Melatonine

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sablovesgeof, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik was vandaag bij de huisarts voor mijn jongste.
    (hij is ziek en heeft flinke griep)
    Maar ik had het met de huisarts ook over zijn slechte slapen(slaapt al een hele poos tussen ons in en overdags krijg ik hem er al helemaal niet in) en of hij er niet wat voor kon krijgen en ik vroeg naar melatonine
    Nou mijn huisarts had dit wel vaker voorgeschreven voor kinderen maar niet zo jong als Justin(1,5)

    Ik kreeg het dus niet voor hem,maar wel fenistil druppels waar ik in het verleden wel goede ervaringen mee had met mijn andere zoon.

    Ik weet niet wat me is overkomen:$:$:$
    Normaal slaapt hij zo rond een uur of 10 's avonds pas en nu om 19.00 uur de druppels gegeven(10 druppels)en een half uur later sliep hij in mijn armen:$,heb hem zo slapend in bed kunnen leggen en is tot nu toe nog niet wakker geworden.

    Voor meer info:
    FENISTIL DRUPPELS 1MGML

    Justin is sowieso ook een mannetje wat erg allergisch aangelegd is voor veel dingen,dus baat het niet schaad het niet
     
  2. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Als ik het goed begrijp is dit middel dus alleen op recept verkrijgbaar en ik heb eens verder gezocht op de naam van de werkzame stof in dit middel 'dimetindeen' en ik lees daarover dat het een anti-allergie middel is. Verder staan er nogal enge dingen over de bijwerkingen van dit middel, zoals ademstilstand tijdens de slaap bij jonge kinderen en wordt het in verband gebracht met wiegedood bij kinderen onder de 2 jaar. Klinkt nogal griezelig. Maar goed, ik neem aan dat een huisarts het niet zomaar voorschrijft natuurlijk.
     
  3. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Mijn dochter krijgt het ook.. Sinds een anderhalf jaar... Ze kan heeeeel slecht in slaap komen zonder melatomine... Dan wordt het pas half 1 snachts eer ze eens slaapt en dat kan natuurlijk niet... Met de Melatomine slaapt ze binnen het half uur dat ze op bed ligt... Een heeeele verbetering en een veeeeeeeel makkelijker en vrolijker kind... Ze heeft haar slaap gehad die ze moet hebben... ze is uitgerust nu!
    Ik heb geen ervaring met 2-jarigen en melatomine...

    Het is idd een stof die normaal door je lichaam wordt aangemaakt en wanneer je niet in slaap kan komen maakt je lichaam het niet zelf aan...
    Je kan het bij de dokter krijgen.. maar je kan het ook gewoon bij de drogisterij kopen hoor...

    Succes ermee!
     
  4. Askim

    Askim Bekend lid

    8 jul 2007
    634
    0
    0
    Na vanochtend weer heel vroeg wakker te worden en dit topic gelezen te hebben stond ik vanochtend om 09.30 uur voor de deur van de drogist! Zojuist Junior Rust- en slaapsiroop van Sleepzz gekocht en vanavond dus maar eens gaan proberen.

    Onze kleine man slaapt vanaf het begin weinig. Hij is 's ochtends altijd erggg vroeg wakker. Gisteravond 21.00 uur naar bed en om 05.15 weer wakker, grrrrrr. En zo gaat het al 18 maanden lang.

    Ben dus erg benieuwd of dit misschien (al is het maar een beetje) helpt.
     
  5. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb ook gelijk ff gekeken naar de fenistil druppels , maar m'n gevoel zegt dat het een zwaarder (idd ander middel) is als melatonine.
    Melatonine wordt door het eigen lichaam ook aangemaakt is een natuurlijke stof, fenistil is een medicijn tegen allergie (met de bijwerking dat je er duf/slaperig van kan worden) Dat laatste lijkt me logisch aangezien ik zelf ook normaal medicijnen slik ivm allergie ...en daar ook duf /suf van wordt.

    *zucht* wij hebben de oplossing voor onze zoon nog niet gevonden helaas.
    Afgelopen nacht ook weer drama...en m'n man zat om 3.15 vannacht al met hem weer beneden in de kamer aangezien meneertje "uitgeslapen"was.....:$
    Bizar hoor! Wat je ook doet, het baat niet....
    Als je dan weer dik een uur met hem beneden bent geweest lukt het wel weer om hem weer in bed te krijgen en dat ie uiteindelijk weer gaat slapen.
    Nu moet ik er wel eerlijk bij vertellen dat hij erg last heeft van obstipathie (heeft ie medicijnen voor) en reflux/maagzuur heeft (ook medicijnen voor), maar goed je hoopt toch ook dat ie wat beter gaat slapen nu ie bijna 1,5 jaar oud is!
    We gaan proberen hem vanavond wat later in bed te leggen, maar ja of hij dat trekt!!?? meestal stort ie helemaal in rond een uurtje of 6
    We hopen als ie nou iets later naar bed gaat dan is dan ook iets langer zal kunnen slapen.
    Tja, op een gegeven moment weet je het ook niet meer he...

    Mirre
     
  6. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    De fenistil druppels heb ik voor mijn andere zoon gehad destijds.
    Ik weet nog dat hij jonger dan een jaar was en kreeg dat voorgeschreven door een andere huisarts die ik toendertijd had.

    Hij begon met 4 druppeltjes en is later verhoogd naar 10 druppels.
    Justin krijgt nu 10 druppels 1 maal per dag,alleen voor het slapen gaan.

    Afgelopen nacht heeft hij het klokje rond geslapen en toenstraks binnen een half uur na de druppels,kon hij zijn oogjes niet meer open houden.

    Ik heb ervaring met het middel,mijn andere zoon heeft het ruim een jaar gebruikt.

    Wat ik wel eng zou vinden is het middel promethazine Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - promethazine
     
  7. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Vandaag gebeld door de aptotheek en Sleepzz was binnen, gelijk gehaald en vanavond Quinn gegeven, hij vind het nog lekker ook, en vroeg om meer haha
    Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
    Hou jullie op de hoogte
     
  8. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik zou dit niet bij Quinn durven te gebruiken, omdat hij al een paar keer astma aanvallen heeft gehad, dus in combi met deze medicijn geen aanrader
     
  9. Sablovesgeof

    Sablovesgeof Actief lid

    4 jun 2007
    141
    0
    0
    Gisteren dus de eerste nacht, ze was nog steeds snachts 2 uur wakker. Vandaag weer gegeven, ze ligt nu alweer te huilen in der bed. Nou kijk het nog even aan anders weer terug naar HA.

    Groetjes sabrina
     
  10. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier is het ook weer drama
    Morgen geven we maar 3x sleepzz, misschien dat het beter werkt.
    Als dat het niet is, gaan we ook naar de ha, want dan ben ik wel uitgezoch :(
     
  11. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Voor vanacht heeft het dus werkelijk niet geholpen, na ee rot avond was meneer om kwart voor 5 al weer wakker, en druk dat hij is niet normaal
    Hij heeft de eerst dosis Sleepzz al weer gehad
     
  12. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hier ondanks fenistil ook om 04.00 uur wakker
    En daarna niet meer geslapen
     
  13. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Misschien toch eens met de ha overleggen dat je het echte melatonine krijgt...
    Bij mijn dochter werkt dit super... Andere middelen heb ik nooit geprobeerd...

    Misschien mag je kindje er ook iets meer van hebben omdat het toch een natuurlijk iets is...
    ????
     
  14. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Doordat het een natuurlijk middel is, heeft het wel zijn tijd nodig om even in te werken. En met natuurlijke middelen kan het zelfs zo zijn, dat het in eerste instantie juist een verergering geeft in plaats van een verbetering, heb ik wel eens gehoord. Dat hij nu zo druk is, geeft dat dus misschien wel aan en eigenlijk kun je dat dus als een goed teken zien (hoe gek dat ook klinkt), want het doet dus wel iets met hem.

    En kinderen die altijd slecht slapen, zijn eigenlijk oververmoeid en worden daardoor ook steeds drukker.
    Je komt in een vicieuze cirkel terecht, want door hun drukte, geven ze zich weer niet over aan de slaap en komen ze nooit goed in hun diepe slaap terecht.

    Dus probeer het middel een kans te geven. Ik dacht na een aantal dagen namelijk ook dat dit weer de zoveelste mislukking was, want de avonden (die hier altijd superslecht gingen, bleef het drama). Wij hadden Noelle eerst een aantal dagen alleen 's avonds een dosis gegeven en toen veranderde er dus nog helemaal niets. Toen ben ik overgestapt op 3 keer per dag een dosis (omdat ze overdag ook best een druk kind is, dat geen moment stil zit) en nadat ze 2 dagen 3 keer per dag een dosis kreeg, sliep ze ineens tot onze verwondering de hele avond en nacht achter elkaar door.

    Dus ik hoop van harte dat het bij jullie ook zo gaat werken. Maar kan je natuurlijk geen garanties geven. Wat bij het ene kind werkt, werkt bij het andere soms ook weer helemaal niet. Maar laten we nog even van het positieve uitgaan. Ik zou voorlopig in elk geval toch proberen om hem consequent 3 keer per dag een dosis te geven om het een kans te geven.
     
  15. Askim

    Askim Bekend lid

    8 jul 2007
    634
    0
    0
    Gisteravond de Sleepzz Rust en slaapsiroop gegeven en voor het eerst sinds....(kan ik me niet meer herinneren wanneer laatste keer was) werd ie om 07.10 uur wakker. Wat een heerlijkheid! Kon het echt niet geloven.

    Maarrr we zijn voorzichtig positief. Eerst nog maar eens wat langer aankijken.
     
  16. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Weet ook wel dat het even tijd nodig heeft, maar had een beetje hoop, en dan niet om 5 uur wakker te worden

    Wel hebben we hem rond 8uur weer op bed gelegt en heeft ruim 3 1/2 geslapen, dat is dan wel heel uniek voor hem (wij hebben dus ook geslapen heerlijk)
    Dus er is wel hoopr
    Ben benieuwd hoe hij vancht gaat doen, hij krijgt nu 3x sleepzz
     
  17. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou gister heeft Quinn dus 3x Sleepzz gehad.
    Om 7 uur lekker naar bed, aangezien hij vanaf 12 uur wakker was, viel hij bijna om van de slaap.
    Om 9 uur is hij heel even wakker geweest, 5 min regel toegepast, hoefde maar 3x er naar toe, en hij was niet eens erg overstuur.

    Verder heeft hij de hele nacht doorgeslapen, en vanmorgen om 7 uur melde hij zich weer :D

    Deze mama is blij
     
  18. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Geweldig zeg, ik ben ook blij voor je. Hoop van harte dat het zo blijft!

    Wij merkten ook meteen, dat als Noelle wel wakker werd het niet meteen weer zo'n drama was. Ze was vrij gemakkelijk weer gerust te stellen en sliep dan zonder problemen weer verder, in plaats van soms een hele tijd wakker zijn en tijden met haar bezig te zijn om haar weer in slaap te krijgen.

    Momenteel gaat het zonder de Sleepzz (maar met wel de bloesemremedie) nog steeds goed. Ze slaapt echt veel beter nu en het eventuele nachtelijke spoken blijft beperkt tot 1 keer per avond of nacht en duurt nooit heel lang. Afkloppen natuurlijk want het blijft natuurlijk altijd de vraag hoe lang deze goede periode blijft duren. Maar momenteel hebben we nog steeds goede hoop, want zelfs een verkoudheid heeft niet alles hopeloos in de war geschopt.
     
  19. truus1980

    truus1980 VIP lid

    26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Na jullie verhalen te hebben gelzen en veel herkenning gevonden ben ik vanmiddag ook maar naar de drogisterij geweest. Sleepzz hadden ze niet op voorraad. Wel Valdispert kids. Werkt op dezelfde manier als sleepzz.
    Uw kinderen slapen slecht en zijn onrustig? Probeer Valdispert Kids.

    Lars heeft een uur voor bedtijd zijn eerste 10 ml gehad. Nu is het afwachten hoe de nacht zal zijn.
    Jullie horen van mij weer.
     
  20. lob

    lob Fanatiek lid

    27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @frieda, waarom geven jullie nu geen sleepzz meer als ik mag vragen? ik wacht zo ie zo nog even met "iets" te geven omdat ik wil wachten tot dat mijn zoontje 1 jaar oud is maar ik vind dat sleepzz wel erg veelbelovend klinken...
     

Deel Deze Pagina