merkkleding en school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MuscleMe, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuscleMe

    MuscleMe Actief lid

    16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    ik heb een vraag hoe andere moeders dit aanpakken.
    onze kleuter gaat binnenkort naar school. nou heb ik een kast vol met (dure) merkkleding, ik vind het eigenlijk zonde om dit naar school aan te doen, ivm buiten spelen en verven en dergelijke.
    Maar misschien valt het mee?

    Gaat de verf die op school gebruikt wordt uit de kleding?
    Komen ze nog redelijk ongeschonden thuis :)?
    Ze zal zelf kleding aan en uit moeten doen, dat gaat ook nog niet zo netjes.

    Ik weet dat er elke dag buiten gespeeld wordt, dus dat ga je ook merken denk ik.

    Wie kan mij helpen wat inzicht te geven?

    ps nu gaat ze naar de peuterspeelzaal en dan heeft ze oude kleding aan.
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Jouw kind wordt thuis niet vies dan?

    Hier spelen ze thuis ook buiten en er wordt ook geknutseld en getekend. Weinig verschil met school. Ik wil juist dat ze leuk en netjes gekleed naar school gaan. Dan wordt er wel eens wat vies en er komt regelmatig een gat in een broek. Het zijn kinderen, geen modepopjes....
     
    fafa, Roos12, kleinepien en 14 anderen vinden dit leuk.
  3. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    De meeste gaten in broeken gebeuren hier thuis. We wonen naast een bos. Ik doe het eerder andersom: thuis oude kleren, op school nieuwere.

    Hoewel ik weinig dure kleding voor hem heb precies om de reden dat er veel vies wordt of kapot gaat.
     
  4. MuscleMe

    MuscleMe Actief lid

    16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    thuis wordt de kleding inderdaad netjes gehouden. als wij naar het bos gaan doen we ook oudere kleren aan.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik vraag mij dan ook meteen af hoe je dat thuis doet dan, wordt die daar niet vies?
    Maar goed de oudste kwam en komt hier net zo keurig uit school als dat ze er naar toe gegaan is. De jongste ziet er elke dag uit alsof hij in de modder door een vrachtwagen overreden is:roflmao:.
    Maar hij mag gewoon zn normale kleding aan, dat deed ik op de psz ook. Ga hem echt niet in oude kleding heen sturen. Daar zitten spijkerbroeken en truien van 30 euro bij en ook van 5 euro.
    Een kledingkast vol dure kleding die niet vies mag worden begrijp ik eerlijk gezegd sowieso niet bij een kind.
     
    Jute, Dana1989, Leo85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.054
    3.521
    113
    Vrouw
    Hij komt net zo vies uit school als dat hij thuis speelt.
    Ene keer krijg ik het schoon, andere keer niet helemaal. En dan gaat het een paar dagen gewoon weer aan.
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.054
    3.521
    113
    Vrouw
    Wat trouwens wel zo is: ze eten hier op school met de trommel op schoot. Dus vanuit school heb ik wel vaker knoei vlekken van het eten (gaat meestal goed, niet altijd).
     
  8. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Maar hoe dan? ??? En waarom?

    Spelen ze nooit buiten? Eten ze niks zonder ingepakt in plastic? Wordt er niet geknutseld en gekleurd en gekleid?
     
  9. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn zoon van 7 houdt zijn bovenkleding altijd schoon en netjes, maar zijn broeken daarentegen... Die hebben binnen de kortse keren gaten in de knieën en op het plein hebben ze een berg gemaakt van dat spul waar ze ook van die rubberen tegels van maken. Het liefst stoeien ze op en glijden ze van die berg en dat geeft soms vlekken die ik echt niet uit zijn broeken krijg. Ik koop dus ook geen dure broeken voor hem, dat vind ik echt zonde.

    Mijn dochter is helemaal een varken en gaat rustig als eerste van de smerige glijbaan ;). Kleren worden bij haar dus ook snel smerig. Dat los ik op door geen hele lichte kleding te kopen en als het erg vies weer is of is geweest en ik dus weet dat het schoolplein vies/viezer is dan krijgt ze oudere kleding aan, of een donkere spijkerbroek. Maar dan trek ik haar echt niet haar mooiste en/of duurste jurken aan. Zo’n zeikerd ben ik dan ook wel weer.
     
    Jo79 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  10. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Mijn kind is echt geen dure kleding waard op school. Verf of stift gaat er niet uit, paardje spelen op de knieën dus jeansbroeken binnen no time helemaal kapot en dat soort dingen. Naar school dus echt geen dure, maar wel leuke kleren :)
     
    HappyRabbits vindt dit leuk.
  11. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Nu ben ik niet zo van de merkkleding en koop gewoon wat we leuk vinden. Dus ook de kleding die wat duurder was gaat gewoon aan naar school. En ja dan kan het vies of met verfvlekken terug komen. Ook krijgt ze witte kleding aan. Regelmatig staat hier wat te weken. Ik koop dan ook geen kleding in de hoop dat het als ze eruit gegroeid is er nog als nieuw uit ziet.
    Wil je de kleding doorverkopen zou ik wat goedkopere setjes voor school kopen.
     
  12. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Om eerlijk te zijn: trek kinderen geen dure kleding aan naar school als dit niet nodig is. En als je het ze aantrekt, wees bereid om het vies/kapot aan te treffen....

    Ik heb zelf een kleutergroep en kleding wordt altijd vies en smerig! Als het niet van het buitenspelen is, komt er wel verf/stift/krijt op van het binnenspelen. Ook het nodige snot zal op de mouwen van de shirts terechtkomen:roflmao:

    Ook de nodige kleerscheuren en kapotte schoenen zijn voorbij gekomen. Het hoort nou eenmaal bij het onbezorgd spelen van een kind.

    Ik gebruik in de klas overigens wel verf en lijm dat makkelijk uit te wassen is. Stift is altijd lastiger.
     
  13. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.134
    4.345
    113
    Home
    Ze krijgen hier elke dag schone kleding aan naar school ook de dure merkkleding
    Zand, verfvlekken, kapotte broeken is jammer maar helaas het kan overal stuk gaan
     
    JongetjeM vindt dit leuk.
  14. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Ik hou/hield wat nieuwe/kleding die ik erg leuk vond vaak achter voor weekenden of familiefeestjes zodat ze er dan nog netjes bij liepen. Verder maakt het me niet uit of het nu van een merk is of van de zeeman. Tja een kind moet kind zijn en lekker spelen, alleen expres dingen stuk maken hou ik niet van.

    Ik probeer de kinderen hier weer (redelijk) schoon mee te geven d.w.z. Bij verven etc een kliederschort aan, maar we spelen wel veel buiten. En dan zijn ze niet altijd even netjes meer, maar dat krijg je er wel weer uit in de was. Is ook niet leuk dat je als kind niet vies mag worden en niet lekker kunt spelen. Op school zitten ze regelmatig onder de verf, ze hebben daar overhemden ipv kliedershirten van plastic.
     
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja naar het bos, maar hoe dan met gewoon buiten spelen? Mijn zoon heeft buiten zichzelf niks nodig om stinkend vies te worden. Dat is thuis niet anders dan op school.
     
    Marchella en Youtan vinden dit leuk.
  16. MuscleMe

    MuscleMe Actief lid

    16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    hier worden ze van binnenspelen niet vies, knutselspullen houden we gewoon op tafel en komt niet in de kleding.
    Tuurlijk moeten ze lekker kunnen spelen, daarom twijfel ik ook om dure setjes aan te doen naar school.

    Gaat de verf er echt niet uit?!
     
  17. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gewoon haar eigen kleding aandoen. Hier hebben ze 1 of twee echt nette dingen die ik netjes wil houden, de rest is voor alledag. Op school komt er idd soms verf op of lijm. 1 middag in de zandbak en ze zien er niet uit.
    Kinderen moeten vies mogen worden. Het zijn geen modepopjes.
    Snap dat je het zonde vindt van de kleding. Misschien bij een volgende maat toch minder geld aan uitgeven. Ooo voor minder geld kun je ze leuk kleden. Oprecht bedoeld hoor!
     
  18. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mogen ze zelf de kwast niet vasthouden dan?
    Kan natuurlijk dat je voorbeeldige kinderen hebt, maar bij verven of kleien is het bij ons altijd wel raak.
     
  19. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Thuis is wel een iets andere situatie dan in de klas. 1 leerkracht op vaak 25-30 kindere n. Hoe graag ik ook zou willen, ik kan niet elke seconde van de dag bij ieder kind zitten.

    Plus... vies worden en lekker onbehouwen spelen hoort bij de ontwikkeling van kinderen.

    En qua verf. Plakkaatverf zou uitwasbaar moeten zijn!
     
    merah vindt dit leuk.
  20. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier krijgt ze alles aan. Ze heeft meestal wel merkkleding, maar daar kies ik zelf voor. Dan moet ik haar maar andere aan doen als ik het een provleem vind dat het vies wordt.

    Maar met de flesjes van dr Beckmann (Kruidvat) krijg ik alle vlekken er wel uit.

    Ze heeft zo’n drie à vier setjes voor net zoals de kerk, verjaardagen. De rest gaat gewoon naar school aan.
     
    Marchella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina