Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Emma, Fysio is vorige keer bij cb al geopperd. Maar ik kon ook even aankijken. Ze zou na 6 weken even bellen.
    Met mijn zoontje fysio gehad, maar heb er niet zulke positieve ervaringen mee.
    Ik weet al wat ze gaan zeggen.
    Meer op de buik leggen. En dan met speeltjes uit lokken. Dat soort dingen.

    Koekie, weet nog niet zo goed of ze in andere dingen sneller is. Was bij mijn zoontje wel. Grove motoriek was langzamer, en slim in koppie. Vroeg praten enzo.
    Maar mijn zoontje kon met 11 maand wel vooruit tijgeren. Dat kan ze hier nog niet.

    Hier zit ze ongeveer een maand in de stoel. Gaat echt prima. Maxi cosi was niet meer te tillen joh. Heb het ook gedaan omdat ze vaak in de auto ging/gaat huilen/mopperen. Hoopte dat het met rechtop zitten beter zou worden.
    Merk maar weinig verschil helaas.

    Koningsdag, versierde optocht s morgens. Zoontje tweede prijs gewonnen. En in ons dorp gezellig gewandeld en gegeten.

    Kadootjes: hier ook water tafel van oma en opa, zelf een pop met een los jurkje, en simpele loop wagen van action.
    Van andere oma en opa v tech schoonheidssalon. Met zo'n zoef zoef poes zit erbij.
    En van tante ook iets van v tech met een paard en wagen geloof ik.
    Andere tante hemdjes en boxers :)
    Verder komt er nog een poppen buggy en badje als het goed is ;)
     
  2. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    20180429_090445.jpg
    Kijk, past prima ;)
     
  3. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Koekie1
    Haha hier ook naar de rommelmarkt geweest. Mooi Dikkie Dik puzzelboek gekocht voor 1 euro. Volgens mij nooit mee gespeeld. Als je dat nieuw moet kopen ben je zo 20 euro kwijt.

    Ja gaat hard de tijd. Vorig jaar liep ik met Koningsdag rond met een dikke buik, alles rustig aan doen. 4 mei had ik de laatste controle (wist ik toen nog niet) en daar staat me nog haarscherp van bij dat ik zei dat ik merkte dat mijn lichaam zich aan het klaarmaken was voor de bevalling. Al had hij van mij best tot 40 weken mogen blijven zitten.
    Hier ligt Grimm's regenboog al klaar (van ons) en van grote zus A krijgt hij een Nijntje op de boerderij. Van ene opa en oma een watertafel en de andere iets van muziekspeelgoed. Toet Toet en Zoef Zoef hebben we voorlopig genoeg van.

    Nee meneer lag nog prima in de bak. Zus kon met 7 maanden er echt niet meer in, die was aan het draaien en opdrukken, over de rand kijken... Dat was niet meer vertrouwd. En deze meneer lag te chillen, beetje kijken. Hij vond het prima.
    Echt los lopen hebben ze zelfs 2 jaar voor staan dacht ik.
    Vind het lastig te zeggen dat hij op andere vlakken verder is. Het is gewoon een heel ander kind. Hij is heel makkelijk en vrolijk, heel sociaal. Lacht tegen bijna iedereen, kan goed alleen spelen. Hij maakt veel meer geluid dan zijn zus, veel meer tatata en dadada en kraaien. Lacht meer hardop.
    Grote zus was meer introvert, kon zichzelf moeilijker vermaken en was veel meer fysiek bezig. Die had geen rust in de kont voordat ze kon lopen.


    Sneu dat A last heeft van groeipijnen. Ook vervelend voor jouw nachtrust. Geef je ook een paracetamol?
     
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hmm, misschien had je net een minder leuk persoon om het zo maar te zeggen. Ik had een heel leuk mens met een positieve instelling.
    Op de buik is hier het probleem niet, hij ligt alleen maar op zijn buik. Behalve bij het eten en slapen dan. Hij drukt zichzelf goed omhoog enzo, kan op 1 arm steunen.
    Ach, het komt ook wel, het duurt alleen zo lang haha
     
  5. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hier vindt ze effe op de buik prima. Maar niet lang. En kan haar wel laten huilen en liggen dan, maar ze gaat daardoor echt niet bewegen.
    Ik vond de fysio inderdaad ook niet zo vriendelijk. Alsof ik alles fout deed.
    En toen zoontje fysio had, was hij stuk kleiner. Dan krijg je meer gerichte dingen, zoals manier van optillen, etc.
    Maar bij een kindje van 1 kan je veel minder doen. Het zit hem niet in het oppakken ofzo. Meer in stimuleren en laten doen.
     
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    @teuntje83; op de foto valt het inderdaad mee! Hier protesteert ze nog niet dus blijft ze nog lekker in de Maxi-Cosi. Dat ding laat ik in de auto staan dus hoef het ook niet te tillen. Anders is het inderdaad zwaar.
    Hier heb ik fysio gehad bij de jongste ivm afplatting. Ze was een wat "zweverig" type, maar wel erg aardig. Het hielp gelukkig goed.

    @Emma86; ik liep op Koningsdag ook rond met een dikke buik :p laatste controle was op 2 mei geloof ik. Weet het niet meer zeker. Ik had toen nog het idee dat ze tot 42 weken zou blijven zitten. Had dat ook prima gevonden hoor.
    Op 5 mei (ze is op 6 mei 00.50 uur geboren ;)) ben ik 's middags nog naar het dorp gelopen (minuut of 10 heen) dat ging allemaal nog goed.
    Tja, maar niet te lang bij stil staan anders wil ik er nog één :oops::rolleyes::D

    Helaas weigert A alle soorten paracetamol. Een zetpil krijg ik er niet in (dat was vanaf een maand of 6 al onmogelijk geworden). Drankjes / tabletjes vind ze allemaal vies. Ook al leg ik het uit en begrijpt ze het wel. Uiteindelijk laat ik haar de keuze. Ze weet dat paracetamol werkt maar ik ga haar niet dwingen.
    Een warme kruik helpt gelukkig ook. :)

    Ik merk het ook duidelijk verschil tussen A en E.
    E is motorisch erg snel. Gefrustreerd als iets niet lukt of mag. Eerst doen en dan pas nadenken (al zie ik haar dat laatste nog niet doen).
    Vanmorgen liet ze zich al krijsend languit op de grond vallen en zat ze met haar armen op de grond te slaan omdat haar zus een snoepje uit mocht zoeken :eek:
    (Ik zie de supermarkt taferelen al voorbij komen :rolleyes::roflmao:)
    A was motorisch gemiddeld. Verbaal was ze wel heel vlot. Ze was ook meer aan het observeren. Ik kon bij haar heel goed voorlezen, ze bleef dan ook rustig op schoot zitten.
    E kan niet rustig op schoot zitten en boekjes lezen heeft ze het geduld niet voor. Boekjes opeten en slopen gaat haar beter af ;)
    A kon met haar 1e verjaardag al van die houten puzzels maken. E zie ik dat het komende jaar nog niet doen.
    Ach, ik vind het wel leuk die verschillende karaktertjes. En ze komen er wel, ieder op hun eigen manier.
     
  7. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Ik ontdekte gisteren bij E haar eerste hoektand! :eek: Al best groot dus denk dat hij er al een week of 3 zit? Onderin lijkt ook een hoektand aan te komen.
    En dat terwijl ze nog niet eens al haar snijtanden heeft.
    Het verklaart wel het wisselende eten en haar humeur met momenten:rolleyes:
     
  8. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hier lijkt ze ook een stukje over te slaan, waarna er bobbels komen o_O
    Nieuwe trend denk ik ;)

    Hier trouwens weer hoestende kindjes. En de kleine meid ook erg humeurig. Slaapt slechter (vaak wakker).
    En zo duidelijk een eigen wil. Ik houd mijn hart vast :D
     
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Ze worden steeds eigenwijzer die kleintjes ;)
    balen dat ze weer aan het hoesten zijn. Hopelijk blijft het hierbij een worden ze niet echt ziek!
    Pff ja, eigen willetje. Zo fijn dat ze dat hebben :thumup:
     
  10. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Vroeg me nog af of zo'n duidelijke eigen mening echt een meisjes ding is, of gewoon toevallig.
    Je hoort zo vaak, oh meisjes, die zijn pittig..?!
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Hmm, ik heb alleen maar ervaring met meisjes en mijn oudste heeft het ook. Als zij iets wil / niet wil zet ze alles op alles om het wel voor elkaar te krijgen. Gelukkig doet ze dit niet verbaal (driftaanvallen in de supermarkt bijvoorbeeld :rolleyes:) maar ze is heel vindingrijk in het zoeken naar oplossingen.
    Volgens mij is, hoe mijn oudste is, niet hoe men pittig bedoeld. Voor iemand van buiten is ze rustig, vrolijk en pienter.
    Ondertussen is het best lastig met discussies, ze onthoud alles wat er gezegd/afgesproken wordt. Haar continue prikkelen om haar uit te dagen. Als ze zich verveeld word ze vervelend. Dat vind ik er dan weer pittig aan ;)
     
  12. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik weet niet zo goed meer hoe het bij mijn zoontje was. Maar volgens mij was zijn mening toen minder duidelijk aanwezig. Als ze eten ziet wat ze wil, dan gaat ze drammen/huilen. Of als ze aandacht wil. Maar ook als ze iets niet wil, weg duwen, op grond gooien, uit spugen, etc.
    Momenteel vind ik mijn zoontje ook best ''pittig". School verandert hem vind ik. Hij is brutaler. Druk. Dat soort dingen.
     
  13. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Koekie1
    Oei die hoektanden zijn vervelende tandjes! Mijn oudste had daar het meeste last van.
    Hier al weken en weken het idee dat er een kies moet doorkomen. Zit een flinke bobbel. Maar
    het komt maar niet.

    @teuntje83
    Ja hier ook weer hoesten! Vooral de oudste. Ze keek gisteren ook zo raar uit haar ogen, zo moe en niet lekker. Ik hoop dat het mooie week wat we de komende dagen krijgen helpt. Vandaag mag ze de hele dag naar de psz en dit weekend bij opa en oma logeren, dan moet ze niet ziek zijn (als ze echt ziek wordt gaat ze niet heen natuurlijk).

    De jongste hoest ook nog wel wat, gelukkig niet zo erg. En het snotteren lijkt ook bijna voorbij. Hij knort nog bij het eten en de fles. Paar dagen geleden gestopt met neusdruppels en uitzuigen.

    Slapen lijkt iets beter te gaan. Gisteravond onrustig en heb ik de speen er snel ingedrukt want ik wilde ook net gaan slapen. Vannacht was hij even wakker, kon ik horen, hij is zelf weer gaan slapen.
    En nu spookt de oudste weer 's nachts :confused: Die wil nog even een kusje van papa, nog even een slokje, nog even een kusje van mama....


    Karakter kindjes, ik vind het lastig om te zeggen hoor. Mijn dochter was makkelijk en lief (nog steeds wel alleen duidelijk meer peutergedrag, ik ben 3 en ik wil nie/die). Overal mee naar toe te nemen, echte driftbuien ken ik niet. Wel dat ze veel vermaakt moest worden (soms nog steeds) en ze wil alles wat ik ook doe. En de hele dag babbelt ze door. Ik weet ergens wel wat je bedoelt Koekie, Ze moet constant iets te doen hebben.
    Heel veel zeggen: oh dat is typisch meisje of typisch jongen. Misschien, ik denk dat het in het karakter zit. Je hebt meisjes die het liefst de hele dag buiten spelen en voetballen (ja, ik heb zo'n meisje) en jongetjes die liever met Lego prutsen of knutselen dan achter een bal aanrennen.

    En dan nog wat...
    Het verbouwen is officieel voorbij! Alles is nu geschilderd en af. We moeten nog wat dingen ophangen maar dat kan zonder teveel gedoe. Hoera!
     
  14. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Koekie, morgen feest bij jou of niet? :)
    Alweer 1, tijd vliegt!
    Alvast gefeliciteerd!!
     
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Ja, morgen is het zover! Dank je wel!
    Straks de boel versieren als ze in bed ligt en het dierenhotel in elkaar zetten. Word nog een flinke klus zonder gebruiksaanwijzing :rolleyes:
    Heb nog helemaal geen zin in het feestje morgen. Afscheid nemen van de baby tijd ben ik niet zo goed in :(
     
  16. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Niet teveel nadenken bij het feit dat de baby tijd voorbij is.
    Vooral genieten, van jullie leuke lieve meisje :)
    Succes met de voorbereidingen :thumup:
    Mag ze met taart 'spelen'
    En speciale feest outfit gescoord? :D
     
  17. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Nee inderdaad, moet er niet te lang bij stil staan. Er komen ook nog heel veel mooie momenten aan :)
    Ben net klaar met het cadeau en versieringen. Wat een werk :rolleyes:
    We hebben gewoon een foto taart van de HEMA gedaan. Met haar stukje mag ze spelen als ze dat wil ;) maar we hebben niet speciaal zo'n taartje voor haar ofzo.
    Ook geen speciale outfit. Ze heeft nog heel veel zomerkleren die ze nog nooit aan heeft gehad dus sowieso wel iets nieuws aan.
    Nog 2,5 uur en toen kwam ze ter wereld (00.50 uur). Wat was ik blij dat ze niet op bevrijdingsdag geboren was :D
     
  18. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Nu echt gefeliciteerd koekie!!
    Jullie hebben mooi weer :)
    Hier ook Hema foto taart waar ze van mag gaan smullen ;)
    Fijne dag, geniet ervan!!
     
  19. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Koekie1
    Van harte gefeliciteerd!!! Het eerste jaar zit erop! En het komende jaar weer veel mooie mijlpalen.
    Wens jullie een mooie dag toe vandaag, het weer zit in elk geval mee :)
     
  20. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    @Emma86, @teuntje83, dank jullie wel!
    Wat was het mooi weer vandaag zeg!
    Vanmorgen eerst cadeautjes uitgepakt. E was helemaal overdonderd door alle versieringen :) Ze is dol op slingers. Wijst er altijd naar als we ergens zijn. Daarna huis gepoetst en met ons vieren een boswandeling gemaakt. E is toen heerlijk even in slaap gevallen.
    Eenmaal terug liep ik naar buiten en hoorde ik haar roepen: "mama, mama, mama!". Voor het eerst zo duidelijk gericht :D:):oops:
    'S middags veel familie over de vloer gehad, afgesloten met het eten van frietjes.
    De taart vond E erg lekker :thumup:
    20.30 uur ging ze doodmoe naar bed. Net als haar zus trouwens. Die vond het allemaal nog spannender als E :D
    En nu lig ik doodmoe in bed ;)
    Fijne nacht en slaap lekker!
     

Deel Deze Pagina