar ;)
     
  17. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Koekie1 Hoera weer een tandje! Zo fijn dat er dan weer 1tje door is.

    Ja hier heel vlot met de tandjes. Echt veel last heeft hij er niet van gelukkig. Paar weken terug elke keer van die vreselijke luiers, is nu over. Voorlopig dan.
    Flesje vasthouden, ja zoveel makkelijker wanneer iemand anders dat voor je doet. Hij friemelt dan aan zijn doekje of probeert mijn gezicht te pakken.
    Fysio is bij ons gestopt, wij zijn klaar. Hij had een heel plat achterhoofd, toen op zijn zij gaan leggen overdag en toen kreeg hij een voorkeur voor 1 kant (ze houden je bezig) en laatste keer kon de fysio al niet eens meer zien welke kant het was.
    Geen idee hoe lang en zwaar meneer is. Ik wil donderdag naar het cb voor wegen en meten want ben zelf ook nieuwsgierig en zal gelijk vragen of ze nog tips hebben voor het eten. Anders zou ik pas in april weer heen gaan.

    @teuntje83
    Ja ik heb geen lange kerel. Geboortegewicht was prima alleen de lengte. Hij verzoop in maat 50 haha. Denk je letterlijk alles in huis te hebben moet je je ouders op pad sturen voor maat 44 en man luiers maat 0.
    Hier is hij voor zijn lengte ook te zwaar. Ik moest hem vooral niet teveel geven en geen zoetigheid. Alsof ik hem een punt taart voor zet? Als hij honger heeft dan krijgt hij eten hoor. En sommige kindjes zijn snel van hun spekjes af wanneer ze leren lopen.

    Hij krijgt 's ochtends een fles melk met 5 schepjes. Meer drinkt hij meestal ook niet. Later een potje fruit voor 8 maanden, gaat schoon op. Tussen de middag een grote fles met 6 scheppen. Dat gaat vaak ook op. In de middag een potje groente voor 8 maanden. Gaat vaak op, tenzij er stukken in zitten die hij niet goed kwijt kan. En dan voor het slapen drinkt hij meestal fles van 6, soms 7. Nou dat lijkt me echt niet teveel.

    Deze week voor grote zus kijken naar welke basisschool ze straks gaat. Ook een hele nieuwe fase!
     
  18. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Haha, nee, geen taart? ;)
    Hier eet ze s morgens boterham met beleg en fles 5 scheppen
    Tussendoor fruit, meestal potje, maar stukjes banaan en meloen vindt ze erg lekker ook.
    Lunch zelfde als ontbijt.
    Tussendoor vaak toetje, of iets van koekjes.
    Avond eten potje. Gaat soms wel helemaal op, soms niet.
    En om 18.45 uur fles 7 scheppen.
    Niet alle flessen gaan altijd op.
    Tussendoor limonade uit rietjes beker. Tot vorige week was dat water, maar daar was ze niet happig op. De limonade gaat er in als koek :rolleyes:
    Hoewel ze zich wel regelmatig verslikt met rietjes beker.
    Hier houdt ze ook geen fles zelf vast.
    Ze is lekker lui ook. Niet rollen, niet kruipen, niet staan ofzo :eek: helemaal niks.. :roflmao:
    Basisschool is nieuwe fase ja.
    Die van mij zit er sinds oktober.
    Vind het wel een leuke fase hoor!
    Ze worden wel ineens groot..
    Kan ook erg genieten van het samen spelen van grote broer en kleine zus :)
     
  19. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @Emma86; hier lag ze schuin rechts. Was met 2 weken al een behoorlijke afplatting aan het worden. De oudste lag plat op haar achterhoofd en bij haar zie je het nog steeds. Toen geen fysio gehad, achteraf wel wat spijt van.
    Op dit moment hebben we ook geen fysio meer. Al kom ik haar wel regelmatig tegen in het dorp en vraagt ze altijd hoe het gaat en hoe het eruit ziet ;)

    Kleertjes maat 44? Oh, dat is echt mini :eek: hier heb ik haar 2 dagen in maat 50 "gepropt" en toen maar mee gestopt. :oops: 4200 gram en 53 cm is toch meer geschikt voor maat 56 haha :roflmao:

    Hier krijgt E het volgende:
    O: pap van een bordje 150/5. Eet wisselend hiervan.
    T: stuk fruit + water of thee
    L: 1 bh + fles 150/5
    T: rijstwafel, soepstengel, fruit oid. + water, thee of diksap.
    A: potje of vers. Eet wisselend.
    T: fles 180/6

    En dan nog 0,1 of 2x 's nachts. :rolleyes:
    Al het drinken uit de fles want een rietjes beker snapt ze nog niet.

    E is trouwens niet bepaald lui aangelegd ;) ze loopt langs meubels, achter een stoel of aan de hand. Van de week wilde ze met losse handen de oversteek maken van de tafel naar de bank maar dat ging nog niet goed. Verder is haar favoriete bezigheid staan en haar zus in de gaten houden. :D

    Inderdaad nieuwe fase die basisschool. Hier gaat de oudste ook sinds oktober en ze vind het helemaal geweldig! Zit echt op haar plek. Het is ook mooi om te zien hoe A met E omgaat. Heel lief en zorgzaam.

    Net tot 22.00 uur bezig geweest voor ze sliep. Nu zelf maar gauw gaan slapen...
     
  20. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Pff, vandaag de hele dag jengelig. Kon zichzelf totaal niet vermaken.
    Avondeten at ze bijna niets, gooide ze op de grond. Begint ze me toch op mijn schoot over te geven :eek: Arm kind. Alles kwam eruit...
    Daarna viel ze in slaap. Heb dr in bed gelegd en zie wel hoe laat ze komt vannacht... Arm ding... :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina