vinden jullie het spannend wat omgeving van de naam vindt?

Discussie in 'Babynamen' gestart door tulip, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

    tulip Niet meer actief

    Zijn jullie ook nerveus/benieuwd naar wat de omgeving van de gekozen naam vindt?? Ik wel, had het bij onze oudste al, maar ik denk dat deze naam net een tikkeltje onbekender is. Van de oudste roept nog iedereen dat ze het een superleuke naam vinden gelukkig.

    Kijk wat de buurvrouw vindt interesseert mij geen moer, maar las laatst een topic over iemand die de naam aan haar moeder had verteld en die moeder was echt mega negatief. Als mijn moeder en zusje de naam afschuwelijk vinden zou ik dat wel erg vinden. We vertellen het pas na de bevalling en mijn keuze zou er nooit vanaf hangen, maar ik zou het toch niet leuk vinden.
     
  2. Suzee

    Suzee Lid

    14 okt 2012
    67
    0
    0
    Accountant
    Vindt het ook ontzettend spannend, zeker in mijn naaste omgeving. Ik denk dat ik meer benieuwd als nerveus ben maar ik zou het natuurlijk echt niet fijn vinden als mijn ouders het afschuwelijk zouden vinden.

    Snap je gevoel, maar gelukkig vind jij het mooi en daar draait het om.
     
  3. Pipxx

    Pipxx Lid

    7 okt 2012
    62
    0
    0
    NULL
    Ik vond het ook spannend! Maar uiteindelijk gaat het er om of ji het mooi vind! :)
     
  4. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Uhm...nee, dat interesseert me echt niks. Ik heb na de bevalling van de kinderen ook nooit gevraagd aan anderen wat ze van de naam vonden.

    Ik ben wel erg benieuwd voor welke naam jullie nu uiteindelijk gekozen hebben.
     
  5. Onje

    Onje Niet meer actief

    Vond het zeker spannend! Pfff rete spannend vooral aangezien je de naam weinig tot nooit hoort! Dus je hebt ook niet een klein beetje een idee van wat mensen over de naam denken.

    Maar de reacties waren laaiend!
    Wennen maar geweldig !
    Origineel klein krachtig maar toch ook stoer!!!

    En god wat ben ik trots, de naam "past"écht bij hem.
    Wij hebben een echte L.emmy!
    ;)
     
  6. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Volgens mij vond ik het helemaal niet spannend. Ow toch wel, bij mijn jongste zoon hebben we net zo' naam gekozen als de zoon van vrienden van naaste familie en was bang dat ze dat niet leuk vonden.
     
  7. Blub69

    Blub69 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Bij de eerste vond ik het echt spannend! Zeker omdat onze omgeving juist twee hele uiterste verwachtte, of lekker oer-Hollands of juist heel apart. Nu bij de tweede vind ik het zelf spannender of we de jongens- of meisjesnaam mogen gaan gebruiken....
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    Haha,je ben natuurlijk benieuwd of we "jullie" naam hebben?? Nog ffies geduld:D
     
  9. zwendel

    zwendel Niet meer actief

    wij hadden voor een meid de naam fleur in gedachte maar het werd een jongen. Schoonfamilie zei dat ze het een verschrikkelijke naam vonden. Hadden ze toch mooi pech gehad. Hij staat nu weer op het lijstje mocht het een meid worden. We vinden het nog steeds een hele leuke naam
     
  10. nikespits

    nikespits Actief lid

    2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Boeit ons helemaal niets wat de omgeving ervan vindt. Als wij het maar mooi vinden.
    Doorsnee namen heb ik een hekel aan; dus er komen alleen maar namen die mensen eigenlijk niet kennen. Veel mensen vinden dat niks, maar daar kunnen wij niet mee zitten.
     
  11. Sjaantje

    Sjaantje Bekend lid

    25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Tja van te voren ga k het ze niet vragen, het is week leuk om positieve reacties te krijgen, dat hebben we nu nog met d oudste
     
  12. Alf

    Alf Niet meer actief

    Ik snap je wel Tulip. Wij hadden in eerste instantie een heel oud hollandse naam. Vonden we allebei gaaf.. maar ik maakte me nu al druk over het feit dat ik dan telkens moest uitleggen 'hoe ik daaar nou bij kwam' of iets dergelijks.. hebben nu toch voor wat bekenders gekozen..

    Gooi hem anders in een polletje hier (samen met wat fake-namen om ons op dwaalspoor te zetten ;)) Kun je peilen hoe de reacties op jouw naam van 1e keuze zijn...
     
  13. Kweenie

    Kweenie Fanatiek lid

    12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Vind t wel een tikkie spannend.
    Maar ben hier, wat de jongensnaam betreft, al wat gehard.
    De meesten vinden het of een leuke, stoere naam of (in meer of mindere mate) ordinair.

    Meisjesnaam weet verder niemand behalve 1 goede vriendin. Die vindt m leuk. Niet voor zichzelf maar past erg goed bij ons. Vrouwlijke naam.

    Beide namen vind ik spannender als de namen die we bij de 1e hadden.
    Xxx
     
  14. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik vond het vooral bij mijn oudste spannend! maar iedereen was dolenthousiast.
    BIj de jongste krijg ik wisselende reacties. het is geen vreemde naam. wel 1 die je niet veel hoort en een iets andere style. maar het past bij hem. (ik had hem wel met mijn moeder gedeeld:D mijn man vond het eerst niks. dus zei ik tegen mijn moeder wat ik had. en die was op slag verliefd op die naam en dat maakte mij oko enthousiaster:D en uiteindelijk is die het toch geworden..) hahhah
     
  15. MLkids

    MLkids Niet meer actief

    Ik vind het deze keer ook spannend, we hebben al drie meiden en die dragen allemaal echte Engelse namen. Nu verwachten wij een jongetje en iedereen weet ook de namen voor een jongen die we bij de andere kindjes zouden gebruiken.

    Iedereen verwacht nu dus ook dat het wederom een Engelse en wat minder gebruikte naam wordt maar deze keer is het meer een gangbare naam en niet Engels!

    :D
     
  16. Itsmemarrie

    Itsmemarrie Bekend lid

    15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt spannend niet, wel benieuwd, toen ik de naam vertelde waren ze meteen enthousiast, heb het nergens gevraagt maar wel veel leuke reacties gekregen!
     
  17. Hopefultimes

    Hopefultimes Fanatiek lid

    5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maakt ons echt niets uit.
    We zijn er over de meisjesnaam al uit, de jongensnaam twijfelen we nog tussen twee stuks.
    Wij vinden het leuk klinken, past bij de achternaam, initialen zien er niet belachelijk uit, en wie het dan geen mooie naam vind, moet maar blij weten dat "ie" zelf anders heet:D
     
  18. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ha, dat had ik ook wel bij de eerste en nu ook wel weer. De naam die zoon heeft had ik al vanaf mijn 16 e in mij hoofd dus die naam was hij mijn zus en schoonzus bijv al wel bekend, al wisten ze niet bij voorbaat al dat hij zo zou gaan heten!

    Nu heb ik het ook weer. Deze is denk ik ook weer net iets onbekender is ookal is het een hele normale naam. Daarnaast hebben we ook een tweede naam, vernoeming, ben ik ook benieuwd naar omdat ze eigenlijk heel verschillend zijn.,,,
     
  19. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind het heel fijn dat we veel ongevraagde positieve reacties krijgen op de naam van onze zoon. Ik hoop hetzelfde op de naam van onze dochter maar echt wakker lig ik er niet van. Hoogstens dat mijn ouders vrienden zijn met mensen die een dochter hebben van 4 jaar oud met dezelfde naam. Dat zullen ze misschien wel vreemd vinden. Verder is de naam niet extreem, gewoon je smaak of niet en tja dat blijft altijd lastig.

    Maarre.. ik wil je wel helpen hoor, mocht je feedback willen? ;)
     
  20. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Ja, ik ben ook superbenieuwd wat de omgeving van de namen vindt. Vooral de meisjesnaam die we in gedachten hebben. (we weten niet wat het is) Het maakt met niet uit hoor, als ze het lelijk vinden. Ik voel gewoon dat als het een meid is, dat het dan bij haar past. En manlief is na een tijd wennen helemaal aan gewend en hoopt heel erg op een meisje, ook door de naam:).
    Omdat we gaan vernoemen denkt iedereen met ons mee. En er zijn al meerdere die de jongensnaam 'mee'gedacht hebben. Dus dat vind ik niet zo spannend.
     

Deel Deze Pagina