Menstruatie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pooh81, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh81

    Pooh81 Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Hallo,

    Me laatste menstruatie was 1 a 1,5 dag helderrood bloedverlis met bij behorende buikklachten. (wel korter dan normaal)
    Na deze dag heb ik 5 dagen doorzichtige, waterige afscheiding gehad :oops:
    Daarna 5 dagen roze (zalmkleurige) afscheiding en gisteren was het donkerbruin. vandaag weer roze afscheiding. Bij het afvegen en een beetje op me inlegkruisje....
    Weet niet goed wat ik hier van moet denken. Af en toe heb ik ook scherpe steekjes links en rechtsonderin me buik. Geen ongikrampen etc.
    Ik heb 2 keer een cyste gehad, voelt nu niet zo als toen en toen had ik er ook geen afwijkende afscheiding bij.
    :oops: Sorry voor de details :oops:

    Is dit nu al ongi? wanneer spreek je van ongi?

    Hoop dat iemand weet wat het zou kunnen zijn. Alvast bedankt!
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Pooh,

    Ik begrijp uit je vraag dat je wilt weten wat een ongesteldheid is? Ben je aan het proberen om zwanger te worden? Een ongesteldheid is vaak 3 tot 5 dagen bloedverlies waarbij je krampen kan hebben. Maar bij iedereen kan een ongesteldheid verschillen, de een heeft 7 dgan bloedverlies de ander maar 2 dagen. Op het moment dat je normaal 5 dagen vloeit en je nu maar 1,5 dag ebt gevloeid kan dit ook een innestelings bloeding zijn geweest. ALs je probeert om zwanger te worden zou dit een reden kunnen zijn om een test te doen.
    Imke
     
  3. Pooh81

    Pooh81 Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Ik zit in ronde 11 om zwanger te worden. Heb idd ongeveer 1,5 dag ongi gehad helderrood bloedverlies. Daarna 5 dagen niks en toen roze afscheiding daarna donkerbruine afscheiding met soms een beetje rood. Nu nog steeds erg donker bruine afscheiding. Het is telkens niet veel, zie het soms een beetje op me inlegkruisje of bij het afvegen. Soms ook wat steekjes onderin me buik. afgelopen weekend heb ik een zwangerschaps test gedaan, deze was negatief.
    Weet niet goed wat ik van deze afscheiding moet denken.
    Heb 2 keer een cyste in me eierstok gehad 1 keer links en 1 keer in me rechter eierstok. Beide keren had ik geen afwijkende afscheiding, alleen heel veel pijn in me buik. Denk dus niet dat weer een cyste is. Maar wat wel?
    Hoop dat het een beetje duidelijk is. Ben benieuwd wat je er van vind en of je het herkent...

    Alvast bedankt voor je tijd!
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    soms heb je zomaar een ongesteldheid die anders is dan je gewend bent. Dat kan betekenen dat je zwanger bent maar dta hoeft niet. Ik denk ook niet dta je weer een cyste hebt. Je kunt testen dan heb je zekerheid en als je niet zwanger bent is het gewoon een keer dan dan anders.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina