Op vakantie met overgevoelige baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marl0es, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marl0es

    marl0es Actief lid

    29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Hay dames,

    Na een moeilijke start zit ik eigenlijk aan vakantie te denken... Ergens in november/december lekker een weekje naar centerparcs in een lux huisje..

    Wat denken jullie Levi is dan 7 of 8 maanden als we in december gaan...

    Dan zal hij ook wat langer wakker zijn dus kunnen we wat dingen met hem ondernemen???

    Zit enorm te twijfelen wie heeft er ervaring mee???

    Liefs
     
  2. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij zijn al enkele dagen eventjes weggeweest.

    De eerste keer toen was ze echt nog jong, dus toen kreeg ze er weinig van mee dat ze ergens anders was.

    Toen met een maand of 5-6 één overnachting in Zeeland, maar de 2e dag was ze al oververmoeid. Maar dat kwam omdat mijn broer een kleine van 1,5 bij zich had en niet wilde slapen omdat ons kind er was. Ze wilde niet slapen, veel huilen en dus hield ze onze kleine wakker.

    Ik ga ook wel eens bij mijn ouders slapen en dat gaat prima, omdat ze haar ritme houdt.
    Ik zou dus zeggen dat je best kunt gaan. Als je zoveel mogelijk het slaapritme aanhoudt zal het best gaan.
    In september gaan we ook 3-4 dagen weg.
     
  3. Wappie82

    Wappie82 Bekend lid

    27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn naar center parcs geweest toen dochter 12 weken oud was. We hebben daar zoveel mogelijk haar vaste ritme aangehouden zoals ze dat thuis ook heeft en ging prima. Heeft daar goed geslapen, en het viel me reuze mee (ik zag er tegenop). Als we een uitstapje deden en ze als langer wakker dan was ze daarna wel even iets van slag, aar dat had ze thuis ook.

    Off topic: wij vonden center parcs vreselijk. Dachten een goed huisje geboekt te hebben maar was vies, goor en heel oud. Gelukkig eigen matrasje van baby meegenomen van huis, matrasje daar was te vies voor woorden. We zijn ook eerder vertrokken. Landal of roompot schijnt veel beter te zijn!
     
  4. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Prima te doen als je inderdaad zoveel mogelijk het ritme aan houdt.
    Weet niet welk park Wappie bedoeld maar ze hebben. Bijna overal splinternieuwe ledikantjes met een goed matras. In Huttenheugte en Heijderbos zeker.
     
  5. Wappie82

    Wappie82 Bekend lid

    27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij waren in meerdal, een zeer verouderd en vieze bende daar!
     
  6. marl0es

    marl0es Actief lid

    29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Dank jullie wel meiden, wij gaan eig altijd naar centerparcs en we willen dan naar het meerdal neem aan dat ze in die vip huisjes geen oude matrassen hebben
     
  7. Wappie82

    Wappie82 Bekend lid

    27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden geen vip huisje, dus daar weet ik niets van, ik mag toch aannemen dat een vip huisje goed en schoon is!
    Het park meerdal op zich vond ik wel mooi, vooral de ligging. Zwembad is ook leuk
     
  8. Ago

    Ago Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Wij hebben vlak voordat onze dochter 1 werd een vakantie geannuleerd omdat ze toen nog heel gevoelig was. Het lukt thuis al niet om haar in een campingbedje te laten slapen, laat staan in een andere omgeving...
    We hadden echt behoefte aan vakantie, maar bedachten ons ook dat we de eerste paar dagen óp vakantie weinig aan rust toe zouden komen. Daarom toen gekozen om thuis te blijven en vanuit daar dingen te ondernemen.

    Mocht je gaan dan zou ik op tijd beginnen met het wennen aan slapen op andere plekken. Want een beetje nachtrust is altijd wel prettig zeker als aan vakantie toe bent!
     
  9. Lovely little

    19 dec 2011
    93
    0
    0
    Hoi!

    Onze kleine heeft ook een moeilijke start gehad en was ook erg gevoelig, we zijn toen hij 6 mnd oud was naar Landal geweest voor een week dat ging heel goed eigenlijk! ik zag er heel erg tegenop maar von het ook wel lekker om er even tussen uit te zijn, ik had niet gedacht dat het goed zou gaan, tip: gewoon gaan en over je heen laten komen, jezelf zijn en blijven!
     
  10. Sempje

    Sempje Niet meer actief

    Ik vond het gewone huisje in Meerdal ook ouwe meuk.
    Het hangt van het park af en het soort huisje. Het jaar daarvoor zaten we in een vip-huisje op het Heijderbos, dat was juist weer een heel mooi en goed onderhouden huisje.

    Ontopic: ik denk dat het prima kan hoor, zolang je het ritme van je kind maar volgt. Wij zijn op vakantie geweest toen mijn dochter 2,5 maand, 6 maanden oud en 9,5 maand oud was. Ging alle keren heel goed.
     

Deel Deze Pagina