Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @Emma86; ja, het zijn inderdaad tot rotnachten. Vooral omdat ze dus wel kan doorslapen. Gisteravond is ze tot 22.00 uur wakker geweest. Daarna wel doorgeslapen tot 6.45. :)
    Van de eerste bevalling moest ik inderdaad wel bijkomen. Vaak ook mezelf afgevraagd wat gebeurd was als de vk mij niet gechecked had en gewoon naar huis was gegaan. Dan was iedereen waarschijnlijk te laat geweest. Heel vreemd idee :rolleyes: maar vooral de 2e bevalling vond ik echt heerlijk. Ook omdat ik erna thuis kon blijven :)

    @logeren; doen we hier ook nog niet aan. Eerste reden is omdat het niet nodig is. De oudste begon pas wel dat ze bij opa en oma wilde logeren. Denk dat we dat in de zomervakantie een keer gaan doen. Mijn schoonouders wonen een dorpje verderop en kunnen met de bus hier komen om op te passen op maandag. Schoonmoeder rijd nog wel met daglicht naar ons dus soms komt ze met de auto. De jongste gaat op dinsdag naar hun toe, oudste blijft dan over en gaat naar de BSO.
    Lastig zeg van je schoonmoeder Emma. Je moet wel vertrouwen in ze hebben als ze oppassen. Wij hebben ook wel een paar afspraken met ze gemaakt. Belangrijkste is dat ze niet met de kinderen in de auto kunnen rijden. Gelukkig durft schoonmoeder dat ook niet. Verder is er veel mogelijk maar wel in overleg.

    @Auto:
    Man heeft nu een sportauto (Peugeot rcz). Alleen daar passen we niet meer ons vieren in een man krijgt lichamelijke klachten. Die gaat er dus uit.
    Mijn Renault Grand modus is de 'familie auto'.
    We zitten nu te denken aan een Renault Captur of een jeep Renegade. Ik ben namelijk helemaal verliefd op die jeep :D

    Oh, ik zie ook op tegen de zomervakantie hoor! Was al blij dat ze maandag na 2 weken vakantie weer mocht gaan! De eerste 3 weken van de zomervakantie werk ik nog gewoon. Dus dat scheelt al. Het zal vast goed komen. Lekker veel buiten spelen.

    Hoe gaat het met W? Weer wat beter? Lastige dingen hè die tandjes en kiezen?
     
  2. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik ben er nog hoor, maar mijn hoofd loopt over even. Kan niet goed nadenken en concentreren.
    Binnenkort reageren als ik weer mezelf ben ;)
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Oh, wat vervelend voor je! Pak je rust en denk aan jezelf! :thumup:
     
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @teuntje83
    O jee, niks ergs hoop ik? Of gewoon even te druk met allerlei zaken? Rustig aan en denk om jezelf.

    @Koekie1
    Ja tuurlijk moet je bijkomen van zo'n bevalling. Sneller is niet altijd beter.
    Logeren voor de oudste doen wel wel, de jongste niet. Oudste ging pas met de geboorte van haar broertje voor het eerst logeren (toen moest ze wel) en dat gaat goed gelukkig. Ze vindt het leuk en vraagt er zelf om. Soms moet je ook niet te moeilijk doen natuurlijk, al vind ik een hulpeloze baby wat anders dan een peuter die best veel kan aangeven.

    Haha, ik moet altijd lachen wanneer iemand jeep zegt. Niet omdat ik de auto's niet mooi vind of slecht maar omdat hier in het centrum soms ongelukjes gebeuren, meestal met een jeep. Vaak van die stomme dingen, zoals bovenop een bol rijden die ze geplaatst hebben tussen weg en parkeerplaats.
    Qua (kofferbak)ruimte lijkt me een jeep fijn trouwens. Renault Captur is ook mooi, zie je steeds meer van rijden. De Renaults van de laatste paar jaren en van nu zijn goede auto's.


    Ik snap er niks van met W hoor. Het is mijn 2e en voelt vaak als de eerste. Vandaag leek hij zich stukken beter te voelen. Gelukkig wel want gisteren was het zo'n hoopje ellende. Hij was amper 1,5 uur zijn bed uit na de nacht en heb hem om 8.30 uur weer op bed gedaan. Hij was niet lekker, wilde niks, spugen na een slokje melk... Heeft tot 11.00 uur geslapen en later nog een deel van de middag.
    Vandaag weer wat meer eten en drinken erin gekregen. Maar van die kies waarvan wij denken (en niet 100% zeker weten) voel en zie ik niks door. Hij kwijlt nog meer dan normaal, zelfs met eten. Heerlijke dunne zure luier gehad vandaag.
    Pffff als de oudste zoiets had dan zag je 2 dagen later ook echt de tand of kies zitten en kon je het uitzingen. Geen idee hoe lang dit nou moet duren.
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @Emma86; logeren heeft de oudste inderdaad ook bij de bevalling gedaan. Al was dat meer om 23.00 uur uit bed plukken en bij opa en oma afleveren. Hun drieën zijn vervolgens tot 5 uur wakker geweest :roflmao: Maar goed, dat vind ik niet echt uit logeren gaan. We zien wel of ze in de vakantie wil en hoe dat gaat. Het is wel een meisje wat het liefst in haar eigen bed slaapt.
    Oh, dan moet ik maar niet met de jeep de stad in :thumup: wij wonen gelukkig in een dorpje. De meeste familieleden wonen ook in dorpjes behalve 1, die woont in Utrecht. Maar dan pakken we mijn Modus wel :D lijkt me ook balen zeg als je op zo'n ding rijd!
    Qua ruimte zit het met de jeep wel goed ja. Al is dat niet het belangrijkste. Man begon vanavond over een elektrische auto. Gezien de toekomst en dan icm zonnepanelen. Scheelt heel wat geld per maand. Alleen de aanschafprijzen he? :rolleyes:
    Wat fijn dat W zich vandaag wat beter voelt. Ik heb ook het idee dat tanden en kiezen bij E langer op zich laten wachten als bij A. Lijkt onder van alles aan de hand te zijn. Gelukkig geen spuitluiers vandaag.
    Het meeste vind ik bij de 2e sneller gaan als bij de eerste behalve de tandjes :(
    Nou, hopen dat ze er gauw doorheen zijn!

    Heb je bij W al wat woordjes gehoord? Hier zegt ze:
    Mama
    Papa
    Poe (poes)
    Die
    Boe (met kiekeboe spelletje)
    Ja

    Heb eigenlijk geen idee meer wat 'normaal' is met deze leeftijd
     
  6. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier opa en oma om 6.00 uur wakker gebeld :D. Nee hier een meisje dat het heerlijk vindt om bij opa en oma te logeren, straks in de zomervakantie zal ze ook een paar keer gaan.
    Tijdje terug had ze last van een soort verlatingsangst. Sinds de Kerst tot 2 maandjes terug. Toen wilde ze niet en ging ze niet. Op de psz was het ook drama met afscheid nemen. Ineens was het weer over en wilde ze alles weer.

    Pfff ja die aanschafprijzen :eek: En actieradius vind ik een dingetje. Paar jaar geleden hadden we de Zoe te leen omdat onze auto het had begeven. Een uurtje rijden en hij was leeg... vond het niet echt een succes.

    Uhmm, paar maandjes geleden zei hij duidelijk papa en mama. En ineens was het weer over en niks meer?? Dat zeg ik dus, ik snap niks van dat ventje.
    Woordjes nog niet, wel een hoop gebrabbel, kraaien en gillen.
    Ze loopt met woordjes mooi wat voor op haar leeftijd, je hebt een slim meisje :)
     
  7. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @teuntje83
    Jeetje wat stom! Helemaal verjaardag vergeten (ik had 19e in mijn hoofd maar is natuurlijk 15). Een wat verlaat naar niet minder gemeend : Gefeliciteerd met de 1e verjaardag van jullie dochter!
    Veel plezier morgen met het feestje.
     
  8. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @teuntje83; oh, ik zit me nu heel hard te schamen hier :oops: Ben zo slecht in verjaardagen onthouden... :$
    Maar in ieder geval nog van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid! Jullie hebben wel mooi weer morgen met het feestje :thumup:
     
  9. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Thanks dames!
    Morgen feest ja. :)
    Ik zit beetje richting burn out. Maar heb inmiddels wat psych hulp.
    Alles bij elkaar wat niet in de emmer past. Maar komt goed.
    Voelde me enorm uitgeblust van de week. Nu vooral moe.
    Ook nog veel bezig geweest met een oplichting op marktplaats.
    Gedoe op mijn werk (krijg augustus ander filiaal).
    Kids gaat wel oké hier gelukkig :)
    Ik las iets over woordjes:
    Hier papa, en la la la zingen als ze liedje hoort. En uh uh als ze iets laat vallen ofzo (ik zeg dan vaak oh ooh). En iets wat op broem lijkt (moet het lijken), als ze met een auto speelt.
    Verder veel geluid waar niks van te maken is.
    Veel wijzen ook. Of armpjes hoog als ze getild wil worden.
     
  10. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ach, een digitale knuffel jouw kant op. Ik weet hoe het voelt wanneer ALLES teveel is.


    Hier is de kleine man weer beter gelukkig! Alleen wat was ie vandaag uit zijn humeur zeg. Alles was even goed en daarna huilen. Die kies komt volgens mij niet meer, voel nog steeds niks. Hij lijkt erg gefrustreerd, denk dat hij op handen en knieën wil kruipen. Het wiebelen doet hij wel alleen vooruit komen op die manier niet.

    In vergelijking met jullie dames is hij traag hoor. Nog geen woordjes, niet zwaaien (deed hij, nu dus niet meer), armpjes niet omhoog...
    Als hij na onze week vakantie begin juni nog niet zelf is gaan zitten en nog niet verder gekomen is met zijn kruippogingen ga ik de fysio bellen. Om hem een extra zetje in de goede richting te geven.
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @teuntje83; wat vervelend dat je je zo voelt zeg! Vanuit hier ook een knuffel voor jou! Heb je wel een beetje kunnen genieten van het feestje vandaag? En de kleine lekker verwend?

    @Emma86; inderdaad geen slecht idee om de fysio eens mee te laten kijken dan! Kan geen kwaad en mocht er "iets" zijn dan ben je er ook op tijd bij. Maar misschien is het inderdaad net dat laatste zetje wat hij nodig heeft. Hij lijkt wel te willen aangezien hij wat gefrustreerd lijkt? Lastig hoor!
    Gaan jullie nog weg met de vakantie?
    Fijn dat W trouwens weer beter is!

    Wij hebben gisteren geboekt. Gaan 1,5 week naar centerparcs in augustus. Nu al zin in :D


    Hier vandaag een dagje zonder kinderen. We zouden het huis gaan schilderen maar het miezerde steeds. In plaats daarvan wat proefritjes gemaakt. Eerst in een Jeep Renegade. Nou, alle ritjes daarna was 3x niks :D Wat is dat een gave auto en rijd lekker zeg!
    Verder nog in een Juke en een auris gereden.
    Ik ben verkocht aan de Jeep, man twijfelt heel erg. Wil zijn auto eigenlijk niet kwijt. Mannen... :rolleyes:
    We gaan er nog maar eens over nadenken.
     
  12. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Bedankt voor de knuffels. :)
    Emma, hier gaat ze niet eens op handen en knieën zitten..
    Zelf gaan zitten kan ze ook niet.
    Hier belt over week of 2 het cb hoe het met haar en beweging gaat. Verwacht ook fysio te horen te krijgen.
    Koekie, klinkt goed, zo'n dag zonder kinderen ;)
    Wij gaan eind juli/begin augustus een week naar Zeeland.
     
  13. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Koekie1
    Het is geen pakje boter wat je koopt dus geen overhaaste beslissingen. Soms moet je een tijdje erover nadenken.
    Hier ook cp fan! Al gaan we deze keer naar Landal. Haha, zoveel makkelijk in een huisje. Kamperen vinden we ook heerlijk maar lijkt me zo'n gedoe wanneer ze nog niet kunnen lopen. We zitten te denken over een vouwwagen in de toekomst.

    @teuntje83
    Hoe was het feestje? Leuke dingen gekregen?
    Ja het wordt nu tijd dat ze wat gaat doen. Het zal vast goed komen, wie weet gaat ze straks ineens hard! Misschien heeft ze net een extra zetje nodig. Hier heeft de fysio toen echt geholpen. Ergens weet je het wel maar soms denk je toch van : O ja, dat is beter of daar moet ik meer aandacht aan besteden.
    Zelf weet ik niet goed hoe ik hem kan helpen om naar de zit te komen. Ik wacht eerst de vakantie af, wie weet gaat hij het daar ineens doen. Onze oudste ging lopen op vakantie, werd zindelijk in een vakantie :roflmao: en meneer ging tijgeren toen we weg waren ivm verbouwing.

    Jeetje, een oplichting? Klinkt best heftig. Wat voor mensen leven er toch op de wereld.
    Waar gaan jullie heen in Zeeland? Ik wil ook nog steeds een keer naar Zeeland, lekker op het strand met de kinderen.


    @hier
    De nachten (durf het haast niet te typen, straks heb ik hem vannacht weer) gaan heel erg goed. Hij slaapt weer door en we vinden het heerlijk na die weken van onrust. Soms in de avond nog heen voor de speen maar dat is prima te doen.
    Oudste stuitert vrolijk door, morgen naar familie, kan ze daar met hun oudste uitrazen.
     
  14. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik vind kamperen niks. Ik ga gewoon in een huisje ofzo ;)
    Wij gaan naar Domburg, naar de roompot.
    Ik heb niet zo'n zin in fysio met mini-me :oops: maar goed..

    Waarom is iedereen in dit topic weer verdwenen eigenlijk? Het was laatst heel druk, en nu? :eek:

    Jullie nog leuke dingen gedaan dit weekend?
     
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Ik vind kamperen ronduit verschrikkelijk :D CenterParcs ben ik nog nooit geweest (net als Landal en Roompot). Ben bang dat ik toch een beetje een luxepaardje ben :oops: (all-in vliegvakanties :D) Maar aangezien we ook gaan verbouwen hier doen we dus CP een keer :thumup: Ben heel benieuwd.

    @Emma86; nee, het is inderdaad geen pakje boter wat je koopt. Al hebben we de afgelopen jaren al heel wat auto's gekocht :oops:
    Fijn dat W weer doorslaapt 's nachts!

    @teuntje83; ja, fysio is niet leuk maar als het helpt.... Ik denk maar zo; kwaad kan het niet. Al sta ik er waarschijnlijk anders in dan jou. :)
    Geen idee waarom iedereen 'wegloopt' hier. Wij zijn best gezellig toch? :thumup:
    Zaterdag zijn we dus op auto jacht geweest zonder kids.
    Zondag is mijn man begonnen met klussen. Aantal kozijnen blijken aardig verrot te zijn dus deze is hij aan het repareren. Verder nog schoonouders op de koffie gehad. En ik ben met de meiden nog het bos ingeweest.
    Vandaag heeft man weer geklust. A had buurmeisje te spelen en ik zat 's middags met een ziek kind. (Niet willen eten, hangerig, koorts). Ik denk weer tandjes.

    Nou, hoop op een rustige nacht hier. Morgen weer werken...
    Fijne nacht! :thumup:
     
  16. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @teuntje83
    Geen idee waar iedereen gebleven is. Denk druk en dat we een beetje vergeten zijn.
    Domburg had ik ook naar gekeken! Alleen ben ik bang dat er met slecht weer net te weinig te doen is, of ik heb niet goed genoeg gelezen.

    @Koekie1
    Haha, hier nog nooit gevlogen en nog nooit all in gehad. Sta er op zich niet negatief tegenover hoor. Wij gaven alleen de voorkeur aan kamperen en vanaf de camping uitstapjes maken. Dat mis ik wel eens nu. Over een paar jaar kunnen de stedentripjes wel weer. Volgend jaar misschien weer kamperen, dan kunnen we niet meer buiten het hoogseizoen weg.
    Hoe is het met de jongste? En hoe staat het met de klussen in en rond het huis?


    @hier
    Ik heb afgelopen dinsdag toch maar de fysio gebeld... mannetje was zo gefrustreerd. Woensdag is ze al langs geweest en handige tips en aanwijzingen gekregen. Hij kan nu (hij had alleen een paar keer helpen en sturen nodig) met steun (hij moet wel iets vast houden) op zijn knieën zitten bij bijvoorbeeld een lage bak (Duplodoos haha). Daar lijkt meneer heel tevreden over te zijn. En hij is zelf nu een paar keer van zit naar lig gegaan. Zelf gaan zitten lukt nog niet. Met name zijn rug moet sterker worden.

    Donderdag naar inloopspreekuur cb geweest.... Mijn ukje is afgevallen! Ik moet dus zien dat hij nog meer gaat eten. Dat wordt weer puzzelen deze week hoe en wat het beste werkt. Lengte ging wel weer goed. Hebben het ook nog over prelogopedie gehad omdat hij niet kauwt (hij sabbelt alles weg) en alle stukken die hem niet aanstaan gaan zo zijn mond weer uit. Maar dat bewaren we voor de eerstvolgende controleafspraak.

    Dit weekend warm weer! Wij hebben 2x een barbecue op de planning, wat gaan jullie doen?

    @Schuurpapier @KleineLai
    Hoe gaat het met jullie?
     
  17. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Sorry meiden, jullie zijn niet saai ofzo hoor :p Heb gewoon geen tijd/energie/zin om mee te schrijven
     
  18. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    @Emma86; de jongste heeft geen koorts meer en eet ook wel weer maar ze is niet helemaal in haar hum. Veel aan het 'piepen', hangerig en moe. Er is in ieder geval weer een kiesje door boven. Ze heeft nu 6 tandjes boven en 2 onder. Ziet er best gek uit ;)
    Inmiddels is A ook nog 1,5 dag ziek geweest met migraine. Maar zij was vandaag weer helemaal opgeknapt.
    De kozijnen buiten zijn we nu aan het schuren (letterlijk want mijn man staat nu nog buiten :thumup:) en 2 moeten we opnieuw maken.
    Volgende week komen ze de spouwmuur al isoleren. Ben heel benieuwd.

    Wat goed dat je de fysio gebeld hebt! :thumup: En wat fijn dat je al wat vooruitgang ziet. Nu aan de slag met de tips en trucs en voor je het weet zet hij zijn eerste stapjes :) Natuurlijk heel fijn voor Een dat hij niet meer zo gefrustreerd hoeft te zijn.

    Ai, hoeveel is hij afgevallen? Balen zeg! Enig idee hoe het komt? Slecht gegeten de laatste tijd? Wat eet hij per dag ongeveer?

    @hier; E heeft van de week besloten dat ze voortaan lopend door het leven gaat :D Het gaat haar nog heel goed af ook :)
    het baby tijdperk is nu dan echt voorbij :(
    Verder is ze dus wat 'pieperig' en hangerig. Ze begint ook meer driftbuien te krijgen. Laat zich regelmatig krijsend op de grond vallen.

    Morgen gaat mijn man weer klussen, ik vermaak de kids dan.
    Zondag hebben we feest van mijn schoonouders. Ze hebben een strandtent afgehuurd dus dat is wel lekker met deze temperaturen!
     
  19. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Gelukkig maar dat we niet saai zijn ;)
    Wel een eerlijk antwoord. :thumup: mocht je weer een keer tijd/energie/zin hebben om te schrijven, voel je welkom :D
     
  20. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Huh? Waarom krijg ik geen melding van dit topic?

    Ik heb teveel gemist om terug te lezen zie ik.. oeps!

    Zijn er al babytjes jarig geweest en dus nu geen babytjes meer? :D

    Hier gaat alles goed. R. is nu ruim 11 maanden, over 2 weken vieren we zijn verjaardag! Whoop!
    Hij kan nu echt lopen, hij deed al wel stapjes met 10 maanden maar hij was te onzeker om door te zetten. Ook was hij heel hard gevallen (echt plat met zijn gezichtje op de stenen) waardoor hij ook zoiets had van: dat doen we niet meer. Maar nu heeft hij dan eindelijk weer zijn overtuiging gevonden!

    Verder kerngezond, ontwikkeld goed, slaapt goed, eet goed, vrolijk kind. Geen klachten hier! :D
    Hij is ondertussen 10 kilo, 75cm lang en heeft 8 tandjes. Kauwen gaat een stuk makkelijke nu, daar is hij erg blij mee haha! Hij zet ook overal zijn tanden in, incl. mijzelf :rolleyes: auw!
    Lastig om hem dat af te leren want hij begrijpt dat nog niet natuurlijk. Ik roep wel hard (soms overdreven) "auw!!" om duidelijk te maken dat het zeer doet. Hij stopt dan wel maar ik heb niet het idee dat hij het begrijpt of opslaat of zo. Hoe doen jullie dat?
     

Deel Deze Pagina