Meisje (17) verzint ontvoering en verkrachting

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingef

    ingef VIP lid

    30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik vind ook dat je voorzichtig moet zijn met het trekken van conclusies... wie weet is dit meisje wel vreselijk ongelukkig door dat ze thuis mishandeld wordt o.id.. ik heb eigenlijk vooral medelijden met zo'n meiske... je bedenkt dit niet voor de lol lijkt me?
     
  2. ingef

    ingef VIP lid

    30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    precies... waarom zoiets verzinnen? ik kan me het inderdaad ook niet voorstellen, maar waarschijnlijk ben je heel ongelukkig, of verstandelijk beperkt etc etc... het is inderdaad goed dat ze professionele hulp krijgt.
     
  3. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    wát de oorzaak ook is waarom ze dit gedaan heeft ik vind het niet kunnen!! er is veel geld door verspild, misschien wel verkeerde mensen al opgepakt voor ondervraging, ouders die doodongelukkig waren omdat hun meisje verkracht zou zijn, mensen in de buurt bang voor n rondlopende verkrachter! god weet hoeveel politieagenten op die zaak gezet waardoor er misschien een andere misdaad wel is gepleegd! er gaat meer onder gepaard dan alleen maar wat tijdverspilling. ik vind dat ze een voorbeeld moet zijn voor de rest van de jeugd en daardoor flink gestraft moet worden voor haar daden. misschien laat de rest het wel uit zn hoofd dan om zoiets te verzinnen
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ach... over een maand weet niemand dit meer en kan deze meid weer verder haar leven oppakken.
    Ik weet van dichtbij dat de politie/justitie soms niets doet... verkrachting -- dader is bekend -- dader heeft bekend -- zaak werd geseponeerd. Dáár zakt mij dan de broek van af.
     
  5. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    ja mij ook :(
     
  6. Bebek Istiyorum

    Bebek Istiyorum VIP lid

    24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik ben het hier helemaal mee eens! Het is vreselijk zielig dat een meisje zo in de problemen zit dat ze dit als enige uitweg ziet en ik ben blij dat het meisje psychische hulp krijgt, maar ik vind wel dat ze moet boeten voor wat ze heeft gedaan! Als je 17 bent weet je ook dat je hulp kan zoeken, bijvoorbeeld bij de kindertelefoon oid. Nu zijn er kostbare uren verspild, terwijl een ander die hulp misschien wel écht nodig had! Wat mij betreft mag ze die kosten gewoon betalen hoor!
     
  7. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38

    Helemaal mee eens met jou en female !!
     
  8. BeingMommy

    BeingMommy Fanatiek lid

    19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Wat zijn we allemaal weer goed op de hoogte van de situatie.
     
  9. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    vind ik ook niet nodig om er goed van op de hoogte te zijn want ik ben van mening dat voor alles wat er gebeurd kan zijn waarom ze zoiets verzint wel een andere oplossing is dan er zoveel mensen, tijd en geld in te betrekken! ze is geen 10 meer! ze is onderhand een volwassen meid met ook een opleiding gezien dit verplicht is dus ze zal echt wel op de hoogte zijn van de do's en dont's en er staat nergens bij dat ze verstandelijk gehandicapt is wat ze dus wel vermelden in zo'n bericht mocht dat het geval zijn.
     
  10. BeingMommy

    BeingMommy Fanatiek lid

    19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Staat toch duidelijk in het bericht

    "Omwille van de privacy van het meisje en haar familie wil de politie niet zeggen waarom het kind de valse aangifte deed. Voor het meisje wordt een professioneel hulptraject gestart."

    Dat hulptraject word ook niet zomaar gestart. Kan helemaal niets met dit meisje aan de hand zijn, en idd het geval zijn dat zij aandacht wilde en dit op een geheel verkeerde en walgelijke manier gekregen heeft. Kan ook zijn dat er heel wat anders met dit meisje aan de hand is.

    Aangezien wij hier niet van op de hoogte zijn, wegens privacy van meisje en haar familie. Vind ik dat wij niet het recht hebben om te oordelen, vandaar mijn eerste reactie.
     
  11. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja met andere woorden ze heeft gelogen en omdat familie niet bestookt wil worden met bedreigingen, persterijen e.d. zeggen wij niets maarrr om zoiets te liegen moet er iets heel goed mis zijn in die bovenkamer dus ja we sturen haar naar het pieterbaan centrum
     
  12. BeingMommy

    BeingMommy Fanatiek lid

    19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hoe weet je dat zo zeker?
     
  13. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja zo staat het er toch! alleen met andere woorden maar 9 van de 10 keer wordt dat er mee bedoeld
     
  14. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Fijn om alles zo zeker te weten!
     
  15. lente67

    lente67 Niet meer actief

    Het hele gebeuren is mij vanaf het begin bekend en idd. iedereen in haar omgeving was met haar begaan. School, club, vrienden etc. en nu wordt ze door iedereen vergruisd wat al een hele straf op zich is. Ik praat het niet goed maar als 17 jarige kan het leven heel dramatisch en uitzichtloos lijken dat je (zonder verder na te denken over de consequenties) in een impuls handelt en dan helaas niet meer weet wat te doen om het terug te draaien. Ik hoop dat het meisje haar rust weer vindt en dat haar naaste omgeving haar kan vergeven en haar in haar armen sluit.
    Ook al had ze dit nooit mogen doen ik hoop dat ze er niet alleen voor staat.
     
  16. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    het is alleen wel zo dat als het een keer echt gebeurt, laten we hopen van niet, dan neemt niemand haar meer serieus, dan denkt iedereen, jaaah die kennen we al, daar trappen we niet meer in.
     
  17. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    Vind dat ze echt de kosten op haar moeten verhalen. Het kan dan wel zo zijn dat er vanalles aan vooraf gegaan is en ze misschien grote problemen heeft. Maar dit was totaal onnodig.
    Er zijn altijd andere manieren om dingen op te lossen.
    En als 17 jarige moet je toch goed weten dat dit niet kan. Ze zal misschien niet precies weten hoeveel zoiets kost en hoeveel mensen er op zo'n zaak zitten. Maar de ernst van de situatie kan ze vast wel inschatten.
     
  18. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    17 geen 4
    dus kan zelf ook wel raden dat er een onderzoek word gestart.. alles verhalen op haar
    wat er ook achter zit
    dit mag niemand niet verzinnen
    het gebeurt al te vaak maar dan dat het verhaal wel waar is..
     
  19. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Inderdaad, dat gevaar loopt ze nu. Ze word niet meer serieus genomen.
     

Deel Deze Pagina