Melatonine

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sablovesgeof, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi dames, ik lees veel positieve dingen voor volwassenen over melatonine. Ik heb het eens gebruikt maar een of 2 weken bij mij hielp het toen niet (ik sliep 4 uur per nacht...!) later zei een vriend weer dat het niet slim was omdat je lichaam het zelf aan hoort te maken en als je het dan zo in gaat nemen dan zou je lijf het nog mider aanmaken? Maar ik weet niet of dat ook klopt hoor!!!

    vraagje: hoe komen jullie aan die melatonne? via de huisarts of apotheek?

    Groetjes! Sas
     
  2. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Ik heb Lotte net voor het eerst Sleepzz gegeven! In een jaar tijd heeft ze 3 keer doorgeslapen dus als ze vannacht doorslaapt kunnen we wel uitgaan van een positief resultaat ;)

    Ze heeft alleen helemaal niets gegeten dus misschien heeft ze honger dadelijk...

    Ik hou jullie op de hoogte!
     
  3. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

  4. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer is het wel weer goed gegaan!!
    Als hij huilt is het niet drama, en hij is snel weer vertrokken!!

    Ja tot nu toe erg tevreden :D
     
  5. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    De ene persoon maakt uit zichzelf gewoon meer melatonine aan dan de andere. Sommige personen maken gewoon erg weinig melatonine aan en dan kan een aanvulling met een supplement uitkomst bieden. Dat de melatonine bij jou niet goed werkte, kan dus komen doordat je dan te weinig inneemt. Voor iedereen is het uitzoeken hoeveel tabletjes je nodig hebt voordat het gaat werken.

    Daarnaast zijn de tabletjes die vrij verkrijgbaar zijn bij de drogist heel laag gedoseerd, Er zit 0,1 mg melatonine in, terwijl het kindje van degene die dit topic opende zelfs al 1 mg tabletjes voorgeschreven heeft gekregen van de huisarts.

    Op de Sleepzz melatonine die ik in huis heb en die dus gewoon bij de drogist te koop is, staat een telefoonnr. die je kunt bellen voor informatie en zij kunnen je dan ook een bepaalde aanbeveling doen, heb ik ergens anders gelezen. Er staat overigens ook op dat melatonine niet geschikt is voor kinderen beneden de 12 jaar.

    Dus wanneer je het voor je kindje zou willen gebruiken, zou ik altijd eerst naar de huisarts gaan en het op voorschrift halen en er dus niet zelf mee gaan experimenteren. Als je meer wilt weten over melatonine kun je het beste gewoon eens op het woord googlen.
     
  6. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ben heel benieuwd of het bij jouw kindje ook gaat werken Truus.
    Houd je ons op de hoogte?
     
  7. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hoe is het gegaan Beatrice?
    Tot nog toe waren de resultaten bij Ikke1981 en bij mij het beste nadat we 3 keer per dag de slaapsiroop hebben gegeven. En Noelle begon dus pas echt beter te slapen nadat ze 2 dagen 3 keer per dag een dosis had gehad. Dus niet meteen opgeven als het nog niet werkt, want het middel heeft wel even tijd nodig om in te werken.
     
  8. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Dat zal ik doen Frieda;)

    Heeft dit product nog een inwerktijd?
     
  9. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn heeft op het kdv ook netjes zijn Sleepzz gekregen en hij heeft er heerlijk ruim 3 uur geslapen!!
    Normaal slaapt hij er zo 1 tot 1 1/2 uur, ze waren er erg over te spreken en een aantal leidsters gaan het aanbevelen bij ouders en zelfs een leidster gaat ging het vandaag ook nog aanschaffen
     
  10. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Dat klinkt super zeg!
     
  11. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Lotte heeft vannacht van 7 tot 5 en van 6 tot 7 geslapen! Dit gebeurd ongeveer 1 keer per 3 a 4 weken dus echt een super nacht. Het gebeurt bijna nooit 2 keer achter elkaar dus ik ben benieuwd hoe deze nacht gaat. Ze ligt nu lekker te slapen maar dat doet ze 's avonds altijd. Morgen zal ik weer vertellen hoe het vannacht is gegaan! Duim allemaal voor ons ;)
     
  12. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Oke vannacht tel ik maar even niet mee. Het was 1 groot drama! Misschien kwam het door de prik maar slapen wilde ze niet. Vanavond maar weer proberen.
     
  13. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    TS, heeft je kindje al baat bij de Melatonine?
     
  14. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Wij zijn gestopt met de Sleepzz, iemand interesse in een gratis fles? evt tegen verzendkosten.
     
  15. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja ik heb wel intresse!
     
  16. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier is het de afgelopen tijd onwijs goed gegaan!

    De laatste 2 dagen kwam ik er te laat achter dat het flesje bijna leeg was
    Mijn apotheek had niet meer, en ik dacht doe slim, bestel via inet, dan is het er de volgende dag
    Mooi mis, gister heeft hij dus maar 2x gehad, en dat was vanmorgen te merken, om 5 uur wakker.
    Hopelijk krijgen we vandaag binnen! Even duimen dus
     
  17. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Ikke, Ik ga zo even naar de HA met Joey en daarna PB ik je even!
     
  18. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Werkte de Sleepzz slaapsiroop bij Joey helemaal niet Truus?
    Ben even benieuwd.

    Noelle was de laatste dagen ook weer een beetje meer aan het spoken, nadat we de Sleepzz niet meer gebruikten, maar ze heeft gisteren weer verdeeld over de dag 3 keer een dosis gehad en vannacht ging het weer helemaal top. Kan toeval zijn, maar het lijkt er toch op dat Noelle er echt rustiger van wordt en beter zelf door kan slapen. Ik krijg wel de indruk dat ze dan wel echt 3 keer per dag een dosis moet hebben.
     
  19. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Helaas niet Frieda, en het maakte ook niet uit of hij 3 keer kreeg of alleen voor hij ging slapen. Het is elke nacht tussen 3 en 5 dat hij komt... Toevallig heeft hij vannacht geslapen als een roosje en kwam om 6.50 pas!
     
  20. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hoe gaat het nu bij jullie Beatrice?
     

Deel Deze Pagina