Meisje (16) dood door nieuwe pil - Yaz

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door steenbokje, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

    Trees Niet meer actief

    Wat vreselijk zeg! Ik kon ook niet tegen de hormonen van de pil, maar is het niet afschuwelijk dat zo fabrikant zo pil blijft produceren?!!

    Dat is niet helemaal waar. Het koperspiraal beinvloedt in eerste instantie het milieu van de baarmoeder waardoor zaadjes langzaam zwemmen/ sterven en de kans op een bevruchting nihil is. Mocht er toch een zaadje passeren dan zal een bevrucht eitje niet innestelen. Ik vind persoonlijk een mini-abortus in zo geval wel een erg zwaar woord, aangezien gemiddeld 50-80% van alle bevruchtingen zonder het gebruik van anticonceptie niet innesteld en dat is exact hetzelfde. Dat noemen we ook geen miskraam of abortus. Als vrouw merk je daar namelijk helemaal niks van en is zowel fysiek als emotioneel op geen enkele manier vergelijkbaar met het krijgen van een miskraam.
     
  2. mounia

    mounia Fanatiek lid

    15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland

    Dank voor de goede uitleg, dan heb ik het verkeerd gelezen.
    In dat geval zou ik dan voor zo'n spiraal gaan.
     
  3. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik denk niet dat je het verkeerd gelezen hebt, want er staat heel veel onzin op internet over het koperspiraal. Ik heb zelf altijd koperspiralen gehad en heb toentertijd heel veel info opgezocht en gevonden. Ook heel veel onzininfo gevonden ;). Het grootste nadeel van een koperspiraal is dat niet iedereen er tegen kan. Menstruaties kunnen veel zwaarder en pijnlijker worden en als deze al geen pretje zijn is het geen aanrader.
     
  4. mommy1979

    mommy1979 Bekend lid

    3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Verschrikkelijk, wat erg voor haar ouders en met name haar moeder die haar eigen kind in haar armen heeft zien sterven ...geen woorden voor
     
  5. burningkarma

    burningkarma Fanatiek lid

    8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik dus ook niet. Ik ga het wel ff vragen voor de zekerheid.
     
  6. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Vroegah.... werd standaard iedere pilgebruikster gecontroleerd op hypertensie, en na 3 maanden nog eens. Dat is nog niet zo lang geleden afgeschaft in Nederland, misschien toch weer eens herinvoeren.
     
  7. Nikske89

    Nikske89 VIP lid

    3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wat erg!

    Ik ben in febr. dit jaar gestopt met de pil, ik heb jaren de Yasmin gebruikt! Bah nooit meer dus..!!!!!
     
  8. Priscilla R

    Priscilla R Fanatiek lid

    9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    krijg ook enorme moodswings hoofdpijn echt allerlei bijwerkingen. merkte het pas weer toen ik de pil ging slikken na de bevalling van me dochter. (ben door de pil heen zwanger geraakt deze keer) maar het liefst slik ik ze ook helemaal nooit meer. En condooms vinkd ik kwa gevoel wat minder maar verder ideaal eigenlijk zit ik tenminste niet met die rommel ;)
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    die pil heb ik en vind het een geweldige pil. eerder had ik de diana-35 en Microgynon 30. ik slik al sinds me 14e de pil vanwegen ernstige menstruatie klachten en eigenlijk is dat altijd diana geweest. na de zwangerschap ben ik toen een tijdje microgynon gaan gebruiken en toch weer terug naar de minerva (eigen merk diana) van de diane werd ik erg depresief en zat niet lekker in me vel. mijn werd de yaz 24-4 aangeraden. slik hem nu 4 maanden en enkel heb ik nu meer migrane aanvallen. voor de rest voel ik me stukken lekker maar weet niet of dit echt wat met de pil te maken heeft. sinds 2 maanden slik ik ook medicijnen voor me schildklier die veel te veel hormonen produceerde en waar ik dus de klachten van had en waarschijnlijk niet van de pil toen. het fijne aan deze pil vind ik de zeer korte stopweek (4 niet werkende pillen) en ik wordt dus niet of zeer licht ongesteld en heb hierbij helemaal geen klachten. zonder pil loop ik letterlijk leeg en verga 3 dagen van de pijn te vergelijken met hevige weeen en rugpijn

    mijn is trouwens gezegt dat je er niet bij mag roken omdat je dan 50 meer kans hebt op trombose en gelukkig rookte ik niet meer maar is toch wel iets om te overwegen.

    en een spiraaltje ja daar is ook niet iedereen voorstander van. ik vind het een soort abbortus omdat er wel een eitje bevrucht kan worden maar niet innestelen, emotioneel is het zeker niet het zelfde maar het voelt gewoon niet goed . ook is dit zeker bij jonge meisjes geen optie omdat het inbrengen erg pijnlijk kan zijn. comdooms is het beste maar goed de jeugd vind het ondingen en dus dan is de pil de juiste oplossing. wel zou ik vooral bij jonge meiden gaan voor de variant met de minste hormonen
     
  10. burningkarma

    burningkarma Fanatiek lid

    8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Daar ben ik anders nooit op getest. Ik gebruik de pil al sinds mijn 13e.

    @ Lovewinnie: Je mag met geen enkele pil roken. Althans, het word afgeraden.

    Het is wel ontzettend triest dat zo'n jonge meid door deels nalatigheid van de dokter en een dodgy pil moet overlijden. :(
     
  11. Female

    Female Niet meer actief

    Mss een ouderwets koperspiraal
    Ik heb dat nu ook en het bevalt me echt fantastisch, en geen hormonen, en je kunt m niet vergeten :)
     
  12. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het is wel zo dat sommige gynaecologen geen koperspiralen plaatsen vanwege die reden die Mounia gaf. Ik heb stage gelopen bij de poli gynaecologie in een Christelijk ziekenhuis en daar waren er echt een aantal die ze niet plaatsten ivm hun geloofsovertuiging.
     
  13. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik kom zelf uit een zwaar gelovige omgeving en ik herken dit inderdaad. Overigens zijn er ook gynaecologen die om dezelfde redenen geen vruchtbaarheidsbehandelingen toepassen en ik ken zelfs een huisarts die zelfs de anticonceptiepil als moord beschouwd. Iedereen mag hier zijn eigen keuzes inmaken, maar dit is zeker niet de standaard overtuiging van de meeste Christenen.
     
  14. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    #34 Nikita23, 1 jan 2010
    Laatst bewerkt: 1 jan 2010
    Ik ben helemaal niet strenggelovig en heb dezelfde overtuiging. Ik vind het idee van het afbreken van zwangerschap ook geen prettig idee, ook al is het nog niet (helemaal) ingenesteld. Sterker nog, ik heb nu een mirenaspiraal en heb vorige maand net als bij beide zwangerschappen een paar dagen na de eisprong een misselijk gevoel gehad inclusief vage buikklachten die ik ook had bij beide zwangerschappen. Toen was ik bij deze klachten zwanger. Nu kreeg ik ook pas drie weken na de eisprong een hele heftige menstruatie (terwijl het de twee maanden ervoor heel licht, bijna spotting te noemen, was). Ik dacht dat het onmogelijk was bij de Mirena en alleen bij de koperspiraal voorkwam maar heb toen toch eens de officiele bijsluiter opgezocht op internet en daar las ik dat een bevruchting wel degelijk tot de mogelijkheden behoort. Mijn (nuchtere hollandse, ook niet strenggelovige man) vond het ook geen prettig idee en we hebben besloten hem eruit te laten halen. We gaan de Nuvaring (voorkomt een eisprong) proberen (ik kan ook niet tegen de pil) en het aankomende jaar heel hard bedenken of we al dan niet eerder voor een sterilisatie gaan (in principe is onze kinderwens volbracht).

    Wat sneu zeg, het zou je dochter zijn. Arme ouders... Ik hoop dat er meer onderzoek naar de pil in het algemeen komt.
     
  15. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Heb ik toch even een vraagje voor iedereen..

    Ik zit erover te denken om na de bevalling aan de prikpil te gaan.. geen menstruatie, geen vergeten iig, een keer in de 3 maanden kan ik zelfs onthouden! :D

    Ook doe ik dit omdat de kans groot is dat wij t bij 1 kindje houden, aangezien je toch nog wel eens hoort dat t de vruchtbaarheid kan beinvloeden..

    Maar dit zijn ook gewoon hormonen.. zijn die te vergelijken met de gewone pillen? of erger of minder erg? want daar is weinig duidelijkheid over te vinden..

    en een condoom heb ik ECHT een hekel aan en op de een of andere manier voegt een spiraaltje me ook niet en denk ik dat ik grote kans heb daar last van te krijgen..

    Dus wat is dan de beste optie?!!!!
     
  16. mounia

    mounia Fanatiek lid

    15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland

    Oke vandaar;)

    Ik heb al een vrij pijnlijke menstruatie (eigenlijk alleen de 1ste dag maar wel heel heftig) dus ik denk dat dat dan niet geschikt voor mij is.
    Ach ja ik heb eigenlijk ook helemaal geen anticonceptie nodig ;)
     
  17. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Mounia...nee voor jou zouden ze er juist 1 moeten uitvinden waardoor het allemaal WEL gebeurt! (was het er maar heh?!)

    Ik heb een koperspiraal gehad maar die is er helaas uitgehaald wegens verkeerde plaatsing door de HA.
    Nu heb ik een ander soort koperspiraal klaarliggen.

    Ik kan NIET tegen hormonen.
    Maar vind het ook echt geen mini-abortus....heel erg veel menstruaties zijn eerst gewoon bevruchte eitjes geweest (meer dan dat je zelf zoudenken hoor!!!)
    Maar goed...hoe iedereen daar tegen overstaat moeten ze zelf weten!
    Ik weet iig dat dit voor mij een gezondere manier is...met de pil voelde ik me echt vaak erg beroerd!
    Geen zooi meer voor mij!

    Het is toch trouwens zo dat bij alle pillen een risico is wb trobose e.d. Wat iemand al zei...dat je ook niet mag roken e.d.
    Dat is toch niets nieuws bij deze pil waar het nu over gaat?

    @Nikita...ik dacht dat door de hormonen van de mirena je eisprong ook werd uitgesteld...en dat er vrijwel geen vrouwen zijn die menstrueren...en als ze dat al doen dat dat net als met een pil een "neppe" is?
     
  18. mounia

    mounia Fanatiek lid

    15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Ja kon dat maar! Haha
     
  19. 4days

    4days Niet meer actief

    Ik ben sowieso al geen fan van de pil... Ik ga ook echt geen pil meer nemen. Al die hormonen enzo, het KAN gewoon niet goed zijn... Bovendien is mijn zin in sex ver te zoeken als ik aan de pil ben...

    En spiraaltjes, tsja ik zou het ook wel een vervelend idee vinden als ik bijna iedere maand een bevruchtte eicel had, maar het kon niet innestelen. Maar een Mirena spiraaltje zou ik wel weer nemen, dan heb je toch maar weinig eisprongen. Zo erg vind ik het nou ook weer niet, ik zie een bevrucht eitje toch echt niet als baby, en ook niet als vmk ofzo.
     
  20. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Jeetje, zo zie je maar dat de pil toch rotzooi is..
    Ik heb in t begin ook Yasmin geslikt maar had er een raar gevoel bij omdat die pas net nieuw was toen.
    Ben toen overgestapt naar Microgynon 30 en ging goed, tot ze me een andere variant daarvan gaven. Dus niet de naam, maar de stofnaam en op de een of andere manier reageerde mijn lichaam er dus anders op dan de microgynon.
    Kreeg ook hartkloppingen, benauwdheid, drukkend gevoel op de borst etc.
    Nu heb ik de Mirena spiraal en daar zit wel iets van hormoon in, maar anders dan de pil en 60 x minder en voel me er véél lekkerder bij.
     

Deel Deze Pagina