Met 8 weken alleen dooierzakje, met 9 weken ineens een heel klein vruchtje

Discussie in 'Miskraam' gestart door MamaZijnIsDeBom, 23 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Wat moet die onzekerheid vreselijk zijn! Ik vind dat je er goed aan doet om je gevoel te volgen en die zegt dat er misschien heel misschien hopelijk een klein wondertje ondanks alles in je buik groeit.Ik hoop het voor je.
     
  2. Joly81

    Joly81 Lid

    23 feb 2010
    27
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi, ik herken je gevoel van onzekerheid! Hier vergelijkbare situatie gehad. Met 7 weken alleen dooierzak, was zeker een MA, toen een week later gegroeid en ineens 3 (!) dooierzakjes. Er was wel iets van een vruchtje te zien maar geen hartactie. Een week later is miskraam toen toch vanzelf op gang gekomen.

    Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!


    I
     
  3. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ow! Dat is inderdaad een vergelijkbare situatie! Wat fijn. Natuurlijk hoop je op positieve ervaringen. Maar dat die er niet zouden zijn wist ik al wel. Omdat dit ook geen positieve ervaring zal worden. En dan is uberhaubt een ervaring al heel fijn.

    Hebben ze jou nog uit kunnen leggen hoe zoiets kan?
     
  4. bonita09

    bonita09 Actief lid

    23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Het is ook echt heel zwaar... :$ En dan die onduidelijkheid... Vreselijk. Bij mij was m'n Hcg wel geprikt, en toen het vorige week onder de 50 kwam, kwam de miskraam op gang. De vorige 2 keren kwamen de miskramen ook pas op gang toen m'n hcg flink gedaald was. Vandaar dat ik het vroeg. Hier deden ze hcg trouwens standaard prikken bij een slechte echo, heb daar niet om moeten vragen. Nogmaals veel sterkte, hopelijk snel duidelijkheid.
     
  5. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Hmm... zou wel handig zijn als ze t dan bij mij ook geprikt hadden. Want ik heb niet het idee dat het uberhaubt afloopt. Het word ook niet hoger... maar volgens mij ook niet lager. Als ik op mijn borsten af ga dan :D slechte graadmeter natuurlijk.
     
  6. Joly81

    Joly81 Lid

    23 feb 2010
    27
    0
    1
    NULL
    NULL
    De gynaecoloog zei toen dat zulke vroege miskramen vaak komen door een fout bij de celdeling waardoor het vruchtje een chromosoom afwijking heeft, en daardoor groeit het 'vreemd '
     
  7. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik heb ongeveer hetzelfde gehad vorig jaar.

    Ik was 5+5 toen ik voor het eerst een echo kreeg bij de VK, deze kon niks vinden, helemaal geen enkele zwangerschap.
    Door gestuurd naar de GYN, die vond een vruchtzakje maar nog leeg.
    Uiteindelijk ben ik tot 8w5d elke week langs geweest om de groei te volgen.

    Het vruchtzakje bleef groeien maar er zat niks in, de allerlaatste echo had ik uiteindelijk wel iets erin zitten maar wat het is geweest zullen we niet weten want ik kreeg die zelfde middag nog een bloeding. (Miskraam)

    Ik hoop dat het voor jou alsnog goed uitpakt!
     
  8. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Ik zou er inderdaad geen hoop op hebben, maar ik denk dat je een verstandige keuze maakt om het later af te kunnen sluiten. Bij mijn MA had ik 4 dec 1e echo en 6 dec 2e. Beiden een leeg vrachtzakje (7.2 en 7.4 week). Toen ik de 16e naar de gyn ging voor cytotec, kreeg ik geen echo. Toen ik tijdens mijn (heftige) MK op 21 dec in het ziekenhuis belandde, vroeg de gyn of ik geen intacte zwangerschap had afgebroken...
    De kans is klein en het zal wel niet goed gezeten hebben, maar ik blijf balen dat ik nooit meer een echo heb gehad tussendoor. Gewoon voor m’n eigen rust. Het is al moeilijk genoeg zonder dat je achteraf een ‘wat als’ gevoel hebt.

    Oftewel, goed dat je voor jezelf de juiste keuze maakt, je hebt er mijn inziens niks mee te verliezen. Als het dan toch misgaat, blijven er ook geen vraagtekens bestaan. Heel veel sterkte in deze onzekere periode!
     
  9. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Wat afschuwelijk voor je!!! Wat zal je je daar rot over hebben gevoeld.

    Ik zit nu nog steeds te wachten. Maar dit weekend ben ik een stolsel verloren. Klein. Kan het vruchtje geweest zijn. Verder bloed ik heel miniem, maar niks wat lijkt op echt verlief van weefsel of wat ook. En ik merk daaraan wel dat ik er klaar mee ben. Ik wil dat het doorzet. Ik wil het weg hebben. Het is niet goed en gaat ook nooit goed zitten. Maar ik ben wel blij met mijn beslissing te wachten. Inderdaad voor het "wat als" gevoel.
     
  10. Tjar85

    Tjar85 Bekend lid

    9 apr 2018
    545
    389
    63
    Vrouw
    Wat een ontzettend naar verhaal! Hoe is het nu met je? Heb je al meer duidelijkheid?
     
  11. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @MamaZijnIsDeBom hoe gaat het nu met jou?
    Alvast een dikke knuffel voor je...

    Hier staat het hcg nu eindelijk op 0.
    Thx voor het meeleven met mijn hele rollercoaster. Xxx
     
  12. K00

    K00 Niet meer actief

    Ben ook benieuwd hoe het met je gaat ♡
     
  13. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Jeetje wat heftig zeg:( hoe is het nu met je ?
     

Deel Deze Pagina