Meisjesnaam, Noémi of Neomi

Discussie in 'Babynamen' gestart door montrast, 24 apr 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. montrast

    montrast Actief lid

    19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    bij mijn vorige zwangerschap opende ik hier een topic over een meisjesnaam. Ik heb destijds veel gehad aan jullie meningen en tips! Op dit moment weer zwanger van een meisje en het is zo lastig, zeker als je al een tijdje met dezelfde namen in je hoofd rondloopt. Dus heel graag ontvang ik weer reacties, misschien kom ik dan wat 'los' van mijn (onze) eigen ideeën :)

    Mijn voorkeur gaat heel erg uit naar Noémi (No-eee-mie), maar twijfel of Neomi dan niet leuker is (loopt wat soepeler voor mijn gevoel). Wat vinden jullie? Vinden jullie Noémi een leuke naam of juist niet en waarom? Welke van de twee vinden jullie leuker? Naomi vinden we niet zo leuk.

    Verder twijfelen we ook over Malou of Marlou. Milou vinden we ook leuk, maar beetje kinderachtig voor mijn gevoel (voor een volwassene).

    Ik hoor graag wat jullie vinden. Alvast bedankt. En alles staat op zich nog open, dus andere namen in deze stijl zijn ook welkom!
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.936
    113
    Vrouw
    Als ik moet kiezen tussen Noémi en Neomi kies ik voor Noémi. Vind ik mooier staan.

    Tussen Malou of Marlou zou ik gaan voor Malou omdat sommige mensen Marlou nogal bekakt uit kunnen spreken en dat vind ik niet zo ;)
     
  3. montrast

    montrast Actief lid

    19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dank je! Ik houd ook niet zo van dat bekakte... zo had ik er nog niet naar gekeken ;)
     
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Noémi :D Maar ik ben bevooroordeeld. Nog steeds heel blij met de keuze voor die naam.

    Tussen Malou en Marlou, ga ik voor Malou. Marlou vind ik niet zo lekker klinken en ik denk dat er snel Marloes van gemaakt wordt. Malou vind ik erg leuk ook.
     
  5. nijna

    nijna Fanatiek lid

    25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Ik zou kiezen voor Noémi. Neomi vind ik wel mooi, maar klinkt als Naomi in het Engels uitgesproken.

    Van Malou en Marlou vind ik Marlou leuker. Door de letter R ertussen klinkt het wat krachtig.
    Malou doet mij ook een beetje aan Balou de beer denken. Minou vind ik ook leuk.
     
  6. montrast

    montrast Actief lid

    19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt! Dus jullie hebben ook voor deze naam gekozen :) Nooit problemen met dat mensen het anders uitspreken?
     
  7. montrast

    montrast Actief lid

    19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dank je! Neomi lijkt inderdaad op Naomi op z'n Engels. Had ik eerst niet in de gaten maar kwam ik laatst ook achter ;) Minou vind ik wat minder.
     
  8. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Noémi vind ik een prachtige naam, klassiek maar toch hoor je hem niet vaak. En er is geen probleem met de uitspraak toch, dat accent maakt alles duidelijk.

    Als je moet kiezen tussen Ma(r)lou en Noémi ligt Noémi kilometers voor, voor mij dan :)
     
  9. montrast

    montrast Actief lid

    19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel!
     
  10. Anoukskie

    Anoukskie Fanatiek lid

    18 okt 2016
    2.402
    844
    113
    Ik ben echt fan van Milou, vind 'm helemaal niet kinderachtig.
    Marlou wel veel mooier dan Malou.

    Verder vind ik Noémi vele malen mooier en lekkerder lopen dan Neomi
     
  11. NafNaf

    NafNaf Fanatiek lid

    5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik vind Noémi ook het leukst! Klassiek en ook heel vrolijk en vrouwelijk.

    Marlou vind ik véél leuker dan Malou. In Malou 'hoor' ik Mamaloe, van Pipo de Clown. Marlou vind ik wat stoerder en wat meer van nu.
     
  12. Belony

    Belony Fanatiek lid

    11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Noémie vind ik ook een prachtige naam.
     
  13. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Nee, met de uitspraak nooit problemen. Sommige mensen maken er wel ë van ipv é of voegen een e toe achter de i, maar na 1x corrigeren is dat ook duidelijk. Tegenwoordig moet je toch elke naam spellen want van de simpelste namen wordt iets ingewikkelds gemaakt. Krijgen veel complimentjes over de naam :)
     
  14. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Noemie zou ik voor gaan, neomi lijkt voor mij op een typo.
    Malou/marlou vind ik geen van beide leuk :)
     
  15. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind Noémi en Neomi niet mooi. Voor een volwassene wat kinderachtig en ze beginnen allebei met een voor mij negatieve klank: 'no' en 'nee'... Noémi klinkt voor mij als No Amy. Vind ik maar gek. Dan vind ik Neomi inderdaad soepeler lopen, maar ik vind beide namen eerlijk gezegd niet zo lekker klinken. Beetje fel/kattig ook, allebei.

    Marlou vind ik daarentegen juist super! Heeft iets krachtigs en stoers, maar ook zeker iets liefs/zoets. Een niet softe en niet harde/felle naam, ik vind 'm prachtig. Malou klinkt voor mij onaf en doet me denken aan Mamalou en Milou is inderdaad wat zoeter.
     
  16. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Vind Noémi een mooie naam!
    Had iemand in de klas van wie je haar naam zo uitsprak.
    Was even wennen, maar vind dit nu mooier dan Naomi.
     
  17. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Noémi! Ik vind neomi een heel ander soort naam, bizar eigenlijk.. Denk dat het komt omdat het lijkt op een Engelse naomi, doet wat volks aan, terwijl ik dat met Noémi juist helemaal niet heb.

    Malou en Marlou vind ik allebei niet heel geweldig, maar Malou veruit de leukste van de 2.
     
  18. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Noémi! Ik vind neomi een heel ander soort naam, bizar eigenlijk.. Denk dat het komt omdat het lijkt op een Engelse naomi, doet wat volks aan, terwijl ik dat met Noémi juist helemaal niet heb.

    Malou en Marlou vind ik allebei niet heel geweldig, maar Malou veruit de leukste van de 2.
     
  19. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Noémi vind ik echt een super leuke naam!
     
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Noémi of Milou

    Neomi vind ik lastig uitspreken en Ma(r)lou gewoon niet mooi.
     

Deel Deze Pagina