Grote buik en 'maar' 24 weken ....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chida, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chida

    Chida Actief lid

    13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hoi Dames,

    De titel zegt het al...ik vind het wel meevallen maar ik krijg nu wel vaak te horen of ik zeker weet dat het geen tweeling is :(

    Wie heeft dit ook?
     
  2. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Dat heb ik ook en volgens mij heeeel veeeeel mensen met jou. Gewoon laten kletsen. Vaak weten ze niet eens waar ze het over hebben!
     
  3. Niet meer actief

    Ik heb ook al een grote buik, en ik ben nog maar 16 weken! Ik vind het bij mij echt snel gaan ineens. Ik ben gisteren bij de gyn geweest, en alles was goed, het kindje groeit goed voor de leeftijd dus niet te snel, en mijn vruchtwater is ook gewoon normaal. Maar toch zit mijn baarmoeder al bij mijn navel! En dat terwijl de gyn zelfs vond dat mijn navel ietsjes (niet veel) hoger dan normaal zit. Dus ja.. je bent niet de enige bij wie het zo snel gaat hoor.. ;)
     
  4. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik ben ietsje verder dan jij maar als ze bij mij vragen wanneer ik uitgerekend ben en ik zeg dat ik nog een kleine drie maanden moet gaan kijken de mensen altijd geschokt :confused: Ze denken blijkbaar altijd dat ik op het punt sta te bevallen... al vind ik zelf dat het nog wel meevalt hoor :)
     
  5. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Dat is helemaal bekend! Als ik zeg dat ik nog 3 maanden moet kijken ze me ook aan alsof ik dan ontplof! Als je de maand November noemt klinkt het helemaal ver weg dus dat doe ik niet meer. haha
     
  6. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ja ik! hahaha
    Bij dochterlief al HEEL dik en nu weer al heel snel.
    Bij dochterlief vroegen vreemde mensen op straat me hoe ik het vond om in verwachting te zijn van een meerling...hahahaha
    En met 20 weken: gut meid, je moet toch elk moment bevallen? Wat doe je hier? (ZUCHT!) haha
    En die vragen krijg ik nu weer van een meerling ofzo...
     
  7. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik idd ook!
    al is mijn buik qua omtrek het zelfde als bij mij eerste..
    Ik heb gewoon een flinke bal aan de voorkant zitten en daardoor denken mensen al gauw dat je bijna moet bevallen ;)
     
  8. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik hoor dagelijks van, Jemig wat heb je al een enorme buikt zitten er geen 2 in... Euhh nou dan kunnen ze heeeeeeeeeeeel goed syncroom zwemmen ;) en klaaaaaaar stil zijn ze dan...

    Of de opmerking, goh jij hoeft ook vast niet lang meer he... Nou nog tot november maar de tijd vliegt echt enorm voorbij ;)
     
  9. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Ja hier hoor ik t ook vaak....!

    Maarja dit is mn tweede..., denk dat mn lichaam het zat was om elke keer tijdens mijn eerste zwangerschap te moeten horen:.. Je hebt maar een bescheiden buikje...
    Dus nu doen we lekker het tegenovergestelde: en krijg ik te horen... Wat ben jij al dik!....
    zucht en dat zijn dan dezelfde mensen als die tijdens de eerste zwangerschap het tegenovergestelde commentaar hadden...

    Je doet t dus nooit goed!
     
  10. suikerboon

    suikerboon Bekend lid

    30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Had ik ook, en toen ze vroegen of het een tweeling zal zijn antwoorde ik: dat zal je zien in september!
     
  11. cindy en marcel

    16 sep 2007
    98
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    eindhoven
    Hier ook krijg de hele dag niets anders te horen van de klanten ( run een eigen kapsalon aan huis) goh het begint al op te schieten he je bent er bijna...... Nou nee mevrouw ik moet nog tot 12 december. En dan gaan ze je eerst vol ongeloof aan zitten kijken en dan zeggen ze als 1e weet je zeker dat het er maar 1 is. ... Ja mevrouw heb nu inmiddels 6 echo's gehad en het is er echt maar 1 ... jaaaa maar ze kunnen er ook langs zitten hoor let maar op jij krijgt er dadelijk 2. Nou denk het niet mevrouw na 6 echo's hadden ze dat echt wel gezien. :evil:
    En die gaat dan zo gemiddeld 10 x op een dag zo.
    Nog even en ik ben in staat om te zeggen dat het er idd 2 zijn. :evil:
     
  12. Chida

    Chida Actief lid

    13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hahaha...ja ach..

    Mijn kindje is gezond en dat is toch echt het belangrijkst voor mij. Alleen ik krijgt het nu wel erg vaak te horen :D
     
  13. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik word 't inmiddels ook zat hoor. En 't erge is dat sommige mensen al 4x gezegd hebben "Ja maar weet je wel zeker dat het maar 1 is"... dus als die dat nog 1 keer herhalen roep ik dat ik een heel nest uitbroed!
    Als mensen nou nog zeiden "goh wat heb je een mooie grote buik" dan was het wel leuk. Maar neeeee, het is "jeeee, wat ben jij DIK!".
    Grr, ik ben niet dik, ik ben zwanger! Heel verschil!

    Oh, en ik antwoord ook vaak dat voor mijn zoon alleen het beste goed genoeg is en dat hij dus het luxe pakket met privé zwembad geboekt heeft. ;)
     
  14. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    De eerste maanden was het hier steeds: weet je zeker dat het er geen 2 zijn?
    voor de 12 weken echo: dat zijn er 2 hoor! (nee hoor, heb met de 6 en 8 weken ook al laten loeren..)
    Daarna: nou je hebt echt een flinke buik..

    En nu is het afwisselend: "wat een bescheiden buikje" tot "wat.. pas 29 weken"?
    Tja, mensen bemoeien zich gewoon graag...
    Ik lach er maar om, maffe mensen...:)
     
  15. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Mensen hebben altijds wat op een buik aan te merken, iedereen denkt ervaringsdeskundige te zijn. De een zegt wat een buik terwijl je een paar dagen later hoord dat je een bescheiden buikje hebt voor zoveel weken. Ik trek me er niet zoveel van aan.
     
  16. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Leuk juist, zo'n grote buik!

    Ik had tegen 't eind van m'n zwangerschap nog steeds niet echt een buik, je kon wel zien dat ik zwanger was, maar daar hield 't ook wel mee op. De meeste mensen dachten ook dat ik pas ongeveer 4 maanden zwanger was, toen ik nog maar 2 weken hoefde. Dat is ook niet altijd leuk hoor!
     
  17. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Nee idd...
    zo zie je maar weer alles heeft zn voor- en nadelen....

    Ik merk trouwens nu al met sommige dingen dat mn buikje wat in de "weg"zit....
    Vraag ik me toch altijd af...: ik ken mannen met een dikkere buik (maatje maandje of 7/8 zwanger).... die moet toch ook in de weg zitten...?
     
  18. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    heeeeel bekend,ach ja :S hahah
     
  19. Zeilboot

    Zeilboot Niet meer actief

    hier nu van de tweede zwanger, nu 14 weken,maar het lijkt al alsof ik al 6 maanden zwanger ben.

    de kleine gebruikt de eerder gebruikte ruimte optimaal.

    anita
     
  20. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    De een vraagt of ik al bijna moet, en de ander vind mijn buik bescheiden... Tja ik hou me er niet zo mee bezig. Iedereen is anders, de een heeft een megatoeter, de ander een schattig klein buikje. Ik ga mezelf niet vergelijken met een ander.
     

Deel Deze Pagina