Met baby op vakantie; autorit of toch vliegen?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door NLJH, 28 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NLJH

    NLJH Bekend lid

    11 nov 2014
    686
    42
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi!

    Onze dochter is geboren op 06-06-2017. Vakantie plannen hebben we bewust niet gemaakt omdat we natuurlijk geen idee hadden hoe onze kleine meid het zou doen. Ze doet het voorbeeldig, is heel zoet en daarom zijn we toch aan het kijken of we welicht nog op vakantie zouden kunnen gaan halve wegen juli voor max 10 dagen.

    We twijfelen alleen over een (lange) autorit of een korte vliegvakantie. Italie leek ons een optie als we voor de auto zouden kiezen, echter ben je dan toch lang onderweg en is een lange zit in de maxi cosi geen optie dus om de 2 uur stoppen zal het dan sowieso worden. De voordelen zijn uiteraard wel dat je mee kan nemen wat je wilt, op je eigen tempo kunt reizen, en als het niet gaat ben je zo weer onderweg terug.

    Voor het vliegtuig zitten we te kijken naar een bestemming op max 2uur 30min vliegen vanaf Amsterdam zodat de vlucht zelf zo kort mogelijk blijft. Het nadeel hier is natuurlijk de start en landing, die wellicht voor zo'n kleintje best vervelend kunnen zijn, en wij zullen slilm moeten inpakken qua bagage maar dat is te overzien.

    Ik lees op internet dat er geadviseerd word om ''pas'' vanaf 6 weken met een kleintje te vliegen ivm de ontwikkeling van de longetjes. Ik heb dit echter zowel bij onze huisarts als bij het consultatiebureau gecheckt maar die geven beide aan ''hierover is ons niks bekend''.

    Vandaar dat ik even benieuwd ben naar tips hier, of wellicht ervaringen over het reizen met een kleintje van 5/6 weken.
     
  2. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik heb geen ervaring met reizen met een kindje van 6 weken, hier was de jongste 3 maand. Ik denk dat vliegmaatschappijen je niet toelaten als het kindje te jong is, dus dat zou ik goed uitzoeken voordat je boekt!
    Je kunt ook met de auto gaan, maar dan iets dichterbij dan Italiƫ (als het dan tegenvalt kun je makkelijker weer naar huis). En verder gewoon alles inladen wat je nodig hebt, genoeg luiers, voeding in geval van flesvoeding en zorgen dat je goede zonbescherming mee hebt.
     

Deel Deze Pagina