Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Tnx! Ja merk gewoon dat ik er steeds niet aan toe kom en dan moet je zoveel teruglezen en reageren en merk dat ik dat helaas ff niet kan opbrengen
     
    Emma86 en Koekie1 vinden dit leuk.
  2. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Dat herken ik wel hoor.
    Heb ik ook vaak. Nu staan er meerdere berichten en weet ik al niet meer waar ik op moet reageren ;)

    Emma, Domburg is sowieso mooi strand. Op het park is een zwembad. En je kunt er voor kinderen van alles doen. Verder is het dorpje gezellig met winkels. Weet niet wat je precies zoekt..?

    Kleine lai, leuk dat lopen :)
    En bijten is iets minder leuk ;)
    Hier snapt ze "nee" en "uh" (gaat er soms van huilen). Maar het is niet zo dat ze het 'n volgende keer niet gewoon weer doet.
     
  3. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Hoi, mag ik meepraten? Mijn derde en teven mijn tweede zoon is vrijdag geboren.
     
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Door groepje is uit 2017. Denk dat je beter met een groepje uit 2018 kan meekletsen. ;)

    Van harte gefeliciteerd met je zoontje!
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    @KleineLai; E is 6 mei 1 geworden. Ontwikkelt zich als een malle. Fijn natuurlijk maar ik vind het ook wel snel gaan zo. Ze klimt nu op de bank, vensterbank, gaat op stoelen staan... :eek:
    Bijten doet ze hier (nog) niet. Wel knijpt ze, trekt ze aan haren, prikt ze met vingers in ogen. Ik geef ook aan dat het zeer doet en geef een alternatief / afleiden. (Bijv. Niet met je vinger in mijn oog prikken maar dan laat ik haar mijn nagel voelen. Op dat moment is ze dan afgeleid van mijn oog). Maar soms zet ik haar even weg. Als ze plukken haar van haar zus er uitgetrokken heeft, zet ik haar even weg en zeg ik met duidelijke stem "nee". (Meter ervan af ofzo).

    @hier; maar even kort want ben blij dat ik even rust heb ;)
    E zit in de "klittenband" fase. Bij mij zitten / hangen is goed, zodra ik wat ga doen is het mis. Huilen, achterna lopen, krijsend op de grond liggen, been hangen, mama roepen.... Pff, vermoeiende fase dit :oops:
     
  6. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Hahaha! Had ik niet gezien! Dank je
     
  7. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Koekie1
    Hoe gaat het met de werkzaamheden om en rond het huis? Lijkt me best veel, al die werkzaamheden en een temperamentvolle dreumes. Wat goed dat ze loopt, dan is het baby-zijn er wel af ja, haha.
    Ik zit hier nog steeds op nieuwe tanden/kiezen te wachten. Dan denk ik weer wat te zien of voelen en er komt niks.

    Hij was 30 gram afgevallen (ongeveer). Klinkt niet heel schokkend maar op deze leeftijd moeten ze echt aankomen.
    Hij krijgt 's ochtends een bord pap met 4 schepjes melk en 4 eetlepels pap. Vaak ook nog een flesje met 1 of 2 schepjes melk voor het vocht. Probeer nu naar 5 scheppen pap te gaan.
    Ochtend verder niks meer omdat hij dan voor zijn slaapje niks meer wil.
    Lunch 1 boterham (zonder korst) en dan 1 of 2 stukjes korst. Daarna flesje melk met 4 schepjes.
    Avond potje 8 maanden groente en potje 8 maanden fruit.
    Avond fles met 5 schepjes, meestal drinkt hij hem niet helemaal leeg.
    In overleg trouwens doorgegaan met poedermelk omdat daar meer in zit qua voedingswaarde.

    Hoe was jullie feest?


    @KleineLai
    Wauw, ook al zo'n snelle loper! Wat heerlijk dat alles goed gaat.
    Wat betreft dingen af- of aanleren, herhaling, herhaling, herhaling en consequent zijn. Duidelijk nee zeggen en dat het jou pijn doet. Hij zal er vanzelf een keer mee stoppen. Hij slaat het echt wel op en zal het over een tijdje meer begrijpen.



    @teuntje83
    Hoe gaat het met je? Heb je al wat rust kunnen vinden in je hoofd?
    Heb gekeken naar Domburg, het ziet er goed uit. Die ga ik onthouden.
     
  8. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Emma, wat vervelend dat hij is afgevallen.
    Hier 'n ander soort voedingsschema.
    S morgens ontbijt met 1 boterham. En gewone melk uit beker met rietje (met klein beetje ranja, anders wil ze niet :oops:).
    Tussendoor potje fruit of echt fruit. En drinken.
    Lunch 2 boterhammen en week die melk (met ranja).
    Tussendoor koekjes en knijp fruit, en drinken tussen de bedrijven door.
    Avond eten potje 12 maand of "echt" eten. En toetje.
    En dat was het.
    Geen flessen meer. :thumup:
    Ben nu bezig met slapen overdag van 2 naar 1 te brengen. En s morgen begint ze uit te slapen. Moest haar vanmorgen tegen half 8 wakker maken omdat ze naar oma moest.
    Verder nog steeds geen kruipen, staan of stapjes o_O
    Mijn hoofd is wel oké momenteel. Zit bij de psych in behandeling.
     
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    @Emma86; het valt op zich wel mee hoor! Buiten is nu bijna alles geschilderd, man begint morgen met de omheining (fijn zo'n weglopen de dreumes :rolleyes:).
    Spouwmuur word volgende week. Afgelopen week hadden ze zieken.
    Mijn man doet veel zelf, vind het fijn dat we niet allemaal werklui over de vloer hebben.
    Het feest was super! Lekker weer. Kinderen lekker op het strand gespeeld :D

    Hier hebben we het volgende schema:
    O: meestal maar een paar hapjes brood, 100 ml gewone melk (wel uit de fles)
    T: fruit wil ze meestal niet. Dus iets van knijpfruit, soepstengel, krentenbolletje oid.
    L: brood. Variërend van niets tot 2 boterhammen.
    T: iets van een baby koekje, soepstengel oid
    A: met de pot mee. Vind ze erg lekker. Ze eet meestal nog meer als haar grote zus. Als we iets eten wat ze nog niet mag of te pittig is krijgt ze een potje of trek ik wat uit de diepvries voor haar.
    T: stukje fruit
    Rond 19.30 uur fles 180/6
    Als ze niet kan slapen krijgt ze nog wat gewone (warme) melk
    Het varieert hoeveel ze eet. Ze heeft ook dagen dat ze bijna niets eet.
    Laatste keer bij het CB was ze ook bijna niks aangekomen. Ben benieuwd hoe dat de komende keer is.
    Is met de pot mee eten geen optie bij jullie? (Lees tenminste dat ze een 8 maanden potje krijgt.) Heb altijd het idee dat er in 'echt' eten meer voedingsstoffen zitten.

    @teuntje83: fijn dat je hulp gezocht hebt! Hopelijk zit je gauw weer beter in je vel!
     
  10. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Met de pot mee eten wil hij meestal niet. Ik probeer hem wel vaker wat aan te bieden. Gisteren heeft hij met rijst zitten spelen en wat geproefd. Probleem blijft dat hij amper kauwt en meer sabbelt. Stukken die hem niet aanstaan laat hij zo uit zijn mond vallen.
    Vanochtend meer pap gegeven en na het broodje vanmiddag ook nog wat pap. Zodat hij die koolhydraten in elk geval krijgt.

    Succes nog even met de werkzaamheden!


    Wij gaan maandag een week op vakantie en heb nog was liggen, wil het huis aan de kant maken en uiteraard een lading in te pakken. Plus nog een verjaardag tussen de bedrijven door. We hebben geen internet in onze tent dus ik ben een week uit de lucht.
    Fijn weekend allemaal!
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    @Emma86; en als je het gewone eten pureert? Heeft hij geen stukjes maar krijgt hij wel als binnen. Misschien kun je dan kijken om het langzaamaan wat minder glad te pureren? Of is er een reden voor dat hij geen stukjes eet?

    Fijne vakantie alvast! Waar gaan jullie naar toe?

    Ik moet morgen werken (feestweekend op het terrein voor de cliënten) en zondag kermis in het dorp.

    E was vanmiddag in de keuken. Ik zat met A op de bank. Zag ik E uit de keuken komen met 3/4 komkommer! ('s middags gekocht en toen was hij nog heel:eek:).
    E heeft dus zelf een krukje gepakt en bij het aanrecht gezet. Erop geklommen en toen de komkommer gepakt en opgesnoept! :eek:

    Het gaat nog eens wat worden met dat kind :D
     
  12. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Emma, veel plezier op vakantie!
    Week geen internet, zou niks voor mij zijn :roflmao:

    Koekie, lekker nemend kindje heb je :D
    Dat beloofd wat voor de toekomst :p haha nee, zegt helemaal niks natuurlijk.
     
  13. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij gaan naar Landal Rabbit Hill. Tot volgende week dames!
     
  14. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    @teuntje83, nou, ik hou mijn hart vast hoor voor de toekomst met E! Ze 'communiceert' nu dmv krijsen. Vooral naar mij toe. Bijv. Als ze wil dat ik haar optil en dat even niet kan. (Stuk of 100x per dag dus).
    Verder ook naar haar zus toe. E doet net of ze een speeltje aan A wil geven, trekt dan op het laatste moment terug en krijst dan keihard :eek:
    Ik wacht tot de oorlog uitbreekt tussen die 2 :D

    Oh, en geen wifi is hier ook geen optie. Hoe bedoel je verslaafd? :oops:
     
  15. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hoi @Koekie1 en @teuntje83! We zijn sinds zondagavond weer thuis. Een fijne week gehad met geweldig mooi weer.
    Enige jammere was dat de bedden en kussens echt slecht waren en ik dus heel wat uurtjes slaap heb gemist, anders was het helemaal super geweest.
     
  16. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Goed zo Emma :)
    Weer was inderdaad top!
     
  17. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    @teuntje83
    Hoe gaat het met je? Lukt het om alles weer op een rijtje te krijgen?

    @Koekie1
    Hoe gaat het met je pittige dreumes?
     
  18. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ja gaat wel oké. Vorige week weekje vrij gehad, en lekker weer gehad, net als jou :)
    Heb het is grote lijnen op de rit, maar dat wil niet zeggen dat er niks meer "in de weg zit" ;)

    Heb momenteel een drukke pittige eigenwijze baby/dreumes in huis.
    Ze heeft duidelijk een mening, laat dit merken door te huilen, gillen, gooien, "slaan" :eek:
    Zo gauw ik in haar blikveld zit is het armen hoog en "mamamama" mompelen.
    Hopelijk gaat het dit nog weg trekken en is het slechts een fáááse :thumup:
     
  19. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    @Emma86; fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad. Het weer zat zeker mee!

    Hier is het druk. E is erg ondernemend. Klimt op de bank, op stoelen staan, zus aan haren trekken, knijpen, gillen. Schreeuwt ook veel om aandacht. Best vermoeiend soms.
    Overdag kan ik geen eens rustig naar de wc want óf E staat bij het hekje te huilen / schreeuwen of E en A hebben 'ruzie'. Dat eindigt er vaak in dat A huilt omdat E haar pijn doet. :rolleyes:

    Verder begint E met rennen. Ziet er erg grappig uit want haar lijfje wil sneller dan haar benen. :D

    Ik heb deze week veel last van mijn buik / darmen. Ben 's avonds blij als ik in bed lig :)
     
  20. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    @teuntje83; fijn dat het bij jou weer wat beter gaat. Het begin is er in ieder geval! Hopelijk gaat het gauw weer helemaal goed met je een kun je weer lekker van alles met volle teugen genieten! :thumup::D
     

Deel Deze Pagina