Met 8 weken alleen dooierzakje, met 9 weken ineens een heel klein vruchtje

Discussie in 'Miskraam' gestart door MamaZijnIsDeBom, 23 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ok... wat een drama zeg. Ik weet dat ik hier geen antwoorden krijg. Ik weet het antwoord eigenlijk zelf ook al. Maar ik ben ook een beetje boos. Om de onzekerheid.

    Met 8 weken kreeg ik de eerste echo. Er was niks te zien behalve een dooierzakje. Dit is opnieuw geconstateerd door de gynaecoloog. De zwangerschap was volgens hem dus aan het dooierzakje te zien rond 5 weken gestopt.

    Ik heb 2 keer pillen ingenomen. Die hebben niet gewerkt. Vandaag moest ik terug komen. Dik 9 weken zwanger. Hij ging kijken met de echo en bleef maar kijken. Ik zag zelf ook het verschil! Vorige week was het een leeg bolletje. Nu leek er iets in het bolletje te zitten wat er vorige week niet zag. Ik zag het en de arts zag het ook.

    Toch zei de gynaecoloog dat het nog steed niet goed kon zijn. Wat ik me ook besef. Ik had op 13 april al een positieve test, op mijn NOD. En er is dus geen vraag over hoe lang ik al zwanger ben. Maar ik zag ook de vraagtekens bij de arts. Hoe kan het nou toch gegroeid zijn???

    Uiteindelijk gaf hij aan dat het hoe dan ook niet klopt. Dat er zelfs als hij enkel naar deze week kijkt ten opzichte van vorige week dat er te weinig groei is. En dat ik dus opnieuw mag kiezen voor pilllen of een curretage. Ik heb gezegd dat ik me niet altijd wil blijven afvragen wat er na een week te zien zou zijn en dat ik dus liever afwacht. Dat begreep hij en is Ok... maar waarom wil ik dat nou eigenlijk? :confused:
     
  2. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Heel begrijpelijk! Elk sprankje hoop zou ik ook aangrijpen!! Wat goed dat je dit meteen zo gezegd hebt, heel sterk van je.
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  3. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Is dit niet alweer een nieuwe zwangerschap dan?
     
  4. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Dat kan niet want ik heb geen menstruatie gehad...
     
  5. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ken genoeg meiden die ook gelijk zwanger waren zonder een menstruatie na de mk te hebben gehad.... succes!
     
  6. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja ik heb dus geen miskraam gehad. Ik ben zwanger geraakt. 8 weken later kreeg ik de eerste echo... daar bleek een leeg dooierzakje te zijn wat volgend de gyn zo'n 5 weken zwangerschap was. En een week lijkt er ineens en beginnend vruchtje in te zitten. Ik heb tussendoor geen miskraam gehad.
     
  7. bonita09

    bonita09 Actief lid

    23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Je was nog geen bloed verloren toch, tijdens je miskraam? Dan zal dit echt nog geen nieuwe zwangerschap zijn hoor. Ik snap heel goed dat je nog een week wilt afwachten hoor. Ik had tijdens mijn 2e mk in 2013 ook zo iets. Eerste echo wel "iets" te zien, maar erg weinig voor termijn. Twee weken later wel wat groei, maar veel te weinig. Die miskraam kwam een week later ofzo op gang. Hoop voor je dat je er snel van af bent meid, een miskraam is al vreselijk, maar dat je zo lang moet wachten voor je verder kan is zooo frustrerend...
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  8. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Zou het misschien kunnen dat die eerste zwangerschapstest op je eisprong gereageerd heeft?
    Hoe zeker ben je van je eisprong? Heb je ovulatietesten gebruikt? Of temperatuur je?
    Wat een lastige situatie. Hopelijk word je snel uit de onzekerheid gehaald.
     
  9. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ooo meid wat spannend.. Ik vind het heel erg goed juist van je dat je nog even wil kijken wat het volgende week voor beeld geeft.

    Soms heel soms hebben embryo's een dia pauze. Ik ga gewoon heel erg hard duimen voor dit vechtertje in je
     
  10. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja ik ben daar echt heel zeker van. Heb ovulatietesten gebruikt, en ben ook blijven testen na die eerste test. De zwangerschapstesten liepen op. Dus ik was toen echt al zwanger. Raar he?
     
  11. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja zoiets had ik al eens gelezen. Maar ik heb toen begrepen dat daar vaak een reden voor is. En ik zou echt niet weten waarom deze embryo een pauze zou moeten hebben ingelast :D

    Maar wat een super lief berichtje zeg! Dank je wel! Ik denk dat het echt een aflopende zaak is. Maar ik voel me wel echt goed bij het wachten. Daar sta ik helemaal achter. Beetje laat wel, na al 2 keer cytotec genomen te hebben. Maar ja...
     
  12. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Wel vreemd zeg.
    Die onzekerheid lijkt me echt verschrikkelijk, maar ik snap dat je nog wilt afwachten. Sterkte!
     
  13. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja hopelijk heeft die cytotec dan niet voor problemen gezorgd nu dan.
    Heb je echo foto's van vorige week en vandaag?

    Beebje was gewoon verstoppertje aan het spelen in je baarmoeder kussentje..
     
  14. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Hahah... ze zagen precies hetzelfde als vorige week. Alleen is de wand van het zakje nu duidelijk verdikt. Zo begint de groei van de vrucht volgens mijn gyn. Dat was er vorige week niet. Alleen ik zou nu dik 9 weken zijn en er was sowieso geen hartactie te zien. Dus ik snap wel dat mijn gyn het geen kans van slagen geeft. De vruchtzak (denk ik) was ook al niet meer mooi rond. Dat benoemde hij nog duidelijk. Ik bedoel het grote geheel waar alles in zat. Vandaag is er wel een echo gemaakt. Ik heb die niet meegenomen. Zit denk ik in mijn dossier.
     
  15. K00

    K00 Niet meer actief

    Wat onzeker... maar persoonlijk zou ik inderdaad rekening houden dat het niet goed zit.... al hoop ik natuurlijk iets anders !!!
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  16. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja... rekening houden met is zacht uitgedrukt. Het zit eigenlijk gewoon zeker weten niet goed. Ik snap alleen niet hoe het dan toch ineens gegroeid is.
     
  17. bonita09

    bonita09 Actief lid

    23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Dat is misschien ook de reden dat het zo lang duurt dat je lijf het vruchtje afstoot? Het is geen goede zwangerschap, het vruchtje zal niet levensvatbaar worden, maar dat betekend niet dat het niet "leeft". Misschien net als een zware handicap ofzo. Het ontwikkelt zich wel, maar niet goed. Je lijf weet dat nog niet, daarom blijft de zwangerschap duren. Is mijn eigen theorie hoor, dat bedenk ik naar aanleiding van je berichten. Is je Hcg eigenlijk geprikt?
     
  18. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    ik hoop zo voor je, maar eerlijk , ik heb er geen goed gevoel bij. Op 9 weken moet je toch al vruchtje van bijna 2,5 cm hebben. Ofwel ben je minder ver dan gedacht en was die test niet helemaal juist ofwel was het vruchtje vorige keer slecht zichtbaar op de echo en nu beter te zien.
    Zorg er wel voor dat je het niet mentaal te zwaar maakt voor jezelf , dat het niet te lang aansleept, maakt de verwerking moeilijker
     
  19. K00

    K00 Niet meer actief

    Dat denk ik ook. Dat het gewoon super traag groeit... en dat het dat niet vol kon houden... xx
     
  20. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Nee... dat is niet geprikt. Ik heb daar ook niet om gevraagd.

    En zoals meerdere zeggen, ik denk ook dat het heel traag ontwikkeld. Alleen het gekke is wel dat met 8 weken geen vruchtje en met 9 weken toch een Vruchtje best ineens snel is.

    Ik vind het heel erg zwaar. Omdat ik gevoelsmatig alle kanten op ga. Hopelijk heb ik volgende week duidelijkheid en kan ik volgende stappen gaan zetten. Of misschien komt het deze week toch al spontaan.
     

Deel Deze Pagina