bloed bij ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sassie1980, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Zaterdag moest ik naar de wc voor de grote boodschap en deze was wat aan de harde kant (sorry :oops:) en ik zag daarna dat het water in de wc rood gekleurd was. Ik ging er eigenlijk vanuit dat er een klein scheurtje was ofzo, maar elke keer als ik naar de wc ga voor de grote boodschap, zit er bloed omheen en ook bloed in het water. Geen grote hoeveelheid, maar wel een aantal druppel.s Inmiddels dus 3 dagen.

    Kan dit kwaad? Hoe lang zou ik dit aan kunnen kijken?

    Groetjes Saskia
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Saskia,

    het komt doordat de ontlasting hard is, daardoor heb je een aambei, wrs aan de binnenkant. Die bloedt als je wat langs komt, is geen probleem hoor.
    Het is wel goed om te proberen je ontlasting zachter te krijgen, dan kan het ook genezen. Veel drinken, veel vezels eten (bruin brood, groenten en fruit) eventueel roosvicee laxo.

    Mirjam
     
  3. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Bedankt voor de snelle reactie.
    Ik hoef pas volgende week naar de gynaecoloog, maar ik maakte me toch wel een beetje zorgen, erg fijn dat we jullie ook wel eens vragen kunnen stellen!

    In principe is mijn eetpatroon goed, aangezien ik jarenlang te dik ben geweest en mijn eetpatroon drastisch heb omgegooid.
    Ontbijt: brintapap met een eetlepel lijnzaad en glas jus d'orange
    Lunch: zelfgebakken donkervolkoren brood met kaas en ham
    Avond: mager vlees in olijfolie met roergebakken groente

    Nu heb ik afgelopen vrijdag een keertje papat gegeten bij de snackbar, dus dat zal wel de reden van mijn harde ontlasting op zaterdag zijn geweest, haha.
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    neem je nog wel fruit erbij? Ik weet niet hoeveel brood je eet, maar je hebt wel een aantal sneetjes nodig nu hoor, en een aardappel of wat macaroni/rijst kan ook geen kwaad!

    Mirjam
     
  5. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik drink een glas ongezoete jus d'orange, dus dat is op zich een portie fruit. En daarnaast eet ik nog een appel als tussendoortje.

    Ik neem meestal 2 sneetjes zelfgebakken brood, maar dat is hetzelfde (qua gewicht) als 3 boterhammen. En bij mijn avondmaaltijd eet ik zilvervliesrijst of volkoren pasta of 2 sneetjes brood.
     
  6. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    dat klinkt goed!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina