Meningokokken W vaccinatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DastyQueen, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Ach mensen krijgen het toch niet vergoed door de zorgverzekeraar. Ons reis vaccinatie centrum werkt samen met oa zilveren kruis, van daar uit moeten wij nu ook apart gaan factureren omdat het niet onder reis vaccinaties valt.

    Maar als wij een recept maken gaat dat altijd via het dossier, even als de consult kosten, dus de kwitanties komen er per patiënt los uit? Hoe doen jullie dat dan? Wel mag het gehele gezin in 1 x pinnen. Wij werken overigens met medicom.
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.937
    15.246
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij werken ook met Medicom maar de reisprikken doen we wel per patiënt declareren. Wij hoeven voor de reisprikken geen recept te maken want hebben een voorraad.
     
  3. Jekaterina

    Jekaterina Niet meer actief

    #223 Jekaterina, 17 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2018
    Ik heb een vraag aan degenen die hun kind die niet binnen de doelgroep valt, via de GGD heeft laten vaccineren. Of is er toevallig iemand die bij de GGD werkt die mij antwoord kan geven?

    Ik heb de GGD hiervoor gebeld maar de afdeling die ik sprak kon mij op mijn meeste vragen antwoord geven, maar niet op deze:

    Het vaccin dat zij geven, is deze hetzelfde als die het CB geeft bij 14 maanden? Of is deze anders omdat dit een reizigers vaccin betreft.
    Is dit vaccin ook gewoon prima/veilig voor mijn 2.5 jarige?
     
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Overal wordt de Nimenrix gegeven, dit is inderdaad het zelfde vaccin als dat aan reizigers naar bepaalde landen wordt gegeven.

    In Nederland is het vaccin officieel geregistreerd vanaf 12 maanden, maar in de gebruiksaanwijzing staat vermeld dat het al vanaf 6 weken gegeven kan worden.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  5. Jekaterina

    Jekaterina Niet meer actief

    Oké heel fijn dankjewel! Was daar toch wel benieuwd naar

    En nog een laatste vraag.. zoontje heeft al wel MenC gehad volgend jaar en krijgt nu ACWY, dus C dubbelop. Kan dit geen kwaad?
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Okay... zag net op de post.nl app dat ik vandaag post krijg van de RIVM voor mijn zoon (wordt in dec14).
    Ik verwacht dat de oproepkaart is voor de vaccinatie.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    1 oktober moet hij de prik laten zetten.
     
    Jekaterina vindt dit leuk.
  8. Jekaterina

    Jekaterina Niet meer actief

    Fijn dat duurt niet lang meer

    Wij mogen gelukkig volgende week dinsdag bij de ggd
     
  9. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb ze zojuist bij de apotheek opgehaald (had ze vorige week besteld) en worden volgende week gezet bij mijn 3 kinderen.
     
    Jekaterina vindt dit leuk.
  10. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
  11. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Wij hebben ze ook binnen, waarschijnlijk donderdag naar het werk van man en dan geeft een collega daar de vaccinaties.
     
  12. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Onze jongste krijgt hem vandaag met 14 maanden. Ik twijfel over onze vierjarige. Ergens denk ik een klein vermijdbaar risico dus ik doe het. Mijn man vindt het onzin en zegt: erg kleine kans.

    Overigens verwees de HA mij naar het GGD en de GGD gaf aan dat ze voorlopig geen levering krijgen. Dus. Ik moet er überhaupt eerst aan te zien komen haha.
     
  13. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bij ons is het via ggd beperkt beschikbaar maar ik zit nog steeds te dubben wat ik zal doen.....waar doe je goed aan? Lastig, lastig
     
  14. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Goede vraag. Mijn kinderen hebben beide C ook gehad, ik ging er eigenlijk vanuit dat ze nu alleen W krijgen maar het is dus het "complete pakket".
     
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Uit nieuwsgierigheid, is er een reden dat een collega dat doet en niet je man bijv. thuis na het eten? Behandelen artsen geen eigen gezin?
     
  16. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Mijn man kan zijn eigen kinderen niet prikken oid, dat vind hij gewoon niet fijn. Dit staat te dichtbij. Er zullen vast wel artsen zijn die het doen hoor, maar hij kan het gewoon niet.

    Tijdje terug had jongste haar elleboog uit de kom, het lukte hem niet om deze terug te zetten puur omdat het zijn eigen kind was. De pijn die ze had raakte hem zo dat hij het dus niet kon.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Oke, ja dat snap ik. Ik dacht dat het misschien met regels te maken had.
     
  18. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.463
    1.642
    113
    Brabant

    Nee. Ik zou mijn eigen kinderen ook niet vaccineren.
    Maar goed.. de laatste keer had de oudste ook de "auti-behandeling" en was nog weeeeeeken boos om de vaccinatie. Dus daarom zou ik al niet degene willen wezen die haar prikt.


    Daarnaast is het meestal wel regel of afspraak dat je (zeer)naasten niet zelf behandelt. Je kunt gewoon echt moeilijker objectief blijven
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  19. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    De huisarts vroeg of ik mijn eigen kinderen wilde prikken, ondanks ik dagelijks infusen prik ga ik mijn eigen kinderen niet prikken.

    We kregen vandaag bericht dat het vaccin bij de apotheek geleverd is. Morgen ophalen en een afspraak maken voor de prik
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  20. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik moet maandag naar het CB voor de 11 mndn afspraak. Zou jij adviseren om dan te vragen de Men te zetten en een van de andere twee of alle twee de andere prikken uit te stellen?
     

Deel Deze Pagina