Menopur injecties

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ninaatjuh, 16 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Hoii dames

    Ik ben nieuw op dit forum dus weet nog niet precies hoe alles werkt. Ben 25 jaar en trotse mama van een zoontje van 2. Onze eerste zwangerschap zijn we dmv clomid 50 Mg na de eerste poging zwanger geraakt. Superblij na 2 jaar proberen zonder hormonen en de diagnose pcos.

    Nu zouden we graag een broertje of zusje voor onze kleine man willen. We zijn inmiddels 6 maand en dus 6 pogingen verder met clomid maar helaas geen resultaat.
    Gister naar het ziekenhuis geweest voor een gesprek hoe nu verder en hormoon injecties meegekregen menopur. Nu vindt ik het erg spannend ik weet niet of het pijn doet ben geen fan van naalden en hoop dan ook anderen hun ervaringen te kunnen lezen.

    We starten met 75 ie.
    Bij mijn eerstvolgende menstruatie. Nu heb ik een doosje met 5 stuks meegekregen. Verdere uitleg krijgen we nog maar ik ben wel nieuwsgierig wanneer ik moet spuiten is dit 5 dagen achter elkaar of 1 x pweek of per zoveel dagen.

    Alvast bedankt voor jullie reacties

    Groetjes
     
  2. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ga je dan iui doen? Ik heb ook hormonen moeten spuiten met iui en ivf en dat is elke dag in je buik. Ik ben ook echt geen fan van naalden, maar op een of andere manier heb ik me daar toch overeen gezet. Het is geen pretje, maar je wordt er wel handiger is als je het vaker hebt gespoten.
     
    Ninaatjuh vindt dit leuk.
  3. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hier bleef het ook best lastig maar uiteindelijk wel met resultaat.

    Bij de prikinstructie zal je alles worden uitgelegd, ga je ook oefenen op je buik. Menopur moet je zelf mengen maar dat is heel eenvoudig. Ik had genoeg aan 7 dagen spuiten, bij anderen duurt het weer wat langer. Het is dus idd elke dag.

    Succes!
     
  4. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Hoi nee dat is het niet we moeten wel gewoon zelf klussen zeg maar ik moet op dag 9 in het ziekenhuis komen en dan gaan ze kijken hoe mijn eitjes gegroeid zijn mbv de hormooninjecties
    En aan de hand van de grootte van de eitjes vertellen ze ons wanneer we ongeveer moeten klussen
    Best lastig soms omdat je dan echt het gevoel hebt van we moeten
    Maar zo hebben we het de afgelopen 6 pogingen met clomid ook gedaan

    Groetjes
     
  5. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Oké dat is wel fijn had jij er ook moeite mee om jezelf te moeten spuiten of viel je dat wel mee
     
  6. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja, ik ging bij de prikinstructie bijna om :roflmao:. Maar goed, wat moet, dat moet en ik heb me er geprobeerd overheen te zetten. Dat ging de ene dag beter dan de andere.

    Ik moet overigens wel zeggen dat vriendinnen die ook moesten spuiten er over het algemeen minder moeite mee hadden dan ik. Hopelijk geldt dat voor jou ook.
     
    Ninaatjuh vindt dit leuk.
  7. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Oké ben gelukkig dus niet de enige die er tegen op ziet het is inderdaad voor een goed doel misschien valt het me ook reuze mee het is meer het niet weten hoe het voelt denk ik wat het spannend maakt gelukkig is het maar even had jij ook 75 ie of had je een hoger aantal
     
  8. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Wel spannend ook voor jou. Je krijgt inderdaad prikinstructie's. Daar zat ik met trillende handjes die naald in m'n buik te stoppen. Nee dat was geen pretje. De eerste keren thuis heb ik er ook echt super lang over gedaan om die naald in m'n buik te doen. Uiteindelijk gelukt. Ik heb eerst fostimon gespoten en de laatste ivf heb ik ook menopur gespoten. Ik heb dan wel 225 eenheden moeten spuiten.
     
  9. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Vond jij het ook pijnlijk het spuiten of de vloeistof zelf.
    Zo 225 das wel veel dan moet de naald er dus ook langer inblijven
    Heb je ook last van bijwerkingen dan of dat niet

    Groetjes
     
  10. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ik moet zeggen dat het de ene keer meer zeer doet dan de andere keer. Ik denk dat het eraan ligt op welke plek je prikt. Je kan namelijk niet elke keer op dezelfde plek spuiten. Ik heb dan wel meer last van de naald. Met 225 moet ik evenveel vloeistof spuiten als bij 75, alleen zit er meer hormonen in. Ik moet dus ook 2 potjes met die poeder mengen met 1 ml oplosmiddel. Dus eerst oplosmiddel in de naald optrekken dan in potje met 75 eh en mengen. Er weer uithalen en in het potje met 150 eh mengen. Dan andere naald erop en in m'n buik spuiten. Ik voel me wat minder lekker in m'n vel zitten. Geen idee of dat komt door die hormonen of ook het traject. Ik moet ook nog decapepthyl spuiten (die is kant en klaar) daar heb ik meer bijwerkingen van. Daar krijg ik opvliegers en hoofdpijn van.
     
  11. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Oké dus dat blijft gelijk ook wel pittig om er nog een tweede spuit bij te hebben en dan ook nog hoofdpijn daardoor.
    Ik had dat van de clomid vreselijk veel hoofdpijn en opvliegers geen pretje.

    Ik hoop dat je gauw een positieve test in handen hebt. En van de spuiten af bent.
     
  12. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik had ook 75 eh. Vloeistof zelf geen last van gelukkig, het meer die naald die er in moet. Moet je ook pregnyl spuiten? Die bewaar je in de koelkast en het is handig die alvast er uitte halen voor je gaat spuiten zodat het wat meer op kamertemperatuur komt.
     
  13. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Oké gelukkig maar inderdaad
    Pregnyl heb ik niet meegekregen maar mocht ik die nog krijgen ga ik zeker gebruik maken van jou tip
    Dankjewel
     
  14. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Klopt, die krijg je vaak pas mee als je klaar met menopur bent, de pregnyl geeft je dan het laatste zetje voor een eisprong. Tip alvast: het bestaat uit zwangerschapshormoon waardoor je zwangerschapstesten zeker een dag of tien positief zullen zijn. Daarom is later testen pas betrouwbaar.
     
  15. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Oké kijk die krijg ik dan waarschijnlijk nog. Meen je goed dat ik het weet anders straks blij met een foute test.
    Bedankt voor de tip
    Ben benieuwd hoe ik het injecteren ga ervaren ☺
     
  16. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Je moet inderdaad in het ziekenhuis bij de instructie oefenen door een naald met water in je buik te prikken. Ik dacht... Ik moet heel gauw prikken anders wordt ik alleen maar zenuwachtiger en wordt de drempel steeds groter. Dus dat heb ik gedaan en het viel hartstikke mee! Met prikken thuis zette ik het naaldje klaar op de goede plek op mijn buik, huid een beetje strakker trekken, de andere kant op kijken en prikken maar!
     
  17. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Hier geen ervaring met Menopur maar met Puregon 75. Deze maand voor het eerst gestart. Kreeg prikinstructies in het ziekenhuis en heb toen zelf savonds de eerste prik thuis gezet. Ik heb het uiteindelijk zo'n 9 dagen moeten doen, Had toen 2 eitjes en mocht daarna de Pregnyl laten zetten.

    Ik hou ook echt niet van naalden en vond het echt doodeng. Het is zo tegennatuurlijk, jezelf prikken of steken. Alarmbelletjes gingen af in mn hoofd haha. Maar het is te doen. Al heb ik soms ook lang met die prikpen in mn hand gezeten haha. Denk dat het uiteindelijk went. Wel de Pregnyl in het ziekenhuis laten zetten omdat ik die persoonlijk best zeer vond doen en bang was als reactie de naald snel eruit te trekken. Vond de Ovitrelle prettiger dan de Pregnyl want die voelde ik niet.

    En bij vragen, schroom niet om het ziekenhuis te bellen. Daar zijn ze voor en ik belde liever een keertje extra dan te weinig. Veel succes meis! Ik voel me met die prikken wel veel beter dan die rottige Clomid. :thumup:
     
  18. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie
    Fijn om te horen dat het je mee is gevallen zeker wel geruststellend ik denk ook dat ik de andere kant op kijk haha en maar in een keer erin denk ik :roflmao:
     
  19. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Als ik de pregnyl zet, dan gebruik ik de naalden van de menopur. Die is dunner dan die van de pregnyl. Bij mij deed die naald ook altijd pijn, maar toen zag ik op de verpakking dat de naald van de pregnyl iets dikker is dan de naald van de menopur.
     
    Chocoladetaart en Ninaatjuh vinden dit leuk.
  20. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    @Chocoladetaart
    Dat heb ik ook inderdaad de gedachte ik ga mezelf toch niet pijn doen en er een naald in steken :roflmao:
    maar ik denk dat ik het ook niet fijn vindt als een ander het doet want dan ben ik de controle kwijt dus zelf doen is dan denk ik inderdaad de beste optie

    fijn om te horen dat het Prettiger is als de clomid daarvan had ik zo last van opvliegers en hoofdpijn geen pretje
    ik hoop ook dat ik bij de menopur geen last heb

    bedankt voor je reactie :)
     

Deel Deze Pagina