Menstruatie, innestelingsbloeding of ....????

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Heidi07, 16 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heidi07

    Heidi07 Lid

    12 feb 2016
    28
    6
    3
    Hallo, 4 dagen na mijn eisprong had ik ineens bloedingen. Het voelde als menstruatie, kramp in buik en veel bloedverlies. Kon het niet met een inlegkruisje af zeg maar. Dit heeft 2 dagen geduurd. Daarna alleen bloed bij het afvegen. Heb nu iets bruin bloed verlies. Wat kan dit voor bloeding zijn?? Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook maar kwam het 2 weken na de eisprong.
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.357
    113
    Vroege menstruatie? Vorige ronde ook gehad :)

    Een innestelingsbloeding komt weinig voor en is over het algemeen een zeer lichte bloeding. Zelf op 10DPO wat veegjes bruin bloed gehad bijv
     
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Kan vanalles zijn. Wij kunnen niet in je lichaam kijken. Hoe heb je je eisprong gevonden? En als het een innesteling is, dan kun je over 3-4 dagen testen en zou je al een licht streepje moeten krijgen.
     
  4. Heidi07

    Heidi07 Lid

    12 feb 2016
    28
    6
    3
    Houd de menstruaties bij in de app Mijn Kalender. Het klopt meestal, kan een paar dagen verschil in zitten. Ik weet niet zo goed wat ik hier nou mee moet.....
     
  5. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Welke knappe app is dat dan die specifiek in je lichaam kan kijken? Apps gaan uit van een gemiddelde. Er is geen enkeke app die inwendig in je lichaam kan kijken. Andersom doet je lichaam ook echt niet wat een app zegt dat die moet doen. Dus eigenlijk kun je niet zeker weten wanneer je eisprong was. Die kan veel eerder of later zijn geweest dan je app zegt.

    En je zegt dat het meestal klopt wat je app aangeeft over je eisprong? Temperatuur je dan ook? Want alleen dan weet je zeker wanneer je eisprong was. Of waar baseer je dat anders op? Vruchtbaar slijm kun je al vanaf 5 dagen voor de eisprong verliezen. Je eisprong denken te voelen, is ook onbetrouwbaar aangezien het in de meeste gevallen de laatste groeispurt van je follikels is waarna na een paar dagen je eisprong plaatsvindt waar je veelal niks van merkt.

    Aan de hand van je menstruatie kun je ook niet specifiek aflezen wanneer je eisprong was. Een menstruatie betekent helaas niet automatisch dat je dan wel een eisprong gehad moet hebben. Gemiddeld vindt de eisprong 14 dagen voor de start van de menstruatie plaats, maar een luteale fase (tijd tussen eisprong en menstruatie) is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt. Dus bij een cyclus van 28 dagen kan je eisprong op de gemiddelde dag 14 zijn, maar ook net zo goed op dag 12 of dag 18!

    Innestelbloed komt vaker niet dan wel voor. Het is in elk geval niet iets wat standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap

    Ik ga dan ook uit van een ovulatiebloeding welke voor, tijdens of net na je eisprong kan optreden.
     
  6. Heidi07

    Heidi07 Lid

    12 feb 2016
    28
    6
    3
    Ik weet dat zo'n app niet 100% betrouwbaar is. Maar het is wel fijn om de menstruaties bij te houden zodat je dan ongeveer weet wanneer de volgende komt. Ik houd geen temperatuur bij.
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik vlak na mijn menstruatie 2 dagen bloedverlies en toen 2 weken later had ik het weer, maar toen was het oud bruin bloed. Dus innestelingsbloeding komt wel voor. Begin februari had ik een positieve test.
    Ja het lichaam zit raar in elkaar.
    Ben in korte tijd weer 2 kilo aangekomen. Terwijl ik bezig ben met afvallen.
     
  7. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Een app is eigenlijk alleen maar goed om gegevens bij te houden.

    Be Happy zegt niet dat innestelingsbloeding niet voorkomt, ze zegt dat het meestal niet voorkomt.

    En tussendoor bijkomen terwijl je met een dieet bezig bent kan heel goed hoor. Vandaar dat aangeraden wordt om je niet elke dag te wegen.
     
  8. Heidi07

    Heidi07 Lid

    12 feb 2016
    28
    6
    3
    Wacht het nog maar even af wat mijn lichaam doet komende dagen. Misschien dat ik komende week een test ga doen. Zou over 8 dagen ongeveer weer ongesteld moeten worden.
     
  9. Heidi07

    Heidi07 Lid

    12 feb 2016
    28
    6
    3
    Tot op heden nog niet ongesteld geworden.
    Heb nu wel last van pijn/steken in de onderbuik. Wat zou dit kunnen zijn?
    Heb gisterochtend een test gedaan, maar die was negatief. Het was een test van de Kruidvat.
     
  10. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Misschien je ovulatie?
     
  11. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Hoe heb je je eisprong vastgesteld? Temperaturen, ovulatietest?

    Het kan namelijk zo maar zijn dat die bloeding een ovulatiebloeding is geweest en hoe lang heb je al last van steken in je onderbuik?
     
  12. Heidi07

    Heidi07 Lid

    12 feb 2016
    28
    6
    3

    Heb de eisprong niet vast kunnen stellen. Heb niet getemperatuurd o.i.d. dus ik weet het niet.

    Heb die steken sinds gisteren. Het is heel de dag aanwezig en wordt erger als ik moet hoesten en soms ook bij het gaan zitten en opstaan. Heb op t moment wat last van mijn keel. Dus vandaar weet ik dat het gevoelig is bij het hoesten.

    9 t/m 13 juni was mijn laatste menstruatie. 19 juni hebben we het gezellig gehad samen. En ook 3 en 9 juli.
    13 en 14 juli heb ik 2 dagen bloedingen gehad. 15 juli had ik bruinig bloed en bloed bij het afvegen.
    En nu is het alweer 27 juli.
    Het vreemde is dat ik voor die 2 dagen bloeding het gevoel had van zwanger zijn. Was bijv. ineens in de middag misselijk en wat meer afscheiding dan normaal.

    Oh het lichaam zit zo raar in elkaar
     
  13. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik zou denken dat je gewoon je menstruatie hebt gehad en de buikpijn die je nu hebt komt door het rijpen van een eitje...
     
    Heidi07 en Be Happy vinden dit leuk.
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.357
    113
    Zou ik ook zeggen
     
  15. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Dan heb je dus bijna 4 weken na die eerste menstruatie op 9 juni dus gewoon weer een menstruatie op 13 juli gehad.
    Als die misselijkheid van een zwangerschap kwam, moest je al veel HCG aanmaken (dat veroorzaakt namelijk de kwalen!) en had je nu onderhand een knaltest moeten hebben.
    Je zit nu weer 2 weken na je menstruatie van 3 juli. Voila, eisprongklachten! Die steken die je voelt, is de laatste groeispurt van je follikels. Binnen nu en een paar dagen zal je eisprong plaatsvinden.

    Je wilt nu toch niet je eisprong mislopen, omdat je abusievelijk denkt al zwanger te zijn? Dus hoppa, de komende dagen flink aan de slag en dan over 2 weken hopelijk een mooie positieve zwangerschapstest!

    Succes!
     
    Heidi07 vindt dit leuk.
  16. Heidi07

    Heidi07 Lid

    12 feb 2016
    28
    6
    3
    Ik heb nog nooit eerder steken in mijn buik gevoeld. Dit is echt nieuw voor mij, daarom zo onzeker van wat het kan zijn.
     
  17. Heidi07

    Heidi07 Lid

    12 feb 2016
    28
    6
    3
    Ik heb 2 dagen last van steken in mijn buik gehad. De 3e dag had ik geen steken meer maar mijn buik bleef gevoelig wanneer ik ging zitten en bij het hoesten. We hebben het van het weekend gezellig gehad en 3x geklust, zoals het hier wordt gezegd haha. Hopen dat het raak is geweest. Spannend!!
     
  18. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Dat wisselde bij mij ook per cyclus hoor
     
  19. Heidi07

    Heidi07 Lid

    12 feb 2016
    28
    6
    3
    Wanneer zou ik een test kunnen doen?
     
  20. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Als je nu nog niet ongesteld bent dan kun je langzaamaan een testje erop loslaten.
     

Deel Deze Pagina