Met dysmatuur douchen?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Melaniemv3, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melaniemv3

    Melaniemv3 Actief lid

    12 mei 2012
    226
    0
    16
    Even een vraagje voor een vriendin van mij:
    Ze is nog zwanger (36 weken) en het kindje heeft een te laag gewicht.
    Ze word over 2 weken ingeleid. Nu zei haar moeder dat ze absoluut niet met het kindje mochten douchen want dat zou schadelijk voor een kindje met een te laag geboorte gewicht zijn. Klopt dat? Of mochten jullie meteen bij thuis komst douchen?
     
  2. BeertjeS

    BeertjeS Actief lid

    2 aug 2012
    286
    0
    0
    Na een week in het ziekenhuis gelegen te hebben, mochten we naar huis. Daar kregen we nog verlengde kraamzorg. We mochten gewoon douchen, niemand die er iets van gezegd heeft dat dat niet goed zou zijn. Ons kindje woog 2 kilo op het moment dat hij mee naar huis mocht. Mijn man douchte altijd samen met hem. Ik vond het badje fijner, vind het lijfje zo glibberig worden onder de douche dat ik veels te bang was dat ik hem zou laten vallen.
     
  3. Melaniemv3

    Melaniemv3 Actief lid

    12 mei 2012
    226
    0
    16
    Dankjewel voor je reactie! Het kindje word nu op 2200 gr geschat. Maar ze word over 2 weken ingeleid dus dan heeft het nog kans om te groeien. Ik zal het tegen onze vrienden zeggen. Zal de vader van het kindje erg blij mee zijn.
     
  4. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    In bad gaan of douchen (met het mogelijk toch net koud krijgen en daarna weer opwarmen) kost natuurlijk wel energie bij zo'n kleintje en die energie zou ook meer gebruikt kunnen worden bij het groeien. Waarschijnlijk doelt ze daarop? Maar als het goed gaat, de groei er een beetje inzit en het kindje niet te ver afkoelt dan valt dat vast wel mee.

    Al gingen ze hier de eerste dagen sowieso niet in bad. Pas na een dag of 5 geloof ik en dan nog maar weinig. Veel beter voor de gevoelige huidjes van onze kindjes.
     
  5. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Het laagste gewicht van m'n dochter was 2100 Gr. Eerst alleen in bad en vanaf een week of 3 samen douchen. Als ze haar babietje gaat omkleden in de warme badkamer, kan het volgens mij prima. Zo blijft de kleine goed op temperatuur. Ze kan natuurlijk ook zo advies aan de kraamzorg vragen.
     
  6. Melaniemv3

    Melaniemv3 Actief lid

    12 mei 2012
    226
    0
    16
    Ja idd dat bedoelde ze. Maar je doucht ook op temperatuur en het hele huis is lekker warm dus ik dacht zelf waar maak je een probleem van? Maar ja mijn laatste babytje had ook het dubbele geboorte gewicht met wat dit kindje zal hebben dus daar heb ik totaal geen verstand van.
     
  7. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.582
    1.203
    113
    randstad
    Hier ook gewoon gedouched vaak wel een onder de douche en de ander aangeven en aankleden vd baby.
     
  8. Melaniemv3

    Melaniemv3 Actief lid

    12 mei 2012
    226
    0
    16
    Ja idd maar dat doe je met een baby met een gewoon geboorte gewicht ook.
     
  9. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Hier sinds thuiskomst uit ziekenhuis (met 2 kilo) met haar gedouched. Ik deed wel alvast de badkamer opwarmen en daar ook aan/uitkleden voor de warmte...
     
  10. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ons kleintje woog twee kilo toen hij mee naar huis mocht. Het lijkt allemaal overdreven maar hij kon zijn temperatuur echt niet goed vasthouden! De eerste weken deden we hem daarom maar twee keer in de week in bad. Niet alleen omdat hij gemakkelijk temperatuur verloor, maar ook vanwege de geborgenheid die hij zocht. In het begin deden we hem met een hydrofiele luier om in bad (tip van ziekenhuis) en toen dat allemaal niet meer hoefde pas in het grote bad en onder de douche.
     
  11. Daantjuh85

    Daantjuh85 Fanatiek lid

    6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier 2 wkn na thuiskomst gaan douchen met ze! Ze vielen ervan in slaap..

    Was overigens wel warm in huis door het mooie weer.

    Geen problemen gehad met temperatuur. Hebben ze ook nooit gehad overigens.
    Beetje je kindje aanvoelen. Elk kind is anders.
     
  12. Komkommer

    Komkommer Actief lid

    26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij mochten gelijk douchen toen we thuis kwamen.
    Toen we naar huis gingen woog ze 2080 gram.

    Douche met de deur dicht zodat de warmte erin blijft.
    En aanpakken met een warme wikkeldoek en daarmee al het meeste water eraf deppen voordat je de doek open doet om af te drogen.
    Kleertjes lekker over de verwarming tijdens het douchen.
    Let op met drukknoppen!! Die kunnen heet worden.
     
  13. Vogelhuisje

    Vogelhuisje Bekend lid

    2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hangt heel erg van je kindje af... mijn kindje was echt niet dysmatuur maar wel geboren met 37 weken en 3100 gram... Zij kon douchen dus echt niet aan... ze dronk haar flesjes niet meer en deed er wel 3 dagen over om weer op krachten te komen kostte teveel energie... In bad gaan ook trouwens...
     
  14. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Denk dat als je rekening houd met de warmte het wel kan.
    Als het kindje zichzelf moeilijk op temperatuur kan houden zou ikzelf nog maar even wachten met douchen/badderen.
     
  15. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou wachten. De eerste dagen toch. Hier mag er pas in bad gegaan worden als de navelstreng er af gevallen is wegens ontstekingsgevaar. Ik zou dat bij een dysmatuur kindje niet wagen...
     
  16. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mijn dysmatuurtje is inmiddels 2.5 maar goed.. ik deed het gewoon wel in voorverwarmde douche. en tijdens het douche met mij deed ik een hydrofiel luier om haar heen tegen het glijden. en dat de warmte wat in de luier bleef hangen. En daarna goed drogen en snel aankleden en ik deed van te voren een kruikje maken en haar box of bedje voorverwarmen
     

Deel Deze Pagina